Gå til innhold

Skummelt å bestille reiser med Norwegian nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi holder på å bestille årets sommerferie, og fordi vi reiser med barn ønsker vi kun direkteruter. Flere av reisemålene vi vurderer er det kun Norwegian som flyr direkte til (fra Oslo), men så er vi litt skeptiske til å bestille reiser med Norwegian nå, siden vi føler det er litt uvisst hva som vil skje med Norwegian fremover. De er jo i en veldig anstrengt økonomisk situasjon, og var svært nær en konkurs flere ganger i 2018. I tillegg er det nå varslet om kutt i flere ruter- og enda flere kan jo komme. Les f.eks her https://www.aftenposten.no/okonomi/i/vmobdj/Norwegian-kutter-en-rekke-ruter-og-seks-baser

Er det flere enn oss som ikke «tør» å bestille reiser med Norwegian nå (og da tenker jeg spesielt på reiser mange måneder frem i tid). Og vet noen hvilke rettigheter man har, hvis de plutselig legger ned en rute, eller går konk? Hvis de legger ned ruten vi skal reise med rett før vi skal dra, må vi jo få tak i flybilletter med et annet selskap på kort varsel, noe som kan bli både vanskelig og dyrt midt i sommerferien. Og går de konk, er vel alle pengene tapt..? Ser ikke ut som at reiseforsikring dekker dette (iallfall ikke vår, såvidt jeg kan se)?!

Anonymkode: d9089...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjekk om kredittkortet dekker ved konkurs 👍

Anonymkode: 3fbf0...473

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjekk om kredittkortet dekker ved konkurs 👍

Anonymkode: 3fbf0...473

Takk for svar :) 

Ja, jeg fant ut nå, at det gjør det- så det er jo fint. Samtidig, da risikerer vi jo å ikke få dratt på ferie likevel, siden det kan bli uforholdsmessig dyrt å få bestilt nye flybilletter med et annet selskap kort tid før avreise, midt i sommerferien... 

Anonymkode: d9089...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjekk om kredittkortet dekker ved konkurs 👍

Anonymkode: 3fbf0...473

Reiseforsikring kan også dekke dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, padawan skrev:

Reiseforsikring kan også dekke dette. 

Ikke som jeg har sett av vilkår. Hvilket selskap dekker? 

Anonymkode: 3fbf0...473

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...