Gå til innhold

Frankrike setter inn bevæpnet styrker imot Gulevester


ElinX0Xpoliti

Anbefalte innlegg

Politiet er armert med G36 rifler. Skulle gjerne ha vist bilder og video men det blir vel slettet.

Frankrike går nå full politistat og blir en banan republikk, Media er ingen plass å se. Makron tar en jenseman å gjemer seg på kontoret sitt.. 

Resten av media i vesten later så godt de kan at det er ingen problemer i Frankrike med gull gutten Makron som skulle redde hele vesten ifra den onde trump. Dette er vel så pinlig for dagens media at det er best å late som ingen ting skjer. Makron har også teinet en traktat med tyskland som forener den statlig delen av vann, vei og strøm som med et mirakel be ratifisert uten et pip fra noen som helst. Etter det han har gjort nå så kan jeg tro i nær fremtid han møter en guillotine om han forsetter med å gjøre folk sinte.        

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonGangerTo
18 minutter siden, ElinX0Xpoliti said:

Politiet er armert med G36 rifler. Skulle gjerne ha vist bilder og video men det blir vel slettet.

Frankrike går nå full politistat og blir en banan republikk, Media er ingen plass å se. Makron tar en jenseman å gjemer seg på kontoret sitt.. 

Resten av media i vesten later så godt de kan at det er ingen problemer i Frankrike med gull gutten Makron som skulle redde hele vesten ifra den onde trump. Dette er vel så pinlig for dagens media at det er best å late som ingen ting skjer. Makron har også teinet en traktat med tyskland som forener den statlig delen av vann, vei og strøm som med et mirakel be ratifisert uten et pip fra noen som helst. Etter det han har gjort nå så kan jeg tro i nær fremtid han møter en guillotine om han forsetter med å gjøre folk sinte.        

Som jeg har sagt tidligere, det nærmer seg borgerkrig i både Frankrike og Tyskland. Jeg vil si at det er uunngåelig nå. Soros har tapt i USA, så han er desperat om å ødelegge Europa for godt. Macron, Merkel, May, Solberg, Lofven er kjøpt og betalt av Soros. Disse er ledere som ikke bryr seg om sine borgere. Hadde de gjort det ville de ikke vært med på å tillate invasjonen av ikke-vestlige i landet deres. Se på Ungarn og Polen! Fornuftige land. Har du hørt om noe terrorangrep eller høy antall voldtekter fra økonomiske migranter i de landene? Nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Politiet er armert med G36 rifler. Skulle gjerne ha vist bilder og video men det blir vel slettet.

Frankrike går nå full politistat og blir en banan republikk, Media er ingen plass å se. Makron tar en jenseman å gjemer seg på kontoret sitt.. 

Resten av media i vesten later så godt de kan at det er ingen problemer i Frankrike med gull gutten Makron som skulle redde hele vesten ifra den onde trump. Dette er vel så pinlig for dagens media at det er best å late som ingen ting skjer. Makron har også teinet en traktat med tyskland som forener den statlig delen av vann, vei og strøm som med et mirakel be ratifisert uten et pip fra noen som helst. Etter det han har gjort nå så kan jeg tro i nær fremtid han møter en guillotine om han forsetter med å gjøre folk sinte.        

At politiet bevæpner seg mot voldelige opptøyer, håper jeg ikke er noen overaskelse. Politiet er der for å opprettholde sivil ro og orden.  

I ett demokrati skal det være rom for grader av sivil ulydighet, men opptøyene vi ser i Frankrike nå, har INGEN unnskyldning. Absolutt INGEN. 

Problemene i Frankrike er relativt godt dokumenterte, men det er engentlig ikke mye nytt å rapportere. Macron gjør det han er blitt valgt inn til å gjøre. (husk på at han ble valgt inn på en mye mer progressiv miljøpolitikk, så dette handler om at en haug tullinger har stemt på en politikk de ikke har skjønt konsekvensene av; ganske typisk for valg av populistiske politikere)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonGangerTo skrev:

...Se på Ungarn og Polen! Fornuftige land. Har du hørt om noe terrorangrep eller høy antall voldtekter fra økonomiske migranter i de landene? Nei. 

Dette er land som har vedtatt lover som ville gjøre det straffbart å rapportere denne typen informasjon, så det er faktisk vanskelig å si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Druid skrev:

At politiet bevæpner seg mot voldelige opptøyer, håper jeg ikke er noen overaskelse. Politiet er der for å opprettholde sivil ro og orden.  

I ett demokrati skal det være rom for grader av sivil ulydighet, men opptøyene vi ser i Frankrike nå, har INGEN unnskyldning. Absolutt INGEN. 

Problemene i Frankrike er relativt godt dokumenterte, men det er engentlig ikke mye nytt å rapportere. Macron gjør det han er blitt valgt inn til å gjøre. (husk på at han ble valgt inn på en mye mer progressiv miljøpolitikk, så dette handler om at en haug tullinger har stemt på en politikk de ikke har skjønt konsekvensene av; ganske typisk for valg av populistiske politikere)

 

Men hvem vil vel bo i en politi-stat ? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonGangerTo said:

Som jeg har sagt tidligere, det nærmer seg borgerkrig i både Frankrike og Tyskland. Jeg vil si at det er uunngåelig nå. Soros har tapt i USA, så han er desperat om å ødelegge Europa for godt. Macron, Merkel, May, Solberg, Lofven er kjøpt og betalt av Soros. Disse er ledere som ikke bryr seg om sine borgere. Hadde de gjort det ville de ikke vært med på å tillate invasjonen av ikke-vestlige i landet deres. Se på Ungarn og Polen! Fornuftige land. Har du hørt om noe terrorangrep eller høy antall voldtekter fra økonomiske migranter i de landene? Nei. 

Forsiktig med å nevne Soros. Jeg nevte hans navn i en tråd jeg lagde, og den tråden ble slettet. Da snakket jeg om immigrasjonen fra Mexico til USA og jeg tok opp hans mulige innblanding angående dette, da Soros er innblandet mye når det gjelder immigrasjon, selv om mainstream media ikke vil fortelle dette. Jeg fikk heller ingen melding om at tråden ble slettet, den bare ble sperret fra å få tilgang til.

Da nevnte jeg også at det sikkert ville bli opptøyer, og mulige dødsfall blant immigrantene, som ville lede til uro og demonstrasjoner. Jeg nevnte også at dette kunne medføre at Trump blir, av en eller annen oppfinnsom grunn, kunne bli stilt for riksrett, eller forsøkt avsatt grunnet dette med muren o.l, bare fordi venstresiden vil det. Dem er ute etter å ta Trump, for enhver grunn dem kan klare.

Angående dødsfall blant de immigrantene i Mexico, så fikk jeg rett. Også det om demonstrasjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker100 skrev:

Men hvem vil vel bo i en politi-stat ? 

For det første Dette handler ikke om politistat, og skal man se historisk på det: franskmenn.

En politstat er en stat der lovene er så generelle og lovstrukturen er så fleksibel at politiet kan lage sine egne lovpraksiser  under tolkningen av den formelle lovteksten. For eksempel er Norsk politi sin beslageleggelse av førerkort hos hasjtiltalte under begrunnelsen av at lovteksten for førerkort krever edruelighet, ett politistat trekk. Vi har en del slike, men det totale bildet av Norsk politimyndighet tegner ett bilde av klar skille mellom lovgiver og forvalter. 

Det er voldelige opptøyer med store sivile skader, dette må møtes med poltistyrker med kapasitet til å få situasjonen under kontroll. Det faktum at de bevæpner politiet så sent som nå, er ett testament til at de skjønner folkeopprøret. Det må fortsatt bli slått ned å komme under kontroll. Ellers så finnes det ingen politisk løsning.

Det er ikke slik at det som har skjedd de siste månedene kan føre til at de gule vestene kan få viljen sin. Den opsjonen forsvant egentlig med det første opptøyet. Man kan ikke la vold styre politikk. Det som er viktig nå, er at Macron får ro til å kunne gå diskret i samtaler med politiske motstandere som har tilknytning til gule vestene, først da kan man få til noen politiske endringer. 

Ser man historisk på Frankrike, hadde frankrike politistat tendenser til langt fram på 2000 tallet, og det er først i de siste 20 år det har vært en revolusjon i demokratisering i form av rettigheter og organisering av politistyrken. Så av og til virker det som frankrike savner de gode gamle dagene. 

 

Andre land som har konstituelt vedtatt at de vil leve i en politistat er forresten Polen og Ungarn. Begge har fjernet sikkerhetsskott mellom lovgiver og lovforvalter ved å politisere domstolen.

 

Endret av Druid
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en repeat av hva som skjedde i Spania i fjor og viser dessverre bare hvordan vi får mer og mer diktator regime og politistater i Europa. I statene ser vi hvordan Trump har betalt seg til makt og betaler for utslettelse av motstanderne og det er det samme som skjer i Frankrike også. Demokratiet er det disse lederne kjemper mot og det er enda godt at det finnes mennesker med tæl i som står opp mot uretten. Island klarte det, mulig fordi de har en mindre voldelig kultur der så politiet ikke hadde kapasitet til å møte demonstrantene voldelig, men dess mer motstand autoritetene viser dess mer er det viktig å kjempe kampen mot systemet når systemet tydeligvis ikke vil eller gjør befolkningens beste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
1 time siden, AnonGangerTo skrev:

Som jeg har sagt tidligere, det nærmer seg borgerkrig i både Frankrike og Tyskland. Jeg vil si at det er uunngåelig nå. Soros har tapt i USA, så han er desperat om å ødelegge Europa for godt. Macron, Merkel, May, Solberg, Lofven er kjøpt og betalt av Soros. Disse er ledere som ikke bryr seg om sine borgere. Hadde de gjort det ville de ikke vært med på å tillate invasjonen av ikke-vestlige i landet deres. Se på Ungarn og Polen! Fornuftige land. Har du hørt om noe terrorangrep eller høy antall voldtekter fra økonomiske migranter i de landene? Nei. 

Som alltid meget reflektert innlegg! *ironi*

Hvorfor er det ingen som går ting i sømmene og sier hvilke overgrep disse nevnte landene har gjort mot land de har kriget mot? Norge har sin rolle i dette også, men det glemmer "beleiligvis" nordmenn. Først bomber man andre land og blir så furtne når det kommer represalier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo
1 hour ago, 007_008_007 said:

Som alltid meget reflektert innlegg! *ironi*

Hvorfor er det ingen som går ting i sømmene og sier hvilke overgrep disse nevnte landene har gjort mot land de har kriget mot? Norge har sin rolle i dette også, men det glemmer "beleiligvis" nordmenn. Først bomber man andre land og blir så furtne når det kommer represalier.

Der kom den! Det eneste argumentet dere som er for globalisme bruker og det er et dårlig et. Har du noe bedre å kommer med? 

Hvis du mener at land som Norge bør åpne sine grenser for alle og enhver pga tidligere angrep, er du helt på bærtur. Tar du disse økonomiske migranter inn i hjemmet ditt og gir de jobber? Nei? Hvorfor skal du tvinge meg til å betale for de? De fortjener ikke et eneste øre fra meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Druid said:

En politstat er en stat der lovene er så generelle og lovstrukturen er så fleksibel at politiet kan lage sine egne lovpraksiser  under tolkningen av den formelle lovteksten. For eksempel er Norsk politi sin beslageleggelse av førerkort hos hasjtiltalte under begrunnelsen av at lovteksten for førerkort krever edruelighet, ett politistat trekk. Vi har en del slike, men det totale bildet av Norsk politimyndighet tegner ett bilde av klar skille mellom lovgiver og forvalter.

Tja. Dette er en praksis som har blitt forankret gjennom rettssystemet, så det er ikke slik at politiet har laget sin egen lov, eller håndhever loven uavhengig av rettssystemet. Så jeg er ikke enig i at det indikerer politistattendenser.

Endret av T-Rex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, T-Rex skrev:

Tja. Dette er en praksis som har blitt forankret gjennom rettssystemet, så det er ikke slik at politiet har laget sin egen lov, eller håndhever loven uavhengig av rettssystemet. Så jeg er ikke enig i at det indikerer politistattendenser.

Denne praksisen er så vidt jeg kan avdekke, ikke på dette tidspunktet forankret i rettsystemet.

Så langt jeg kjenner til, finnes det en lagmannsrettdom som gir noen antydning til hvilket nivå en slik straffereaksjon kan være mulig, men vi har ingen høyesterettsdom, og lagmansrettdommen kan ikke brukes på den måten som politiet baserer seg på nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Druid skrev:

Dette er land som har vedtatt lover som ville gjøre det straffbart å rapportere denne typen informasjon, så det er faktisk vanskelig å si. 

Eller at det omtrent er ingen migranter der som driver med terrorangrep og begår annen alvorlig kriminalitet? Da trenger man ikke rapportere noe fordi det ikke skjer noe. Ganske lett å si.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
26 minutter siden, AnonGangerTo skrev:

Der kom den! Det eneste argumentet dere som er for globalisme bruker og det er et dårlig et. Har du noe bedre å kommer med? 

Hvis du mener at land som Norge bør åpne sine grenser for alle og enhver pga tidligere angrep, er du helt på bærtur. Tar du disse økonomiske migranter inn i hjemmet ditt og gir de jobber? Nei? Hvorfor skal du tvinge meg til å betale for de? De fortjener ikke et eneste øre fra meg. 

Din regjering gikk inn for det. Du gjorde ingenting for å forhindre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, 007_008_007 skrev:

Din regjering gikk inn for det. Du gjorde ingenting for å forhindre det.

Nå må jeg spørre hvilken regjering er det snakk om her. Stoltenbergs flertallregjering som fikk Norge med på å bombe Libya i stykker? https://www.abcnyheter.no/nyheter/politikk/2018/05/25/195399660/rystende-uttalelser-om-grunnen-til-norge-bombet-libya

Endret av Drizzt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, Druid said:

Denne praksisen er så vidt jeg kan avdekke, ikke på dette tidspunktet forankret i rettsystemet.

Så langt jeg kjenner til, finnes det en lagmannsrettdom som gir noen antydning til hvilket nivå en slik straffereaksjon kan være mulig, men vi har ingen høyesterettsdom, og lagmansrettdommen kan ikke brukes på den måten som politiet baserer seg på nå. 

I så fall vil det være ryddig å få en rettslig avklaring. Det mest ryddige vil kanskje være å få en egen lov som går kun på cannabis. Det er jo et rusmiddel som er ulikt andre, ved at ett av virkestoffene langtidslagres i fettvev i kroppen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Drizzt skrev:

Eller at det omtrent er ingen migranter der som driver med terrorangrep og begår annen alvorlig kriminalitet? Da trenger man ikke rapportere noe fordi det ikke skjer noe. Ganske lett å si.

Det som er spennede  er at denne typen lover, som i praksis sier at alt som er kritisk til regjeringen er ulovlig å skrive, er akkurat den politiske korrektheten dere beskylder vestlige liberale for. Og her snakker man ikke naivitet, men politisk korrupsjon.  Den eneste forskjellen mellom Sverige og Polen, er at i Polen kan en journalist fengsles for å skrive noe som er setter polen i dårlig lys. Og det er faktisk mye værre. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit at de bruker G36 rifler da.. 

Da går i alle fall treffprosenten ned etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Druid skrev:

Det som er spennede  er at denne typen lover, som i praksis sier at alt som er kritisk til regjeringen er ulovlig å skrive, er akkurat den politiske korrektheten dere beskylder vestlige liberale for. Og her snakker man ikke naivitet, men politisk korrupsjon.  Den eneste forskjellen mellom Sverige og Polen, er at i Polen kan en journalist fengsles for å skrive noe som er setter polen i dårlig lys. Og det er faktisk mye værre. 

 

Så gøy når du ikke svarer på spørsmålet, men avsporer :)

Nei, det som er spennende er at når ingen begår den type kriminalitet, er det ingenting å rapportere. En enda mer spennende ting er at etniske tyskere immigrerer i stor skala i nabolandet Polen for å søke trygghet. De slipper bl.a. terrorisme og overfallsvoldtekter i nabolandet. Forskjellen mellom Polen og Tyskland? Immigrasjonspolitikken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...