Gå til innhold

Møtt på en god og snill mann, virker det som, men er i reparasjon etter voldelig forhold. Hvordan si jeg må vente?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ok, ut av det blå har jeg i jobbsammenheng møtt en fin og snill mann. Vi prater alltid godt, og han bruker alle pausene han har til å prate og le med meg. Jeg koser meg i nærheten av ham, men sjenert som jeg er, så har jeg ikke tatt noen skritt. Snart er prosjektet vårt over, og jeg tipper han vil be meg ut en av de siste gangene vi jobber sammen, praten går virkelig lett og han vil aldri gå når han må. 

Problemet mitt er at jeg er i en.. repareringsfase etter et 6 år langt, voldelig samboerskap der han nesten drepte meg, med politi og nyhetsoverkskrifter og hele sirkuset, så det gikk for seg. Jeg kom meg unna for ca 10 måneder siden og selv om jeg har et fantastisk team med leger og psykologer rundt meg, er veien fortsatt litt lang.

Hvordan si til ham, HVIS han ber meg ut, at jeg må i såfall ta det veldig rolig, og kanskje ikke en gang har alle faktorene på plass for å kunne være mentalt og emosjonellt stabil i en relasjon? Jeg må vel ikke si det under første kaffedate akkurat eller noe da, må ikke overshare og sørge for at han løper sin vei, men en eller annen gang må jeg vel fortelle?

Anonymkode: 46d2e...a5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ærlighet varer lengst tenker jeg. Er han så snill og god som du har inntrykk av regner jeg med han er med på å ta det rolig :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Erika; skrev:

Ærlighet varer lengst tenker jeg. Er han så snill og god som du har inntrykk av regner jeg med han er med på å ta det rolig :)

Ja, kan jeg liksom si at "jeg vil gjerne bli med ut, men håper vi kan ta det litt rolig" eller noe sånt? Kjenner at jeg er helt opp ned i hodet etter alle årene med eksen. 

Anonymkode: 46d2e...a5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt innafor å si at du vil ta det rolig, og om det utvikler seg blir det vel naturlig å nevne at du ikke hadde det greit i ditt forrige forhold. Man velger selv hvor mye man vil fortelle.

Jeg var i et forhold hvor det var på grensen til emosjonelt misbruk, og kjæresten min vet helt fra første date at jeg har hatt det tøft og ikke bra. Han hjalp meg mye, og er nok grunnen til at jeg ikke har slitt mer i etterkant. Han vet en del, jeg har aldri fortalt han alt, men om han spør får han vite :) Er en balanse.

Anonymkode: ead89...49f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han ber deg ut og du vil bli med så kan du si ja, men treffe han som venn. Ta det rolig og holde det på vennenivå. 
Er du komfortabel med det så kan du jo kysse han eller noe, men om du merker at følelser kommer fra den ene eller andre kanten så bør du si at du ikke er klar for det men gjerne kan ha kontakt som venner. Du er ikke nødt til å si hvorfor i et datingstadie. 

Anonymkode: 2eb0c...586

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2019 den 0.07, AnonymBruker skrev:

Ja, kan jeg liksom si at "jeg vil gjerne bli med ut, men håper vi kan ta det litt rolig" eller noe sånt? Kjenner at jeg er helt opp ned i hodet etter alle årene med eksen. 

Anonymkode: 46d2e...a5f

Ville takket ja, og sett hvordan det gikk. Kan jo hende dere innser at det er full krasj der og da, men om det utvikler seg videre og dere går ut mer så ville jeg tatt det opp i en setting hvor det passer. Kanskje date 2 eller 3 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du trenger ikke å fortelle umiddelbart om det forrige forholdet. Dette handler også om ditt følelsesliv og egne grenser. Helt legitimt at du forteller han at du vil ta det rolig. At du vil se hvor ting går. De aller fleste menn liker jo at det går rolig og at dere tar dere god tid for å bli kjent! Lykke til 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...