Gå til innhold

Å være ung og få nesten ingen likes på facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg selv er den som liker de fleste sine profilbilder og tenker at hva søren koster det meg med et lite likerklikk hvis det gjør dagen til noen noe bedre. 
Forstår du føler på det ts. 

Anonymkode: 54845...698

Jeg og. Koster meg ikke en kalori å bidra til at færre føler det som trådstarter.

Anonymkode: 35b04...d8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min datter er ung og har det på samme måte. Jeg synes det er vondt å se at hun får to likes på sitt bilde mens de andre i klassen får veldig mange - enkelte over hundre. Det er en form for mobbing.

Jeg tror det handler om å forsøke å hevde seg selv og trykke andre ned, bekrefte sin plass i det sosiale hierarkiet. «Hun er populær så jeg liker bildet av henne, ikke fordi jeg nødvendigvis liker henne så godt, men fordi det er viktig at alle ser at jeg har likt bildet av henne.»

Facebook bekrefter alle negative fordommer jeg har mot folk og gir meg mindre tro på menneskeheten, derfor har jeg rett og slett sletta det. 

Trøst deg med at de som får få likes på profilbilder ofte er smartere og mer kreative enn andre, og ofte mer selvstendige. 

Anonymkode: 1b35c...f13

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.1.2019 den 18.10, Fjugur skrev:

This! De fleste unge har funnet andre arenaer

Hvilke andre arenaer da? Er ung og bruker ikke fb så mye, men er vel helst bare snap og Instagram som brukes mer. Eller kanskje jeg er helt på en annen planet?

Anonymkode: cd019...754

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.1.2019 den 17.47, AnonymBruker skrev:

Finnes ikke unge på facebook lenger. Sikker på at du ikke er 40?

Anonymkode: 4cfde...04f

👆 This.

Ingen av mine barn er på FB (14 til 20). Jeg er 40, og er også ferdig på FB. Blir bare mer og mer analog. Hvis jeg noen gang mottar et håndskrevet brev igjen kommer jeg til å bli overlykkelig. #røyksignaler

Når det er sagt skjønner jeg problemet med å ikke føle seg sett og likt på SoMe. Det blir fort en besettelse. Og jeg tror det er verst for dem som er vokst opp med SoMe. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nesten ingen venner, men har noen på facebook. En på jobb som jeg trodde var ganske lik meg, han skrev alltid til meg at ingen liker han og at er så alene. Han hadde bursdag bare noen dager før meg. Han fikk over 100 gratulasjoner. Jeg fikk 2. Bare fra 2 tanter. Ingen fra jobb eller noen andre. Om han legger noe ut får han masse kommentarer og masse likes. Jeg er heldig om jeg får noen i det hele tatt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som meg og heller skriv vettuge innlegg på aviser osv. Jeg har slettet og ryddet ut søpla en rekke ganger og har kun de jeg oppriktig ønsker å ha som venner og bryr meg ikke om likes for de får jeg drøssevis av på innlegg andre steder. 

Liker også svært sjelden andre sine innlegg eller ser de da feeden er fylt opp av andre innlegg og skal du få en like så må du gifte deg/få barn eller noe annet unikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...