Gå til innhold

Hvor finner dere motivasjon til å trene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Normalt er det nok motivasjon at treningen i seg selv gir meg en lykkefølelse, at jeg har en god følelse i kroppen etterpå, sover bedre, og at det virker regulerende på apetitt og søvn. 

Er motivasjonen på bunn en dag tenker jeg bare på hvor godt det er å føle seg tvers i gjennom sprek og fantastisk hver gang man drar på seg en trang bukse eller kjole, eller går rundt i bikini. 

Oppsummert - finnes ikke en eneste negativ ting med å trene, bortsett fra at "dørstokkmila" er psykisk tung innimellom. Så når jeg tenker "god følelse i kroppen"+"god søvn"+"riktig apetitt"+"endordfiner/lykke"+"sprek kropp" er det egentlig fullstendig uaktuelt å ikke komme seg på trening. 

Anonymkode: a5314...d88

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere har så rett! Alle dere som svarer. Jeg tar til meg alt. skal lage «avtale» med meg selv, først to dager i uka, så øke. I tilleg til å ikke ta meg helt ut sånn at det blir et ork. Jeg er tross alt helseskadelig overvektig, det gjør ikke mine skader noe bedre at jeg er så tung i tilleg til at det antageligvis venter en operasjon nr 2 på en fot. Jeg får bare være streng med meg sjøl, jeg elsker jo følelsen etter at jeg har trent! 

 

Ts 

Anonymkode: 1b731...25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg hatt muligheten til å gå tur hadde jeg hatt hund for lenge siden 😛 

Anonymkode: 1b731...25a

Skjønner det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får bare være streng med meg sjøl, jeg elsker jo følelsen etter at jeg har trent! 

Ts 

Anonymkode: 1b731...25a

Du skal ikke være "streng med deg selv", men god med deg selv! 

Lag en overkommelig plan. 2 dager i uken høres veldig fornuftig ut. Jeg vet ikke hva slags trening du tenker å gjøre, men om det er på senter så vil en instruktør hjelpe deg å sette opp et program.

Så har det en kjempemessig verdi å komme seg ut! Finn en løype på, si 5 km i starten, gjerne i terreng, hvor du går deg svett. Etterhvert kan du forlenge og eventuelt småjogge litt om du har lyst. Kle deg godt, og si til deg selv at vær er ingen hindring. Med det klimaet vi har her i nord, så er det gjerne flere uværsdager enn idylliske dager. 

Etterpå vil du garantert kjenne på en god mestringsfølelse 🙂

Anonymkode: 5eb49...611

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skal ikke være "streng med deg selv", men god med deg selv! 

Lag en overkommelig plan. 2 dager i uken høres veldig fornuftig ut. Jeg vet ikke hva slags trening du tenker å gjøre, men om det er på senter så vil en instruktør hjelpe deg å sette opp et program.

Så har det en kjempemessig verdi å komme seg ut! Finn en løype på, si 5 km i starten, gjerne i terreng, hvor du går deg svett. Etterhvert kan du forlenge og eventuelt småjogge litt om du har lyst. Kle deg godt, og si til deg selv at vær er ingen hindring. Med det klimaet vi har her i nord, så er det gjerne flere uværsdager enn idylliske dager. 

Etterpå vil du garantert kjenne på en god mestringsfølelse 🙂

Anonymkode: 5eb49...611

Kan hverken jogge eller gå noe særlig, så den siste ideen er nok uaktuel for meg :) 

Anonymkode: 1b731...25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skal ikke være "streng med deg selv", men god med deg selv! 

Lag en overkommelig plan. 2 dager i uken høres veldig fornuftig ut. Jeg vet ikke hva slags trening du tenker å gjøre, men om det er på senter så vil en instruktør hjelpe deg å sette opp et program.

Så har det en kjempemessig verdi å komme seg ut! Finn en løype på, si 5 km i starten, gjerne i terreng, hvor du går deg svett. Etterhvert kan du forlenge og eventuelt småjogge litt om du har lyst. Kle deg godt, og si til deg selv at vær er ingen hindring. Med det klimaet vi har her i nord, så er det gjerne flere uværsdager enn idylliske dager. 

Etterpå vil du garantert kjenne på en god mestringsfølelse 🙂

Anonymkode: 5eb49...611

Dette! 

Når jeg slett ikke har lyst til å gå på trening minner jeg meg selv på at det er noe jeg gjør FOR meg selv. Det er ikke noe tvang. Jeg har muligheten til å trene, og det gjør meg godt. 

Da vandrer jeg som regel fornøyd avsted. 

Tenker man på det som noe man MÅ gjøre blir det negativt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først er det viktig at du gjør det for de riktige grunnene, og ikke "fordi det er Januar og jeg vil starte på nytt", for da er du dømt til å feile fra starten. Du må virkelig gå i deg selv og spørre om dette er noe du faktisk VIL. Jeg begynte å trene 2 - 3 ganger i uka etter jeg så et bilde av meg selv i sommer hvor jeg tenkte at fy faen, nå må jeg skjerpe meg. Jeg har trent jevnlig 2 - 3 ganger i uka siden Juni i fjor, men i August begynte jeg på treningssenter og fikk program av PT, også hadde jeg time med PT igjen utover høsten og fikk et bedre tilpasset program, og nå i dag har jeg gått ned 6 kg, blitt mye sterkere og føler meg generelt mye bedre. Jeg har brukt tid på å gå ned, fordi kroppen min også har bygget muskler :) Jeg klarer nå 50 kg i benkpress f.eks (jeg begynte på 30 kg for 3 måneder siden). Jeg har for øvrig også genuint en interesse for trening. Jeg ser mye på youtube, prater om trening med andre, også ser jeg jo selvfølgelig progresjonen hos meg selv.

Det er bare du som kan motivere deg for å trene. Det er dager jeg bare vil sitte hjemme (egentlig vil jeg alltid bare sitte hjemme), men fordi jeg har funnet fram til trening som jeg oppriktig syns er gøy, syns jeg også det er gøy å dra på trening!

Anonymkode: 811c8...a5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/14/2019 at 11:09 AM, Tran09 said:

Ellers elsker jeg appen "zombie run". Der er du helten/hovedpersonen i en slags historie, og mellom historien hører du på egen musikk og plukker opp mat/vann/medisiner som du "finner" på veien. I slutten av økten har du fullført en del av historien, og har funnet itng til campen. Er bedre enn jeg klarer å beskrive det altså, prøv det ut :) 

Tusen takk for tips om denne ☺️ har en tendens til å bli litt opphengt i spill, håper dette gjelder dette også! 😄

Anonymkode: 338f3...1e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener med pt og har repetisjonsmål. Da kan jeg se at jeg øker i vekter stort sett hver gang og det er gøy. Prøv å dra på trening hver dag en uke, da vil plutselig ikke trening tre dager i uken føles mye, mitt beste tips ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I begynnelsen må man bare sette av tid i kalenderen. Sett konkrete tidspunkt og gjennomfør. Etterhvert kommer formen, det blir gøy og går av seg selv.

Anonymkode: 5cf2c...117

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har trent to ganger i uken på samme senter i fire-fem år nå. Tenker ikke på at jeg skal trene, jeg bare gjør det. Er blitt en inngrodd rutine. Ikke tenk - bare utfør! 😁 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.1.2019 den 11.24, AnonymBruker skrev:

Jeg trenger ikke motivasjon eller belønning for å trene. Det blir like dumt for meg som å be om motivasjon eller belønning til å pusse tenner. Jeg trener for å ta vare på meg selv. Kroppen vår er skapt til bevegelse, og siden vi har fjernet omtrent alle kilder til naturlig bevegelse gjennom dagen fordi vi er filthy rich, må vi gjøre idiotiske og kjedelige ting som å trene om vi ønsker å ta vare på kroppen. Enkelt og greit. 

Anonymkode: bdc7d...9ac

Det samme gjelder for meg🙂👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening er dritkjedelig, det er faktisk noe av det kjedeligste jeg vet. Men jeg gjør det fordi det er bra for kroppen. Det er tungt i perioder, som f.eks i går hvor jeg hadde vært på kurs hele dagen og var ekstremt  trøtt etter jobb. Treninga var helt jævlig. Men det må til. ;)

De som sier at trening er gøy. Veeel. Dem om det. Jeg bare utfører, men gøy er det overhodet ikke.

Endret av SPOCA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...