Spyflua Skrevet 12. august 2022 #561 Del Skrevet 12. august 2022 Jeg har fulgt henne siden den spede starten, og funnet glede i å følge hverdagen. Men i dag måtte jeg avfølge. Det gir meg ingen glede lengre. Kun irritasjon. Hun virker så altfor selvgod der hun messer på. Hun har rett, verden tar feil. Og alt det merchet hun pusher ut. Skulle gjerne hørt hva hun forsvarer det med i henhold til miljø. Og den uthengingen hver gang hun får andre tilbakemeldinger enn hjerte, suss og klem. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mina 2 Skrevet 12. august 2022 #562 Del Skrevet 12. august 2022 (endret) Spyflua skrev (23 minutter siden): Jeg har fulgt henne siden den spede starten, og funnet glede i å følge hverdagen. Men i dag måtte jeg avfølge. Det gir meg ingen glede lengre. Kun irritasjon. Hun virker så altfor selvgod der hun messer på. Hun har rett, verden tar feil. Og alt det merchet hun pusher ut. Skulle gjerne hørt hva hun forsvarer det med i henhold til miljø. Og den uthengingen hver gang hun får andre tilbakemeldinger enn hjerte, suss og klem. Enig! Synes det var ålreit i begynnelsen,men som noen skrev til henne i går at hun har blitt så høy på seg selv er jeg så enig i. Tror så godt om seg selv og vet alt. Må nok avfølge jeg og. Endret 12. august 2022 av Mina 2 Ble feil ord 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anon01 Skrevet 12. august 2022 #563 Del Skrevet 12. august 2022 1 hour ago, Spyflua said: Jeg har fulgt henne siden den spede starten, og funnet glede i å følge hverdagen. Men i dag måtte jeg avfølge. Det gir meg ingen glede lengre. Kun irritasjon. Hun virker så altfor selvgod der hun messer på. Hun har rett, verden tar feil. Og alt det merchet hun pusher ut. Skulle gjerne hørt hva hun forsvarer det med i henhold til miljø. Og den uthengingen hver gang hun får andre tilbakemeldinger enn hjerte, suss og klem. Jeg ser ikke helt det du eller Mina2 sier her. Jeg opplever at hun deler både positive og negative tilbakemeldinger. At hun svarer mer på de positive sier jo seg selv, for om noen er en "hater", så nytter det jo ikke å diskutere, det blir som denne "siri" hun har delt tilbakemeldinger fra. Det nytter jo ikke å diskutere med en som åpenbart ikke liker deg, og det å gå direkte på kropp/personlighet er jo feil plass å begynne. Og dette med merch så bruker hun jo d2merch som har sine miljø sertifiseringer, så det er bedre for miljøet å kjøpe derifra enn å kjøpe fra for eksempel H&M eller Cubus? Men i en perfekt verden hadde ingen influencere pushet merch, men her er vi. 3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 17. august 2022 #564 Del Skrevet 17. august 2022 (endret) Igjen fikk man se at hun ikke tåler å høre at hun gjorde noe som ikke var rett. Ifht å mate fuglene med brød. Påpekte at hun kom til å gjøre det igjen for hun gjorde det ikke så ofte? 🙄 Jeg hadde nok også gitt brød i, for jeg visste heller ikke om det 🙄 men er hennes måte å møte tilbakemeldingen på. Og angående han som drepte måka (håper han får straff!!!), stakkars hans fremtidige kone, håper ikke det var noen hun kjenner eller at hun følger henne på snap, for den var drøy......... Endret 17. august 2022 av Sharp75! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 17. august 2022 #565 Del Skrevet 17. august 2022 Sharp75! skrev (1 time siden): Igjen fikk man se at hun ikke tåler å høre at hun gjorde noe som ikke var rett. Ifht å mate fuglene med brød. Påpekte at hun kom til å gjøre det igjen for hun gjorde det ikke så ofte? 🙄 Jeg hadde nok også gitt brød i, for jeg visste heller ikke om det 🙄 men er hennes måte å møte tilbakemeldingen på. Og angående han som drepte måka (håper han får straff!!!), stakkars hans fremtidige kone, håper ikke det var noen hun kjenner eller at hun følger henne på snap, for den var drøy......... hva var drøyt? En person som kan få seg til å gjøre slik mot et dyr fortjener å høre det.. Og hun har virkelig rett også, jeg hadde også avlyst bryllup om min fremtidige mann hadde vist en slik side av seg selv. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 17. august 2022 #566 Del Skrevet 17. august 2022 Birdo skrev (2 timer siden): hva var drøyt? En person som kan få seg til å gjøre slik mot et dyr fortjener å høre det.. Og hun har virkelig rett også, jeg hadde også avlyst bryllup om min fremtidige mann hadde vist en slik side av seg selv. Han fortjente å høre det, men hun rettet seg for det meste mot henne som var helt uskyldig opp i dette 🙄 hun har det sikkert helt j..... fra før om hun ikke skulle fått det slengt det i ansiktet, det var iallefall ikke hennes feil! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 17. august 2022 #567 Del Skrevet 17. august 2022 Sharp75! skrev (2 timer siden): Han fortjente å høre det, men hun rettet seg for det meste mot henne som var helt uskyldig opp i dette 🙄 hun har det sikkert helt j..... fra før om hun ikke skulle fått det slengt det i ansiktet, det var iallefall ikke hennes feil! Hun sa jo vitterlig ikke at det var hennes feil! Ærlig talt, snakk om å vri og vrenge for å fremstille Veronica verst mulig Hadde min kommende mann tråkket i hjel en måke så hadde bryllupet blitt avlyst. Jeg er gift, men hadde han gjort noe sånt så hadde der blitt skilsmisse. I mine øyne så er det verre enn utroskap 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 17. august 2022 #568 Del Skrevet 17. august 2022 (endret) skruf skrev (7 minutter siden): Hun sa jo vitterlig ikke at det var hennes feil! Ærlig talt, snakk om å vri og vrenge for å fremstille Veronica verst mulig Hadde min kommende mann tråkket i hjel en måke så hadde bryllupet blitt avlyst. Jeg er gift, men hadde han gjort noe sånt så hadde der blitt skilsmisse. I mine øyne så er det verre enn utroskap Det skrev jeg ikke heller 🙄 Godt vi er uenige 🙏 Endret 17. august 2022 av Sharp75! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 18. august 2022 #569 Del Skrevet 18. august 2022 Sharp75! skrev (8 timer siden): Det skrev jeg ikke heller 🙄 Godt vi er uenige 🙏 I din siste setning i svaret ditt til Birdo så skriver du at Veronica slenger det i ansiktet til forloveden til han som tråkket i hjel måken…..»det var i allefal ikke hennes feil», ergo så formulerer du det på en måte som kan få folk som ikke fikk med seg hva Veronica sa til å tro at hun gikk til angrep på forloveden. Du skriver også at Veronica rettet seg for det meste mot måke-dreperen sin kommende kone, noe som ikke stemmer. Det var måke-dreperen selv som fikk høre det, ikke hans kommende fru Så jo; du overdriver for å fremstille Veronica i et dårlig lys som angriper en uskyldig tredjepart. Det eneste som ble uttalt var at hun skjønner ikke hvis noen gjennomfører et bryllup der mannen hadde tråkket i hjel en måse, hvordan kan man gifte seg med et sånt menneske? Helt enig med Veronica. Men igjen; nei, der var ikke den kommende kona som fikk høre det mest 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 18. august 2022 #570 Del Skrevet 18. august 2022 skruf skrev (11 minutter siden): I din siste setning i svaret ditt til Birdo så skriver du at Veronica slenger det i ansiktet til forloveden til han som tråkket i hjel måken…..»det var i allefal ikke hennes feil», ergo så formulerer du det på en måte som kan få folk som ikke fikk med seg hva Veronica sa til å tro at hun gikk til angrep på forloveden. Du skriver også at Veronica rettet seg for det meste mot måke-dreperen sin kommende kone, noe som ikke stemmer. Det var måke-dreperen selv som fikk høre det, ikke hans kommende fru Så jo; du overdriver for å fremstille Veronica i et dårlig lys som angriper en uskyldig tredjepart. Det eneste som ble uttalt var at hun skjønner ikke hvis noen gjennomfører et bryllup der mannen hadde tråkket i hjel en måse, hvordan kan man gifte seg med et sånt menneske? Helt enig med Veronica. Men igjen; nei, der var ikke den kommende kona som fikk høre det mest Godt vi er uenige 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annelis Skrevet 19. august 2022 #571 Del Skrevet 19. august 2022 On 8/12/2022 at 12:35 PM, Spyflua said: Jeg har fulgt henne siden den spede starten, og funnet glede i å følge hverdagen. Men i dag måtte jeg avfølge. Det gir meg ingen glede lengre. Kun irritasjon. Hun virker så altfor selvgod der hun messer på. Hun har rett, verden tar feil. Og alt det merchet hun pusher ut. Skulle gjerne hørt hva hun forsvarer det med i henhold til miljø. Og den uthengingen hver gang hun får andre tilbakemeldinger enn hjerte, suss og klem. Hu har nylig angrepet kosmetisk sykepleier og påstod de reklamere for botox og når det ble henvist til at hun får kritikk her på kvinneguiden så snakket hun så nedlatende. Liksom hvem er de på kvinneguiden? Bare de useriøse. Ehm... er hu seriøs liksom? Kanskje hun er en forsker eller lege? Litt rart å snakke nedlatende om folk som leser deg og som du er avhengig av for å få brød på bordet. Har aldri fulgt damen før, men etter dette her så kikket jeg på instaen hennes og hu virka overdreven skrytete og litt bitter kanskje 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annelis Skrevet 19. august 2022 #572 Del Skrevet 19. august 2022 On 8/8/2022 at 10:44 AM, LysOgVarme said: Influenser betyr påvirker. Jeg påvirkes definitivt ikke. Men jeg blir provosert av hun, altså V, som fremmer at usunt kosthold skal være en positiv influencer. I V hodet er det bedre å fremme usunt kosthold, enn bilde redigering. Uansett hvordan hun vrir og vrenger på det, så spiser hun vafler og drikker sjokoladekaffi så det jomer etter daglig og ukentlig. Dessverre er det mange som blir påvirket av henne.. Enig der. Bidra til livsstilssykdommer er ikke sunn påvirkning. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 19. august 2022 #573 Del Skrevet 19. august 2022 annelis skrev (32 minutter siden): Hu har nylig angrepet kosmetisk sykepleier og påstod de reklamere for botox og når det ble henvist til at hun får kritikk her på kvinneguiden så snakket hun så nedlatende. Liksom hvem er de på kvinneguiden? Bare de useriøse. Ehm... er hu seriøs liksom? Kanskje hun er en forsker eller lege? Litt rart å snakke nedlatende om folk som leser deg og som du er avhengig av for å få brød på bordet. Har aldri fulgt damen før, men etter dette her så kikket jeg på instaen hennes og hu virka overdreven skrytete og litt bitter kanskje Hun er skrytete 🙄 en ting er å være stolt av seg selv og ting man får til, men hun er ikke på den siden 🥴 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym 77 Skrevet 20. august 2022 #574 Del Skrevet 20. august 2022 Jeg liker henne. Hun står opp for seg selv. At en bedrift er så useriøst at de svarer henne på den måten de gjør er utrolig uprofesjonelt, og sier også mye om de som støtter denne bedriften. Har vært innom å sett på instagram siden deres og fant flere eksempler på lovbrudd. Jeg synes det er flott at Veronica jobber for å opplyse om rettigheter og lovbrudd. Jeg har fulgt henne en stund og har aldri opplevd at hun ikke merker riktig så der må hun neste få lov å forsvare seg selv. Angående kosthold så handler alt om balanse. Synes det er flott at hun viser alle sider ved det. Mange her inne virker utrolig bitter og ulykkelige og liker best å snakke stygt om andre. Jeg synes Veronica er ett flott menneske med gode verdier utifra det jeg ser på snap. Jeg glorifisere henne ikke. Hun er seg selv og sprer mye glede og ikke minst kunnskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ziljemor Skrevet 20. august 2022 #575 Del Skrevet 20. august 2022 annelis skrev (7 timer siden): Hu har nylig angrepet kosmetisk sykepleier og påstod de reklamere for botox og når det ble henvist til at hun får kritikk her på kvinneguiden så snakket hun så nedlatende. Liksom hvem er de på kvinneguiden? Bare de useriøse. Ehm... er hu seriøs liksom? Kanskje hun er en forsker eller lege? Litt rart å snakke nedlatende om folk som leser deg og som du er avhengig av for å få brød på bordet. Har aldri fulgt damen før, men etter dette her så kikket jeg på instaen hennes og hu virka overdreven skrytete og litt bitter kanskje Fikk med meg den, og tenkte at alt koker ned til saklighet og måten man formulerer seg på i tilbakemeldingene. Synes ikke meldingen var veldig saklig skrevet, og selv om jeg er uenig om at dette er et forum for de useriøse så forstår jeg at mange skyr unna. Det er ikke alltid saklighet som råder her inne, det er mange innlegg og brukere som diskuterer person heller enn sak, og det gjør at KG ser dårlig ut utad. Samtidig så er det mange reflekterte, faglig og etisk begrunnede gode innlegg og brukere her inne, som er grunnen til at jeg selv titter innom nå og da. Jeg lærer masse, blir oppdatert på en del av Internett som jeg er usikker på om jeg liker, og det har satt i gang en del prosesser i meg selv om hvem jeg vil være offentlig på nett, hva slags kontoer jeg ønsker å følge, og hva jeg som forbruker ønsker å bidra til med min forbrukermakt også på nett. Det er egentlig dobbeltmoralsk av påvirkere å si at de kan jobbe som påvirkere fordi påvirkerbransjen er kommet for å bli, mens nettforum (eid av en av Norges største forleggere, med ansatte som modererer og holder orden jevnlig!) er fandens verk og noe kun useriøse, late, arbeidsledige *fyll inn andre passende ord man har hørt om oss som bruker dette forumet* mennesker henger på. Jeg var medlem av nettforum lenge før bloggerne poppet opp på nettet, og skaffet meg faktisk et lite nettverk innen mitt interessefelt på grunn av det. I mitt yrke i dag har jeg arenaer på nett der jeg kan møte andre i samme profesjon, og diskutere saker som angår vårt yrke. Diskusjonsarenaer har alltid eksistert, de bare ser litt annerledes ut i dag! Dette er demokrati i praksis - og KG er èn arena for diskusjon av et tema som engasjerer samfunnet. Det er kanskje ikke så kult som påvirker å lese trådene om seg selv, men jeg vil anbefale Veronica å ta en tur innom her, lese de mer saklige trådene og innleggene, før hun gjør seg opp en mening om hva KG er og hvem som er her. Og om KG ikke er noe for deg - si dèt! Ikke gå til angrep og latterliggjør alle som er innom her. Noen av oss er seriøse, er fagfolk i bunn, er samfunnsengasjert og bekymret. Ikke mat stigmaet! 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annelis Skrevet 20. august 2022 #576 Del Skrevet 20. august 2022 9 hours ago, Anonym 77 said: Jeg liker henne. Hun står opp for seg selv. At en bedrift er så useriøst at de svarer henne på den måten de gjør er utrolig uprofesjonelt, og sier også mye om de som støtter denne bedriften. Har vært innom å sett på instagram siden deres og fant flere eksempler på lovbrudd. Jeg synes det er flott at Veronica jobber for å opplyse om rettigheter og lovbrudd. Jeg har fulgt henne en stund og har aldri opplevd at hun ikke merker riktig så der må hun neste få lov å forsvare seg selv. Angående kosthold så handler alt om balanse. Synes det er flott at hun viser alle sider ved det. Mange her inne virker utrolig bitter og ulykkelige og liker best å snakke stygt om andre. Jeg synes Veronica er ett flott menneske med gode verdier utifra det jeg ser på snap. Jeg glorifisere henne ikke. Hun er seg selv og sprer mye glede og ikke minst kunnskap. Bra vi er uenige. For meg virker det som om hun angriper alt som har med skjønnhetsbransjen å gjøre, og hun har det neppe godt med seg selv. Har sjekket ig konto til klinikken og fant bare morsomme reels og ikke noe lovbrudd. Hun er bare ute etter penger pg oppmerksomhet, og hopper på alt av anledning til å skape drama og debatt. Jeg hater drama så jeg står over denne "influenceren". Hun virker som hysteriske dame i overgangsalder full av tenåringskomplekser. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annelis Skrevet 20. august 2022 #577 Del Skrevet 20. august 2022 3 hours ago, ziljemor said: Fikk med meg den, og tenkte at alt koker ned til saklighet og måten man formulerer seg på i tilbakemeldingene. Synes ikke meldingen var veldig saklig skrevet, og selv om jeg er uenig om at dette er et forum for de useriøse så forstår jeg at mange skyr unna. Det er ikke alltid saklighet som råder her inne, det er mange innlegg og brukere som diskuterer person heller enn sak, og det gjør at KG ser dårlig ut utad. Samtidig så er det mange reflekterte, faglig og etisk begrunnede gode innlegg og brukere her inne, som er grunnen til at jeg selv titter innom nå og da. Jeg lærer masse, blir oppdatert på en del av Internett som jeg er usikker på om jeg liker, og det har satt i gang en del prosesser i meg selv om hvem jeg vil være offentlig på nett, hva slags kontoer jeg ønsker å følge, og hva jeg som forbruker ønsker å bidra til med min forbrukermakt også på nett. Det er egentlig dobbeltmoralsk av påvirkere å si at de kan jobbe som påvirkere fordi påvirkerbransjen er kommet for å bli, mens nettforum (eid av en av Norges største forleggere, med ansatte som modererer og holder orden jevnlig!) er fandens verk og noe kun useriøse, late, arbeidsledige *fyll inn andre passende ord man har hørt om oss som bruker dette forumet* mennesker henger på. Jeg var medlem av nettforum lenge før bloggerne poppet opp på nettet, og skaffet meg faktisk et lite nettverk innen mitt interessefelt på grunn av det. I mitt yrke i dag har jeg arenaer på nett der jeg kan møte andre i samme profesjon, og diskutere saker som angår vårt yrke. Diskusjonsarenaer har alltid eksistert, de bare ser litt annerledes ut i dag! Dette er demokrati i praksis - og KG er èn arena for diskusjon av et tema som engasjerer samfunnet. Det er kanskje ikke så kult som påvirker å lese trådene om seg selv, men jeg vil anbefale Veronica å ta en tur innom her, lese de mer saklige trådene og innleggene, før hun gjør seg opp en mening om hva KG er og hvem som er her. Og om KG ikke er noe for deg - si dèt! Ikke gå til angrep og latterliggjør alle som er innom her. Noen av oss er seriøse, er fagfolk i bunn, er samfunnsengasjert og bekymret. Ikke mat stigmaet! Helt enig. Det er her hennes potensielle følgere sitter og det er lurt å se hva de ønsker av henne. Det er dette hun lever av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym 77 Skrevet 20. august 2022 #578 Del Skrevet 20. august 2022 annelis skrev (39 minutter siden): Bra vi er uenige. For meg virker det som om hun angriper alt som har med skjønnhetsbransjen å gjøre, og hun har det neppe godt med seg selv. Har sjekket ig konto til klinikken og fant bare morsomme reels og ikke noe lovbrudd. Hun er bare ute etter penger pg oppmerksomhet, og hopper på alt av anledning til å skape drama og debatt. Jeg hater drama så jeg står over denne "influenceren". Hun virker som hysteriske dame i overgangsalder full av tenåringskomplekser. Er det ikke bra hun er på da? Hun vil jo bare at loven skal følges. Hun gir saklig kritikk. Angriper ingen. Jeg har som sagt sett på instagramen deres og er forundret over det du sier er morsomme reels. Det er iallfall to reels som bryter loven slik jeg forstår det. Hvordan kan du ikke se at det er feil det de viser? Hvorfor er det da Veronica som er problemet? Hun vil opplyse og beskytte barn som kan se dette. Når ble det feil å ville følge retningslinjer. Vi trenger tydeligvis en som Veronica som er på. Dessverre medfører det mye drittkasting i hennes retning men tror hun står støtt i det. Jeg heier på de som står opp for det som er rett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annelis Skrevet 20. august 2022 #579 Del Skrevet 20. august 2022 12 minutter siden, Anonym 77 said: Er det ikke bra hun er på da? Hun vil jo bare at loven skal følges. Hun gir saklig kritikk. Angriper ingen. Jeg har som sagt sett på instagramen deres og er forundret over det du sier er morsomme reels. Det er iallfall to reels som bryter loven slik jeg forstår det. Hvordan kan du ikke se at det er feil det de viser? Hvorfor er det da Veronica som er problemet? Hun vil opplyse og beskytte barn som kan se dette. Når ble det feil å ville følge retningslinjer. Vi trenger tydeligvis en som Veronica som er på. Dessverre medfører det mye drittkasting i hennes retning men tror hun står støtt i det. Jeg heier på de som står opp for det som er rett. For å si det sånn ærlig så er jeg ikke god på retningslinjer for reklame, derfor så jeg ikke noe galt der. Synes de har mye morsomt, og jeg elsker kosmetikk, skjønnhet, sminke og dill dall. Jeg skulle ikke likt om min datter fulgte hu der dame heller, og hivet i seg masse usunn mat og gikk rundt som dvask. Si hva du vil, men det er bedre å være velstelt og se ordentlig ut når du skal søke jobber og studieplasser. Ikke minst er det viktig å ta vare på helsa, for helsa skal vi ha resten av livet. Men som sagt vi er forskjellige,finner du masse inspo hos hu dama der så er det bra for deg da. Jeg gjør ikke det. Det er ikke bra at noen reklamere ulovlig da. Så der kanskje har du rett i. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiominMio Skrevet 20. august 2022 #580 Del Skrevet 20. august 2022 Så bra hun er på , de følger ikke lover og regler som er satt og som bedriftseiere så er de vel plikta til å sette seg inn i slikt. Syntes hun er flink å merke sin egen reklame. Er ikke alt jeg er enig med henne i, men synes hun er et friskt pust - ser jo at mange av meningene kan provosere litt, men det tenker jeg folk kan tåle. Hun er rett frem. Ang. kritikk av KG - faktisk helt på sin plass. Det er sykt mye dritt og useriøst her inne. Hadde ikke brukt KG som kilde selv. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå