Gå til innhold

Tinder er dårlig bruk av tid for menn


Collan

Anbefalte innlegg

Just now, stardust75 said:

Si meg hva er bakgrunnen for at du mener jeg skal ha et dårlig kvinnesyn? Jeg kan da være kritisk til både menn og kvinner uten å vøre mannehater/kvinnehater. Skjerp deg. Kvinnehater kortet er like oppbrukt som rasismekortet

Bakgrunnen er selvfølgelig mange av innleggene dine på KG. Regner med du selv vet hva du skriver her inne.

Anonymkode: 8724a...755

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, Sidsel skrev:

Det der er jo bare et bittelite utdrag av studien. Denne delen av studien viser bare hvordan kvinner vurderer menns utseende, ikke hvem de "går for". Den samme studien viser at menn bare skriver meldinger til de aller vakreste kvinnene, mens kvinner stort sett sender meldinger til menn som de vurderer som gjennomsnitlig eller litt under gjennomsnittlig vakre. I og med at dette er statisitkk så sier ikke studien noe om hvorfor, men jeg er ganske sikker på at det er fordi kvinner ikke hovedsakelig er ute etter penest mulig mann, men en god personlighet og en god match.

Det er nettopp dette jeg også tror selv om jeg aldri har lest noen studie på dette, men så lages det tråder med side opp og ned om hvor overfladiske kvinner og hvor vanskelig det er for menn, men så er de ikke det spor bedre selv.

Klager på at de ikke får svar, men så har det flere ganger vist seg at de ikke får svar fra de vakreste kvinnene. Alle andre teller de da ikke med.

Jeg tror at nettdating er vanskelig for begge kjønn og ikke bare menn. Det er overfladisk, men slik blir det når det er en bildebasert app. Hvorfor det da skal være overraskende at folk dømmer en ut fra utseendet synes jeg er rart.

Den baserer seg også på å sveipe liker eller ikke liker og når folk da vet at kortstokken inneholder nye mennesker så er det lett å bli litt slik at man håper at det dukker opp noe bedre.

Det blir noe helt annet enn å treffe et menneske i virkeligheten der du ser hele mennesket og jeg opplever at man bedømmer andre på en helt annen måte enn på Tinder.

I tillegg har flere denne illusjonen om at siden det på nettdatingsider og apper befinner seg mange mennesker på et sted så skal det være enklere å finne noen enn i virkeligheten, men det er det ikke. Det er bare enda en arena man kanskje kan treffe noen, men det er ikke lettere.

Anonymkode: 8a936...7f4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, stardust75 skrev:

wow du er smart, altså dette vet en 5 åring.

er helt naturlige forklaringer for at seksuel tiltrekkning er det viktigste for mannen, ergo utseende til kvinner er det viktigste og ingenting gale i det. man må være seksuelt tiltrukket til hverandre for å fungere som par.

jeg synest egentlig ikke tinder er tidsforbruk for menn, jeg har fått mange matcher, og kan velge og vrake litt mellom dem og får som oftest ligge med de jeg skriver til. men jeg tror majoriteten av menn såvidt får napp på denne appen, kvinner er kravstore av natur

Så det er greit at menn er kravstore men ikke kvinner?

Menn skal få dømme og kreve mens kvinner skal bare ta det de får liksom?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Godt innlegg!

Alle disse nettdating-appene er et sosialt eksperiment der mange har profil flere steder og driver rundt og liker de samme personene. Og når man først får kontakt/match, så er den andre personen allerede videre eller opptatt av noen andre. Og sånn går runddansen, år etter år.

Det er rett og slett veldig vanskelig å finne noen på denne måten. Ja, noen finner hverandre, men de ville funnet hverandre på en annen måte uansett. Men med så mange single som driver med dette, er det jo utrolig at så mange går single år etter år...

Det er nok en sannhet dette: Menn bruker Tinder og liknende til å finne sexpartnere. Kvinner leter etter kjærligheten. Her skjer det en krasj, ulike forventninger, masse skuffelse  - og maks to dater. Men da er det bare å logge seg inn igjen og prøve nestemann.

Noen burde forsket på dette, dette er et såpass nytt fenomen! Så mange på markedet, og så vanskelig å slå seg til ro.

 

Anonymkode: 8ca05...897

Det er ti år siden jeg var på Match, og det tok meg ca fire måneder å finne dame. Det begynte med brevveksling, og her fikk jeg ca 10% godtreff som førte til møte. Den niende eller tiende dama jeg møtte ble suksess og vi feiret nylig 10-årsjubileum.

Mulig det er andre tider nå , men å finne ei ut ifra ca 100 kontakter, er tilfredsstillende treffrprosent, altså fire måneders "jobb".  Det var verdt det og prosessen var givende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt alenepappaen venninnen min dater ikke henger her inne da, for da hadde han jo aldri truffet henne. Han er rørlegger, 168 cm høy og far til en 6 åring. Hadde han stolt på det som blir skrevet her hadde han jo måtte begynt å se for seg ett liv som evig singel.

Anonymkode: 41860...190

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Godt alenepappaen venninnen min dater ikke henger her inne da, for da hadde han jo aldri truffet henne. Han er rørlegger, 168 cm høy og far til en 6 åring. Hadde han stolt på det som blir skrevet her hadde han jo måtte begynt å se for seg ett liv som evig singel.

Anonymkode: 41860...190

Vil egentlig ikke anbefale noen å henge her inne hvis de vil ha vettet i behold.

Anonymkode: 516b0...cfc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

M29

Logget på tinder i slutten av november 18 for første gang (etter lengre forhold) og har ca 300 matcher, eller, ikke matcher men stort sett damer jeg kan se at har sveipet meg høyre (gjennom gold). Tror derfor at med gode bilder kommer man langt.

Jeg er igrunn mest overrasket over at mindre pene damer under 5 av 10 på skalaen matcher meg selv om de vel forstår at det ikke vil oppstå kjemi der..? Alltid kjipt når man har fått nye matcher i appen også er det få interessante. Jeg har vel matchet med ca 30 av de 300, og snart møtt 8.   

Anonymkode: 9cc8e...3f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

M29

Logget på tinder i slutten av november 18 for første gang (etter lengre forhold) og har ca 300 matcher, eller, ikke matcher men stort sett damer jeg kan se at har sveipet meg høyre (gjennom gold). Tror derfor at med gode bilder kommer man langt.

Jeg er igrunn mest overrasket over at mindre pene damer under 5 av 10 på skalaen matcher meg selv om de vel forstår at det ikke vil oppstå kjemi der..? Alltid kjipt når man har fått nye matcher i appen også er det få interessante. Jeg har vel matchet med ca 30 av de 300, og snart møtt 8.   

Anonymkode: 9cc8e...3f7

 Det er lov å prøve seg uansett om man er kvinne eller mann og om du ikke synes de er attraktive så er det vel bare å ikke trykke liker på dem? Mulig de burde ha selvinnsikt til å forstå det, men folk trykker liker på folk de synes er interessante og attraktive.

Jeg også synes at det var få interessante da jeg var aktiv der, men tenker at det er naturlig med tanke på hvor overfladisk Tinder er.

Anonymkode: 8a936...7f4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

M29

Logget på tinder i slutten av november 18 for første gang (etter lengre forhold) og har ca 300 matcher, eller, ikke matcher men stort sett damer jeg kan se at har sveipet meg høyre (gjennom gold). Tror derfor at med gode bilder kommer man langt.

Jeg er igrunn mest overrasket over at mindre pene damer under 5 av 10 på skalaen matcher meg selv om de vel forstår at det ikke vil oppstå kjemi der..? Alltid kjipt når man har fått nye matcher i appen også er det få interessante. Jeg har vel matchet med ca 30 av de 300, og snart møtt 8.   

Anonymkode: 9cc8e...3f7

Du får skrive i profilen at de ikke trenger å sveipe høyre hvis de er under 5 på skalaen. Hjelpe de litt, siden de tydeligvis er mindre smarte i tillegg til mindre pene

Anonymkode: 268d0...2b0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får skrive i profilen at de ikke trenger å sveipe høyre hvis de er under 5 på skalaen. Hjelpe de litt, siden de tydeligvis er mindre smarte i tillegg til mindre pene

Anonymkode: 268d0...2b0

Ja, kvinner skriver jo at menn som ikke tjener over 400.000 skal bla videre. Så det er viktig å være tydelig.

Anonymkode: 5e8c7...3b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...