Gå til innhold

Hvorfor er det noe galt med alle som er boyfriend material?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det kryr av aspergere, og andre med manglende sosiale antenner, i dagens moderne verden. Det virker som samfunnet dyrker "nerder" og slike "originale" typer. Teknologien ødelegger det sosiale, og oppmuntrer også til å skape slike usosiale enstøinger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BabyBlue

Kan det tenkes at det er din manneradar det er noe galt med? Det er mange flotte menn der ute, de som klager på dårlig erfaring er som regel de som er over gjennomsnittet fokusert på trynefaktoren og tror at alt faller på plass så lenge fyren er sjarmerende. Slett tinder og sett deg i en bar istedenfor, du ser folk for den de er etter noen runder med billig øl. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg valgte heller å ha det fint med en super kar som ikke var ute etter noe seriøst og etter et halvt års tid spurte han om jeg ikke ville flytte inn. Nå noen år seinere venter vi barn sammen.

Anonymkode: 38203...d17

Dette var min plan også, faila hardt.

Anonymkode: db477...d66

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hvert sammen med min mann i 10 år å før meg hadde han hoppet fra seng til seng, men jeg var tydeligvis den rette å da bestemte han seg for å slå seg til ro. 

De fleste slår seg til ro når drømmedama eller drømmemannen dukker opp. 

Se på George clooney som aldri skulle slå seg til ro å hvertfall ikke ha barn 😁

 

Anonymkode: 736b6...761

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har noe. Synes det er ganske kvalmt å forvente at noen skal være helt perfekte. Om du leter etter det perfekte mennesket får du bare være alene. Man må være litt raus og finne ut hvilke egenskaper og kvaliteter som faktisk betyr noe. Du kommer til å se forbi alle de tingene dersom du faktisk faller for noen. Frem til den tid kommer du til å finne feil og mangler hos alle, om det er din manglende evne til å falle for noen eller en forsvarsmekanisme er vanskelig for oss å si. Er du perfekt, liksom?

Det er selvsagt lov og viktig å ha krav, det har vi alle. Jeg mener likevel at for å ende opp sammen med noen så må man være raus, fordi alle har faktisk dårlige sider og mangler... Men å si at det er noe galt med alle blir så feil. Det er heller noe galt med hvor du leter, måten du leter på eller eventuelt at du ikke er av interesse for dem du selv søker.

Jeg har selv veldig høye krav til en mann. Jeg synes heller ikke det er vanskelig å finne bra menn. Det er dog helt riktig vanskelig å finne noen man faller for, men det betyr jo ikke at det er dårlige menn, bare at man ikke matcher. Og at du mener at de som ghoster er de som har de beste kvalitetene er jo helt uhørt. Dette er jo mennesker du aldri vil være i et forhold med, men de pleier å være lette å spotte på forhånd.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg har hvert sammen med min mann i 10 år å før meg hadde han hoppet fra seng til seng, men jeg var tydeligvis den rette å da bestemte han seg for å slå seg til ro. 

De fleste slår seg til ro når drømmedama eller drømmemannen dukker opp. 

Se på George clooney som aldri skulle slå seg til ro å hvertfall ikke ha barn 😁

 

Anonymkode: 736b6...761

Dette.

Jeg er M29 (ingen sære issues) og leter etter drømmedama. Frem til hun dukker opp tester jeg ut mange damer. Det betyr jo i større eller mindre grad å hoppe fra seng til seng. Trenger ikke nødvendigvis kutte de med engang jeg ser at de ikke er drømmedama, men når hun dukker opp blir de selvsagt kuttet på flekken...

Har også vært i et lengre forhold med ei som viste seg å være bra, men ikke drømmen. Jeg angrer dog ikke på noe, da alle har gitt meg erfaringer som jeg skal bruke for å gjøre forholdet med drømmedama optimalt. For hver dame som går lærer jeg mye.

Håper hun dukker opp...

Anonymkode: c1e95...c8d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hvert sammen med min mann i 10 år å før meg hadde han hoppet fra seng til seng, men jeg var tydeligvis den rette å da bestemte han seg for å slå seg til ro. 

De fleste slår seg til ro når drømmedama eller drømmemannen dukker opp. 

Se på George clooney som aldri skulle slå seg til ro å hvertfall ikke ha barn 😁

 

Anonymkode: 736b6...761

Eeeehh, ja mulig det. MEN det er nok av tråder her inne der bitre kvinner skriver at er en mann slik, så forandrer han seg aldri. Mulig det skrives av kvinner som blir bitre fordi HUN ikke var riktig, og dersom en annen kvinne tror hun kan være det så "tror hun at hun er spesiell" 😛 

Anonymkode: b054e...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts hva mener du ? Hvordan kan de være boyfriend material dersom det er så mye galt med dem? Hva er galt med dem? 

Anonymkode: b054e...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel sånn at man må «kysse noen frosker». Det er jo egentlig helt usannsynlig at man skal finne drømmemannen sin på første forsøk, hvis man da ikke tar det «første og beste». Det finnes noen for alle der ute, men man må jo regne med å lete litt. 

Så er det jo det at ingen er perfekte. Ikke engang du, TS! Å omtale andre mennesker som «freaks» bare fordi de har en diagnose eller barn, det viser ikke særlig respekt for andre. For all del, du må ikke bli sammen med dem, men du kan vise dem respekt likevel. De var vel bare ikke «den rette» for deg...

Anonymkode: ef06e...6c3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Jack Rodriguez skrev:

Høres ut som du og venninnene dine sikter alt for høyt om det er tilfelle. Ordentlige kjekkaser vil kanskje gi dere et ligg, men de settler ikke for Plain Jane. Så du har to options. Forbedre utseende ditt eller senke standaren. 

De søker etter normale menn. Er de blitt så sjeldne nå plutselig?

 

Endret av Majott
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette.

Jeg er M29 (ingen sære issues) og leter etter drømmedama. Frem til hun dukker opp tester jeg ut mange damer. Det betyr jo i større eller mindre grad å hoppe fra seng til seng. Trenger ikke nødvendigvis kutte de med engang jeg ser at de ikke er drømmedama, men når hun dukker opp blir de selvsagt kuttet på flekken...

Har også vært i et lengre forhold med ei som viste seg å være bra, men ikke drømmen. Jeg angrer dog ikke på noe, da alle har gitt meg erfaringer som jeg skal bruke for å gjøre forholdet med drømmedama optimalt. For hver dame som går lærer jeg mye.

Håper hun dukker opp...

Anonymkode: c1e95...c8d

Og hva er drømmen, og hvordan er drømmedama?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette var min plan også, faila hardt.

Anonymkode: db477...d66

Hvordan er det mulig å faile på å bare ha det moro så lenge det varer? Jeg hadde ingen "plan", jeg bare koste meg. At det ble noe mer var jo ikke noe jeg jobbet mot, men var helt ok da det skjedde.

Anonymkode: 38203...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, TrekStar skrev:

Det kryr av aspergere, og andre med manglende sosiale antenner, i dagens moderne verden. Det virker som samfunnet dyrker "nerder" og slike "originale" typer. Teknologien ødelegger det sosiale, og oppmuntrer også til å skape slike usosiale enstøinger.

Jeg er enig i dette, unntatt kanskje den henslengte asbergers-diagnosen på sosiale problemer. 

Vi har fått et samfunn der vi omgås sosialt i mindre grad enn før. Jeg ser det særlig i jobbsammenheng der noen unge mennesker har så store vanskeligheter med å skape profesjonelle sosiale bånd at de ender opp med å vanskjøtte sine samarbeidsoppgaver pålagt av arbeidsgiver. Du kan hilse og prate, vri og vende, men de forblir mutte og sky. Som å snakke til betong. De gjør jo disse til dårlige ansatte til tross for at de er faglig dyktige. Dette gjelder selvfølgelig også i relasjoner på privaten.

En stor gruppe mennesker er vanskelige å ha et normalt forhold til fordi de er dårlige sosialt. Det er noe feil med folk når du ikke klarer å ha en normal samtale. Enten ved at den f.eks aldri tar slutt, som når noen holder deg igjen ved evige monologer. Eller når noen svarer enstavelsesord i respons. Ja. Nei. Jo. Mm. En skulle tro det var en vits, men noen er faktisk der. 

I gamle dager kunne du ikke chatte din vei over messenger til en date. Du måtte si hei, se personen du snakket med inn i øynene og skape en connection. Jeg tror vi har mistet mye på veien i sosiale evner. Ingen av ungene er ute og leker i gata. De er på organiserte ordninger med voksne som leder leken. De går på fotball med trenere eller ballett. De vokser opp til å bli asosiale innendørsskapninger som ser på mobilen for å løse ensomheten.

Jeg tror dette har potensiale for gå helt skjevt ut over tid. Økt ensomhet, lavere fødselsrate, flere selvmord, lavere produktivitet, større kriminalitet, og høyere skilsmisserater. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må jo gå begge veier. Man er ikke klar for noe seriøst før man møter en/ei som pmutselig får en til å ville bli seriøs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.1.2019 den 20.51, AnonymBruker skrev:

Fordi det gjør at vi ikke kommer til å få familie. Visste noe måtte være galt. De som virkelig prøver å være en potensielt god kjæreste, de er det fordi de skjuler noe. Det inntrykket jeg sitter med etter 3 år på tinder. 

Han som virkelig ble deppa etter at jeg takket for meg, hadde issues han til slutt fortalte om, og det var ikke litt! Det var ikke bra.

Så var det han som hadde så sosial angst at vi aldri kunne være blant folk, han var også helt klar for noe seriøst med meg.

Han som ikke sa at han hadde barn før enn på 2.date fortsatte å sende meldinger. 

Han som hadde så rotete økonomi at han bodde hos moren sin var veldig klar for å få seg dame og la seg flat.

De som hadde en mer normal væremåte og normale utseender, yrker, økonomi, de ville ikke ha noe seriøst

TS

Anonymkode: 90779...aa3

Til og med kronprinsen vår har diagnose, bare nevner det.. 

Veldig mange av kjekkasene vi ser på film eller hører musikken til også. Justin Timberlake og Will Smith er bare to av de som bl.a har adhd, med tilleggsproblemene som det bringer med seg (ofte depresjon og div innimellom). Begge er solide familiemenn og fedre, lykkelig gift i flere år.

Anonymkode: 82119...6c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Arcturus said:

Jeg er enig i dette, unntatt kanskje den henslengte asbergers-diagnosen på sosiale problemer. 

Vi har fått et samfunn der vi omgås sosialt i mindre grad enn før. Jeg ser det særlig i jobbsammenheng der noen unge mennesker har så store vanskeligheter med å skape profesjonelle sosiale bånd at de ender opp med å vanskjøtte sine samarbeidsoppgaver pålagt av arbeidsgiver. Du kan hilse og prate, vri og vende, men de forblir mutte og sky. Som å snakke til betong. De gjør jo disse til dårlige ansatte til tross for at de er faglig dyktige. Dette gjelder selvfølgelig også i relasjoner på privaten.

En stor gruppe mennesker er vanskelige å ha et normalt forhold til fordi de er dårlige sosialt. Det er noe feil med folk når du ikke klarer å ha en normal samtale. Enten ved at den f.eks aldri tar slutt, som når noen holder deg igjen ved evige monologer. Eller når noen svarer enstavelsesord i respons. Ja. Nei. Jo. Mm. En skulle tro det var en vits, men noen er faktisk der. 

I gamle dager kunne du ikke chatte din vei over messenger til en date. Du måtte si hei, se personen du snakket med inn i øynene og skape en connection. Jeg tror vi har mistet mye på veien i sosiale evner. Ingen av ungene er ute og leker i gata. De er på organiserte ordninger med voksne som leder leken. De går på fotball med trenere eller ballett. De vokser opp til å bli asosiale innendørsskapninger som ser på mobilen for å løse ensomheten.

Jeg tror dette har potensiale for gå helt skjevt ut over tid. Økt ensomhet, lavere fødselsrate, flere selvmord, lavere produktivitet, større kriminalitet, og høyere skilsmisserater. 

Enig med dette. 

Samtidge må TS innse at problemet begynner med henne. Hun letter ikke etter en partner men heller ettter kjøpevare: «den perfekte» som må være ikke dette og ikke datte. Veldig dårlig utgangspunkt for å lykkes med et forhold - ingen er perfekt.

Selv bra mennesker har sine svakheter. Å ha disse sider er menneskelighet i seg selv. 

Hun sitter der og klarer ikke å se mulighet til a utvikle noe men noen som i utgangspunkt har ikke bestått en ganske stor sjekkliste,  til og med å må aldri har hatt barn far tidligere forhold som er ikje på noen måte en feil i seg selv. 

Tror hun blir singel i alltid. Og det er bra. Hun er ikke klar for et forhold. 

Anonymkode: 63aa5...ae7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette.

Jeg er M29 (ingen sære issues) og leter etter drømmedama. Frem til hun dukker opp tester jeg ut mange damer. Det betyr jo i større eller mindre grad å hoppe fra seng til seng. Trenger ikke nødvendigvis kutte de med engang jeg ser at de ikke er drømmedama, men når hun dukker opp blir de selvsagt kuttet på flekken...

Har også vært i et lengre forhold med ei som viste seg å være bra, men ikke drømmen. Jeg angrer dog ikke på noe, da alle har gitt meg erfaringer som jeg skal bruke for å gjøre forholdet med drømmedama optimalt. For hver dame som går lærer jeg mye.

Håper hun dukker opp...

Anonymkode: c1e95...c8d

Jeg tror det finnes mange menn som deg, og kjenner av og til at jeg blir litt provosert når kvinner kaller menn playboy og fuck boy. Det er det samme, og like nedverdigende, som å kalle kvinner horer, fordi de har hatt en del partnere. 

Det bør være lov å nyte livet mens man leter etter den store kjærligheten! Å kysse mange "frosker" før man finner den rette. Ja gjøre mer enn å kysse også! 

Min erfaring med "playboys" er at når de først faller for noen, så faller de hardt. For det er ikke slik at de ikke har evne til å elske, men de er ikke "mannehorer" bare fordi de ikke falt for akkurat deg! Da var du bare ikke den rette, og det er lov å forkaste dem som ikke er den rette. Man kan ikke gå inn i et forhold med hvem som helst for å være snill! 

Jeg har vært sammen med to såkalte playboys. Første da jeg var så ung som 18 år. Han var 24, og frem til vi møttes hadde han virkelig levd livet. Den kjærlighet og lojalitet han viste meg var imidlertid enorm. Så stor at da jeg ikke var klar for å slå meg til ro sa han "Jeg forstår det, og jeg vil vente på deg." Det gjorde han også noen år, og selv da jeg fikk barn med en annen ville han stille opp og være far... om jeg ønsket det. 

Jeg valgte annerledes, men hans vennskap og lojalitet beholdt jeg. Da han ga opp tanken på oss gikk han tilbake til å rote mye rundt. "Jeg vil gjerne treffe den rette, men begynner å lure på om jeg har mistet evnen til å elske" sa han. "Den rette vil dukke opp! Jeg vet at du har mye kjærlighet i deg. Hun som vekker den vil dukke opp!" svarte jeg. Det tok mange år, men jeg fikk rett, og han er absolutt ingen playboy lenger, selv om det sikkert finnes over 100 damer som har stemplet ham som det. Nå er han gift med den store kjærligheten, og det finnes bare en dame for ham. 

Selv endte jeg også som gift med en som var "playboy" før han traff meg. Jeg tok ham ikke seriøst i starten, fordi jeg visste om det, men det ble ganske fort klart at det var virkelig kjærlighet som hadde rammet ham. Han snudde livet sitt på hodet for min del. Sa opp jobben, flyttet etter meg, og viste på alle måter at det var meg han ville ha. Min tidligere "playboy", og videre i livet lojal venn, sa "Der har du en lojal mann! Når slike som oss faller, så faller vi fullstendig. Ikke tenk på hvilken mann han har vært, for det gjelder ikke deg! Deg elsker han! Du er den han har lett etter!" 

17 år senere kan jeg si at det stemmer. Begge de tidligere "playboys" er nå lojale familiemenn. De landet der de skulle. Fant det de søkte. 

Å kalle noen playboy eller hore fordi de ikke valgte deg er ufint! Alle leter etter kjærlighet. Ekte kjærlighet! At du ikke var den noen drømmer om gjør dem ikke til dårlige mennesker. Det betyr ikke at de ikke har evne til å slå seg til ro, eller drømmer om det. Det var bare ikke du som var den rette. Det burde være ok, for man selv ønsker vel også å virkelig være den rette, og den rette er der kjærlighet er gjensidig. Altså, den som krysset din vei, men ikke falt hardt nok for deg var heller ikke den rette for deg. 

Anonymkode: 38e30...0b9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/14/2019 at 7:57 PM, AnonymBruker said:

Absolutt alle jeg har datet som faktisk ønsker noe seriøst, er noe rare freaks.

Og da er det automatisk alle andre som er problemet? Det er helt umulig at det har noe med deg å gjøre, og hvilke typer mannfolk du tiltrekker deg? 

On 1/14/2019 at 8:51 PM, AnonymBruker said:

De som hadde en mer normal væremåte og normale utseender

Hva er definisjonen på normal væremåte og normalt utseende?

On 1/14/2019 at 7:57 PM, AnonymBruker said:

Gir opp datingappene. 

Tror det er best ja.

Anonymkode: d6402...29f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er det mulig å faile på å bare ha det moro så lenge det varer? Jeg hadde ingen "plan", jeg bare koste meg. At det ble noe mer var jo ikke noe jeg jobbet mot, men var helt ok da det skjedde.

Anonymkode: 38203...d17

Nei, kanskje jeg plutselig fikk følelser? Planen min var å heller ha det gøy med en jeg var komfortabel med, enn å stresse med å finne en ordentlig kjæreste.

Anonymkode: db477...d66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...