Gå til innhold

Sparer du på strømmen nå som den er så dyr?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Man sparer ikke på strømmen - man bruker mindre av den.. 

Anonymkode: e17f4...1af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man sparer ikke på strømmen - man bruker mindre av den.. 

Anonymkode: e17f4...1af

Ok

Anonymkode: 0b019...d39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

18 grader er jo ikke mye, huset må trekke masse.

Anonymkode: 0b019...d39

Det er et murhus fra 1917, vernet etter PBL. Litt kaldt rundt vinduene og gulvkaldt. Jeg hadde et soverom med to yttervegger. Det var 10 grader nede ved gulvet og 20 fra livvidde og opp. Kunne fryse vann til isbiter inne i et skap der. Har ikke varme på det rommet nå- sover ikke der :closedeyes: Så ja, noen steder noe kaldt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, SVK skrev:

Har på meg superundertøy og ullsokker slik at jeg ikke trenger å ha det så varmt. 

Hvor mange grader har du da?:)

Anonymkode: 0b019...d39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor mange grader har du da?:)

Anonymkode: 0b019...d39

Vet ikke gradene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, sparer ikke spesieøt pga pris. Har noen generelle tiltak som korte utluftinger, lyset av og varmen ned i rom som ikke brukes, vasker ikke halvtomme maskiner. Men tiltak som å sette ned innetemperatur i oppholdsrom eller ikke bruke badekar kommer ikke på tale. Vi har småbarn som fort finner på å ta av seg sokkene og løpe barbent rundt (eller i bare trusa...🙈) Og en syk voksen som fryser lett. Da får det heller koste litt.

Anonymkode: 5fee6...060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har varmekablene på på badet, rimelig stort rom så det går litt over 5000W der konstant. 2000W på i kjelleren. Ca 500W på arbeidsrommet. Ellers er alt ved det samme: Vedfyring i stua, som varmer opp resten av huset, og permanent en oppvask- eller vaskemaskin på. Strømmen blir nå bare brukt den...

Anonymkode: 0a5e4...42e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i en dårlig isolert leilighet og gjør det jeg kan for å spare:

- Skrur av varmeovner før jeg legger
- Trener når jeg står opp (og det er iskaldt) og bruker ikke varme på da
- Dusjer i iskaldt vann etter trening
- Har ellers 20grader i stua og bad
- Bruker ikke varme på soverommet, der blir det like kaldt som ute
- Bruker kun eco program på vaske og oppvaskmaskin (ja alt blir rent)
- Bruker kun lys på i rommet jeg er i (selv om det ikke utgjør noe på strømregning)
- Støvsuger lite

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Man sparer ikke på strømmen - man bruker mindre av den.. 

Anonymkode: e17f4...1af

Alle andre i tråden vet hva ts mener. Gå og kveruler et annet sted.

Anonymkode: 64a48...b6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker den strømmen vi trenger uavhengig av prisen.

Temp ligger på jevnt 23 grader i alle rom bortsett fra 2 soverom som har litt lavere temperatur og et bad som har litt høyere temperatur. 200 kvm enebolig med vannbåren varme oppvarmet av varmepumpe.

Anonymkode: d0991...9d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt før: ro dere ned. ingen vits å spare på strømmen. Er snakk om et par kroner spart/tapt i løpet av måneder! :)

Anonymkode: 2b404...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Som sagt før: ro dere ned. ingen vits å spare på strømmen. Er snakk om et par kroner spart/tapt i løpet av måneder! :)

Anonymkode: 2b404...884

Egentlig ikke. Har samme temp inne nå som i fjor i samme leilighet med samme varmekilder. Likevel er strømmen 500 dyrere hver mnd i år.

Anonymkode: d1486...0dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Som sagt før: ro dere ned. ingen vits å spare på strømmen. Er snakk om et par kroner spart/tapt i løpet av måneder! :)

Anonymkode: 2b404...884

Nope. Jeg brukte 20% mindre strøm i desember enn samme periode i fjor, og betalte flere hundrelapper mer (5-600 kr) på den nyeste regninga. For en student så er det faktisk ikke bare å roe seg ned, det er lurt å spare de pengene ;)

Anonymkode: 5160d...700

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver så godt jeg kan. Har en innetemperatur på 18-19 grader, og bruker gjerne ullundertøy innendørs.

I stedet for å bruke varmekablene i gulvet som oppvarming i oppholdsrommet (har kjøkken og stue i felles åpent rom), bruker jeg en løs oljefylt varmovn. Den slår jeg av om natta, og når jeg ikke er hjemme. Fordelen med varmovnen i motsetning til varmekablene, er at det blir fort varmt igjen når jeg slår den på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan jeg ha en strømregning på 150 kr. i mnd, mens dere er oppe i 500 kroner høyere enn i fjor?

Anonymkode: 2b404...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dere som snakker om at dere må spare inn her nå, fordi strømregninga nærmer seg 800 kr å sånn.. åssen fader får dere det til a???? Altså, jeg har aldri vært noe sløser av strøm, og allikevel ligger jeg aldri under et par tusen kroner på vinteren. Bare nettleia er jo på flere hundre kroner..

Anonymkode: 5ba5e...b13

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan jeg ha en strømregning på 150 kr. i mnd, mens dere er oppe i 500 kroner høyere enn i fjor?

Anonymkode: 2b404...884

150 i måneden, skrur du av hivedsikringen utenom de to gangene i måneden du dusjer å vasker klær da eller? Bor du på 10 kvm? Har du i det hele tatt varme?

Anonymkode: 5ba5e...b13

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

strøm inkludert i leia, så her kan det brukes så lite eller mye jeg orker.

Anonymkode: 599c0...380

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler gladelig ekstra for ikke å fryse. Så sparer jeg heller inn andre steder. Orker ikke å ha det mørkt og kaldt hjemme i tillegg til ute liksom. 

Anonymkode: 4ae4c...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...