Gå til innhold

Når byttet du fra beltestol til bilpute?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en datter på 6år. Hun er 127.5 cm lang og veier 24 kg. Pr i dag har vi en recaro beltestol som kan brukes helt til 36 kg. Ganske lenge til hun er der om hun følger kurven. Stolen hun har nå begynner å bli liten,men hun får fortsatt plass. Vi har planer om å bytte vil om 1-2 år,har nå en 9år gammel Ford Focus personbil. Når kan hun evnt bruen bilpute i stedet for beltestol? Anbefalingene er vel stol opp til 12 år?🤔

Anonymkode: 3142c...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har en datter på 6år. Hun er 127.5 cm lang og veier 24 kg. Pr i dag har vi en recaro beltestol som kan brukes helt til 36 kg. Ganske lenge til hun er der om hun følger kurven. Stolen hun har nå begynner å bli liten,men hun får fortsatt plass. Vi har planer om å bytte vil om 1-2 år,har nå en 9år gammel Ford Focus personbil. Når kan hun evnt bruen bilpute i stedet for beltestol? Anbefalingene er vel stol opp til 12 år?🤔

Anonymkode: 3142c...100

Av sikkerhetsmessige grunner skal barn sitte i bilstoler så lenge som  mulig. Les på naf.no

Anonymkode: 3fd97...ddb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilpute kan brukes fra 15kg, samtidig som man går over til beltestol. Selv kommer vi aldri til å bytte ut beltestolen med pute. Jentungen selv syns også det er mer behagelig å sitte i beltestol enn på pute.

Anonymkode: efa72...558

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helst aldri, i verste fall når de ikke lenger passer beltestol. Beltestol er mye tryggere enn bare pute så de bør sitte i beltestol så lenge de kan. Jeg er overrasket over at datteren din allerede begynner å bli for liten til sin, min eldste er 148-149 cm og passer fremdeles sin beltestol (Britax). Jeg hadde heller kjøpt en ny beltestol enn å gå over til pute så tidlig.

Endret av Arkana
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurderer å gå over til bilpute til 10 åringen vår i den ene bilen nå. Har en Britax Adventure og den begynner å bli smal over skuldrene til han. Blir bare småkjøring i nærområdet med den bilen.

I hovedbilen skal han sitte i stol en god stund enda. Har Cybex Solution M fix i den og han har fortsatt god plass i den. Han er ca 137 cm høy og ca 30 kg.

Til en 6 åring hadde jeg ikke gått over til pute, hadde kjøpt ny stol.

Anonymkode: 9badd...677

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har bilstoler og de er 9 og 11år. H*n på 11 sluttet med stol og gikk over til pute MED isofix for noen måneder siden. over 150 lang. De satt og bakovervendt til 4.1/2-5år 😊 Store gode best i test stoler! De som sier de ikke kan ha stol lenger.. Bare tull!

Anonymkode: c838f...c20

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan de sitte i beltestol etter 36 kg også? Står vel bare opp til 36 kg på alle beltestoler og puter, men er vel litt dumt å la dem sitte uten noe hvis beltet havner over halsen?

Anonymkode: d1766...7a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør jeg nok ikke. Når de er for stor til beltestol, så får de sitte uten noe. Eldste er 10 år og har god plass enda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når lar dere barna sitte helt uten pute når de sitter på med andre?

Anonymkode: 6968e...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7-åringen min er 148 cm og ca. 40 kilo. Han sitter nå uten stol/pute, men satt i bilsete til han veide 36 kilo.

Anonymkode: c4101...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi byttet da han skulle begynne på skolen fordi vi måtte få plass til tre bilstoler. I tillegg begynte den å bli trang til ham. Han er 127cm og 33 kg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her får du nok svar kun i fra de som har barna i beltestoler til de er konfirmanter. Men, jeg ser jo at de fleste over 8 år Sitt er kun på pute.

Anonymkode: e5a49...985

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter virkelig noen 12-åringer i en beltestol?

Anonymkode: 35bab...7c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en som holder til 150 cm, så de skal sitte til den er for liten. 10 eller 15 år.

Anonymkode: 9bf2a...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Poden blir 10 og sitter fortsatt fint i beltestol. Men han er en liten 10-åring. Noen gutter i klassen hans passer ikke lenger i beltestol, og mange har sluttet med pute også. 

Anonymkode: 05ae0...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst, sitter barn nå til dags i bilstol til de nærmest er tenåring? Høres helt sprøtt ut. 

Anonymkode: a5398...036

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Seriøst, sitter barn nå til dags i bilstol til de nærmest er tenåring? Høres helt sprøtt ut. 

Anonymkode: a5398...036

Ja helt sprøtt at man vil sikre barna best mulig i bil når man har mulighet til det. 😏

Bestefaren min syns mamma og pappa var sprø som dro bilstol inni bilen til meg da jeg var baby for 35 år siden. Hattehyllen passet meg jo perfekt mente han!! 

Anonymkode: 05ae0...040

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere av 10-åringens venner som sitter i beltestol, så helt uvanlig er det nok ikke. Det er jo varierende hvor opplyste folk er om bilsikring, det merkes veldig godt i tråder som dette hvor de mest uopplyste nærmest latterliggjør de som sikrer barna sine lenge. Det sier vel mest om dem heldigvis. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...