AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #1 Del Skrevet 13. januar 2019 Jeg har overtatt fars gamle Accord. Han sa at når det er kaldt, må jeg kjøre med kald vifte inntil motoren er varm, så kan jeg vri varmeapparatet til varmt. I dag lag jeg merke til hvordan temperaturnåla gikk nedover igjen da jeg skrudde opp varmeapparatet. Bilen ble likevel varm igjen til slutt. Men jeg er redd for å ha gjort noe gærnt. Han har kanskje forklart det, men jeg tørr ikke spørre...alt jeg hørte var: "Du får bilen min", så kobla jeg litt ut. Anonymkode: 40493...791 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #2 Del Skrevet 13. januar 2019 Kjølevæske som sirkulerer om varmeapparatet går i en egen krets, når det oppnådd driftstemperatur på motor åpner termostaten. Tipper det er da du ser tempnåla går ned, for så å gå opp igjen. Anonymkode: 92a77...791 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #3 Del Skrevet 13. januar 2019 Ah, ok, så litt varm kjølevæske og kald kjølevæske blandes? Er det derfor jeg skal kjøre med kald vifte først? Anonymkode: 40493...791 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #4 Del Skrevet 13. januar 2019 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ah, ok, så litt varm kjølevæske og kald kjølevæske blandes? Er det derfor jeg skal kjøre med kald vifte først? Anonymkode: 40493...791 Nja, du drar ikke ut all varmen fra motor med èn gang hvertfall. Gjør det samme selv nå som det er kaldt, for å få varmen litt fortere opp. Sjekk uansett om det er nok kjølevæske på motor, ikke sikkert din far har sett på akkurat dèt, og fyll i så fall etter med korrekt væske. Er den oransje skal du bruke kun det. Andre farger kan, etter hva jeg har skjønt, blandes om hverandre. Anonymkode: 92a77...791 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 15. januar 2019 #5 Del Skrevet 15. januar 2019 Faren din sier dette for at motoren skal få riktig driftstemperatur så raskt som mulig. For så vidt vil termostaten være lukket til motoren og kjølevannet får riktig temperatur. Er det kaldt ute vil det være merkbart fall på tempnåla når termostaten åpner og kjølevannet sirkulerer via radiatoren. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå