Gå til innhold

Kjæresten og gynekolog..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Kjæresten vill ikke at jeg skal bruke en mannlig gynekolog, fordi han syntes det er ukomfortabelt og mener at andre menn ikke trenger å se mitt kjønnsorgan. Han vil jeg skal respektere det. Hadde dere jenter respektert det om det var deres kjæreste? Hva mener dere? 

Anonymkode: 967a2...873

Jeg foretrekker mannlige gynekologer og det er ikke noe samboeren min har noe som helst med. Jeg har da heller ikke noe med om han skulle gå til kvinnelig urolog.

Anonymkode: 15185...f2b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle gynekologer er overleger.

Anonymkode: 165d9...37b

Det endrer ikke poenget. Den kvinnelige gynekologen ville ha inn en annen, og tilfeldigvis mannlig, gynekolog for konsultasjon. Jeg kunne ikke velge, og det var samma for meg og mannen min hvilket kjønn det var på den som gjennomførte undersøkelsen. 

Da mannen min leverte sædprøve for ikke så lenge siden, var det en kvinnelig sykepleier som tok i mot prøven hans. Burde jeg være sjalu for det? 🤷‍♀️

Anonymkode: d3a7e...f9d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han nekter ikke, sier bare at han syns det er litt ekkelt, og da respekterer jeg det. Lite å lage noen sak ut av. Jeg har en dyktig kvinnelig gynekolog. 

Det du beskriver er så langt i fra han du kommer, så ro ned 😅

Anonymkode: 81446...b07

Enig. Jeg går selv til en mannlig gynekolog, men hadde min mann hatt problemer med det, så hadde jeg byttet. 

Jeg er bare så lei av at så store deler av mannlig følelsesregister refereres til med ord som ‘kontroll’ og ‘urimelighet’. Jeg liker at det er forskjell på mannen min og meg, og at vi ikke nødvendigvis tenker og føler 100% likt. Jeg lærer mye av han, jeg driver ikke og lærer han opp, slik mange synes å gjøre. Det handler om å kunne respektere hverandres følelser og ikke bare tre politisk korrekte holdninger nedover hodene på hverandre, eller dumpe hverandre for bagateller.

Anonymkode: 921ee...ae7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Det er ikke sikkert mannen liker det, det skrev jo ts! Jeg personlig hadde ikke brydd meg, men folk er forskjellige, det jeg skulle frem til er at forskjell på kjønn her inne er stor. Hadde det vært en dame som skrev at mannen hennes gikk til En kvinnelig lege og må sjekke kuken hadde 90% av svarene blitt at han skal høre på dama å bytte til en mannlig lege....

Nei, fordi det går på helse. Han kontakter ikke legen fordi det er en dame, eller fordi det gir han noe utover en vanlig undersøkelse eller legetime. Derfor ville ikke en kvinne brydd seg om at mannen gikk til en kvinne. 

Anonymkode: 66507...f6c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hæ?

Anonymkode: 81446...b07

Mente egentlig bare det du skriver, bare at du skriver bedre. At jeg mener det ikke går an å få til forhold hvis man skal ture frem uten hensyn. Man må respektere hverandre som likeverdige. 

Anonymkode: 921ee...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Kjæresten vill ikke at jeg skal bruke en mannlig gynekolog, fordi han syntes det er ukomfortabelt og mener at andre menn ikke trenger å se mitt kjønnsorgan. Han vil jeg skal respektere det. Hadde dere jenter respektert det om det var deres kjæreste? Hva mener dere? 

Anonymkode: 967a2...873

Be han ta seg ei pære. 

Altså, hvis man finner en gynokolog som man ''trives'' med så beholder man den. En bytter ikke fordi typen oppfører seg som en idiot.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, venus24 skrev:

Eller kanskje folk bør akseptere mindre dritt fra partnerne sine, og sette krav til forholdet på egne premisser? Bare en tanke.

Ikke rart mange forhold går dukken.

Alle må gjøre det som er best i sitt forhold, og finne en partner som passer for en selv. 

 

Anonymkode: 81446...b07

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt med meg mannen min til gynekologen min jeg... Hva er det kjæresten din tror? At mannlige gynekologer er griser som elsker å rote rundt i kvinners underliv? Eller at de blir seksuelt opphisset av jobben sin? Eller at din mannlige gynekolog kommer til å synes at ditt underliv er så uendelig vakkert at han ikke kommer til å glemme det? 

Sjalu partnere altså... :roll:

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Frøkensina skrev:

Du sa det var en stor grunn, dette har du ikke svart på hva er. Eller mener du det at så lenge noen andre menn kan føle det litt slik er det en stor grunn?  

Ja det er ikke en helt vanlig ting å sjekke, så forståelig at noen menn vil at ho skal sjekkes av en dame. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten din høres sjalu ut. Han får lære seg til at gynekologer er proffe leger og ikke har noe som helst med sex og sånn å gjøre. 

Anonymkode: f10c8...0ce

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette vet da du ikke noe om, og er bare i ditt hode. Jeg hadde da aldri brydd meg, om en kjæreste ble undersøkt av en kvinnelig lege. Og kjenner heller ingen kvinner som hadde brydd seg. Så lurer på hvilken verden du lever i.

Og jeg hadde aldri byttet til en kvinnelig gynokolog, bare fordi kjæresten ikke ønsket at jeg gikk til en mann. Jeg har nå gått til samme gynokolog i mange år, da jeg endelig fant en dyktig. Så skulle en kjæreste kreve at jeg måtte på jakt etter ny, fordi han har idiotiske problemer. Da får han heller jobbe med seg selv, eller gå.

Anonymkode: 65c8a...8ab

Jeg personlig er nøytral til dette, på samme måte som mange andre tråder her inne. Det jeg skal frem til er at det er forskjell på kjønn, hadde det vært en mann som hadde en kvinnelig hadde flertallet sakt at han skulle byttet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Store forskjeller på kjønn her inne ser jeg, hadde det vært motsatt hadde det sannsynligvis vært mange som var enig med at han måtte byttet gynekolog. 

Ja, kjæresten din har en stor grunn til å ville at du skal bytte og det gjør du om du er glad i han. 

Kan virkelig ikke tro hva jeg leser.....du kan ikke være helt  god !!!!!!! Kjæresten er nok bare supersjalu...….

Anonymkode: b9fe9...9ad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, venus24 skrev:

Kjæresten min har en ung, kvinnelig lege som har sjekket ham for underlivsplager, og det ville aldri falt meg inn å kreve at han skal bytte til en mannlig lege. Jeg la nettopp frem problemstillingen til syv av venninnene mine, og alle syv var enige om at kjønnet til kjærestens lege er totalt irrelevant. Jeg tror vi kan slå fast at du tar feil i din antagelse om at 90 prosent av svarene her ville vært annerledes dersom situasjonen var snudd på hodet.

Ja det er i virkeligheten, men her på kg er det noe annet, om det kun er trolling her vet jeg ikke men er slik på utrolig mange tråder her som omtaler menn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Kjæresten vill ikke at jeg skal bruke en mannlig gynekolog, fordi han syntes det er ukomfortabelt og mener at andre menn ikke trenger å se mitt kjønnsorgan. Han vil jeg skal respektere det. Hadde dere jenter respektert det om det var deres kjæreste? Hva mener dere? 

Anonymkode: 967a2...873

Beklager men kjæresten din er bare veldig sjalu,gå til den GK du vil og føler deg komfortabel med. Regner med at han er sjalu på andre områder også. Kan aldri i verden bli ett serriøst forhold ut av noe sånt...……..

Anonymkode: b9fe9...9ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, fordi det går på helse. Han kontakter ikke legen fordi det er en dame, eller fordi det gir han noe utover en vanlig undersøkelse eller legetime. Derfor ville ikke en kvinne brydd seg om at mannen gikk til en kvinne. 

Anonymkode: 66507...f6c

På andre lignende tråder så sier flesteparten at han bør høre på kjæresten om ho ikke føler seg vel med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Jeg personlig er nøytral til dette, på samme måte som mange andre tråder her inne. Det jeg skal frem til er at det er forskjell på kjønn, hadde det vært en mann som hadde en kvinnelig hadde flertallet sakt at han skulle byttet

Det store flertallet av kvinner som har svart her inne sier at det er helt ok at mannen deres går til kvinnelig lege/urolog, men du vet selvsagt bedre enn kvinnene selv hva vi kvinner mener. Klassisk mansplaining. 

Anonymkode: 5aa7e...4dc

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan virkelig ikke tro hva jeg leser.....du kan ikke være helt  god !!!!!!! Kjæresten er nok bare supersjalu...….

Anonymkode: b9fe9...9ad

Du får tro akkuratt det du vil, det går du den fulle rett til 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det store flertallet av kvinner som har svart her inne sier at det er helt ok at mannen deres går til kvinnelig lege/urolog, men du vet selvsagt bedre enn kvinnene selv hva vi kvinner mener. Klassisk mansplaining. 

Anonymkode: 5aa7e...4dc

Det er ikke bare slik som det spørres om her, masse annet også som vanlige folk aldri hadde tenkt over engang. Enten er svarene slik kun for oppgivenhet over svarene eller for å kødde, eller at de virkelig mener det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, venus24 skrev:

Dette forstår jeg lite av. Mener du at menn skal være menn, og skal derfor bestemme hvilken lege kjæresten skal ha? Eller mener du at menn skal være menn, og at gynekologi er feminint og at den mannlige gynekologen derfor ikke er "mann nok"?

Det er ingenting mannlig eller maskulint med sjalusi og kontrollerende oppførsel.

Mener at menn - i likhet med kvinner - er voksne, og at man skal la de få lov til å være likeverdig kvinner. Når kvinner oppfører seg som om bare kvinner er voksne og menn er små barn, som må læres opp, så er det erfaringsmessig vanskelig å bevare den romantiske og seksuelle spenningen.

Rent konkret, i dette spørsmålet, så mener jeg at ja, jeg ville ha respektert min mann sine følelser og jeg vil anbefale trådstarter å respektere kjærestens følelser. Ikke la deg bli «den som alltid vet best», trådstarter. Lytt heller til mannen din, si hva du føler til han, snakk med hverandre og finn deres måte å leve på :) 

Anonymkode: 921ee...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...