Gå til innhold

YummyMummy

Gjest TyrkiskPepper

Anbefalte innlegg

**Marshmallow** skrev (23 timer siden):

Hei! Hva tenker du om at det har kommet frem at «Happy flops» nå har endret markedsføring etter kritikk ? Det vil si det du har gått «god» for og reklamert for ikke stemmer? (kilde Anja Johansen IG) 

Hvorfor beholder du reklame på snap, når det ofte reklameres for ting som er imot dine verdier, grunnen til hvorfor du ble så populær er nettop for du var en motpol i influenser bransjen. Men så lenge du tjener penger på det er det ok likevel?

har du tenkt på at når du reklamerer, så kan bedrifter blir redde for negativ omtale på dine kanaler, så du får mye bedre kompensasjon enn en vanlig forbruker ? Med det så mener jeg ikke at en ikke skal reklamere hvis noe er defekt, men at du først fikk prisavslag og så 5000,- igjen på det bordet eks.. du kjøpte det jo med viten om feilen bordet hadde ?

866AC4C8-E173-4C06-A7FA-DA271FEE7707.png

Hun burde få premie for frekkeste "influenser"....

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bibbi_ skrev (23 timer siden):

Hun burde få premie for frekkeste "influenser"....

Jeg har hørt om flere som sier de ikke greier seg uten dem fordi de er så gode på foten og har gjort at smerter har avtatt. Så veldig mange varierende meninger om disse floppsa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nissemor2012 skrev (5 minutter siden):

Jeg har hørt om flere som sier de ikke greier seg uten dem fordi de er så gode på foten og har gjort at smerter har avtatt. Så veldig mange varierende meninger om disse floppsa.

Men ikke sikkert de blir bra på sikt 🙄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (På 1.8.2023 den 15.56):

Men ikke sikkert de blir bra på sikt 🙄

Sorry for at dette kommer under ditt innlegg men klarer aldri å lage nytt selv,er ikke så ofte innpå her😂men skuffende at du velger pengene og ikke stå for det du er i mot..men velger å ha på reklamen kun for pengene . Da går du litt i mot dine egne prinsipper...

Du sier også i dag at du skrur av reklamen om du ikke får penger etter ferien ..ja du har sagt du ikke kan stå i mot pengene.

Pga det så har eg valgt å avfølge deg,ikke komme på show eller kjøpe bok.

Føler du selger deg selv og hva du står for pga penger...

Du var etterlengtet,frisk pust men nå har eg mistet respekten eg hadde for deg. 

Penger er ikke alt her i verden!

• Liker 7
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sure sitronen skrev (21 minutter siden):

Sorry for at dette kommer under ditt innlegg men klarer aldri å lage nytt selv,er ikke så ofte innpå her😂men skuffende at du velger pengene og ikke stå for det du er i mot..men velger å ha på reklamen kun for pengene . Da går du litt i mot dine egne prinsipper...

Du sier også i dag at du skrur av reklamen om du ikke får penger etter ferien ..ja du har sagt du ikke kan stå i mot pengene.

👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sure sitronen skrev (På 3.8.2023 den 18.52):

Enig..avfulgt her og 😡

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hører jeg rett at et barn ber henne ta hensyn om et eller annet når hun filmer? 
Hun bare ler det bort..

Men et barn sier ikke slikt uten videre med mindre det har vært et tema blant de vokse tenker jeg.. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

**Marshmallow** skrev (2 timer siden):

Hører jeg rett at et barn ber henne ta hensyn om et eller annet når hun filmer? 
Hun bare ler det bort..

Men et barn sier ikke slikt uten videre med mindre det har vært et tema blant de vokse tenker jeg.. 

Det der var da ikke noe barn som sa Veronica ta hensyn. Jeez lage drama ut av ingenting.  Var vel at det korka seg litt i trappene når hun filma ikke verre enn det. Filmet jo bare bygatene og ikke folk og .  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, MiominMio said:

Det der var da ikke noe barn som sa Veronica ta hensyn. Jeez lage drama ut av ingenting.  Var vel at det korka seg litt i trappene når hun filma ikke verre enn det. Filmet jo bare bygatene og ikke folk og .  

Ok, jeg hører klart og tydelig et barn som sier ta hensyn Veronika. Poenget var heller ikke at hun ikke filmer andre. 
Men at hun blir fortalt av et barn å ta hensyn til XX 

uansett, jeg venter i spenning rundt svar at hun har godt «god» for Happy flops som har endret markedsføring etter de ble tatt for løgn. 
Betyr dette at kundene hun har fått betalt for, kan sende sine flops i retur? 
Går utifra at hun har fått betalt for XX salg gjennom hennes kode.  

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

**Marshmallow** skrev (22 minutter siden):

Ok, jeg hører klart og tydelig et barn som sier ta hensyn Veronika. Poenget var heller ikke at hun ikke filmer andre. 

uansett, jeg venter i spenning rundt svar at hun har godt «god» for Happy flops som har endret markedsføring etter de ble tatt for løgn. 

Hun er vel som hvem som helst annen influenser, driter i det så lenge pengene renner inn. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

**Marshmallow** skrev (1 time siden):

Husker hun skulle begynne samarbeid med de og da sa hun vitterlig at hun ikke kunne gå god for at de var helsebringende på noen måte annet en at hun personlig syntes de var behagelig gå i.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Hun kan ikke si nei til 200.000kr fra «kun å være på snap» (hva skjer med grimasene hun lager der? Utrolig nedlatende mot dem som støtter henne men ikke reklame om slanking) 

Det vil si dette var ikke bare et «eksperiment» slik hun sa i begynnelsen, får hun pengene utbetalt kommer hun aldri til å slå av reklamen. 

Så verdiene dine var ikke så viktige like vel Veronika ? Så lenge du får betalt så kan moralen settes til side? 🙄

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

**Marshmallow** skrev (14 minutter siden):

Hun kan ikke si nei til 200.000kr fra «kun å være på snap» (hva skjer med grimasene hun lager der? Utrolig nedlatende mot dem som støtter henne men ikke reklame om slanking) 

Det vil si dette var ikke bare et «eksperiment» slik hun sa i begynnelsen, får hun pengene utbetalt kommer hun aldri til å slå av reklamen. 

Så verdiene dine var ikke så viktige like vel Veronika ? Så lenge du får betalt så kan moralen settes til side? 🙄

👏

Helt riktig, når pengene renner inn blåser hun i hva hun står for. Avfulgte henne da hun fikk reklame og sa hun ikke kunne si nei til pengene. Hun er lik alle andre influensere, dessverre. 

Endret av Bibbi_
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dere sagt nei til 200000kr? Jeg hadde ikke gjort det når det er snakk om at det kommer i fra en jobb som er gjort. 

Hun kan ikke styre hva som kommer av reklame mellom snappene, det er snapchat sine algoritmer som avgjør. Det hun kan gjøre er å gjøre seerne bevisst på den typen reklame og så er det opp til seerene sitt ansvar å rapportere til snapchat hvilke reklamer en ikke ønsker. 

Selvfølgelig er hun som andre influensere når det kommer til å ville tjene penger på jobben gjort. Skjønner ikke hvorfor det er så hårreisende for noen…

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Penelaphe skrev (25 minutter siden):

Hadde dere sagt nei til 200000kr? Jeg hadde ikke gjort det når det er snakk om at det kommer i fra en jobb som er gjort. 

Hun kan ikke styre hva som kommer av reklame mellom snappene, det er snapchat sine algoritmer som avgjør. Det hun kan gjøre er å gjøre seerne bevisst på den typen reklame og så er det opp til seerene sitt ansvar å rapportere til snapchat hvilke reklamer en ikke ønsker. 

Selvfølgelig er hun som andre influensere når det kommer til å ville tjene penger på jobben gjort. Skjønner ikke hvorfor det er så hårreisende for noen…

Vet du hva? Jo eg hadde klart å stå i mot. Penger er ikke alt. Dessuten så tjener hun nok godt allerede.Og noen ganger så er ikke penger alt. Dette tilfellet er en av de. Eg unner absolutt hun penge men hun går i mot dine egne prinsipper. Ja hun kan gjøre sine følgere bevisst...det var liksom alt hun kunne gjøre fordi hun vil ha penger istedenfor. Hva med å stå for det man mener?

Hun må gjerne ha reklame men ikke slik det er nå. 

Da fremstår hun bare grisk og blir en av mange .

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun legger jo ikke akkurat hard jobbing for disse pengene; å være aktiv på Snapchat er jobben hennes, så hun publiserer innhold på snap uansett.

Dette er gratispenger hun får for å gjøre den jobben hun allerede gjør, hun må ikke lage ekstra content. Alt hun behøver å gjøre er å gå inn på innstilling og stille inn at hun godtar reklameavbrudd + finne ut av hvordan hun skal få pengene utbetalt.

I den grad at Veronica går hardt ut mot skjønnhetsbransjen så blir det dobbeltmoralsk når det blir sendt ut reklame for feks slanking via hennes kanal, da hun har null kontroll over hva hun reklamerer for

Jeg likte Veronica i begynnelsen; da hadde hun integritet og hadde samarbeid og løftet frem lokale bedrifter. Etterhvert tok griskheten over og hun ramlet rett oppi influencer-gryta og begynte med reklame for happy-flopps og Storytell….akkurat som alle andre. Og spikeren i kista for min del ble Ads in story

Det med Ads in story husker jeg skulle være et prosjekt for å se hvor mye penger man kunne tjene på det, og hun var negativt innstilt og trodde ikke hun kom til å benytte seg av det. Spol frem i tid og Veronica utbryter «hvem takker nei til 200 000kr??» 

Jeg synes også at hun fremstår som mere og mere usmakelig etterhvert som kanalen har vokst seg større og pengene renner inn. Veronica ville gjort det godt med show, merch (som hun begynte med, men nå vurderer å avvikle….tjener nok så godt nå at hun behøver ikke merch og all den faktiske, fysiske jobben og innsatsen det krever), bøker og vanlige  reklamesamarbeid….hun kunne skrudd av ads in story og beholdt integriteten sin mtp hennes budskap og hvor hardt hun går ut mot andre

Mye vil ha mere og fanden vil ha flere er et uttrykk som betegner det å selge sjela si og det man står for

• Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Penelaphe skrev (22 timer siden):

Hun har tydeligvis mye penger, det var ikke vanskelig å forstå for lenge siden. Lenge før hun fikk reklame mellom snappene. Så hun hadde absolutt klart seg veldig fint uten disse pengene. 

Så at hun er villig til å glemme det hun står for, for pengenes skyld, viser hennes virkelige jeg. Hun kom seg opp og fram ved å gå i mot strømmen. Når hun da ble kjent nok, og disse reklamene kom på snappen henne, så blåste hun en lang marsj for hva hun stod for. Sier veldig mye om en person! 

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Penelaphe skrev (På 1.9.2023 den 12.58):

Enig, jeg hadde heller ikke sagt nei til de pengene. 

Influensere kan ofte ha en provoserende fremgangsmåte når det gjelder reklameinnlegg, men akkurat dette med reklame i story reagerer jeg ikke så veldig på. YM har så lenge hun har hatt snap snakket ofte og mye og hatt relativt lenge stories. Plutselig får hun beskjed om at hun kan tjene mange tusen kroner i måneden på å fortsette med det hun allerede gjør, snakke ofte og mye i stories. Veldig få som ville ha takket nei. Er det en spesielt viktig eller samfunnsnyttig jobb? Absolutt ikke, men hun er i det minste åpen om at hun tjener penger direkte fra Snapchat på dette (hvis pengene blir utbetalt). Jeg har ikke sett en eneste annen influenser være åpen om dette. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plantemas skrev (5 minutter siden):

Enig, jeg hadde heller ikke sagt nei til de pengene. 

Influensere kan ofte ha en provoserende fremgangsmåte når det gjelder reklameinnlegg, men akkurat dette med reklame i story reagerer jeg ikke så veldig på. YM har så lenge hun har hatt snap snakket ofte og mye og hatt relativt lenge stories. Plutselig får hun beskjed om at hun kan tjene mange tusen kroner i måneden på å fortsette med det hun allerede gjør, snakke ofte og mye i stories. Veldig få som ville ha takket nei. Er det en spesielt viktig eller samfunnsnyttig jobb? Absolutt ikke, men hun er i det minste åpen om at hun tjener penger direkte fra Snapchat på dette (hvis pengene blir utbetalt). Jeg har ikke sett en eneste annen influenser være åpen om dette. 

Stina Blogg var åpen om det i går eller i dag. Hun har ikke reklame i sin kanal for hun tjener nok på ads in og vil ikke utsette følgerne for for mye reklame. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...