Gå til innhold

Hva er din minimumsstandard?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne av meg flyttet ut av Oslo og kjøpte seg hus som de skal bo i over lengre tid. Jeg kom på besøk og fikk helt sjokk! Spurte litt forsiktig om de hadde sommerferie planer, eller om de skulle jobbe på huset, nei de skulle på bilferie, for huset var jo helt ferdig, og de trengte ikje gjøre noe der på mange år😬 det så noe sånt ut:

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=137794656

hva tenker dere? Er det en standard du kunne levd med lenge? 

Anonymkode: 7d34c...2b7

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kunne nok ikke bodd sånn, men jeg er også elektriker og temmelig hendig av meg. Kanskje de ikke har råd til å pusse det opp eller rett og slett vil bo sånn? Folk har forskjellig smak vet du.

Anonymkode: 9563e...b58

• Liker 6
Skrevet

Hadde aldri kjøpt noe sånt, med mindre jeg hadde masse penger til oppussing. 

Anonymkode: ec1a4...4e2

• Liker 5
Skrevet

Jeg ville ikke hatt noe i mot å bo der. Ja, det ser litt 70-talls ut, og absolutt ikke et tiår som appellerer til min estetiske sans, men det var et stort og fint hus. 

Jeg vet ikke om andre har det på samme måte, men før jeg begynner på noe eller rett etter jeg begynner på noe, kverner det i hodet om hva som kan/burde gjøres. Men så går tida, og jeg blir vant til det - jeg slutter å bry meg. Jeg er veldig sikker på at denne tankegangen fortsetter over til et hus. Du skriver den lista, ikke sant, over ting som må tas tak i: stua, badet, kjøkkenet, vaskerommet. Så skjer det... fint lite.

Også er jeg ikke så praktisk anlagt. Og heller ikke teoretisk. Faen

• Liker 21
Skrevet

Oppussing og interiør er kanskje min største hobby, så jeg kunne ha bodd slik om akkurat til planene var klare. :)

Eller kanskje jeg lyver litt da, for stue er det aller første jeg må ha i orden, og den hadde jeg sikkert planlagt ferdig før overtagelse. 

Egentlig er jeg litt imponert over at folk klarer å bo slik over tid. Av og til skulle jeg ønske at jeg bare kunne sette meg ned og ikke ha hodet fullt av minst tre store prosjekter jeg må fullføre før jeg kan slå meg til ro. Og når jeg er helt i mål går det knapt en måned eller to før jeg er på utkikk etter ny bolig å pusse opp. 😆 

Anonymkode: d6045...4e8

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde hatt null problemer med å bo i et sånt hus. Jeg ville nok pusset opp deler av det over tid og fornyet en del, men noe av det syns jeg er topp som det er. (Tapeten på vaskerommet f.eks)

Ser da bort fra møbler og gardiner som er redselsfulle.

Anonymkode: b7c1e...ba5

• Liker 11
Skrevet

Jeg måtte nok gjort noe med teppegulvene (husstøvallergi, må være lettstelt) ellers kunne jeg nok bodd der en stund uten å gjøre noe nevneverdig ja.

Anonymkode: b3948...047

• Liker 8
Skrevet

Det er jo så mange som liker den stilen, med mindre justeringer. Jeg er ikke en av de, jeg har bodd sånn i min oppvekst....

Anonymkode: c35b8...edc

Skrevet

Synes jo ikke det var spesielt fint, men kunne ha bodd der om det var det som gjorde at barna hadde hage å leke i og plass inne. Hadde jeg hatt råd så hadde jeg pusset opp ordentlig. Ellers ville jeg malt litt innimellom og tenkt at oppussing kommer når jeg kan. Og det ser nok litt annerledes ut når man fyller det med andre møbler, gardiner og ting og tang. 

• Liker 6
Skrevet

Hadde hatt null problemer med det. Etter min erfaring, så kan det være lurt å bo seg litt inn i huset, før en tar fatt på oppussing. Kjenner mange som har angret på at de pusset for mye opp, før de hadde bodd seg inn i huset. 

• Liker 15
Skrevet

Når man ser de nedslitte rønnene enkelte her i landet må bo i pga fattigdom så kan jeg informere deg om at det huset der er supert! Folk har forskjellig smak, og ikke alle bryr seg om fargen på veggen så lenge den er funksjonell. 

I dette tilfellet er egentlig mitt inntrykk at ts er en soss og bør jekke seg ned noen hakk. 

• Liker 19
Skrevet

Det er ikke det verste jeg har sett nei, så jeg kunne fint bodd sånn. Ville nok fjernet teppegulv da og sikker gjort noen forandringer etterhvert. Mye furu, men det er vest på vei å bli trendy igjen, for de som liker det. Kjøkkenet så fint ut, skikkelig solid kjøkken. Har litt sansen for det.

Anonymkode: dddbc...279

• Liker 6
Skrevet

Minimumsstandard? Det er godt over minimumsstandard! Men gitt tid, penger og ressurser ville jeg selvsagt gjort en god del med det huset. Men det må være lov å ønske seg ferie med barna framfor uker med oppussing i sommerferien. 

Anonymkode: e6181...8bd

• Liker 12
Skrevet

Jeg kunne fint ha bodd der, og dratt ut oppussing til jeg hadde tid og penger, for det var jo ikke såå ille.. Ikke noe stygt eller ødelagt, bare en annen smak enn min.  Samtidig hadde jeg nok klødd i fingrene etter å rive ut vegg til vegg teppe, og male her og der. Hater furu. Samtidig er det fint å bo seg litt inn, før man finner ut hva og hvordan man vil ha det. 

Anonymkode: 6d0b3...093

• Liker 4
Skrevet

Man får håpe du troller, ellers bør du ta sikte på en oppgradering av topplokket. 

For å svare seriøst på spørsmålet ditt så er min minimumsstandard innlagt vann, vann-og vindtette vegger og tak, glassvinduer som kan åpnes og dør som kan låses.

Anonymkode: eb00f...f17

• Liker 15
Skrevet

Jeg kunne aldri bodd i det huset. 

• Liker 1
Skrevet

Det var da voldsomt. Ser for meg rommene helt tomme for møbler, nips osv. Få inn sine egne ting. Jeg har nok villet pusset opp, men de har kanskje tenkt å gjøre det på sikt. Man trenger ikke høyglanskjøkken med en gang. Huset ser bodd ut, i forhold til mange hjem som ser sjeleløst ut. 

Anonymkode: 9d25f...251

• Liker 4
Skrevet

Jeg vil også legge til at om det ser 70-talls og slitent ut, men er i god stand, er det fortsatt bedre enn at noen har foretatt enkle, overfladiske forandringer på råttent grunnlag 😛 Type male over mugg, men så lenge malinga er i henhold til siste interiør-mote så er det ikke så nøye

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg kunne fint bodd i det huset. 

Kan ikke helt se hva som er galt med det. Huset er fint invendig vel jeg hadde nok gjort litt forandring men det ser ikke ille ut synes jeg. Og det er en fin hage.

Kan ikke se hva som er dårlig standard med det huset.

Endret av Aragorn ll Elessar
  • Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Jeg kunne fint bodd i det huset. 

Kan ikke helt se hva som er galt med det. Huset er fint invendig vel jeg hadde nok gjort litt forandring men det ser ikke ille ut synes jeg. Og det er en fin hage.

Kan ikke se hva som er dårlig standard med det huset.

Nettopp. Det er ikke dårlig standard. Det er bare gammeldags i stilen. 

Anonymkode: e6181...8bd

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...