Gå til innhold

Spørsmål om Silikon mengde og erfaring.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei:) legger inn en tråd her rett og slett fordi jeg ønsker råd.

 jeg skal ta silikon på Torsdag morgen. Jeg og kirurgen min har kommet fram til at  350cc vil passe kroppen min. Jeg er 1.66 cm høy og veier ca 60kg. 
Jeg har gått fram og tilbake på hvor mange cc jeg vil ha da jeg er så redd for at det blir for mye. Jeg har svært små pupper fra før av men allikevel litt, men jeg vil ikke at det endelige resultatet skal være hovedfokus når jeg møter mennesker. Dette er min største frykt men jeg vil allikevel føle at jeg har gått mye opp i strl og siden kirurgen min har målt og sier at det vil se best ut så har jeg ( så dum som jeg er ) søkt opp på nettet andre som har 350cc og leste at Sophie elise har hatt 300cc. Jeg vil IKKE ha slike pupper, det hadde ikke kledd meg. Forstår at det er individuelt fra kropp til kropp men jeg er en mester på å overtenke resultatet.  Jeg får ikke sove fordi jeg tenker sånn på dette og jeg har vært på en time på fredag hos kirurgen for å prøve nye proteser og når jeg får prøve 350 så syntes jeg det ser veldig fint ut med t skjorte. 
Vil gjerne komme i kontakt med noen andre som har 350cc som kanskje kan forklare meg litt eller sammenlikne høyde og vekt?
Håper jeg slipper og få noen svar på at det ikke er lurt og at operasjoner er feil osv. Dette er veldig personlig og alt jeg ønsker er en positiv tråd med hjelp! 😊

Anonymkode: 6cf34...9d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du er så tynn kan jeg ikke tro 350 blir pent, vil tro det blir for stort. Venninnen min er like høy som deg, men 20 kg tyngre. Hun tok 400, og det ser veldig bra ut på henne, siden hun er svært formfull og litt rund. 

Anonymkode: 9b83c...f41

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er dette jeg tenker mye på. Jeg syntes det så fint ut med protesene under t skjorten men er jo helt annerledes når man er uten overdel. Takk for raskt svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjem jo heilt annpå formen på protesene? Dråpe, lav, moderat, høy profil osv...? Det sier noe om hvor brei protesen er og hvor høy :)

Anonymkode: 200e0...4c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres mye ut.  Man hører sjelden om noen som har under 300.  Jeg må være blant de få.  Har 225 under muskel.  Er stort nok i massevis enda jeg er 176 og veier 66 kg.  Gikk fra a til c-cup.  Nå er de en stor b.  De forandrer jeg med årene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Peonjenta skrev:

Høres mye ut.  Man hører sjelden om noen som har under 300.  Jeg må være blant de få.  Har 225 under muskel.  Er stort nok i massevis enda jeg er 176 og veier 66 kg.  Gikk fra a til c-cup.  Nå er de en stor b.  De forandrer jeg med årene. 

Er omtrent det eg skal ha 😊 Mellom 225-275. Godt å høyre du er fornøgd, då eg har vore redd for å angre. Samstundes har eg vore bekymra for å få formykje. Heller lite enn mykje, då eg synes stort lett kan bli litt voldsomt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Sokkar skrev:

Er omtrent det eg skal ha 😊 Mellom 225-275. Godt å høyre du er fornøgd, då eg har vore redd for å angre. Samstundes har eg vore bekymra for å få formykje. Heller lite enn mykje, då eg synes stort lett kan bli litt voldsomt. 

Jeg er bred over ryggen/under bysten (85)  og i tillegg er implantater høyere enn naturlige pupper.   Sliter derfor noen ganger med å finne jakker, kåper og bluser  i str 38 jeg faktisk kan kneppe.  Hadde jeg hatt større hadde jeg jo ikke kunne handlet normale klær. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Peonjenta skrev:

Jeg er bred over ryggen/under bysten (85)  og i tillegg er implantater høyere enn naturlige pupper.   Sliter derfor noen ganger med å finne jakker, kåper og bluser  i str 38 jeg faktisk kan kneppe.  Hadde jeg hatt større hadde jeg jo ikke kunne handlet normale klær. 

Har du runde, moderat / moderat pluss proteser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sokkar skrev:

Har du runde, moderat / moderat pluss proteser?

Det var ikke spørsmål om slikt for 12 år siden.  Vet bare at de er runde.  De er ikke høyprofil ihvertfall.  De ser jo ut som baller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Peonjenta skrev:

Det var ikke spørsmål om slikt for 12 år siden.  Vet bare at de er runde.  De er ikke høyprofil ihvertfall.  De ser jo ut som baller. 

Einig :) eg gler meg til å kjøpe jakke som beheld fasongen, fordi eg fyller den ut oppe :) generelt kjøpe nye overdeler.

er ikkje meininga å kuppe tråden din, TS. Protesene dine høyres store ut... men det har ein del å seie kva størrelse det er på dei også. Om det er 350cc utover eller i bredden osv. 350 kan sjå veldig forskjellig ut på to personar... dessutan skjer det ofte at dei gir andre proteser under operasjonen også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 200 gram utgjør kanskje en cupstørrelse. Jeg er 1:68 , 55 kg og tok 280 gram. Kunne fremdeles bruke samme bh'størrelse som før bare at jeg fylte ut bh'en liksom.  Tok ny operasjon et par år etterpå til 500 gram (very high profile, cohesive gel), da gikk jeg opp 2 størrelser til, det vil si 3 størrelser til sammen. De er ikke så store som man tror pga antall gram.  Alt avhengig av høyde, vekt  ,brystvev og størrelse du allerede har, og hvilken type protese du skal ha. Lav profil, medium profil, høy profil, ekstra høy profil. Og fasthet, myk gelé, mellomfast gelé, fast gelé, veldig fast gelé. Og så er det dette om du du skal ha forførende, el runde proteser, over el under muskel. 300 gram på en lav person (Sophie Elise foreksempel) blir store. Mens 300 gram på ei som er 1:75 blir helt ok størrelse. Men igjen avhenger av hvor mye man har fra før, og type profil osv.  Og selvfølgelig hva du er ute etter (fylle opp bh, markant større, total forandring ,meloner eller giga barbie). 

Anonymkode: 2dc16...8cb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, skal veldig snart operere inn silikon får det dekket faktisk :)

 

har derfor ikke pupper fra før, hvor mye tror dere passer til en jente 159 og 48 kg ?

 

trenger litt råd/tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Oslo1991 skrev:

Hei, skal veldig snart operere inn silikon får det dekket faktisk :)

 

har derfor ikke pupper fra før, hvor mye tror dere passer til en jente 159 og 48 kg ?

 

trenger litt råd/tips

Samme her :) jeg skal legge inn mellom 225-295. Det min kirurg var veldig opptatt av var bredden på protesen. En brei protese vil se feil ut på deg, dersom du er smal. Derfor kan 250cc med 10cm i diameter gi deg større pupper enn noen som tar 250cc men med 12 cm i diameter feks :) 

hvor skal du operere?

Anonymkode: 200e0...4c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oslo Universitetsykehus :)

Legen min var også vedlig opptatt av bredden på protesene.

 

er veldig spent 😬 finst lite informasjon om å gjøre det på offentlig sykehus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Diamant

Jeg er litt mindre enn deg ts.

Jeg har 280cc.Veldig fornøyd.Kunne ikke hatt de større for da hadde de blitt alt for store for min kropp.

Jeg brukte 75A før mens nå bruker jeg 75D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 165 cm og veier 68 kg, og har 350 cc, den størrelsen ser veldig bra og naturlig ut på meg, men jeg er litt kraftig. Kirurgen min ville legge inn 400-450, jeg nektet. Så har inntrykk av at de ofte vil legge inn mer. Har en spinkel venninne som hørte på kirurgen, og la inn 400, og det ser jo ikke bra ut, hun veier vel 50 kg, så er veldig spinkel, og da ser 400 enormt ut. 

Anonymkode: 6c0ca...e3a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 165 cm og veier 68 kg, og har 350 cc, den størrelsen ser veldig bra og naturlig ut på meg, men jeg er litt kraftig. Kirurgen min ville legge inn 400-450, jeg nektet. Så har inntrykk av at de ofte vil legge inn mer. Har en spinkel venninne som hørte på kirurgen, og la inn 400, og det ser jo ikke bra ut, hun veier vel 50 kg, så er veldig spinkel, og da ser 400 enormt ut. 

Anonymkode: 6c0ca...e3a

Nei, gode kirurger anbefaler det som vil se naturlig ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Oslo1991 skrev:

Hei, skal veldig snart operere inn silikon får det dekket faktisk :)

 

har derfor ikke pupper fra før, hvor mye tror dere passer til en jente 159 og 48 kg ?

 

trenger litt råd/tips

150-200 cc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 156 cm og veier rundt 49 kg. Jeg har 345 gram. Og mine er absolutt ikke store. Jeg hadde så og si ikke noe eget brystfett når jeg la de inn. Har høy profil og under muskel. Kunne godt tenkt meg større faktisk. 

Anonymkode: dd1cb...27d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 160, 59 kg og ble anbefalt 250 cc. Det var akkurat passe faktisk, og puppene ser ikke "silikonaktig" ut eller fake.

Er kjempefornøyd, fikk normal størrelse på puppene etter et helt liv med nesten ingenting av pupper.

Anonymkode: 2b4a0...91e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...