Gå til innhold

Maxbo pålegges 88 sykkelparkeringsplasser


Example

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Oslopolitikerne soler seg i glansen av at Oslo er verdens miljøhovedstad, norske politikere generelt liker å sole seg i glansen av at Norge skal være best i klassen i diverse, spesielt grønne beslutninger.

Dette har sin pris, både økonomisk og ikke minst praktisk. Og den prisen er det oss som har stemt frem våre folkevalgte som må betale, mye de folkevalgte finner på går imot sunn fornuft og logikk og er ikke i vår interesse slik jeg ser det. Bompenge-galskapen, at de fjerner parkeringsplasser og gjør byer mer utilgjengelig med bil med høye priser og kjøremønster som gjør det vanskeligere å vanskeligere å kjøre i byene m.m.

Men er dette mange har ønsket seg og stemt frem, så Oslo og Norge har fått de politikerne vi fortjener, vil påstå at naive nordmenn i så måte har stemt fram beslutninger som dette selv. Logisk blir det i alle fall ikke i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Example skrev:

https://www.dagbladet.no/nyheter/ingen-henter-en-pall-leca-blokker-pa-sykkel/70655598

Antall bilparkeringsplasser for bil må reduseres fra 70 til 26 for å få dette til. 

Ganske utrolig at det går an. Vil Oslo kommune i det hele tatt ha varehandel innenfor kommunegrensa? 

La meg begynne med at jeg er uenig med Oslo byråd i absolutt alt. Men jeg forstår faktisk beveggrunnen her.

Spørsmålet handler om reguleringen skal gjelde for Maxbo eller for eiendommen. Når man gir en dispensasjon fra reguleringsplan, bør denne være hardt knyttet til bedriftens drift. Det man her prøver å få gjennomført, er en varig dispensasjon for den fysiske tomta. Og det er i praksis å la byrådet gi haugevis av penger til eiendomseier fordi de er flink til å sutre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...