Gå til innhold

Gutten som falt ned i brønn


Frkwitch

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, de mistet storebroren på 3 til et hjerteattakk i 2017. Forferdelig trist! 

Det er vel lite håp igjen for stakkars Julen, men måtte et mirakel skje. Eller i det minste får man håpe han omkom av fallet og uke har vært bevisst nedi hullet. Hjertet mitt blør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så tragisk. Står at det er ambulanse hos faren til gutten, pga angst eller noe sånt. 😪 Stakkars foreldre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Satellites skrev:

Ja, de mistet storebroren på 3 til et hjerteattakk i 2017. Forferdelig trist! 

Det er vel lite håp igjen for stakkars Julen, men måtte et mirakel skje. Eller i det minste får man håpe han omkom av fallet og uke har vært bevisst nedi hullet. Hjertet mitt blør. 

Hjerteinfarkt mener du? 

Stod et sted at man kunne høre gutten gråte etter at han hadde falt ned :( 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så trist, men som forventet. I og med han ble funnet på 70 meters dyp, omkom han nok ganske fort. Det var jo der kameraene stoppet pga jord og sand, og der de fant godteposen. Da fikk han raset over seg ganske fort etter at han falt. 

 

Edit: hvis ikke de mener 70 meters dyp etter å ha fjernet de øverste meterne av tunnelen? 

Endret av frukrines
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne lange, detaljerte artikkelen er på svensk, men jeg har ikke sett noen tilsvarende på norsk.

http://sydkusten.es/sk/42/a/27029/julen-hittad-dod/

Berggrunnen var utrolig vanskelig. Når de hadde boret dypt nok, måtte de ha rør ned i redningshullet, så ikke arbeiderene skulle få jordras over seg. Det står at de måtte arbeide i et 0.90 meter bredt rør til slutt.

Når de boret dypt nok, begynte de å grave seg inn i vinkel. Denne siste tunellen var ikke helt horisontal, men skrå, slik at de jord og steimassene som ble boret ut, kunne dras bort og rase på skrå ned. Det vertikale hullet var boret dypere så massen kunne skyves dit.

De måtte ha totalt 4 mikrosprengninger på de siste meterene. Grunnen var så hard at de hadde gravd seg fram bare 90 cm på 18 timer.

Lokalbefolkningen er bare 700, og de tok seg av 300 redningsarbeidere og lot de sove i husene deres og lagde mat til de. I tillegg var det 200 reportere på plassen.

 

salvatwitts.jpg

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist, men jeg hadde egentlig ikke forventet noe annet utfall... :( 

Men det er bra de iallefall fant han til slutt. Hadde nok vært tusen ganger verre for foreldrene å aldri finne han.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars lille Julen... Stemmer det at brønnen var borret ulovlig? Håper de som borret den stilles ansvarlig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med søvnen etter det tragiske utfallet av denne hendelsen. Jeg tenker bare på hvor klaustrofobisk det må ha vært for han, hvor redd han må ha vært. Jeg blir kvalm av disse tankene, men jeg får de ikke ut av hodet. Så jeg så meg nødt til å skrive et lite brev til gutten ❤️ 
Kjære lille, vakre Julen. 

Jeg kjente deg ikke, men hjertet mitt blør for deg. Jeg fulgte med på redningsaksjonen og ba om et mirakel. Jeg håpte helt til siste slutt av denne historien skulle få en lykkelig slutt, selv om jeg innerst inne visste at det ikke var mulig. 

Tanken på hvordan du har hatt det gjør meg kvalm. Jeg håper du ikke var redd og jeg håper du ikke hadde vondt. Jeg håper det gikk fort for deg, selv om redningsmannskapet sto på dag og natt for å få deg ut i live. 

Jeg skulle ønske jeg kunne redde deg, strekke hendene ned til deg og løfte deg opp. Jeg skulle ønske jeg kunne gjøre noe for deg, spole tiden tilbake og komme med en fantastisk idè for å hente deg opp med en gang. Eller ennå bedre, stenge igjen hullet. 

Tenk, lille, vakre deg. Du var bare ute å lekte, sprang rundt med posen din og hadde ingen bekymringer. Tenk at lille, vakre deg skulle være så innmari uheldig. 

Jeg skulle ønske jeg kunne gi deg en klem, og jeg skulle ønske du kunne klemme tilbake. I stedet håper jeg du fikk en god gjensynsklem fra storebroren din. 

Kjære lille, vakre Julen. Jeg kjente deg ikke, men hjertet mitt blør for deg ❤️ Sov godt

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.1.2019 den 13.37, LineaAspera skrev:

Stakkars lille Julen... Stemmer det at brønnen var borret ulovlig? Håper de som borret den stilles ansvarlig! 

Ja, guttens onkel borret brønnen ulovlig. Det er veldig typisk for Andalucia og andre deler av landet hvor det er vannmangel. Det finnes tusenvis slike ulovlige brønner fordi folk leter etter vannkilder.

Jeg visste at det skulle ende tragisk. Så ufattelig trist at foreldrene har allerede mistet et barn for 2 år siden :( Det er en umenneskelig sorg. Men det er bra at de fant liket, så gutten kan få en begravelse og foreldrene et sted å gå.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ganske uhyggelig lesing. Jeg anbefaler ikke de som har postet her og sier at de har tenkt mye på dette, å lese. I hvertfall ikke siste kapittel som går på obduksjonsrapporten. Jeg gjemmer linken bak spoiler, siden allerede teksten i linken går på dødsårsaken.

 

 

Ellers så står det at en dommer skal avgjøre om det er " reckless negligence resulting in death " som vil føre til at noen kan stilles for retten.

Den som boret hullet, og slektningen til Julens foreldre som eier marken, skylder på hverandre. Det som er sikkert, er at det var startet arbeid med å bygge et hus, uten byggetillatelse.

Det er også tatt prøver av jorden og sanden i hullet over og under Julen, som er sendt til kriminalteknisk undersøkelse for analyse. Man vil finne ut om det kommer fra stedet, eller om det er annen masse som kan stamme fra bygningsarbeid.

Quote

Now it is necessary to determine its composition to check whether it corresponds to the type of sand of the place or if it is from another source, such as debris from a work such as the one that was being started on the family farm of the cousins of the father of Julen.

 

 

Endret av ops2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, ops2 skrev:

Ganske uhyggelig lesing. Jeg anbefaler ikke de som har postet her og sier at de har tenkt mye på dette, å lese. I hvertfall ikke siste kapittel som går på obduksjonsrapporten. Jeg gjemmer linken bak spoiler, siden allerede teksten i linken går på dødsårsaken.

 

  Vis skjult innhold

Ellers så står det at en dommer skal avgjøre om det er " reckless negligence resulting in death " som vil føre til at noen kan stilles for retten.

Den som boret hullet, og slektningen til Julens foreldre som eier marken, skylder på hverandre. Det som er sikkert, er at det var startet arbeid med å bygge et hus, uten byggetillatelse.

Det er også tatt prøver av jorden og sanden i hullet over og under Julen, som er sendt til kriminalteknisk undersøkelse for analyse. Man vil finne ut om det kommer fra stedet, eller om det er annen masse som kan stamme fra bygningsarbeid.

 

 

Søren. Visste jeg ikke skulle lest det. :murvegg:

Det finnes estimert en million slike borrehull i Spania. Det er ulovlig å borre uten tillatelse, så det gjøres hemmelig. De kalles for måneskinnhull fordi de ofte borres om natta i mørkets skjul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...