Nussepus Skrevet 2. oktober 2022 #621 Del Skrevet 2. oktober 2022 skruf skrev (3 minutter siden): Hun promoterer ikke overvekt. Hun promoterer det å ha en naturlig kropp uten å pga dagens samfunn med høyt press om Botox og fillers både her og der, at kroppen din er bra nok naturlig som den er. Man trenger ikke shave seg for å være glatt overalt, det er like naturlig med kroppshår på kvinnekroppen også. Man skal kunne spise det man har lyst på uten å føle skam for det. Det er like naturlig med noen ekstra kilo på kroppen som mindre kilo på kroppen. Det er ikke kroppen din som definerer deg som menneske. Har Veronica oppfordret folk til å bli overvektige? Nei, det har hun ikke. Ergo promotere hun ikke overvekt. Hvis en undervektig med samme budskap som Veronica hadde filmet at hun drakk kaffe mocca og spise kanelsnurrer, hadde hun også blitt beskyldt for det samme? Veronica promoterer at alle kropper i alle fasonger som ikke er fikset på er naturlige. Hun har aldri uttalt at undervektige, slanke eller normalvektige kropper er unaturlige og oppfordrer til å bli overvektig for å være naturlig. Så at hun promoterer overvekt er ei usannhet. Er det bare normalvektige som kan brenne for en sak og, som i Veronica sitt tilfelle, jobbe mot at unge mennesker blir ukritisk eksponert for Botox og fillere uten at det er merket som reklame, og retusjerte modeller der det ikke er opplyst om at de kroppene er redigerte? Forklar meg gjerne hvordan budskapet hennes er; bli overvektig for å bli naturlig. Og nei; det holder ikke at hun har noen kilo ekstra selv. Hadde hun vært normalvektig så hadde ingen leet ett øyelokk. Det er synd at pga enkelte folk sin fettfobi gjør at ett bra budskap og en bra jobb mot hvordan samfunnets press mot unge jenter og kvinner har utviklet seg går dem hus forbi. Nå er vel ikke det hovedbusinessen hennes lenger. Hun er jo mest opptatt av å reklamere og selge sitt eget merke ( ræl). 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vintermåne Skrevet 3. oktober 2022 #622 Del Skrevet 3. oktober 2022 skruf skrev (8 timer siden): Hun promoterer ikke overvekt. Hun promoterer det å ha en naturlig kropp uten å pga dagens samfunn med høyt press om Botox og fillers både her og der, at kroppen din er bra nok naturlig som den er. Man trenger ikke shave seg for å være glatt overalt, det er like naturlig med kroppshår på kvinnekroppen også. Man skal kunne spise det man har lyst på uten å føle skam for det. Det er like naturlig med noen ekstra kilo på kroppen som mindre kilo på kroppen. Det er ikke kroppen din som definerer deg som menneske. Har Veronica oppfordret folk til å bli overvektige? Nei, det har hun ikke. Ergo promotere hun ikke overvekt. Hvis en undervektig med samme budskap som Veronica hadde filmet at hun drakk kaffe mocca og spise kanelsnurrer, hadde hun også blitt beskyldt for det samme? Veronica promoterer at alle kropper i alle fasonger som ikke er fikset på er naturlige. Hun har aldri uttalt at undervektige, slanke eller normalvektige kropper er unaturlige og oppfordrer til å bli overvektig for å være naturlig. Så at hun promoterer overvekt er ei usannhet. Er det bare normalvektige som kan brenne for en sak og, som i Veronica sitt tilfelle, jobbe mot at unge mennesker blir ukritisk eksponert for Botox og fillere uten at det er merket som reklame, og retusjerte modeller der det ikke er opplyst om at de kroppene er redigerte? Forklar meg gjerne hvordan budskapet hennes er; bli overvektig for å bli naturlig. Og nei; det holder ikke at hun har noen kilo ekstra selv. Hadde hun vært normalvektig så hadde ingen leet ett øyelokk. Det er synd at pga enkelte folk sin fettfobi gjør at ett bra budskap og en bra jobb mot hvordan samfunnets press mot unge jenter og kvinner har utviklet seg går dem hus forbi. 👏🏼👏🏼👏🏼 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 3. oktober 2022 #623 Del Skrevet 3. oktober 2022 Nussepus skrev (8 timer siden): Nå er vel ikke det hovedbusinessen hennes lenger. Hun er jo mest opptatt av å reklamere og selge sitt eget merke ( ræl). Det stemmer ikke. I helga ble det avslørt det hun har jobbet mot i 8 år. De klærne(tingene hun selger er det ikke hun som lager, hun er bare med på utforming og ideer. Det er D2Shop som står bak, og du bør dokumentere din påstand om at de er av dårlig kvalitet «ræl» som D2Shop selger da de er de som er står bak Veronica + mange andre sine mersc. D2Shop er opptatt av bærekraftig produksjon, derfor er også prisene derettter. Her har du linken til deres klima og miljørapport https://d2shop.b-cdn.net/wp-content/uploads/7klima.pdf Veronica har flere bein å stå på enn ett merkevarenavn, hun har bl.a ett show som hun var på turne med og som gjorde braksuksess, og hun blir ofte innleid som konferansier i ulike anledninger. Hun har gitt ut bok, og takket være bl.a Veronica så har det nå kommet en regel om at bilder brukt som reklame må merkes hvis modellen er retusjert/redigert. Og hun virkelig står på for at skjønnhetsindustrien skal slutte med ulovlig reklame for Botox, særlig rettet mot unge mennesker. 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 3. oktober 2022 #624 Del Skrevet 3. oktober 2022 Nussepus skrev (9 timer siden): Nå er vel ikke det hovedbusinessen hennes lenger. Hun er jo mest opptatt av å reklamere og selge sitt eget merke ( ræl). Det var et fryktelig unnvikende svar. Hvorfor svarer svarer du ikke på det @skruf spør deg om i innlegget? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiominMio Skrevet 3. oktober 2022 #625 Del Skrevet 3. oktober 2022 Vel hun har ikke reklamert for sitt eget "ræl" så mye lenger da - hun har en del samarbeid hun lager reklame for nå og show. Hun fronter arbeid mot de lovbrudd skjønnhets industrien foretar seg og at noen ikke klarer å se at det er en utrolig viktig sak er beyond me. Vi trenger slike som YummyMummy som influensere. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulleGull Skrevet 3. oktober 2022 #626 Del Skrevet 3. oktober 2022 MiominMio skrev (1 time siden): Vel hun har ikke reklamert for sitt eget "ræl" så mye lenger da - hun har en del samarbeid hun lager reklame for nå og show. Hun fronter arbeid mot de lovbrudd skjønnhets industrien foretar seg og at noen ikke klarer å se at det er en utrolig viktig sak er beyond me. Vi trenger slike som YummyMummy som influensere. Enig -heller YummyMummy en mange andre🙏🏻 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 3. oktober 2022 #627 Del Skrevet 3. oktober 2022 skruf skrev (11 timer siden): Hun promoterer ikke overvekt. Hun promoterer det å ha en naturlig kropp uten å pga dagens samfunn med høyt press om Botox og fillers både her og der, at kroppen din er bra nok naturlig som den er. Man trenger ikke shave seg for å være glatt overalt, det er like naturlig med kroppshår på kvinnekroppen også. Man skal kunne spise det man har lyst på uten å føle skam for det. Det er like naturlig med noen ekstra kilo på kroppen som mindre kilo på kroppen. Det er ikke kroppen din som definerer deg som menneske. Har Veronica oppfordret folk til å bli overvektige? Nei, det har hun ikke. Ergo promotere hun ikke overvekt. Hvis en undervektig med samme budskap som Veronica hadde filmet at hun drakk kaffe mocca og spise kanelsnurrer, hadde hun også blitt beskyldt for det samme? Veronica promoterer at alle kropper i alle fasonger som ikke er fikset på er naturlige. Hun har aldri uttalt at undervektige, slanke eller normalvektige kropper er unaturlige og oppfordrer til å bli overvektig for å være naturlig. Så at hun promoterer overvekt er ei usannhet. Er det bare normalvektige som kan brenne for en sak og, som i Veronica sitt tilfelle, jobbe mot at unge mennesker blir ukritisk eksponert for Botox og fillere uten at det er merket som reklame, og retusjerte modeller der det ikke er opplyst om at de kroppene er redigerte? Forklar meg gjerne hvordan budskapet hennes er; bli overvektig for å bli naturlig. Og nei; det holder ikke at hun har noen kilo ekstra selv. Hadde hun vært normalvektig så hadde ingen leet ett øyelokk. Det er synd at pga enkelte folk sin fettfobi gjør at ett bra budskap og en bra jobb mot hvordan samfunnets press mot unge jenter og kvinner har utviklet seg går dem hus forbi. Fettfobi? Det har da virkelig ikke noe med det å gjøre, hvor får du det i fra? Vekt og fett spiller ingen rolle, det har med hva man fronter utad som influnecer og hva man viser som påvirker hva man faktisk trykker i seg. Det er ikke sunt. Uansett hvordan man vrir og vender på det så har hun et yrke som PÅVIRKER. Jeg bryr meg lite om det er Stine Knutsen eller Veronica, de er dårlige forbilder begge 2 når det kommer til hva de spiser og fronter på deres kanaler. Så kom ikke og si at det har med vekt og fettfobi å gjøre, for Stine er ei lita flis. Poenget er faktisk hva de spiser, ikke størrelsen på personen. Så slutt å dra vekt/fett/overvekt kortet. Botox/fillers er en helt annen sak og der gjør hun en god jobb, men jeg håper hun respekterer de som vil gjøre det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiominMio Skrevet 4. oktober 2022 #628 Del Skrevet 4. oktober 2022 Jeg klarer ikke se at hun viser frem usunne kostvaner i hvert innlegg? Er det slik at hun ikke skal vise noe som helst om at hun nyter kaffe mokka og bolle? Hva er der det går i seriøst? Hun har da balansert kosthold Dagens snap tar hun opp dette med SE og rus. Velsig bra sagt og for de som ikke klarer å få med seg at dette er konstruktivt innlegg.....vel da er det ikke mye håp. 3 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 4. oktober 2022 #629 Del Skrevet 4. oktober 2022 MiominMio skrev (53 minutter siden): Jeg klarer ikke se at hun viser frem usunne kostvaner i hvert innlegg? Er det slik at hun ikke skal vise noe som helst om at hun nyter kaffe mokka og bolle? Hva er der det går i seriøst? Hun har da balansert kosthold Dagens snap tar hun opp dette med SE og rus. Velsig bra sagt og for de som ikke klarer å få med seg at dette er konstruktivt innlegg.....vel da er det ikke mye håp. Ingen som skriver hvert innlegg. Visst kan hun vise, men hun viser ingen direkte motsats, ja, hun viser gode/sunne middager, mest ved reklame. Som jeg har skrevet tidligere, hun har klaget tidligere på andre influncere hvordan de påvirker andre og det er ikke bare med botox. Hun har ikke et balansert kosthold.... Da har jeg også det.... NOT Ifht rus, det er et konstruktivt innlegg og ser ikke på det som mobbing som hun var redd det kom til å bli tatt som. Men ingen avhengighet er like, ingen pårørende er like. Har ikke fulgt den saken. Så kan ikke uttale meg så mye om det. Er selv pårørende, men føler at selv om noen avhengige står fram i media blir da "min" talsperson som hun snakker om. Men vi er alle ulike, så vi ser/føler forskjellige på tingene. Følte hun tok det veldig personlig, men som sagt jeg har ikke sett hva SE har gjort, men ut i fra DET Veronica fortalte så tok ikke jeg det slik hun gjorde det. SE sin jobb begynner nå, så time will tell om hun klarer jobben med å være rusfri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 5. oktober 2022 #630 Del Skrevet 5. oktober 2022 Sharp75! skrev (På 3.10.2022 den 11.16): Fettfobi? Det har da virkelig ikke noe med det å gjøre, hvor får du det i fra? Vekt og fett spiller ingen rolle, det har med hva man fronter utad som influnecer og hva man viser som påvirker hva man faktisk trykker i seg. Det er ikke sunt. Uansett hvordan man vrir og vender på det så har hun et yrke som PÅVIRKER. Jeg bryr meg lite om det er Stine Knutsen eller Veronica, de er dårlige forbilder begge 2 når det kommer til hva de spiser og fronter på deres kanaler. Så kom ikke og si at det har med vekt og fettfobi å gjøre, for Stine er ei lita flis. Poenget er faktisk hva de spiser, ikke størrelsen på personen. Så slutt å dra vekt/fett/overvekt kortet. Botox/fillers er en helt annen sak og der gjør hun en god jobb, men jeg håper hun respekterer de som vil gjøre det. Det var ikke jeg som dro overvekt-kortet, jeg svarte en annen som påsto at Veronica promoterer overvekt, rett skytsen din til riktig bruker Dette er ikke tråden om Stine Knutsen, hva hun gjør og ikke gjør får du ta opp i tråden som omhandler henne. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 5. oktober 2022 #631 Del Skrevet 5. oktober 2022 skruf skrev (2 timer siden): Det var ikke jeg som dro overvekt-kortet, jeg svarte en annen som påsto at Veronica promoterer overvekt, rett skytsen din til riktig bruker Dette er ikke tråden om Stine Knutsen, hva hun gjør og ikke gjør får du ta opp i tråden som omhandler henne. Er en gjenganger i tråden med fettfobi og dra vektkortet og jeg leste futt innlegg og valgte å svare på ditt innlegg 🤷♀️ Så du har ikke sett i andre tråder at det sammenlignes influencere for å få noen til å forstå et poeng? 🤔 Merkelig...... Jeg tar opp hvem jeg vil i denne tråden, enkelt og greit, og jeg kan kan faktisk sitere hvem jeg vil så kan du velge om du vil svare eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 9. oktober 2022 #632 Del Skrevet 9. oktober 2022 Tråden er ryddet for brukerangrep og svar. Måne, admin. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spyflua Skrevet 9. januar 2023 #633 Del Skrevet 9. januar 2023 Nå begynner jeg å få Trine Grung vibber av henne. Og det er ingen kompliment. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla82 Skrevet 9. januar 2023 #634 Del Skrevet 9. januar 2023 LysOgVarme skrev (På 22.8.2022 den 9.10): Kvinner trenger ikke være slanke. Men når jeg ser de har et fedmeproblem, og allikevel trykker I trynet på bacon, vafler og pizza, ja da stiller jeg meg spm tegn med det. Kvinner skal vel ikke være underdanige? Kvinner idag er jo det motsatte? Men kvinner som er så høylytte og gjør veldig stort vesen ut av seg, blir for meg *#×¥^ Men stiller du deg like mye spørsmål ved overvektige menn som trykker bacon, vafler og pizza i trynet? Det er flust av dem også, men hører liksom aldri noen reagere på det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 9. januar 2023 #635 Del Skrevet 9. januar 2023 (endret) Jeg har alltid vært tilhenger og heiet på Yummimummy, men de siste månedene har hun rett og slett tapt seg, Sett bort i fra reklame for eget merch så likte jeg samarbeidene hun hadde. Det var lite samarbeid, og de samarbeidene hun hadde var for små, lokale bedrifter som hun heiet frem. Feks den slakteren og bedriften hans, et lokalt hagesenter, hun som lager duftlys, ei som lager kremer og såper. Men nå så er det samme linja som alle andre influencere med bl.a storytell og disse sandalene som alle andre reklamerer for. Fra å skille seg positivt ut så er hun nå en penge-innkasserer for kreti og pleti på lik linje som alle andre. Ingen samarbeid som skiller seg ut. Før så satte hun seg skikkelig inn i det hun reklamerte for; gikk all in og la inn en skikkelig innsats. Det begynte med Storytell; husker hun spurte hva følgerene mente om reklame for lydbøker, og jeg svare bare det ikke er Storytell som alt som kan krype og gå av influencere reklamere for…..og joa, ikke lenge etter var Stroryell på banen Og dessverre så tar reklameringen mere over for det viktige budskapet hennes om det naturlige og å være glad i seg selv uten å måtte fylle på med Botox og fillere og telle kalorier for å være tynn. Som var grunnen til at jeg begynte å følge henne. Hun var en herlig og nødvendig motvekt til alle de andre. Men hun har endret seg. Jeg forstår behovet for å tjene penger, men hun burde fortsette den veien hun begynte på. Hun burde ikke sagt opp jobben og gått rett i influencer-bransjen. Hun har blitt som alle de andre når det gjelder reklame Men fortsatt tommel opp for skjerming av barn og mannen og at hun fortsatt står for det å være naturlig. Kampen mot skjønnhetsindustrien og ulovlig promotering av det drukner dessverre mere og mere til fordel for reklame Endret 10. januar 2023 av skruf 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 9. januar 2023 #636 Del Skrevet 9. januar 2023 Det jeg synes blir litt for mye når det gjelder henne er det pengebruken. Hun og mannen må jo vasse i penger. Litt mye bruk og kast der. Bl.a olabukse til mannen hun skulle selge. Olabukse til 4000 som hun skulle selge for 600, var brukt et par ganger. Kjøpe ditt, kjøpe datt. Hvertfall i disse tider, hvor mange sliter med å få betalt regninger og ha mat på bordet. Litt kjedelig hun gnir inn i trynet til folk alt hun (og mannen) handler. Reklamene hennes klikker jeg fort over. Lar meg aldri påvirke av noen influensere. Men ja, har blitt mye av det. Er så lei disse happyfloppene eller hva pokker det heter, og Storytell. Går igjen hos alle. Kommer vel snart reklame for cubus og hellofresh også. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millie- Skrevet 9. januar 2023 #637 Del Skrevet 9. januar 2023 (endret) Tenker nok familien, dvs mannen, drar inn mer enn nok penger. De har et fantastisk hus i et fint strøk, hytte på fjellet og veldig mye av de klærne hun selger er dyre. For ikke snakke om hvor mye hun går på kafé, kjøper nips og naps. I den perioden hun snakket så mye om å ta grep for seg selv, bytte jobb osv, skrev jeg til henne om dette. Om at det å bytte jobb og risikere lange perioder med mindre lønn ikke er noe alle har mulighet til. Hun svarte sånn halvhjerta om at alle har ulike forutsetninger men alle kan ta grep. Jeg synes ikke hun skal snakke som om hun har samme forutsetninger som «folk flest», for hun er superpriviligert økonomisk. Endret 9. januar 2023 av Millie- Skrivefeil 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 9. januar 2023 #638 Del Skrevet 9. januar 2023 5 hours ago, Bibbi_ said: Det jeg synes blir litt for mye når det gjelder henne er det pengebruken. Hun og mannen må jo vasse i penger. Litt mye bruk og kast der. Bl.a olabukse til mannen hun skulle selge. Olabukse til 4000 som hun skulle selge for 600, var brukt et par ganger. Kjøpe ditt, kjøpe datt. Hvertfall i disse tider, hvor mange sliter med å få betalt regninger og ha mat på bordet. Litt kjedelig hun gnir inn i trynet til folk alt hun (og mannen) handler. Reklamene hennes klikker jeg fort over. Lar meg aldri påvirke av noen influensere. Men ja, har blitt mye av det. Er så lei disse happyfloppene eller hva pokker det heter, og Storytell. Går igjen hos alle. Kommer vel snart reklame for cubus og hellofresh også. Hun slaktet jo hello fresh, så det tviler jeg på. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 10. januar 2023 #639 Del Skrevet 10. januar 2023 Rosa Sitron skrev (9 timer siden): Hun slaktet jo hello fresh, så det tviler jeg på. Hvilken er det hun bruker da? For hun bruker et av disse firmaene inn i mellom. Trodde det var et annet hun slaktet. Men min husk er dårlig 🥴 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 10. januar 2023 #640 Del Skrevet 10. januar 2023 1 hour ago, Sharp75! said: Hvilken er det hun bruker da? For hun bruker et av disse firmaene inn i mellom. Trodde det var et annet hun slaktet. Men min husk er dårlig 🥴 Ganske sikker på hun slaktet hello fresh, for jeg brukte de da hun slaktet de. Men kan være jeg husker feil og. (eller at hun har slakter flere) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå