Gå til innhold

YummyMummy

Anbefalte innlegg

Skrevet
GulleGull skrev (11 minutter siden):

Å rapportere innlegg handler ikke om å være hårsår men å unngå at tråder avsporer med regelbrudd og brukerdebatt. Nå har vel du vært med å bidratt veldig til brukerdebatt i en annen tråd også. Mulig du ikke du helt skjønner hva brukerdebatt er? Beste er å rapportere innlegg du mener strider mot gruppepreglene. Så ryddes det om moderatorene mener det bryter med de. 

Bidratt veldig? Nei, jeg er bare innom her sporadisk.. Svarer i ny og ne, i motsetning til andre som er inne her på KG daglig. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
frustrert solabu skrev (Akkurat nå):

Bidratt veldig? Nei, jeg er bare innom her sporadisk.. Svarer i ny og ne, i motsetning til andre som er inne her på KG daglig. 

Ok, har bare sett brukernavnet ditt flere ganger i SET tråden siste tiden hvor det har blitt ryddet flere ganger for brukerdebatt. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
frustrert solabu skrev (34 minutter siden):

Å hva har vekta til Yummymummy å bety for deg? Hvorfor henger du deh opp i vekt hennes da hvis det ikke er noe galt med det osv? 

Det var ikke poenget. Poenget var at om man er overvektig, kan man vel bare si det. Man må selvfølgelig ikke, men om man nå prater om vekt "med" følgerne sine er det vel bedre å være ærlig. Jeg bryr meg ikke om vekta hennes.

Edit: Det er godt mulig hun er normalvektig nå, jeg følger henne ikke lenger, ser bare bilder av henne nå og da. Så godt mulig jeg tar feil om dagens "tilstand". Hun ser uansett flott ut, og det gjorde hun før også 😊

Endret av Purple Diamond
Skrevet
frustrert solabu skrev (51 minutter siden):

Å hva har vekta til Yummymummy å bety for deg? Hvorfor henger du deh opp i vekt hennes da hvis det ikke er noe galt med det osv? 

Fordi fedme er et kjempeproblem i samfunnet og bør ikke normaliseres  og ufarliggjøres. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Mio-lio skrev (16 timer siden):

Holdt på å dette av stolen når hun presterte å si at hun ikke var overvektig før 🤣🤣🤣 altså hva i alle dager. Har hun ikke speil.  Helt topp at hun har vært fornøyd med vekten sin, komfortabel i egen kropp osv men litt selvinnsikt må man ha  hun var overvektig før.  

Når har hun sagt dette? Hun har nevnt flere ganger at til tross for ufrivillig vektnedgang er hun fremdeles overvektig i følge bmi og at dette ikke plager henne. 

Endret av Penelaphe
  • Liker 6
  • 3 måneder senere...
Skrevet

Yummymummy , en voksen dame på over 40 år... Ganske umoden og barnslig..på nivå som Sara Emilie og Therese Lien. Er de forbildene hennes?

Skjermbilde fra YM sin snap

Screenshot_20250504_123442_Snapchat.jpg

• Liker 4
Skrevet
Bibbi_ skrev (2 timer siden):

Yummymummy , en voksen dame på over 40 år... Ganske umoden og barnslig..på nivå som Sara Emilie og Therese Lien. Er de forbildene hennes?

Skjermbilde fra YM sin snap

Screenshot_20250504_123442_Snapchat.jpg

Hjelpes. Avfulgte henne for en stund siden, da jeg syntes hun ble mer og mer som alle de andre influenserne. Ser at jeg gjorde et godt valg 😅

• Liker 3
  • Nyttig 6
  • 1 måned senere...
Skrevet

Er det slutt på bodypositivity nå som hun er blitt slank? hun er som mange andre, eksempelvis Line Victoria Husby og Henriette Stensrud, Fetisha Williams gått stille i dørene og brukt slankesprøyte. Damer som har vært overvektig hele livet blir ikke plutselig på magisk vis tynn🤷‍♀️ men det er morsomt å se hvor lite bodypositive de er lengre

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
oakakman skrev (30 minutter siden):

Er det slutt på bodypositivity nå som hun er blitt slank? hun er som mange andre, eksempelvis Line Victoria Husby og Henriette Stensrud, Fetisha Williams gått stille i dørene og brukt slankesprøyte. Damer som har vært overvektig hele livet blir ikke plutselig på magisk vis tynn🤷‍♀️ men det er morsomt å se hvor lite bodypositive de er lengre

Ærlig talt, har du fulgt henne? Hun fikk krystallsyken i fjor høst og gikk konstant kvalm og dårlig matlyst. Ikke sett ut sånne rykter når det er dokumentert årsak. 

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet
oakakman skrev (16 timer siden):

Line Victoria Husby har vært alvorlig syk og derfor rast ned i vekt, dokumentert sykehusinnleggelser på snap (Crohns tror jeg det er; en autoimmun sykdom som rammer hele fordøyelsessystemet)

Yummymummy har vært veldig syk av krystallsyken og derfor gått ned i vekt; også noe hun har vært åpen om

Henriette og Fetisha vet jeg ikke da jeg ikke følger de.

• Liker 3
Skrevet (endret)
skruf skrev (6 timer siden):

Line Victoria Husby har vært alvorlig syk og derfor rast ned i vekt, dokumentert sykehusinnleggelser på snap (Crohns tror jeg det er; en autoimmun sykdom som rammer hele fordøyelsessystemet)

Yummymummy har vært veldig syk av krystallsyken og derfor gått ned i vekt; også noe hun har vært åpen om

Henriette og Fetisha vet jeg ikke da jeg ikke følger de.

Line Victoria gikk ned i vekt lenge før hun fikk en hjerneblødning og ble innlagt på sykehus :)

Krystallsyken halverer ikke damen i vekt, men det er gøy å se hvor naive man kan være av og tro på alt disse influenserne mater ut. Har selv hatt krystallsyken, vet det er en påkjenning på kroppen men ikke så drastisk som dette

Endret av oakakman
  • Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
oakakman skrev (4 minutter siden):

Line Victoria gikk ned i vekt lenge før hun fikk en hjerneblødning og ble innlagt på sykehus :)

Krystallsyken halverer ikke damen i vekt, men det er gøy å se hvor naive man kan være av og tro på alt disse influenserne mater ut. Har selv hatt krystallsyken, vet det er en påkjenning på kroppen men ikke så drastisk som dette

Det er ikke hjerneblødningen det er snakk om. Hun var syk året før den. Men har sagt at hun ikke vil dele noe mer om det. 

• Liker 2
Skrevet
oakakman skrev (1 time siden):

Krystallsyken arter seg ulikt og rammer i ulik grad, akkurat som virus på balansenerven. Hvis man i utgangspunktet «koser seg mye» og så er konstant kvalm så skal det faktisk ikke mer til enn at kosematen forsvinner ut så går man ned. Yummymummy er da for f…ikke halvert, slutt å finne på ting. Det er jo ikke snakk om «påkjenning på kroppen» som gjør at man går ned, men kvalme som gir elendig matlyst, som så gjør at man går ned. Vi er jo blitt tuta full i åresvis av fagfolk om at det handler om kalorier inn og «skjulte kalorier» i kosen, hvorfor er det da så himla rart at hun går fra overvekt til normalvektig når hun er kvalm i flere måneder og derfor ikke spiser like mye som før og også da har redusert kraftig på «kosen»? 

• Liker 3
Skrevet
oakakman skrev (2 timer siden):

Ærlig talt; Yummymummy har ikke halvert vekten. Hun er vel nå en M/L mot XL tidligere. Ikke spiser hun slankekost heller (en som teller kalorier står ikke å skraper ut resterende røre av bakebollen + glasuren og spiser.

Selv om du har hatt krystallsyken så utarter sykdom seg ulikt hos ulike personer. Sier seg selv at man mister vekt når man er konstant kvalm i et halvt år. Ingen sitter på fasiten selv om man har hatt/har samme sykdom som et annet menneske.

Ang Line Victoria så var det ikke bare hjerneblødning som er problemet

Før så fikk Yummymummy hets for å «fronte» fedme, og nåde henne om hun viste på snap at hun spiste en kanelsnurr. Da var der at hun oppfordret til fedme, og det var ikke måte på hvor mye stygt som ble skrevet

Damn you if you do and damn you dont

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
skruf skrev (På 22.6.2025 den 0.11):

Ærlig talt; Yummymummy har ikke halvert vekten. Hun er vel nå en M/L mot XL tidligere. Ikke spiser hun slankekost heller (en som teller kalorier står ikke å skraper ut resterende røre av bakebollen + glasuren og spiser.

Selv om du har hatt krystallsyken så utarter sykdom seg ulikt hos ulike personer. Sier seg selv at man mister vekt når man er konstant kvalm i et halvt år. Ingen sitter på fasiten selv om man har hatt/har samme sykdom som et annet menneske.

Ang Line Victoria så var det ikke bare hjerneblødning som er problemet

Før så fikk Yummymummy hets for å «fronte» fedme, og nåde henne om hun viste på snap at hun spiste en kanelsnurr. Da var der at hun oppfordret til fedme, og det var ikke måte på hvor mye stygt som ble skrevet

Damn you if you do and damn you dont

Godt skrevet! 👏

• Liker 2
Skrevet
oakakman skrev (På 20.6.2025 den 21.57):

Slank? Tynne? Flere av de du nevner er jo ikke det? De er fortsatt lubne, slankesprøyter eller ei.

• 4 uker senere...
Skrevet

Jeg kan ikke annet enn å le av henne. Hun sier folk må være påskrudde forbrukere. Håper folk lærer av henne og ikke gjør som henne. For hun går på smell etter smell og bestiller fra shady sider som dukker på nettet 🤭 Jeg håper virkelig for hennes del at hun har lært nå!

• Nyttig 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Breaking news: Smørboksen din er ikke «aesthetic» nok. Prøv igjen.

Tenk at vi har kommet dit at folk frivillig sender bilder av smørpakken sin til en influencer – så hun kan rate den etter hvor «clean» og «ryddig» den ser ut. Som om det er en slags konkurranse i hvem som har det mest glossy Bremykt-smørret i kjøleskapet.

Og vet du hva det beste er? Influenceren tjener penger. Seriøst gode penger. Fordi tusenvis av mennesker klikker seg inn for å se hva hun syns om hvordan folk oppbevarer smør.

Dette er ikke satire. Det er virkeligheten.🤣🤣 (Og hvor er Henrik Troy?)

Vi gir bort oppmerksomheten vår. Hun får betalt. Algoritmene jubler. Og mens du humrer over en smørboks med plastlokk og gullaktig innhold, har du bidratt til at enda mer tid, fokus og energi ble sugd inn i ingenting.

Ikke en bok ble lest. Ikke en tanke ble tenkt. Men smøret var visst on point.

Gratulerer – vi er nå en aktiv investor i verdens mest meningsløse forretningsidé: å gjøre influencere rike på at vi har sluttet å bruke hjernen.

Nei nok er nok vil ha tilbake Snapchat uten spotlight. 

• Liker 3
  • Nyttig 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...