Gå til innhold

Ta risikoen med å bli gravid? (Når han er klar over det..)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes du er et råttent menneske.

Anonymkode: 698da...9b2

Og han likeså som bevisst etterlater to doser sperm i ei som han vet ikke bruker prevensjon 

Anonymkode: 3a523...44b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ønsker deg barn, og du har vært inne på tanken om å dra til Danmark bør du beholde om du er gravid.

Her vet du hvem barnefaren er, og han visste opplagt om hva som kan skje, så dårlig gjort mot ham er det selvfølgelig ikke. Hvis han vil følge opp et barn uavhengig av om dere er sammen, så gå for det. Du er 38, så det er ikke som om du kan vente i flere år. Det viktigste er at et barn er ønsket, og det er det jo her. Om han ikke vil satse hvis det viser seg at du er gravid, så er det mange som fint klarer å ta hånd om et barn alene. 

Anonymkode: 6ca1d...3d6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på. Han tok ikke ansvar. Du skal ikke måtte utsette deg for abort eller hormonbomber når du ønsker deg barn for å være ålreit mot en som ga f.

En ting, tenk heller på det praktiske dersom det blir barn og hvordan det blir å være alenemor og om du kan klare å samarbeide med barnefar dersom han vil ha mye med barnet å gjøre. 

Anonymkode: bc4cd...32a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør landet en tjeneste, og bring frem barnet😊

 

Anonymkode: effa6...c17

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er dere like ansvarlige begge to om du skulle bli gravid. Jeg hadde ikke tatt angrepillen heller.

Lykke til, håper det blir som dere ønsker. 😁😉

Anonymkode: 2aa91...1ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Høres ikke ut som det plager ham å bli far.

Har dere snakket om barn tidligere?

Anonymkode: effa6...c17

Enig, han virker svært avslappet i forhold til dette. Enten er han positivt innstilt til å få barn eller så har han sterilisert seg og vet allerede at det ikke kommer til å bli noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Gjør landet en tjeneste, og bring frem barnet😊

 

Anonymkode: effa6...c17

Haha. Huff! 😂 1.6 unge i gjennomsnittet. Men jeg synes han virker helt idiot han fyren. Hadde ikke giddi å laget en unge med en fyr som tar så lett på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han er fullt klar over at det kan bli barn ut av det. Så lenge du kan forsørge barnet alene, så sier jeg kjør på. (Ikke sikkert det blir dere/kanskje han stikker hvis du blir gravid, det må tas med i betraktning). Skjønner godt ønsket om barn din alder tatt i betrakning og du spiller med åpne kort om ingen prevensjonsbruk. 

Anonymkode: 722f6...e15

Hvorfor skal hun forsørge babyen alene når dette er mest hans feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kan bli gravid nå, kommer jo helt an på hvor du er i mens-syklusen din. Når hadde du siste mens? Når startet den og når var den ferdig?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Hvorfor skal hun forsørge babyen alene når dette er mest hans feil?

Hun har vel krav på økonomisk hjelp fra han, men var ikke det jeg tenkte på. Tenkte på alt ansvaret som følger med et barn og det å klare det alene. Og det er vel like mye hennes «feil» som har ubeskyttet sex.

Anonymkode: 722f6...e15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Million skrev:

Om du kan bli gravid nå, kommer jo helt an på hvor du er i mens-syklusen din. Når hadde du siste mens? Når startet den og når var den ferdig?

 

Det er akkurat det. Jeg har eggløsning nå i disse dager. Så det er jo en viss, reell, sjanse for graviditet. 

Anonymkode: 2dd39...373

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud..

Man setter ikke barn til verden med et komplisert forhold som du sier.

Det er noe man gjør i etablerte og trygge rammer! Ta pillen!

Anonymkode: 59b44...cfb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir skremt over hvor mange svar med oppfordring til å holde evnt barn. Fullstendig uforsvarlig! Et barn krever en mor og en far, i trygge rammer de første årene. Se på statistikken av kriminelle og folk på kjøret. Oppvekst har utrolig mye å si! Hilsen mann

Anonymkode: 59b44...cfb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir skremt over hvor mange svar med oppfordring til å holde evnt barn. Fullstendig uforsvarlig! Et barn krever en mor og en far, i trygge rammer de første årene. Se på statistikken av kriminelle og folk på kjøret. Oppvekst har utrolig mye å si! Hilsen mann

Anonymkode: 59b44...cfb

Men da er vi helt uenige. Jeg tror ikke på at det må være både mor og far tilstede for å gi trygg oppvekst. Og dermed svarer vi jo forskjellig også i dette eksemplet. Og det burde jo være helt greit, ts er 38 år og sikkert i stand til å ta en selvstendig og overveid beslutning. Hadde det vært en jente på 18 hadde jeg svart annerledes. 

Anonymkode: 722f6...e15

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir skremt over hvor mange svar med oppfordring til å holde evnt barn. Fullstendig uforsvarlig! Et barn krever en mor og en far, i trygge rammer de første årene. Se på statistikken av kriminelle og folk på kjøret. Oppvekst har utrolig mye å si! Hilsen mann

Anonymkode: 59b44...cfb

Statistikk sier bare noe om store linjer, ikke om enkelttilfeller. Statistikken differensierer ikke mellom 18-årige alenemødre uten utdanning i et belastet miljø, og en voksen, høyt utdannet alenemor med masse ressurser. Men helt åpenbart vil ikke barn av sistnevnte være i samme risikogruppe som barn av førstnevnte.

TS er 38, sikkert trygg økonomisk og med et velordnet liv. Det er ingen grunn til at hennes barn vil klare seg dårlig på noen måte.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ha for store forhåpninger da, TS. Selv om man har sex på riktig tid med tanke på syklusen, skal det mye til for at det er full klaff på bare én natt med samleie. Mange prøver i månedsvis (eller mer) før de blir gravide, spesielt når man er 35+. Bare så du ikke knytter deg for mye til tanken, jeg vet hvordan det er å drømme om baby. 

Anonymkode: 9ebd8...b09

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest theTitanic
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde sex med en mann.. han var fullt klar over at vi ikke hadde prevensjon - og da han var inni meg, valgte han bevisst å komme inni meg. To ganger, i går kveld. Han spøkte etterpå om at det kanskje ville løpe rundt en liten en om 9 mnd.

JEG lot ham komme inni meg jeg også.. og sannheten er at nå er jeg litt usikker på hva jeg skal gjøre.. ta angrepillen, eller la være og se hva som skjer.. 

Jeg har ikke barn fra før, er 38 år, og jeg får kanskje aldri barn. Har vært inne på tanken med å dra til Danmark tidligere, da jeg har lyst på barn, det har jeg..

Så hvor forferdelig er det å ikke ta denne pillen? Risikere graviditet? Er det stygt gjort mot «barnefar»? Eller er det ok iom at han var fullt klar over risikoen han løp? (Han har kontaktet meg etter gårdskvelden, men ikke nevnt/spurt om noe ifht dette)..

Anonymkode: 2dd39...373

Har du lyst på barn og han valgte å gi deg hele landingen når du hadde sagt i fra om at du ikke brukte prevensjon så har han mistet sin bestemmelsesrett. Det får være måte på ansvarsfraskrivelse!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke en ideell situasjon, men jeg synes ikke du skal ta angrepille for mannens skyld. Vil du ha barnet, så er du i din fulle rett til det.

I tillegg er det lite sannsynlig at angrepillen fungerer hvis du har eggløsning nå. Den utsetter prosessen som leder opp til eggløsning, men hvis egget allerede har løsnet har det null effekt.

Anonymkode: 055b1...2c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hun har vel krav på økonomisk hjelp fra han, men var ikke det jeg tenkte på. Tenkte på alt ansvaret som følger med et barn og det å klare det alene. Og det er vel like mye hennes «feil» som har ubeskyttet sex.

Anonymkode: 722f6...e15

Jeg vil si at det er 60 prosent hans feil da han spurte om han fikk komme inni henne selv om han visste hun ikke brukte prevensjon, så sa hun nei, men så gjorde han det likevel. 40 prosent hennes feil fordi hun sa nei men gir her uttrykk for at hun egentlig syntes det var greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du gjør hva du vil med dine kropp. Vil du ikke ta angrepille nå og er ok med graviditet: så er du i din fulle rett til å velge det. Du skylder han ingenting. 

Men du bør slutte å tolke andre på den måten du gjør. Selv om han oppfører seg som han gjør, har du ingen garantier for at han VIL ha barn med deg. Det er en DIN tolkning av han. Du bør ikke bli overrasket om han snur på hælen om du plutselig ER gravid og ber deg abortere ungen da. Eksen min gjorde meg gravid med fullt overlegg: lå med meg uten prevensjon vel informert om at jeg var "utrygg" da. Jeg ble gravid. Deretter tvang han gjennom en abort. Så det at en mann oppfører seg sånn trenger ikke bety noe som helst. 

Anonymkode: 88448...d80

Huff 😠

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...