Gå til innhold

Hva synes dere om Gillettes hatekampanje mot menn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Gode holdninger mot alle vel bortset fra hvite menn selvsagt.

Anonymkode: 63d39...a40


Hvis man blir krenka av at man oppfordres til å ha gode holdninger, så bør man gjennomgå en selvransakelse og jobbe med hvorfor man syntes det er så grusomt for seg at dårlige holdninger blir mer stått i mot.

Anonymkode: 37a03...2cf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:


Hvis man blir krenka av at man oppfordres til å ha gode holdninger, så bør man gjennomgå en selvransakelse og jobbe med hvorfor man syntes det er så grusomt for seg at dårlige holdninger blir mer stått i mot.

Anonymkode: 37a03...2cf

Det er ikke oppfordringen til gode holdninger folk reagerer på. Det er måten det er gjort på, og hvem avsenderen er. Hvor mange skjønner, uten å høre lyden og uten å kjenne til Gilette på forhånd hadde skjønt hvilket produkt det er de selger? De selger ikke et produkt eller et merkenavn med denne reklamefilmen.

Og det er så og si bare hvite menn som utøver de dårlige holdningene i denne snutten, og det er de mørke som stopper dem. Hvor reelt er egentlig det? Ganske langt fra sannheten, sånn statistisk sett.

Anonymkode: 41813...fba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke oppfordringen til gode holdninger folk reagerer på. Det er måten det er gjort på, og hvem avsenderen er. Hvor mange skjønner, uten å høre lyden og uten å kjenne til Gilette på forhånd hadde skjønt hvilket produkt det er de selger? De selger ikke et produkt eller et merkenavn med denne reklamefilmen.

Og det er så og si bare hvite menn som utøver de dårlige holdningene i denne snutten, og det er de mørke som stopper dem. Hvor reelt er egentlig det? Ganske langt fra sannheten, sånn statistisk sett.

Anonymkode: 41813...fba


Må alt dreie seg om å selge et produkt da? Kan ikke en bedrift så spre og oppfordre til gode holdninger? Det er topp at en så kjent bedrift bruker sin stemme som når ut til hele verden til å bidra i å endre verden til det bedre :)

Siden du er så opptatt av produktet, så er Gilette et høvelmerke som hovedsakelig brukes av hvite menn. Menn med annen etnisitet har tykkere hår og må bruke annen type barberblad og går i barbershops eller til en kamerat som kan barbere på den tradisjonelle måten. Produktet retter seg inn mot vestlige menn, og derfor gjør reklamen det også. Forøvrig er det allikevel også svarte menn i reklamen som utøver dårlige holdninger. Hvorfor er det viktig for deg å gjøre dette til en rasekamp, og sette menn i offerrollen? Det er ikke sånn at bare svarte menn driver med seksuell trakassering, jeg tør å påstå at det er minst like mange hvite menn, uansett hvordan etnisitet fordelingen er på dette, hvordan er det mulig av å bli støtt av en reklame som oppfordrer folk til å ha gode holdninger? Du kan jo ikke møte en sånn oppfordring med dårlige holdninger, da understreker du liksom bare enda mer behovet for at reklamen trengs da jo ;)

Anonymkode: 37a03...2cf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Må alt dreie seg om å selge et produkt da?

Så lenge det er en reklamefilm så er hovedpoenget å selge et produkt, ja.

Hvis man skal rette på noe i samfunnet så bruker man holdningskampanjer, slik som denne, det har ikke noe kommersielt budskap:

Bilbeltekampanjen 3 skilt

Når man blander holdningskampanjer, reklamer og blander inn produkter og merkenavn så beveger man seg på tynn is, og som man enkelt kan se har Gilette dratt det for langt og tråkket gjennom isen.

Anonymkode: 41813...fba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge det er en reklamefilm så er hovedpoenget å selge et produkt, ja.

Hvis man skal rette på noe i samfunnet så bruker man holdningskampanjer, slik som denne, det har ikke noe kommersielt budskap:

Bilbeltekampanjen 3 skilt

Når man blander holdningskampanjer, reklamer og blander inn produkter og merkenavn så beveger man seg på tynn is, og som man enkelt kan se har Gilette dratt det for langt og tråkket gjennom isen.

Anonymkode: 41813...fba


Hvorfor er det galt å bruke reklamen til å kjøre holdningskampanje? Holdningskampanjer er også reklame. Det er mange andre produkter som også kjører holdningskampanjer, for eksempel Dove har jo kjørt oppfordning til å elske sin egen kropp uansett fasong i flere år. Det er ingen rasjonell grunn til å mene at bedrifter ikke skal kunne bruke sin mediemakt, sin spredningsbase og sine penger på å lage reklamefilmer med oppfordring til bedre holdninger. Forskjellen på en sånn holdningskampanje og den du bruker som eksempel om å bruke bilbelte er at den ene er privat finansiert og den andre finansiert av staten.

Det er på ingen måte negativ eller "tynn is" at merkenavn bruker posisjonen sin til å gjøre gode ting for verden. Det er helt vanlig, ta bedre vare på miljøet, elsk din egen kropp, vær snillere mot hverandre.

Argumentet ditt har ingenting for seg. Det finnes ingen argumenter til å være negativ til oppfordringer til positiv endring.

Anonymkode: 37a03...2cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:


Hvorfor er det galt å bruke reklamen til å kjøre holdningskampanje? Holdningskampanjer er også reklame. Det er mange andre produkter som også kjører holdningskampanjer, for eksempel Dove har jo kjørt oppfordning til å elske sin egen kropp uansett fasong i flere år. Det er ingen rasjonell grunn til å mene at bedrifter ikke skal kunne bruke sin mediemakt, sin spredningsbase og sine penger på å lage reklamefilmer med oppfordring til bedre holdninger. Forskjellen på en sånn holdningskampanje og den du bruker som eksempel om å bruke bilbelte er at den ene er privat finansiert og den andre finansiert av staten.

Det er på ingen måte negativ eller "tynn is" at merkenavn bruker posisjonen sin til å gjøre gode ting for verden. Det er helt vanlig, ta bedre vare på miljøet, elsk din egen kropp, vær snillere mot hverandre.

Argumentet ditt har ingenting for seg. Det finnes ingen argumenter til å være negativ til oppfordringer til positiv endring.

Anonymkode: 37a03...2cf

Forskjellen på Dove og Gilette er at Dove også er tydelige på hva de selger. Gilette selger, med denne filmen, kun propagandaen om at hvite menn er drittsekker som trenger korreksjon fra mørke menn og omverdenen for øvrig.

Nå bedrifter velger å gjøre dette må de også tåle å miste kunder og bli kritisert for det.

Forskjellen på en holdningskampanje og en reklamefilm er at den ene er laget for å endre holdninger og den andre er laget for å selge produkter. 

For å være klar! Det jeg reagerer på er den ensidig negative holdningen til hvite menn. Og det faktum at de pakker inn propagandaen sin i en "reklame"film. Hvis de ønsker å starte en holdningskampanje så får de gjøre det uavhengig av reklamene sine. Det blir blanding av roller og uklart hvem som egentlig står bak. Er det rablende gale feminister som står bak dette, eller er det faktisk styret til Gilette som står bak dette? Hvem er den egentlige avsenderen, og hva er den faktiske agendaen her?

Anonymkode: 41813...fba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men sier det ikke litt om menns holdninger som velger å banke opp fiktive spillkarakterer når oppgaven er noe annet?

Det er skremmende holdninger og viser menns sanne ansikt.

Anonymkode: 51050...b37

Feminister har klaget over mangelen av kvinnelige karakterer i TV/data spill i mange år, og når de først fikk det så var jo det også galt. Og dette spillet handler ikke om å banke opp feminister, det er et eventyrspill hvor en må løse diverse oppdrag. Men man kan også slå ned og rane andre figurer i spillet, og spillet inneholder både mannlige og kvinnelige figurer. Men tydeligvis så var det så ille at nettopp kvinner - og spesielt feminister som ble slått ned.

Jeg synes at TV-spillet viser likestilling.

Anonymkode: 6b4e5...445

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne videoen viser likestilling, og den burde være et prakteksempel av likestilling på barneskoler etc.

 

Anonymkode: 6b4e5...445

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Denne videoen viser likestilling, og den burde være et prakteksempel av likestilling på barneskoler etc.

 

Anonymkode: 6b4e5...445

Er så lei sånne som deg...

Oh you want equal rights? I'll give you equal rights and lefts....alt handler jo om vold for dere menn...fordi dere ikke kan slå kvinner og barn ustraffet lenger.

Anonymkode: 51050...b37

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er så lei sånne som deg...

Oh you want equal rights? I'll give you equal rights and lefts....alt handler jo om vold for dere menn...fordi dere ikke kan slå kvinner og barn ustraffet lenger.

Anonymkode: 51050...b37

Men du synes det er greit at kvinner slå menn bare fordi de er svakere ?

Vet du hva definisjonen på hykleri er for noe ?

Anonymkode: 63d39...a40

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:


Hvis man blir krenka av at man oppfordres til å ha gode holdninger, så bør man gjennomgå en selvransakelse og jobbe med hvorfor man syntes det er så grusomt for seg at dårlige holdninger blir mer stått i mot.

Anonymkode: 37a03...2cf

Jeg forstår du gjør deg dum med vilje. Jeg kaster ikke bort tiden på sånne som deg.

Anonymkode: 63d39...a40

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider


Herregud, for noen svar i denne tråden! Og for noen menn av en røkkel som er her! Ja faktisk, hvis man syntes det er så fælt at menn oppfordres til å oppføre seg bedre så er man ikke god! Og hvorfor rettet sinnet mot det budskapet eller mot avsenderes, og ikke mot utøverne? Det er jo de som er problemet, ikke reklamen. Det er menn med sånne holdninger som burde opprøre menn, ikke at en reklame sier til menn at sånne menn må oppføre seg bedre. 

Også kommer det noen fjotter å begynner å snakke om at å be menn om å sette på plass andre kjipe menn er mannehat og en annen fjott å sier at vold mot kvinner er likestilling. Det er gode eksempler på at reklamen trengs og at et oppgjør mot sånne holdninger, mot sånne menn som dere trengs!

Anonymkode: 44f94...1ae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

https://www.news.com.au/finance/business/media/we-will-continue-to-represent-men-at-their-best-gillettes-backflip-after-toxic-masculinity-backlash/news-story/8ae70a5abc31280fc23711dcf7c30e5e

https://www.reuters.com/article/us-proctergamble-results/pg-posts-strong-sales-takes-8-billion-gillette-writedown-idUSKCN1UP1AD

Ser ut som kundene, altså menn, med en hovedvekt av hvite menn ikke ble spesielt imponert av denne reklamen!
Hvem skulle trodd at noen ikke likte å bli kritisert, generalisert og snakket ned i tide og utide? Og deretter å forvente at folk skal legge igjen pengene sine på deres produkter? Haha!

Anonymkode: 41813...fba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er et menneske som har holdt min sti ren. Gjennom flere tiår. I tillegg har jeg gjennom jobben min arbeidet med holdninger for å påvirke andre mennesker til å ha en anstendig atferd som ikke er til skade for andre.

Så er jeg så uheldig at jeg er en hvit mann. Selv om jeg antakeligvis er et skoleeksempel på det idealet som formidles i denne reklamen, blir jeg møtt som overgriper og mistenkeligjort bare fordi jeg er hvit mann. I tillegg får jeg vite at jeg har et større ansvar for å forhindre vold og overgrep som begås av menn enn andre mennesker. Bare fordi jeg er mann.

Jeg er møkk lei av å bli ansvarliggjort for handlinger andre har ansvaret for. Jeg er møkk lei av kampanjer om hvordan jeg skal oppføre meg, bare fordi jeg er mann. Jeg er møkk lei av å bli generalisert inn i en gruppe mennesker jeg ikke tilhører. Jeg står til ansvar for det JEG gjør. Jeg har IKKE noe større ansvar for uakseptable handlinger begått av andre mennesker enn noen andre har.

Bare det at vi visstnok har fått et innarbeidet begrep som heter toxic masculinity, sier alt om hvilket mannssyn samfunnet vårt preges av. Uakseptabel atferd skal bare snakkes om hvis det er en mann som utfører den. Det repeteres massivt og i det uendelige og konsekvensen er at mange skikkelig og anstendig menn går rundt med en guffen skamfølelse selv om de har gode verdier og etterlever dem.

Jeg gidder ikke lenger være en god rollemodell for jeg blir møtt med mistenksomhet og fordommer uansett. Bare fordi jeg er en mann. Jeg er møkk lei...

 

Anonymkode: 7414a...b6b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig at dette er noe white fragile male egos sitter å sutrer over over et år etter reklamen kom. Reklamen skader ingen, den oppfordrer til å ta bedre vare på hverandre, både på kvinner og menn. 
Og de samme type mennene som sutrer over å føle seg angrepet av denne reklamen, er de samme som trakasserer feminister for å kjempe mot tusenvis av år med grov diskriminering, heksebrenning, voldtekt og tukt og sier til feminister "get over it". 

Haha, ja get over it karer. Ærlig talt, det har også vært kampanjer rettet mot bilfører om at man skal bruke bilbelte , ingen som faktisk bruker bilbelte hyler og skriker "Oh nooo kampanjen angriper meg, så slem kampanje, dette finner jeg meg ikke i for jeg er en bra fører! " .. De eneste som føler seg støtt av sånne kampanjer og oppfordringer er jo bare de som faktisk har tendensen til å være sånn som det oppfordres til å ikke være. Dere avslører dere så innmari lett og viser akuratt hvorfor sånne oppfordringer som gilette reklamen er viktig. Gillette bryr seg nok mye mer om å få et tryggere samfunn, enn om de mister kunder ingen uansett kan ha noe respekt for som mennesker lol . 

Anonymkode: ab4a6...6c2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at dette ikke er noe en skal hisse seg opp over. Samtidig kan det kanskje være en påminnelse om å reflektere over hvile selskaps produkter en kjøper. Kanskje velger en del bort selskapet som prøver på en belærende og, i manges øyne, nedlatende tilnærming til sine kunder. "Skjerp deg" fungerer kanskje ikke så godt som salgsargument, særlig ikke når majoriteten av målgruppen faktisk ikke trenger denne korreksen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, herzeleid skrev:

Enig i at dette ikke er noe en skal hisse seg opp over. Samtidig kan det kanskje være en påminnelse om å reflektere over hvile selskaps produkter en kjøper. Kanskje velger en del bort selskapet som prøver på en belærende og, i manges øyne, nedlatende tilnærming til sine kunder. "Skjerp deg" fungerer kanskje ikke så godt som salgsargument, særlig ikke når majoriteten av målgruppen faktisk ikke trenger denne korreksen. 


Hvis man føler at en oppfordring om å ta mere vare på hverandre og mer ansvar for egen oppførsel, er å ha en nedlatende holdning. Så er det du selv som har nedlatende holdning og ikke liker at noen gjennomskuer det og ber deg skjerpe deg. 

Målgruppen er menn, og barberhøvlene til Gilette produseres for menn (og kvinner, men nå er det ikke et samfunnsproblem at kvinner voldtar, er voldelige, nedlatende, trakasserende osv, slik det er et samfunnsproblem at menn er ) 

La oss ta eksempel i andre reklamer, for eksempel reklame for et slankeprodukt som retter seg mot kvinner. Kvinner som allerede er slanke ser ikke den reklamen som et personlig angrep og nedrakkende mot dem, men som et godt råd og inspirasjon til de det skulle gjelde. 

Hvordan noen kan bli støtt av en oppfordring om å ta vare på hverandre og ta ansvar for egen oppførsel, og gripe inn når andre oppfører seg dårlig gir ingen mening. Det er ingen som blir støtt av det, uten om de drittsekkene som vil fortsette å kunne oppføre seg dårlig og fraskrive seg ansvaret for det "boys are boys". 

Jeg ser den røde tråden her at de i denne tråden som er i mot reklamen også skriver kvinnefiendtlige ting andre steder på forumet. Det er deres holdning det er noe gærent med og ikke reklamen. 

Anonymkode: ab4a6...6c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.2.2019 den 17.07, AnonymBruker skrev:


Hvis man blir krenka av at man oppfordres til å ha gode holdninger, så bør man gjennomgå en selvransakelse og jobbe med hvorfor man syntes det er så grusomt for seg at dårlige holdninger blir mer stått i mot.

Anonymkode: 37a03...2cf

Tidig du sier det, kvinner/feminister blir krenket over at menn sitter med bena litt lengre fra hverandre og kaller det "manspreading"

eller at ordet "huMANity" er i ordboken.

vist det er et kjønn som klager mest, om alt mellom himmel og jord så er det kvinner. Kvinner emosjonelt svake, griner veldig lett og blir veldig fort både krenket og fornærmet. Kvinner og feminister hyler for full hals i media over alle de minste ting så her bommer du fælt kjære

Det er kvinner som klager og er krenket fra A- Å, at menn klager på 1 reklame betyr null og nix, dere klager resten av året

 

Anonymkode: 4bb17...673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Utrolig at dette er noe white fragile male egos sitter å sutrer over over et år etter reklamen kom. Reklamen skader ingen, den oppfordrer til å ta bedre vare på hverandre, både på kvinner og menn. 
Og de samme type mennene som sutrer over å føle seg angrepet av denne reklamen, er de samme som trakasserer feminister for å kjempe mot tusenvis av år med grov diskriminering, heksebrenning, voldtekt og tukt og sier til feminister "get over it". 

Haha, ja get over it karer. Ærlig talt, det har også vært kampanjer rettet mot bilfører om at man skal bruke bilbelte , ingen som faktisk bruker bilbelte hyler og skriker "Oh nooo kampanjen angriper meg, så slem kampanje, dette finner jeg meg ikke i for jeg er en bra fører! " .. De eneste som føler seg støtt av sånne kampanjer og oppfordringer er jo bare de som faktisk har tendensen til å være sånn som det oppfordres til å ikke være. Dere avslører dere så innmari lett og viser akuratt hvorfor sånne oppfordringer som gilette reklamen er viktig. Gillette bryr seg nok mye mer om å få et tryggere samfunn, enn om de mister kunder ingen uansett kan ha noe respekt for som mennesker lol . 

Anonymkode: ab4a6...6c2

Dette var den mest uintelligente posten jeg har sett på KG.

her skal jeg presentere flere faktafeil du har.

1. Det er både kvinner og menn som klager over reklamen, det har null og nix med hudfarge, pigmentene i huden din. Jeg er mann, har sett reklamen og bryr meg ikke særlig

2. Kvinner som sier de har vært så diskriminert må bruke hodet litt, ja dere fikk ikke stemme, men hvor var dere når det var krig ? hvor var dere når menn døde i gruver, hardt betong arbeid eller ute i fabrikkene ? jo dere var tryggt hjemme og lagde kake og tok vare på huset. Jeg vil heller være hjemme enn å bli skutt og bombet i filler i krig, dere er ikke så diskriminert som dere tror, dere hadde mindre rettigheter, men også nesten ingen ansvar, er menn som har tatt de største byrdene i samfunnet siden tidenes morgen.

3 . Hahah jada bare get over it lizzom bitches. så barnslig

4. Gilette er et firma som jobber for å tjene så mye inntekter som mulig og gir en stor F i et tryggere samfunn, å være politisk korrekt som gilett gjordet i denne reklamen er et gammelt PR stunt både politikere, kjendiser og firmaer gjør for å tjene mer penger og få god publisitet. Gilette fulgte bølgen om å hate på menn og det gjordet at de tapte 8 billioner dollar. som det fint står på nettet :

"Just a few weeks after Procter & Gamble reported a sobering $8 billion writedown, Gillette has officially called off its war on "toxic masculinity." The embattled brand has announced that it is now "shifting the spotlight from social issues to local heroes."

de tapte seg noe sykt og nå tar de en helomvendig for å få kundene sine tilbake, folk i gilett har fått sparken. Om du virkelig er så grøt i hjernecellene dine at Gilett bryr seg om samfunnet og ikke inntektene så mp du lande på jorden igjen, har ikke sett noen dummere her på KG
 

Anonymkode: 4bb17...673

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.8.2019 den 21.12, AnonymBruker skrev:

https://www.news.com.au/finance/business/media/we-will-continue-to-represent-men-at-their-best-gillettes-backflip-after-toxic-masculinity-backlash/news-story/8ae70a5abc31280fc23711dcf7c30e5e

https://www.reuters.com/article/us-proctergamble-results/pg-posts-strong-sales-takes-8-billion-gillette-writedown-idUSKCN1UP1AD

Ser ut som kundene, altså menn, med en hovedvekt av hvite menn ikke ble spesielt imponert av denne reklamen!
Hvem skulle trodd at noen ikke likte å bli kritisert, generalisert og snakket ned i tide og utide? Og deretter å forvente at folk skal legge igjen pengene sine på deres produkter? Haha!

Anonymkode: 41813...fba

de tapte 8 billioner DOLLAR!!

gilette har allerede laget en helomvendig og angrer dypt, rett og slett bare karma for å være politisk korrekt og følge bølgen

Anonymkode: 4bb17...673

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...