Gå til innhold

Noen her som angret på at de ikke fikk barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, har det vært noen av dere som har angret dere i ettertid?

Anonymkode: c5a9a...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ihverfall en venninne som angrer fryktelig. 

Anonymkode: 01e2f...db6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei! Jeg er så glad jeg ikke har barn :mynona:

Anonymkode: 6762b...dd0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil heller si det som at jeg er lei meg for at jeg ble manipulert til å abortere barna mine av menn som ikke er verdt skoene de går i. 

Anonymkode: 22f4f...5a6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller ingen rolle hva jeg føler eller tenker om barn, det er feil å få dem. Så anger er irrelevant i mitt tilfelle. Om jeg skal sette det ufødte barnets beste over mitt eget, så er det feil å få dem. Det er egoisme og drømming som fører til anger. Det er ingen garanti for at barnet ville likt deg som forelder, ville likt å leve, levd lenger enn 7 før det ble påkjørt og døde, bli født friskt eller vokse opp i en verden som hadde positive fremtidsutsikter. Anger er bortkastet tid og anger tenker bare på det beste scenario som kunne skjedd. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil heller si det som at jeg er lei meg for at jeg ble manipulert til å abortere barna mine av menn som ikke er verdt skoene de går i. 

Anonymkode: 22f4f...5a6

Det er så utrolig vondt å lese om slike situasjoner! :( Var på nippet til å ta abort selv pga en idiot som prøvde å tvinge meg.

Anonymkode: c5a9a...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Det er så utrolig vondt å lese om slike situasjoner! :( Var på nippet til å ta abort selv pga en idiot som prøvde å tvinge meg.

Anonymkode: c5a9a...8cf

Men om du ikke tar abort blir du tvunget til å ha kontakt med mannen, det virker som et ganske jævla alternativ. Du tvinger også barna dine til å ha et forhold med idioten, da det er forelderen, noe som kan gjøre mental skade. Så kanskje det er kjipt for deg å ta abort, men høres ut som det bedre alternativet for barna

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, magikeren skrev:

Det spiller ingen rolle hva jeg føler eller tenker om barn, det er feil å få dem. Så anger er irrelevant i mitt tilfelle. Om jeg skal sette det ufødte barnets beste over mitt eget, så er det feil å få dem. Det er egoisme og drømming som fører til anger. Det er ingen garanti for at barnet ville likt deg som forelder, ville likt å leve, levd lenger enn 7 før det ble påkjørt og døde, bli født friskt eller vokse opp i en verden som hadde positive fremtidsutsikter. Anger er bortkastet tid og anger tenker bare på det beste scenario som kunne skjedd. 

God grunn til å ikke få barn, en usikker fremtid. Verden vil ikke bare for evig, slik som vi driver i dag 

Anonymkode: ff869...d4f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er så utrolig vondt å lese om slike situasjoner! :( Var på nippet til å ta abort selv pga en idiot som prøvde å tvinge meg.

Anonymkode: c5a9a...8cf

Jeg er veldig glad for at du klarte stå i mot. De mennene som holder på sånn er ikke riktig klok etter min mening. De aner ikke konsekvensene av det de gjør. 

Anonymkode: 22f4f...5a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lykkelig som barnfri. Har aldri ønsket meg barn, og jeg tror det er fordi jeg er introvert. Jeg sier ikke at alle introverte er sånn, men for meg det å ha hjemmet mitt for meg selv noe av det viktigste for at jeg skal ha god livskvalitet.

Jeg har en fulltidsjobb, og jeg vil at fritiden min skal være min egen. Kanskje noen vil kalle meg egoist, men de som får barn, gjør det jo stort sett fordi de vil, så vi gjør jo alle bare det vi selv vil. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, RedRobin skrev:

Jeg er lykkelig som barnfri. Har aldri ønsket meg barn, og jeg tror det er fordi jeg er introvert. Jeg sier ikke at alle introverte er sånn, men for meg det å ha hjemmet mitt for meg selv noe av det viktigste for at jeg skal ha god livskvalitet.

Jeg har en fulltidsjobb, og jeg vil at fritiden min skal være min egen. Kanskje noen vil kalle meg egoist, men de som får barn, gjør det jo stort sett fordi de vil, så vi gjør jo alle bare det vi selv vil. 

Jeg syns ikke du er egoistisk i det hele tatt, det du nevner er mye av grunnen til at jeg ikke ønsker meg barn heller, så du er hvertfall ikke alene! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg har ikke angret. Tror barnløshet er mye av grunnen til at jeg har oppnådd en karriere som kunstner, hvor jeg gjør det bra og kan leve av lidenskapen min. Man trenger typisk mye ro, egentid og muligheten til å sitte oppe hele kvelden og jobbe om man er i kreativ flyt. Veldig mange foreldre jeg kjenner (spesielt mødre) sliter med å klare å prioritere det kreative arbeidet. 

Nå hjelper det nok at jeg er i et miljø hvor barnløshet både er veldig akseptert og ganske normalt, så jeg har nok av venner som også lever et barnløst liv.

Anonymkode: 5c900...da8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, RedRobin said:

Jeg er lykkelig som barnfri. Har aldri ønsket meg barn, og jeg tror det er fordi jeg er introvert. Jeg sier ikke at alle introverte er sånn, men for meg det å ha hjemmet mitt for meg selv noe av det viktigste for at jeg skal ha god livskvalitet.

Jeg har en fulltidsjobb, og jeg vil at fritiden min skal være min egen. Kanskje noen vil kalle meg egoist, men de som får barn, gjør det jo stort sett fordi de vil, så vi gjør jo alle bare det vi selv vil. 

Jeg tenker akkurat likt som deg. Jeg kan ikke se for meg at jeg skulle trives med et liv med barn. Jeg trenger mye egentid og verdsetter min egen fritid veldig høyt. I tillegg har jeg hobbyer og interesser som tar en god del tid og som jeg ikke hadde kommet så langt i som jeg har, hadde jeg hatt barn.

Anonymkode: c0d75...70c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk at alle som svarer ikke er de ts henvender seg til 😅

Anonymkode: c7570...a3e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Typisk at alle som svarer ikke er de ts henvender seg til 😅

Anonymkode: c7570...a3e

TS vil vel ikke ha svar bare fra de som angrer? Dessuten har noen angrere også svart. 

Endret av RedRobin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I ettertid ser jeg at jeg/vi burde kjørt på og fått et barn til med det samme. Tror det hadde vært bedre om barnet hadde et søsken i stedet for å være enebarn. Men jeg hadde bekkenløsning og var nesten førti, så det var nok da. Nå, femten år senere skulle jeg ønske det var en til der. 

Anonymkode: a5990...7cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste nettopp en artikkel om at så og si ingen av de som velger å ikke få barn angrer. Både kvinner i 40-årene og i 70-årene ble spurt. Her er det riktignok de som har _valgt_ å ikke få barn, ikke de som ønsket barn, men ikke fikk.

Selv har vi prøvd, begge to (lesbiske), mistet, og valgte til slutt å avslutte forsøkene, selv om vi hadde flere forsøk i det offentlige. Begge kjenner i ettertid at det var et riktig valg. I dag kan jeg ikke forstå hvordan jeg skulle "holdt ut" med barn. Noe sikkert også pga alder. Hadde jeg vært i 20-årene tror jeg kanskje det hadde vært litt annerledes. 

Jeg kjenner at den evige bekymringen mine barnførevenner går rundt med, støyen (ja, jeg er introvert) og stresset som barn medfører, er noe jeg er glad jeg slipper. Og jeg kjenner at jeg tror at jeg ikka hadde klart å være så god mor som jeg hadde ønsket. Særlig når jeg/vi måtte ha hjelp til å få barn føler jeg et stort ansvar for å virkelig være "en god mor". Så alt i alt er jeg glad vi ikke fikk barn.

Anonymkode: 36ef9...ca6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, RedRobin skrev:

Jeg er lykkelig som barnfri. Har aldri ønsket meg barn, og jeg tror det er fordi jeg er introvert. Jeg sier ikke at alle introverte er sånn, men for meg det å ha hjemmet mitt for meg selv noe av det viktigste for at jeg skal ha god livskvalitet.

Jeg har en fulltidsjobb, og jeg vil at fritiden min skal være min egen. Kanskje noen vil kalle meg egoist, men de som får barn, gjør det jo stort sett fordi de vil, så vi gjør jo alle bare det vi selv vil. 

Jeg er også introvert og lykkelig som tobarnsmamma. Vi har vår egen lille klan og hule, og koser oss mye hjemme sammen. Vi pusler med hobbyer hver for oss og sammen, leser bøker og snakker sammen. Vi har det veldig fint sammen. Jeg blir ikke sliten på samme måte av min egen familie.

Anonymkode: e8eef...0dd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...