Gå til innhold

Hvorfor er ikke word og excel inkludert når man kjøper pc?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er jo skikkelig teit. Er jo ofte man bruker word og excel. Skulle likt å vite hvem løk som har bestemt det her :( 

Anonymkode: 597bf...a8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, tenke seg til å ville ha betalt for produktene sine. Frekt er det. :rolleyes: 

For å være litt seriøs: Det er faktisk ikke alle som bruker Word og Excel. Noen bruker gratis-programvare, og noen bruker andre betal-programmer, og atter andre bruker ikke denne typen programvare i det hele tatt. Om alle PCer skulle komme med disse to programmene som standard hadde for det første PCene blitt dyrere for alle, og for det andre hadde man ødelagt markedet for andre tekstbehandlingsprogrammer og regneark. 

Anonymkode: b747d...54a

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo programmer som koster penger, har du ikke kjøpt Office-pakken så er det du som er løken som lurer på hvorfor du ikke har Word og Excel.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor var ikke kjøleskapet mitt fullt av øl da jeg kjøpte det - det er jo det jeg skal bruke det til?

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Når dere forventer at Officepakken skal være med programvaren dere kjøper, er dette fordi det er slik på Mac/Apple produkter? Altså ikke Ofiice pakken men en eller annen form for MacTekstbehandling El Crapo osv.

Jeg er enig med dere jeg altså: Det burde være mulig å kjøpe PC med office akkurat som at det følger med Windows.

Når det er sagt, sjekk om firmaet du arbeider i har en såkalt "hjemmelisens" tilgjengelig fordi de har mange lisenser for sine ansatte. Det har vi - det vil si at vi får office pakken til bruk hjemme.

Men Office er jo som Spotify og alt annet i disse dager - man abonnerer på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det var med på Pc-er før i tiden?

Anonymkode: df319...70d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Blondie65 said:

Når dere forventer at Officepakken skal være med programvaren dere kjøper, er dette fordi det er slik på Mac/Apple produkter? Altså ikke Ofiice pakken men en eller annen form for MacTekstbehandling El Crapo osv.

 

Det er med tekstbehandlingsprorammer når man kjøper Windows. Man får Notepad, Wordpad og i tillegg så er Office online gratis. Alle disse programmene er enklere enn Office-pakken man kan kjøpe, men de er gode nok for folk flest. Office online krever at man har internettilgang, men det har jo de fleste hele tiden. I tillegg så kan man bruke Wordpad når man ikke har internettilgang.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får Office-produktnøkkel på eBay, jeg kjøpte det der selv. Betalte 150 kroner eller noe.

Anonymkode: a60c5...5a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener det var med på Pc-er før i tiden?

Av og til fulgte det med versjoner av Office du kunne prøve gratis i 3 måneder el. lign., men fullversjoner av Office var ganske dyre, ofte godt over 5000.

Jeg anbefaler OpenOffice. Gratis, og inkluderer presentasjons-, tegne- og databaseprogrammer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
1 time siden, SVK skrev:

Det er med tekstbehandlingsprorammer når man kjøper Windows. Man får Notepad, Wordpad og i tillegg så er Office online gratis. Alle disse programmene er enklere enn Office-pakken man kan kjøpe, men de er gode nok for folk flest. Office online krever at man har internettilgang, men det har jo de fleste hele tiden. I tillegg så kan man bruke Wordpad når man ikke har internettilgang.

 

Office online er nok så nær ubrukelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 hours ago, AnonymBruker said:

Du får Office-produktnøkkel på eBay, jeg kjøpte det der selv. Betalte 150 kroner eller noe.

Anonymkode: a60c5...5a7

Ulempen er at den sannsynligvis er stjålet eller ugyldig til ditt bruk.

Anonymkode: 15b2e...2cd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Et raskt google søk så vil du se at det er flust med gratisprogrammer som erstatter både Word og Excel. Men office pakken syns jeg er verdt prisen altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Open office er gratis. ;) Jeg har Office gjennom universitet, men personlig bruker jeg Scrivener til vanlig tekst og lagrer det som word eller PDF hvis jeg må. Hvis man skriver oppgave eller om man er forfatter, så er Scrivener tusen ganger bedre enn word. 

Anonymkode: c6f38...7b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 hours ago, AnonymBruker said:

Ulempen er at den sannsynligvis er stjålet eller ugyldig til ditt bruk.

Anonymkode: 15b2e...2cd

Funket her.

Anonymkode: a60c5...5a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du får Office-produktnøkkel på eBay, jeg kjøpte det der selv. Betalte 150 kroner eller noe.

Anonymkode: a60c5...5a7

Ulovlig

Anonymkode: 2a91d...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får bruke onlineversjonene gratis da. De er riktignok ikke fullversjoner, men har du behov for mer må du jo bare betale. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ulovlig

Anonymkode: 2a91d...94d

Ikke nødvendigvis. Det prinsipielle, så vidt jeg vet, er at det er lov å selge programvare innen EU/EØS. Man skal derfor i prinsippet også kunne selge en produktnøkkel så lenge den er gyldig og man ikke lenger bruker den selv. Det sagt, sjansen er stor for at man risikerer å kjøpe falske produktnøkler på eBay eller andre uautoriserte selgere, evt. at vedkommende fortsatt bruker den selv, og da er det selvfølgelig ikke lovlig. Så i praksis ville jeg ikke tatt sjansen selv. 

Så råd til TS. Kjøp Officepakken (de har vel kanskje en studentversjon ennå), bruk Office online gratis (i nettleseren, men da uten mulighet for å laste ned installerbare versjoner), se på muligheten for Office 365 på skole eller jobb, eller gå for et av de gratis alternativene som Openoffice. 

Anonymkode: 89967...b54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...