Gå til innhold

Kjøre sportsbil i hverdagen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mannen min er veldig gira på den nye Toyota Supra. Han vil da selge vår fine Lexus. Men er ikke det krevende å ha sportsbil i hverdagen? Lavt, hardt, lite plass? Kun to seter...klarer ikke helt å overbevise ham.

Anonymkode: 2906d...e09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om han kjører mest rundt på matpakken sin, er det mer upraktisk med mye annet. 

Anonymkode: c594c...2ab

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mannen min er veldig gira på den nye Toyota Supra. Han vil da selge vår fine Lexus. Men er ikke det krevende å ha sportsbil i hverdagen? Lavt, hardt, lite plass? Kun to seter...klarer ikke helt å overbevise ham.

Anonymkode: 2906d...e09

Prøv å pense ham over på Tesla model 3. Fornuftig bil med brukbar plass, og sportsbil egenskaper.

Anonymkode: 4d776...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ville ha en Tesla S for noen år siden, men det er 80 mil t/r hytta - uten lademulighet ved hytta. Foreløpig spiller dét en rolle.

Anonymkode: 2906d...e09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere ikke har råd til to biler synes jeg det er tullete å bruke så mye penger på en så upraktisk bil.

Anonymkode: 457bb...23b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sportsbil og det var supert til vi fikk barn. Barnesetet får dog ikke plass i sportsbilen og det er jo ganske håpløst😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå ringte faren min, han har avtalt prøvekjøring med Kia Stinger til min kjæres bursdag i februar:

https://www.kia.com/no/modeller/stinger/discover/

Den har i hvert fall fem sitteplasser. Tvi tvi.

Anonymkode: 2906d...e09

Det der er jo bare en familiebil med mer motor. Ville heller kjøpt en Jaguar isåfall. 

Anonymkode: c594c...2ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva for noe Jaguar? Far beskrev Kiaen omvendt, en sportsbil med plass til familien. Og det er slik den blir omtalt i "reviews" jeg har googlet også. Pluss, det er Kia - 7 års garanti og like pålitelig som Toyota. Vi mekker ikke og vil ikke bruke hundretusenvis i vedlikehold, slik som man må regne med hos Jaguar,  Alfa, Audi osv.

Anonymkode: 2906d...e09

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Firedørs sedaner er ikke sportsbiler.  Den kan gjerne være sportslig og ha masse krefter, men det blir aldri en sportsbil.

Norge er stasjonsvognlandet med trekkrok 'par excellence'.  Kanskje nettopp derfor tror noen at en firedørs sedan eller kombi er en sportsbil, mens det i realiteten er begrenset til todørs kupeer og cabrioleter (og selv der ramler noen gjennom på mangel av "sportskonsept").

 

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fungerer helt fint med en toseters sportsbil til hverdags hvis dere:
1. Ikke har barn, og
2. Har en tradisjonell bil i tillegg.

Vi er barnløse, og vi har behov for mer enn én bil pga bosted og jobbsituasjon. Den ene av våre biler er en sportsbil. Den er morsom å kjøre, ligger fantastisk godt på vegen og gir mye bilglede, men den bilen vi har er en dyr bil å eie pga dyre servicer, dyre deler, høy forsikring og høyt drivstofforbruk. Alt dette bør dere derfor sjekke og regne på før eventuell anskaffelse. I tillegg har den veldig begrenset med bagasjeplass. Den er også lav og stiv, så hvis dere kjører mye på humpete eller sporete grusveger er det ikke akkurat noe sjakktrekk å velge en slik bil. 

Den andre bilen vår er en tradisjonell stasjonsvogn. Den blir brukt til nesten alle ferieturer (bortsett fra en og annen helgetur med sportsbilen), alle handleturer når vi skal ha mer enn to-tre bæreposer eller noe annet enn dagligvarer, alle turer til hytta, og selvsagt alltid hvis vi skal ha med passasjerer. Det kommer an på livsstil og mye annet, men for vår del kunne vi ikke klart oss uten en «normal» bil i tillegg til sportsbilen. 

Anonymkode: 34281...828

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kia - 7 års garanti og like pålitelig som Toyota. Vi mekker ikke og vil ikke bruke hundretusenvis i vedlikehold, slik som man må regne med hos Jaguar,  Alfa, Audi osv.

Råtøff design, bakluke, -kan legge ned bakseter ...ca. Seriøs garanti...

Aldri kjørt Kia, men er det merket som ¨¨våkst¨¨ mest i hue mitt siste åra. Ser gromt ut 👍

a.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå ringte faren min, han har avtalt prøvekjøring med Kia Stinger til min kjæres bursdag i februar:

https://www.kia.com/no/modeller/stinger/discover/

Vært gøy å hørt hva du og han mente, -etter prøvekjøringen...

Lexus ER Konge-Bil, da, bokstavelig talt... 

a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skal prøve å huske på det. :) Lexusen er veldig fin og rask. Begynner å tenke at den vil jeg ikke bytte ut, men nå er vi jo to om å bestemme det.

Anonymkode: 2906d...e09

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ok å ha sportsbil og kjøre den hverdagslig.  Men dere vil finne ut ganske snart at dere egentlig trenger en litt større bil da det ikke er plass til noen ting i en sportsbil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, Stina234 skrev:

Helt ok å ha sportsbil og kjøre den hverdagslig.  Men dere vil finne ut ganske snart at dere egentlig trenger en litt større bil da det ikke er plass til noen ting i en sportsbil.

Det begrenser impulskjøp på Ikea og elektrosjapper, feks :) Det er jo bagasjerom i sportsbiler også, i feks en Corvette greier man kanskje å få med golfbagen sin. 

Vi greide fint å dra på harrytur med en Spider, men måtte begrense oss litt mtp brett med brus og sånn :p 

Anonymkode: c594c...2ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...