Gå til innhold

Gilette sin nye reklame! Er dette mannehat ?


stardust75

Anbefalte innlegg

Merkelige tolkninger folk har og utrolig hva de henger seg opp i.. 🤔

Syns både Gilette, Égard og Dollarshaveclub har fine reklamer. 👍

Gilette sier det er på tide med oppdragelse og gode, mannlige rollemodeller. Klart det allerede finnes mange, men er sjelden de som trekkes frem i media. Hudfarge tenkte jeg ikke over en gang, for vi er jo alle mennesker. 🙃

Égard trekker frem at menn faktisk oftere er de som ofrer seg og at menn også er sårbare. Det hele rundes litt av med en hyllest til mannen. 😊

Dollarshave hyller forskjellige menn og deres quirks på badet med en humoristisk vri. 😆

Absolutt nydelige reklamer alle sammen, om man ikke overfortolker de. 🙄

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Minesveiper
On 1/20/2019 at 8:12 PM, SpaceDementia said:

Jo, det er derfor mange menn reagerer negativt. Den tegner et bilde av menn som et vesen som det er, i sin naturlige form, noe grunnleggende galt ved. Det er den følelsen jeg får, og det er det folk reagerer på. Den portretterer menn generelt som noe som må kontrolleres eller endres. videre blander man sammen faktiske dårlige handlinger og helt normal oppførsel som lekeslossing og ønske om å prate med en dame på gaten som man finner interessant. Det er mye probematisk her.

Nå håper jeg selvsagt at det kommer noe nyanserte motargumenter her, og ikke at jeg bare reduseres til en "sint, bitter mann" eller noe i den duren. Da unngår man bare å undersøke om det faktisk var noe galt her. Og som sagt, jeg er hverken sint, bitter, eller folk kan "tenke sitt", whatever. Jeg forteller bare hva jeg faktisk genuint reagerer på, og jeg synes adden er provoserende.

 

Innlegget er ryddet for brudd på reglene om opphavsrett.

Jeg fikk med meg at flere menn hadde reagert på reklamen, og forventet å reagere negativt når jeg så den, men jeg reagerte ikke på reklamen. Jeg synes du drar mye i negativ retning, og tenker det verste. Hvis du ser på videoen av damen som går gjennom NYC på side 2, så ser du at hun får flere ubehagelige tilnærminger, og dette er bare en setting. Seksuell trakassering er et problem, og jeg ser ikke helt hvorfor det er galt å anerkjenne at det er et problem. Jeg fikk ikke følelsen av at jeg som mann ble beskyldt for å være trakasserende osv av reklamen, jeg følte mer at reklamen tok opp diverse problemer som faktisk er reelle.

Noe jeg faktisk reagerer på er når det blir vist videoer av menn som tar kontakt på en hyggelig måte, og så blir tilnærmingen stemplet som trakassering. Altså, man må få lov til å uttrykke at man synes at en dame er flott, men man må ta et nei for et nei om hun ikke er interessert. Noen ganger føler jeg at feministene ønsker å fjerne hele ideen om at man som mann synes at damer er flotte, og fine fordi det er objektiviserende. Man skal ikke få lov til å uttrykke at damen er fin, og jeg synes noen ganger at de blander uønsket oppmerksomhet (fra en fyr som er hyggelig, men som de ikke er interessert i) med seksuell trakassering. Det er ikke det samme. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...