Gå til innhold

Noen som angrer på at de ikke fikk flere barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja.. det lurer jeg litt på, fordi jeg er nemlig så redd for at det kommer til å gjelde meg senere. Har to nydelige barn, og er fornøyd med det. akkurat nå værtfall. redd for at jeg senere i livet kommer til å angre på at jeg ikke fikk flere mens jeg ennå kunne. grunne. til mine tanker her er at jeg kom i snakk med en koselig dame i 50årene når jeg var ute i parken med minstemann. Hun fortalte at"sukk, om jeg bare kunne skru tiden tilbake så skulle jeg fått flere barn mens jeg kunne" Så da kom tankene hos meg resten av dagen i går, etter den samtalen.. Hun hadde foresten to barn.. Noen som har angret seg? Er vel noe med at man angrer aldri på de man får, men angrer på de man ikke fikk eller noe sånt... 

Anonymkode: bb67a...17c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har flere kolleger som sier det, angrer eller beklager at de ikke har flere (2 og 3 har de), de er menn da, og aksepterer st kone sa stopp, og har kanskje også glemt hvor slitsomt det var. Tror det gjelder mange; men at man har glemt hvorfor. Og så går det over når det blir for sent. 

Anonymkode: fd09b...922

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 2 som er i slutten av tenårene, fikk barn tidlig. Angrer ikke. Hender jeg kan kjenne på lysten, men når jeg tenker over realitetene i hvor slitsomt det er, og at man er bundet i 18 år til, da skjønner jeg at jeg egentlig heller gleder meg til å få barnebarn en gang... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne hatt flere, har to ungdommer. Dessverre har jeg bare en igjen, da den ene tok livet sitt, bare 15 år. Veldig tungt for den som brått ble enebarn.

Anonymkode: dd404...b26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle gjerne hatt flere, har to ungdommer. Dessverre har jeg bare en igjen, da den ene tok livet sitt, bare 15 år. Veldig tungt for den som brått ble enebarn.

Anonymkode: dd404...b26

❤️💔🌹

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg angrer. Har tre + ei som døde som nyfødt. Skulle ønske at vi hadde valgt å få enda en. 

Anonymkode: 3205e...ca3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg angrer meg ikke. Men så ble ikke livet som planlagt. Jeg var gift, og fikk 2 barn, så ble jeg syk, og han gikk, og ville ikke ha noe med barna og gjøre. Så da satt jeg der syk, helt alene med 2 barn. Og det har vært utrolig tøft.

Jeg tenker vel og, at man bør tenke på om man vil klare, å ta seg av barna man har alene og. 

Anonymkode: c4016...fc2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja.. det lurer jeg litt på, fordi jeg er nemlig så redd for at det kommer til å gjelde meg senere. Har to nydelige barn, og er fornøyd med det. akkurat nå værtfall. redd for at jeg senere i livet kommer til å angre på at jeg ikke fikk flere mens jeg ennå kunne. grunne. til mine tanker her er at jeg kom i snakk med en koselig dame i 50årene når jeg var ute i parken med minstemann. Hun fortalte at"sukk, om jeg bare kunne skru tiden tilbake så skulle jeg fått flere barn mens jeg kunne" Så da kom tankene hos meg resten av dagen i går, etter den samtalen.. Hun hadde foresten to barn.. Noen som har angret seg? Er vel noe med at man angrer aldri på de man får, men angrer på de man ikke fikk eller noe sånt... 

Anonymkode: bb67a...17c

Ha, det er fordi hun hadde glemt hvor tøft det var i småbarnsperioden! Jeg har valgt ETT barn, orker ikke tanken på søskenkrangling og flere kruppnetter! Nå er hun 15 og jeg rakk faktisk å nyte alle faser til nå, nettopp fordi jeg ikke var dødsliten (annet enn i noen våkeperioder, selvsagt). Jeg skulle nok også ønske, om en ti års tid, at jeg hadde minst ett voksent barn til. Men akkurat nå er jeg glad jeg bare har ett barn, og det har jeg vært hver dag de siste 15 årene og kommer til å være det noen år til.

Lett å si at man skulle hatt flere når de er voksne, men man har maaange år i mellom der man må henge i stroppen!

(Hvis det ikke kom skikkelig fram, så kommer jeg aldri til å angre meg!)

😉

Endret av Ella Ellefantella
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at foreldrene mine angrer på at de ikke fikk nr 3 :)

Anonymkode: 5855e...d7e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se det litt an, TS :) Mange stresser med at søsken må være så veldig nære i alder, men det er ikke en nødvendighet. Vi fikk først tre barn på fem år og var sikre på at vi var ferdig. Da yngstemann hadde begynt på skolen kjente vi litt på savnet etter småbarn, men brukte et par år i tenkeboksen før vi hoppet i det. Så vi har tre barn ganske tett, så et langt gap og to ganske tette igjen. Det har fungert supert for oss, travelt til tider men vi har verken vært overarbeidet eller utslitt, og har vært deltakende foreldre for alle sammen. Søskenforholdene er ganske forskjellig, men det er mye positivt å hente også når aldersforskjellen er stor. Fint for oss foreldre også med storesøsken som leker med de yngre og er gode forbilder. 

Vi var som sagt lenge i tenkeboksen, men jeg er sjeleglad for at vi tok sjansen og ikke hørte på alle velmenende råd om hvor slitsomt det kom til å bli og hvor deilig det er når barna blir store. Det er nok helt riktig argumentasjon for de det gjelder, men vi hadde nok angret hvis vi ikke fikk de barna vi ønsket oss. Og nå er vi helt, helt sikre på at vi er ferdig, både mannen min og jeg. Ingen tvil!  ;)

Anonymkode: 63fea...b76

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Se det litt an, TS :) Mange stresser med at søsken må være så veldig nære i alder, men det er ikke en nødvendighet. Vi fikk først tre barn på fem år og var sikre på at vi var ferdig. Da yngstemann hadde begynt på skolen kjente vi litt på savnet etter småbarn, men brukte et par år i tenkeboksen før vi hoppet i det. Så vi har tre barn ganske tett, så et langt gap og to ganske tette igjen. Det har fungert supert for oss, travelt til tider men vi har verken vært overarbeidet eller utslitt, og har vært deltakende foreldre for alle sammen. Søskenforholdene er ganske forskjellig, men det er mye positivt å hente også når aldersforskjellen er stor. Fint for oss foreldre også med storesøsken som leker med de yngre og er gode forbilder. 

Vi var som sagt lenge i tenkeboksen, men jeg er sjeleglad for at vi tok sjansen og ikke hørte på alle velmenende råd om hvor slitsomt det kom til å bli og hvor deilig det er når barna blir store. Det er nok helt riktig argumentasjon for de det gjelder, men vi hadde nok angret hvis vi ikke fikk de barna vi ønsket oss. Og nå er vi helt, helt sikre på at vi er ferdig, både mannen min og jeg. Ingen tvil!  ;)

Anonymkode: 63fea...b76

Kan jeg spørre hvor gammel dere var når dere fikk de siste to? Føler at tiden løper fra meg, er 33 år.. 

Anonymkode: bb67a...17c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne hatt flere. Har tre, og kan virkelig ikke få flere pga helsa. En stor sorg. Skulle gitt alt for å være frisk og rask og kunne klart å ta meg av flere barn. Men tre er jo bra da, er det ikke?🥰

Anonymkode: 31e7d...cfb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne hatt flere. Har 1 barn og helsa klarer ikke flere. Alle sier hun ikke kommer til å ha det bra som enebarn og kommer til å bli ensom og alene som voksen. Noen har til og med sagt at jeg burde ikke fått henne siden hun er enebarn.

Anonymkode: 7840d...158

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle gjerne hatt flere. Har 1 barn og helsa klarer ikke flere. Alle sier hun ikke kommer til å ha det bra som enebarn og kommer til å bli ensom og alene som voksen. Noen har til og med sagt at jeg burde ikke fått henne siden hun er enebarn.

Anonymkode: 7840d...158

Er mange voksne søsken som har lite eller ingen kontakt. Jeg har søsken med lite kontakt nå i voksen alder, og vet om flere som har det sånn.

Jeg har ett barn og er fornøyd med det. Vet mine foreldre angret litt på at de ikke fikk nr 4. Ikke no sånn dyp og voldsom anger riktignok da.

Anonymkode: a202c...fec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle gjerne hatt flere. Har 1 barn og helsa klarer ikke flere. Alle sier hun ikke kommer til å ha det bra som enebarn og kommer til å bli ensom og alene som voksen. Noen har til og med sagt at jeg burde ikke fått henne siden hun er enebarn.

Anonymkode: 7840d...158

Alt folk kan få seg til å si! De kan på ingen måte forutse slike ting, og det kan like gjerne skje med dem som har søsken. Jeg vet nå om flere som har liten eller ingen kontakt med sine søsken i voksen alder. Man har ingen garanti for noe.

Min mann er forresten enebarn og sier han aldri har savnet søsken. Han er en veldig utadvendt person med mange venner. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh når jeg leser denne tråden tror jeg at vi må få en til 😅 jeg blir garantert den 50 åringen som sitter å angrer på at vi ikke fikk en til! Vi har 4

 

Anonymkode: 5137c...939

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi angrer også at vi ikke fikk flere. Har 2. Skulle ønske jeg kunne ha skrudd tiden tilbake ja. 

Anonymkode: cea1f...b1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har valgt å få ett barn, kjenner på det innimellom, men tror at jeg har valgt rett.

Anonymkode: c259b...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synest det er litt rart at folk angre om de er fornøgde i utgangspunktet. Allså ønsket du deg 3 men fikk berre 2 forstår jeg, men var du fornøgd med 2 og sener angrer du? Da tenker jeg noe barnet døde eller dere har dårlig kontakt.. 

Anonymkode: 62f5c...622

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...