Gå til innhold

Å være ung og få nesten ingen likes på facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når man bytter profilbilde og får maks 2 likes på facebook.. ja det er da man virkelig merker at man er alene og ingen bryr seg. Er så sykt deprimerende og se at alle andre får typ 50 likes og 15 kommentarer og det på en time.

Anonymkode: f3f64...b0d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er den som aldri trykker like eller kommenterer når andre bytter profilbilde. Hvorfor forventer man likes på sånt? Blir som om jeg skal applaudere hver gang en kollega kommer på jobb eller noen svarer i telefonen når jeg ringer. 

Anonymkode: 746b9...5fc

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når man bytter profilbilde og får maks 2 likes på facebook.. ja det er da man virkelig merker at man er alene og ingen bryr seg. Er så sykt deprimerende og se at alle andre får typ 50 likes og 15 kommentarer og det på en time.

Anonymkode: f3f64...b0d

opplever det samme som deg, stort sett bare foreldrene mine som gir likes 99,99% av gangene.

Anonymkode: 905c3...15f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DRIT I fjasbokaDen finnes ikke viktig i det heletatt og gjør bare liv miserable. 

(Dagens visdom fra en gammel basterd)

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør bildet privat (altså kun for deg), da får folk sett bildet osv men kan ikke kommentere/gi likes. Da føler man seg bittelitt bedre.

Anonymkode: d5589...e48

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 15 venner på facebook. Kun 3 av dem har jeg truffet i virkeligheten 1 gang før.. 

Anonymkode: f3f64...b0d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Personlig kunne det ikke bry meg mindre hvor mange "likes" eller ei jeg får på fjaser'n. Hyggelig om noen liker det jeg evt. legger ut eller kommenterer på, men om det er 2 stykker eller en million driter jeg tynt i. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

Legger du ut ofte?

Har du snapchat-filter på bildene?

Om en person legger ut bilde meir enn et par ganger i året og i tillegg har desse dritkleine filtrene på, liker eg ikkje bildet. Veldig få under 25 eg kjenner oppdaterer profilbildet sitt stort meir enn 1 gang årlig eller sjeldnere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selv er den som liker de fleste sine profilbilder og tenker at hva søren koster det meg med et lite likerklikk hvis det gjør dagen til noen noe bedre. 
Forstår du føler på det ts. 

Anonymkode: 54845...698

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker unge mennesker fortsatt Facebook? Trodde det bare var for de over 50. 

Anonymkode: a5d96...b72

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Belle âme skrev:

Legger du ut ofte?

Har du snapchat-filter på bildene?

Om en person legger ut bilde meir enn et par ganger i året og i tillegg har desse dritkleine filtrene på, liker eg ikkje bildet. Veldig få under 25 eg kjenner oppdaterer profilbildet sitt stort meir enn 1 gang årlig eller sjeldnere. 

Hva slags folk er det du kjenner? Jeg har noen jeg ble facebookvenn med etter at jeg gikk 1 år på vgs. De er 21 år gamle og legger ut en masse selfies, venninnebilder og festbilder hele tiden. Dette er da snakk om jenter er sikkert annerledes med gutter..

Og nei jeg legger ikke ut bilder ofte. Jeg er stygg, har dårlig selvitllit og lagt ut max 4 bilder av meg selv på facebook i løpet av den tiden jeg har vært medlem.. 

Anonymkode: f3f64...b0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes ikke unge på facebook lenger. Sikker på at du ikke er 40?

Anonymkode: 4cfde...04f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner deg godt, føler på det samme selv og jeg er 39. Grunnen til at det føles vondt er jo at man ser at andre personer (spesielt personer det gir økt status og bli assosiert med pga at de for eksempel har masse venner eller spesielt bra jobb) blir oversvømt av likes og kommentarer, DA er det viktig å stå på sidelinjen og klappe i kor. Selv om man vet at de aktuelle personene ikke nødvendigvis står noe nærmere «likerne» en det du gjør selv. Dette er like ille når man er voksen som når man er ung, om ikke værre. 

Den som ikke føler seg alene eller har noe spesielle problemer knyttet opp mot det sosiale tenker kanskje ikke noe over sånt. Med sosiale media har blitt en arena hvor voksne folk markerer sosial rang og tilhørighet. Dem som legger ut bilder av toppturen med vennegjengen eller venninnene på storbyferie, bilder fra hytta på Hemsedal eller feriehuset i Italia blir heiet fram og aplaudert, mens han eller henne som kun legger ut ett bilde innimellom som enten er selfie eller bilde i speilet skal oversees. Fordi det er «teit». Ingen tenker over at personen sikkert hadde lagt ut mer spennende bilder om det hadde skjedd noe spennende i livet, om de hadde hatt venner. Voksne er flinke til å snakke om sosial utestengning med ungdommen, men når det gjelder seg selv er de værre....fordi voksne folk må kunne «tåle» det. Fordi man har jo en sosial status å ta vare på....

Anonymkode: 59e1a...cad

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bruker unge mennesker fortsatt Facebook? Trodde det bare var for de over 50. 

Anonymkode: a5d96...b72

This! De fleste unge har funnet andre arenaer

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være at du generelt er lite aktiv på Facebook, og ikke dukker opp ofte i nyhetsfeeden til folk. Så folk får det ikke med seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Belle âme
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags folk er det du kjenner? Jeg har noen jeg ble facebookvenn med etter at jeg gikk 1 år på vgs. De er 21 år gamle og legger ut en masse selfies, venninnebilder og festbilder hele tiden. Dette er da snakk om jenter er sikkert annerledes med gutter..

Og nei jeg legger ikke ut bilder ofte. Jeg er stygg, har dårlig selvitllit og lagt ut max 4 bilder av meg selv på facebook i løpet av den tiden jeg har vært medlem.. 

Anonymkode: f3f64...b0d

Kva slags venner er det du har?:fnise: Venninnekvelder, fester og alt slikt blir lagt ut på snapchat eller en sjelden gang Instagram. Einaste gangane bilder kommer opp på Facebook er anten bursdag eller en eldre person har tagget dem i bildet. Sjeldent noe annet, kanskje de deler noe politiske ting. Ellers er Facebook heilt ut. Hadde det ikkje vore for å halde kontakt med den eldre garde, hadde eg personlig sletta heile appen. Og veit det er svært mange bak meg på den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså jeg føler det samme. Men driter i det. Er jo bare fasade. Dessuten legger jeg ikke alle bekjente jeg har studert med og jobba med osv i min fb. Er heller mer villig til å dele ut snap da du ikke trenger å leve etter likes men igjen kan snap bli for personlig for noen å gi. Eller kleint å veksle. Vet ikke. 

Vet om et par i voksen alder som har fra 20-100 likes på fåå bilder de har ute, og ingen eller få kommentarer. Men da har man bare delt ut sin facebook til alle voksne med familier og barn man ser og de har da gjerne tid til å trykke like når barna dems ligger og sover. Hvis dere skjønner tegninga her. 

Jeg har laget ny fb konto siden 2012 og har valgt å dele den med 84 venner. Av de får jeg høyest 21 likes på de beste selfiesene. Orker ikke legge ut personlige opplevelser som middagsturer, kino, gåturer , dansing med venner osv fordi gjør man det een gang må mab gjøre det flere ganger. Og da bruker jeg heller snap eller fb story på det. Hadde nok fått flere likes men jeg velger å ikke poste ting som kan bli lenge ute på nett da man kanskje ikke er like regelmessig på å finne på ting hveeeer eneste helg simpelthen fordi man jobber annenhver helg og det er blitt luksus å bare slappe av hjemme og ta det rolig. 

Jeg er fornøyd med livet mitt akkurat slik jeg har det. Jeg har hatt mange guttekompiser ila livet, en del jentevenninner hvor noen vokser fra hverandre og man derfor erstatter de med nye 2 årige vennskap som er mye bedre. Har mange bekjente (som sagt adder ikke alle jeg vet hvem er på min fb) men har få nære venninner og er fornøyd med det. 

Jeg er attraktiv og suksessfull i arbeidslivet og sosialt og har en bra familie. Om man så skulle møte på en date som sier forbauset «åhh visste ikke jeg hadde så mange venner på fb som ga 100 likes» så er det veldig ehh du har ikke lykkes i livet pga det 😜 

Kanskje litt avsporing men håper det inspirerer andre som sipper over få antall likes. 

Anonymkode: 65b30...773

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Belle âme skrev:

Kva slags venner er det du har?:fnise: Venninnekvelder, fester og alt slikt blir lagt ut på snapchat eller en sjelden gang Instagram. Einaste gangane bilder kommer opp på Facebook er anten bursdag eller en eldre person har tagget dem i bildet. Sjeldent noe annet, kanskje de deler noe politiske ting. Ellers er Facebook heilt ut. Hadde det ikkje vore for å halde kontakt med den eldre garde, hadde eg personlig sletta heile appen. Og veit det er svært mange bak meg på den. 

HEEELT ENIG!! 😁

Anonymkode: 65b30...773

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt merke til at de som er ivrig med like knappen selv, får mange likes tilbake. Har ei som skifter profilbilder hver uke (hun er pen og vet det). Hun får alltid mange likes, men jeg ser at hun trykker liker på nær sagt alt på FB selv. Jeg gidder ikke trykke på bildene hennes. Når man skifter profilbilde så ofte er det kun for å få bekreftelse, "Se på meg, er jeg ikke pen?"

Anonymkode: c29db...f3e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...