Gå til innhold

YummyMummy

Gjest TyrkiskPepper

Anbefalte innlegg

Det var ikke bare kostholdet til Yummy som denne damen kommenterte. Hun spurte jo også om det er ok å bidra til kjøpepress mens verden er i en økonomisk krise. Det er jo masse reklame for klær inne på snappen hennes, og for ikke å snakke om alt forbruket hennes. Hun viser jo dette fram for følgerne sine, og selv om hun skal få lov å svi av sine egne penger på alt mulig, så kan hun egentlig ikke forvente at hun kan gjøre dette uten å få noen reaksjoner. Spesielt nå som ting begynner å bli bare dyrere og dyrere for mange. 

Det at hun reagerer så mye i etterkant av den kommentaren som S skrev  til henne viser jo bare at den stakk litt, og var ubehagelig for henne. Hun kan ikke rømme fra det at hun kjøper masse, masse ting, i tillegg til at hun influenser folk til å kjøpe joggedresser, solbriller, og studentpakker. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rett og rimelig av Yummy å gi svar på tiltale. Var jo så lite konstruktiv måte denne damen ordls seg på og hun  får jaggu svar på tiltale. Yummy fronter da ikke bare usunne verdier. Her er det alt fra normal sunn kost til det usunne. Skal man sitte hele livet og telle kalorier og tenke over absolutt alt hva man spiser......da kan man like godt gi opp for det er ikke noe liv. Hva pokker har vi med hvordan en person ser ut og x antall kilo etc? INGENTING.

Og teorien hvem S er......vel ikke helt bak mål...venta på reaksjonen her inne når jeg så hva hun fikk på Snap i går.

Ang. Kjøp etc....hva med dette berømmelige glasshus og stein? 

Endret av MiominMio
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiominMio skrev (20 minutter siden):

Rett og rimelig av Yummy å gi svar på tiltale. Var jo så lite konstruktiv måte denne damen ordls seg på og hun  får jaggu svar på tiltale. Yummy fronter da ikke bare usunne verdier. Her er det alt fra normal sunn kost til det usunne. Skal man sitte hele livet og telle kalorier og tenke over absolutt alt hva man spiser......da kan man like godt gi opp for det er ikke noe liv. Hva pakker har vi med hvordan en person ser ut og x antall kilo etc? INGENTING.

Og teorien hvem S er......vel ikke helt bak mål...venta på reaksjonen her inne når jeg så hva hun fikk på Snap i går.

Enig, hun er da mer en kanelboller og kaffemocca. Om man mener det så velger man å se det man vil se. Det har da både vært sunne middager og fremsnakking av kortreiste grønnsaker. Syntes ikke hun kjøper masse, masse saker som andre snakker om her. Men enig at merch genrelt er en uting -det kunne man kanskje holdt seg for god til å drive med. For det bidrar ihvertfall til impulskjøp, bruk og kast. Men hun har en forfriskende kanal med godt budskap og hun engasjerer faktisk folk til å bry seg og bli mer kritisk til skjønnhetsbransjen -det trenger vi, som en motsats til en del annet som vi blir eksponert for. Hun har også mye bedre formidlingsevne og kvalitet over innholdet sitt ifht andre. Om man også kunne kommet utenom å pushe merch også så hadde det vært perfekt. Men skjønner at man må ha en basis inntekt for å kunne drive på slik mange av disse gjør -men kanskje man kunne få til det på annet vis  en å selge forbruksartikler?

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiominMio skrev (4 timer siden):

Rett og rimelig av Yummy å gi svar på tiltale. Var jo så lite konstruktiv måte denne damen ordls seg på og hun  får jaggu svar på tiltale. Yummy fronter da ikke bare usunne verdier. Her er det alt fra normal sunn kost til det usunne. Skal man sitte hele livet og telle kalorier og tenke over absolutt alt hva man spiser......da kan man like godt gi opp for det er ikke noe liv. Hva pokker har vi med hvordan en person ser ut og x antall kilo etc? INGENTING.

Tenker også at hun reagerte mest pga måten meldingene er ordlagt. Det finnes saklige måter å ta opp kritikk på, også finnes det usaklige måter. F eks så kunne man spurt på en ydmyk måte hvordan Veronica forholder seg til salg av merch i dagens forbrukersamfunn. Ekstra pluss hvis man linker det til f eks Fremtiden i våre hender og deres saker om klesindustrien og storforbruk. Hennes kropp og helse er det ingen som har noe med, hun er ikke en livsstilsblogger som deler kosthold og treningstips. Hun fronter motsatsen til skjønnhetsindustrien som har fått herje altfor lenge, og er opptatt av at vi alle skal elske oss selv så godt vi kan. Forøvrig så tror jeg ingen hadde reagert nevneverdig hvis jeg med min slankere kropp hadde snappet mitt daglige sjokoladeinntak, mens fordi Veronica er litt ekstra yummy får hun mer pes for å drikke mocca eller spise hvetebakst jevnlig. Skjønnhetsindustrien har herved gjort sitt, plassert oss i ulike bokser pga ytre utseende, og vi blir behandlet forskjellig ut fra det. Det er nettopp dette hykleriet Veronica vil til livs. (Og kom ikke her og si at ingen har noen ekstra «laster» her i livet, enten det er sjokolade, kanelsnurrer, nikotin i ulike varianter, vin, fast food etc. Vi har alle vårt, og omtrent ingen klarer å leve på en 100% strict «sunn» diett 365 dager i året).  

Har fulgt Veronica en stund nå, og hun får innimellom kritiske spørsmål eller svar på tiltale som hun oppriktig tar til seg og lærer fra. Usaklige meldinger eller personangrep får også svar på tiltale, men av samme mynt. Om det er rett eller galt å ta det opp slik hun gjør kan nok diskuteres (trenger man å svare alt eller offentliggjøre alt selv om man er påvirker?), men vi som sitter i andre enden med tastaturet kan nok også gå noen runder med oss selv før vi fyrer løs ei melding. 

• Liker 7
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LysOgVarme skrev (11 timer siden):

For å si det rett ut. Jeg bare digget meldingen denne  S*** skrev til V  Jo Veronica du pro.otorer fedme. Du hiver i deg pp usunn kost. Det er bacon, pizza og pølser til frokost. Trykker I deg masse usunt i løpet av dagen. Og måten hun snakker denne damen ned etterpå, med at de to var på forskjellige planeter, Venus og mars. Går bare ikke ann. Og snakke meg om.hvor hårsår hun er, kommenterer noen V negativt, da henger hun de ut og snakker om det i flere snapper etterpå. 

Så jeg spør også: Filter er ikke ok, bilderedigering er ikke pk, men 15 moccabiter i kaffen flere ganger daglig, og det usunne kostholdet er ok? Dette påvirker hun sine egne barn til å fortsette med, og ikke minst, følgerne. Neitakk, sier jeg. Må kunne gå ann å spise litt normalt.

Hvis alt skal måles opp mot verdensproblemer, er det vel lite som kan forsvares i de flestes hverdagsliv, jobb, forbruk, ferie, vaner og i det hele tatt. 

Enkelte må slappe av litt. 

Hun S*** hørtes helt fjern ut. Og ditt forsvar, Lys og Varme (er det lys og varme du forsøker å formidle?) imponerte vel heller ikke så mye. 😅 Men… Alle med sitt. Du har selvfølgelig rett til å ha din mening. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ziljemor skrev (12 timer siden):

Tenker også at hun reagerte mest pga måten meldingene er ordlagt. Det finnes saklige måter å ta opp kritikk på, også finnes det usaklige måter. F eks så kunne man spurt på en ydmyk måte hvordan Veronica forholder seg til salg av merch i dagens forbrukersamfunn. Ekstra pluss hvis man linker det til f eks Fremtiden i våre hender og deres saker om klesindustrien og storforbruk. Hennes kropp og helse er det ingen som har noe med, hun er ikke en livsstilsblogger som deler kosthold og treningstips. Hun fronter motsatsen til skjønnhetsindustrien som har fått herje altfor lenge, og er opptatt av at vi alle skal elske oss selv så godt vi kan. Forøvrig så tror jeg ingen hadde reagert nevneverdig hvis jeg med min slankere kropp hadde snappet mitt daglige sjokoladeinntak, mens fordi Veronica er litt ekstra yummy får hun mer pes for å drikke mocca eller spise hvetebakst jevnlig. Skjønnhetsindustrien har herved gjort sitt, plassert oss i ulike bokser pga ytre utseende, og vi blir behandlet forskjellig ut fra det. Det er nettopp dette hykleriet Veronica vil til livs. (Og kom ikke her og si at ingen har noen ekstra «laster» her i livet, enten det er sjokolade, kanelsnurrer, nikotin i ulike varianter, vin, fast food etc. Vi har alle vårt, og omtrent ingen klarer å leve på en 100% strict «sunn» diett 365 dager i året).  

Har fulgt Veronica en stund nå, og hun får innimellom kritiske spørsmål eller svar på tiltale som hun oppriktig tar til seg og lærer fra. Usaklige meldinger eller personangrep får også svar på tiltale, men av samme mynt. Om det er rett eller galt å ta det opp slik hun gjør kan nok diskuteres (trenger man å svare alt eller offentliggjøre alt selv om man er påvirker?), men vi som sitter i andre enden med tastaturet kan nok også gå noen runder med oss selv før vi fyrer løs ei melding. 

Har også fulgt henne en god stund, hvor har hun vist at hun lærer og tar til seg 🙄 jeg lurer oppriktig. For jeg har virkelig ikke sett noe til det. Hun har mye bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sharp75! skrev (2 timer siden):

Har også fulgt henne en god stund, hvor har hun vist at hun lærer og tar til seg 🙄 jeg lurer oppriktig. For jeg har virkelig ikke sett noe til det. Hun har mye bra. 

Senest sist uke på Snap da hun hadde delt noe Blivakker kode. Brukere gjorde henne oppmerksom på at eier er kontroversiell og hun tok dette til seg, sjekker og ga tilbakemelding at dette var noe hun ikke skulle dele mer av.  Bare et eksempel, men hun lytter til følgere så fremt de kan ha folkeskikk. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiominMio skrev (6 timer siden):

Senest sist uke på Snap da hun hadde delt noe Blivakker kode. Brukere gjorde henne oppmerksom på at eier er kontroversiell og hun tok dette til seg, sjekker og ga tilbakemelding at dette var noe hun ikke skulle dele mer av.  Bare et eksempel, men hun lytter til følgere så fremt de kan ha folkeskikk. 

Ja, det husker jeg,  der var det snakk om fakta ☺️ hun tar aldri til seg kritikk som går på henne, hun har også mottatt konstruktiv kritikk og går rett i forsvar og "henger" ut. 

Siri spekulerer hun jo i er LysOgVarme 🤷‍♀️ 

Men vi får bare være enige om å være uenige ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men blir folk så fort påvirket av influencere? Jeg gjør overhodet ikke det. Når de reklamerer for noe på snapchat kanalene sine trykker jeg borte fort forbi. Og jeg har enda ikke blitt påvirket av noe som blir sagt eller gjort....  Men mulig det er fordi jeg har bikket 40 😄

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LysOgVarme

Influenser betyr påvirker. Jeg påvirkes definitivt ikke. Men jeg blir provosert av hun, altså V, som fremmer at usunt kosthold skal være en positiv influencer. I V hodet er det bedre å fremme usunt kosthold, enn bilde redigering. Uansett hvordan hun vrir og vrenger på det, så spiser hun vafler og drikker sjokoladekaffi så det jomer etter  daglig og ukentlig. Dessverre er det mange som blir påvirket av henne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (1 time siden):

Men blir folk så fort påvirket av influencere? Jeg gjør overhodet ikke det. Når de reklamerer for noe på snapchat kanalene sine trykker jeg borte fort forbi. Og jeg har enda ikke blitt påvirket av noe som blir sagt eller gjort....  Men mulig det er fordi jeg har bikket 40 😄

Jeg blir heller ikke det, er 47, men hun "reklamerer" jo med at hun er/vil være motsatsen til de andre påvirkerne og med det så bør hun ha det i bakhodet da med både forbruk og inntak hvordan hun påvirker andre. For hun har lagt ut at hun har unge følgere. Hadde jeg vært lett påvirkelig så kunne jeg lett ha tippet over til et usunt kosthold for å sette det heeeeeeeeeeeeelt på spissen 🥴 eller må kjøpe dyre klesplagg 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg er glad for er at hun er seg selv. Spiser og drikker det hun vil. Det jeg får fnatt av er alle disse som bare spiser/filmer sunt og sunt og sunt. Hva de spiser når de filmer vet vi ingenting om. Å V spiser da all forskjellig mat. Både sunt og usunt. Å hvis folk har problem med det, har de for mye fritid.  

Å hennes unge følgere, vet ikke hvor ungt dere mener jeg. Men er de under 18 regner jeg med de spiser det foreldrene gir de. Ser ikke for meg en 15 åring drar på bakeri å kjøper seg wienerbrød og kaffe.... Å I så fall, hva er problemet?!

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bibbi_ skrev (11 minutter siden):

Det jeg er glad for er at hun er seg selv. Spiser og drikker det hun vil. Det jeg får fnatt av er alle disse som bare spiser/filmer sunt og sunt og sunt. Hva de spiser når de filmer vet vi ingenting om. Å V spiser da all forskjellig mat. Både sunt og usunt. Å hvis folk har problem med det, har de for mye fritid.  

Å hennes unge følgere, vet ikke hvor ungt dere mener jeg. Men er de under 18 regner jeg med de spiser det foreldrene gir de. Ser ikke for meg en 15 åring drar på bakeri å kjøper seg wienerbrød og kaffe.... Å I så fall, hva er problemet?!

15-åringene kjøper kanskje ikke wienerbrød og kaffe, men donuts og iskaffe, cafe latte osv. Og de fleste under 18 år disponerer penger selv og kjøper det de vil ha, de spiser ikke kun det foreldrene gir de. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (1 time siden):

Ja, å det er kjempefarlig at de kjøper seg en donuts!! 🤦‍♀️

Tar du virkelig ikke poenget? 😳😳

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veronica har aldri sagt eller promotert at man MÅ spise 4 kanelsnurrer og drikke ei bøtte kaffemocca daglig.

Poenget hennes, som tydeligvis går enkelte hus forbi er at man skal ikke måtte gå et helt liv og nekte seg selv det man har lyst på. En stor kontrast til Lars Kristian Eriksen sin «pizza i dag, feit i morgen» og fruen hans som må løpe ei mil etter å ha spist en is. Eller som uttalte at hun gledet seg til etter fødselen, for da skulle hun unne seg en hveteboller 

Man skal kunne spise pizza uten å få dårlig samvittighet. Man skal kunne spise is uten å løpe ei mil. Og man skal kunne ta seg en hvetebolle eller to uten å føde. 

Jeg har fulgt Veronica ei stund og hun har et normalt kosthold med en sunn balanse av mat på begge sider av sunnhetskalaen. Hun har flere ganger lagt ut snap mens hun lager middag, og det er helt vanlig mat hun lager.m

Og hva så om hun foretrekker kaffemokka? Jeg klarer ikke svart kaffe, så jeg tar en dæsj mandelmelk og en dæsj karamellessens i kaffen min. Er jeg usunn pga det? Nei, det er jeg ikke. Jeg er tynn, er det da greit at jeg søter kaffen min mens det ikke er greit at Veronica gjør det siden hun er rundere enn meg? 

Endret av skruf
  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (11 minutter siden):

Veronica har aldri sagt eller promotert at man MÅ spise 4 kanelsnurrer og drikke ei bøtte kaffemocca daglig.

Poenget hennes, som tydeligvis går enkelte hus forbi er at man skal ikke måtte gå et helt liv og nekte seg selv det man har lyst på. En stor kontrast til Lars Kristian Eriksen sin «pizza i dag, feit i morgen» og fruen hans som må løpe ei mil etter å ha spist en is. Eller som uttalte at hun gledet seg til etter fødselen, for da skulle hun unne seg en hveteboller 

Man skal kunne spise pizza uten å få dårlig samvittighet. Man skal kunne spise is uten å løpe ei mil. Og man skak kunne ta seg en hvetebolle eller to uten å føde. 

Jeg har fulgt Veronica ei stund og hun har et normalt kosthold med en sunn balanse av mat på begge sider av sunnhetskalaen. Hun har flere ganger lagt ut snap mens hun lager middag, og det er helt vanlig mat hun lager.m

Og hva så om hun foretrekker kaffemokka? Jeg klarer ikke svart kaffe, så jeg tar en dæsj mandelmelk og en dæsj karamellessens i kaffen min. Er jeg usunn pga det? Nei, det er jeg ikke. Jeg er tynn, er det da greit at jeg søter kaffen min mens det ikke er greit at Veronica gjør det siden hun er rundere enn meg? 

👏🏆

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (13 timer siden):

Man skal kunne spise pizza uten å få dårlig samvittighet. Man skal kunne spise is uten å løpe ei mil. Og man skal kunne ta seg en hvetebolle eller to uten å føde. 

Tror nok folk tar poenget, men uansett hvordan dere snur og vrir på det så er ikke 4 kanelsnurrer og en bøtte kaffemocca daglig sunt! Hun er en påvirker, sånn er det bare. 

Kjempe positivt at hun viser at man kan unne seg hva man hva vil, men også der finnes det begrensninger,som med alt. Sammenligne med Lars Kristian 😳😳

Jeg klarer ikke kaffe så da drikker jeg ikke kaffe 🤭

Jeg er tynn og kan drikke/spise hva jeg vil uten å legge på meg og jeg er tynn, om jeg trykker i trynet jeg har da et usunt kosthold. Dette har ikke med vekt å gjøre om man kaller noen usunn. Jeg har blitt mye bedre. Hvor kommer det tullet i fra at man er kun usunn om man er litt rundere???? Man er usunn uavhengig av vekt 🥴🥴🤦‍♀️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...