Gå til innhold

Fastlegen spurte om jeg hadde privat helseforsikring - det har jeg aldri opplevd før


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Quote

I jula ødela jeg kneet. Utpå nyåret fikk jeg omsider time hos fastlegen. Jeg måtte gjøre en MR-undersøkelse av kneet. Noen dager senere fikk jeg i min digitale postkasse en innkalling fra Aleris Røntgen. Timen var fem og en halv uke fram i tid. 

Men det var noe med konsultasjonen hos min fastlege som føltes ny. Hun hadde spurt meg om jeg hadde helseforsikring. Det hadde jeg aldri opplevd før. For meg er det nærmest selvsagt ikke å ha det. Men med dette spørsmålet i bakhodet, ringte jeg opp til Aleris. Hvilken praktisk betydning hadde det hatt hvis min arbeidsgiver faktisk hadde betalt 3.000 kroner i året?

Stemmen i den andre enden var forbilledlig tydelig. Jo, hvis jeg hadde hatt en helseforsikring ville jeg i praksis hatt en garanti om MR av mitt stadig vonde kne i løpet av en uke. Men hvis jeg betalte selv, da, spurte jeg, helt hypotetisk. Da ville jeg fått time dagen etter besøket hos legen. Eller 35 dager før køen. A-laget betaler kontant, B-laget har forsikring og C-laget står tålmodig i kø.

https://www.dagsavisen.no/nyemeninger/noen-er-likere-enn-andre-1.1262284

Hva mener folket, god eller dårlig utvikling?

Anonymkode: 30d23...638

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...