Gå til innhold

Søker erfaring - jobb som barnehagelærer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg ønsker gjerne erfaringer fra dere som jobber eller har jobbet i barnehage. Hvorfor trives du med det? Eventuelt hvorfor ikke?

Anonymkode: b7cfa...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trives fordi hverdagen er variert, barna fantastiske, utegleden stor og ansvaret er stort. 

Misstrives fordi ansvaret et stort, økonomien (i sektoren) dårlig, bekymringene store, samarbeidet med ulike instanser varierende. 

Anonymkode: a142d...0cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stortrives med å være sammen med barn hver dag, mens rammefaktorer som bemanning og økonomi gjør det utfordrende å strekke til og føle at man gjør en god jobb.

Men å få lov til å være en så viktig del av et barns liv, som man gjør når man jobber i barnehage, er ubetalelig. 

Anonymkode: 43e30...350

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positive sider med jobben: hver dag er ulik, møter mange mennesker både barn, foreldre og kollegaer + diverse andre, barn er fantastiske skapninger, umulig å gå på jobb uten å bli overøst av kjærlighet, humor og kreativitet! 

Negative sider med jobben: mennesker kan være veldig utfordrende å jobbe med, MYE mer tid enn jeg trodde går til personalhåndtering i stedet for jobb med barna, kan til tider være ustabilt, mange krav både fra foreldre, kommune og stat, kommer aldri ajour med kontorarbeidet for det skjer uforutsette ting hele tida og kontorarbeidet blir fort prioritert vekk, for lite timer til kontorarbeid, føler jeg er på jobb hele døgnet i de travleste periodene, 

generelt trives jeg godt på jobb, men savner å jobbe som assistent!!! Hadde ikke tatt utdanningen om jeg hadde fått valgt omigjen!

Anonymkode: 90e0b...8ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.1.2019 den 22.02, AnonymBruker skrev:

Positive sider med jobben: hver dag er ulik, møter mange mennesker både barn, foreldre og kollegaer + diverse andre, barn er fantastiske skapninger, umulig å gå på jobb uten å bli overøst av kjærlighet, humor og kreativitet! 

Negative sider med jobben: mennesker kan være veldig utfordrende å jobbe med, MYE mer tid enn jeg trodde går til personalhåndtering i stedet for jobb med barna, kan til tider være ustabilt, mange krav både fra foreldre, kommune og stat, kommer aldri ajour med kontorarbeidet for det skjer uforutsette ting hele tida og kontorarbeidet blir fort prioritert vekk, for lite timer til kontorarbeid, føler jeg er på jobb hele døgnet i de travleste periodene, 

generelt trives jeg godt på jobb, men savner å jobbe som assistent!!! Hadde ikke tatt utdanningen om jeg hadde fått valgt omigjen!

Anonymkode: 90e0b...8ba

Hvilke arbeidstider har du ? Der jeg jobbet hadde pedledere og barnehagelærere kortere dager med planleggingstid som fylte opp dagen.. 

Anonymkode: dd1ad...b33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 19.1.2019 den 0.46, AnonymBruker skrev:

Hvilke arbeidstider har du ? Der jeg jobbet hadde pedledere og barnehagelærere kortere dager med planleggingstid som fylte opp dagen.. 

Anonymkode: dd1ad...b33

Jobber 7,5 time hver dag ++ planleggingstiden er bundet til arbeidsplassen, og jeg må være tilgjengelige (vet dette varierer fra bhg til bhg). Egentlig litt greit for de krever ikke at jeg skal jobbe etter disse timene, MEN de krever at jeg skal være ajour med alt arbeidet og da må jeg jobbe litt over. Det er i perioder med feks foreldresamtaler mye overtid, men andre ganger i året ingenting.

Anonymkode: 90e0b...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobber 7,5 time hver dag ++ planleggingstiden er bundet til arbeidsplassen, og jeg må være tilgjengelige (vet dette varierer fra bhg til bhg). Egentlig litt greit for de krever ikke at jeg skal jobbe etter disse timene, MEN de krever at jeg skal være ajour med alt arbeidet og da må jeg jobbe litt over. Det er i perioder med feks foreldresamtaler mye overtid, men andre ganger i året ingenting.

Anonymkode: 90e0b...8ba

Kan du ikke kreve å få jobbe i arbeidstiden om du henger etter ? Dette gjorde de ofte der jeg jobbet.. eller få overtidsbetalt ? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det å være leder for de ansatte i tillegg til alt det andre? Jeg tenker da på de som er pedledere. Er det stort nok fokus på den biten under utdannelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Pipaluk skrev:

Hvordan er det å være leder for de ansatte i tillegg til alt det andre? Jeg tenker da på de som er pedledere. Er det stort nok fokus på den biten under utdannelsen?

Mye skuling på ped ledere i hverfall ;)

Jobbet som ped leder i 10 år, det er mye brannslukking og lite pedagogiske planer som blir fulgt opp grunnet konstant brannslukking,( lite personale)..Mistet rett og slett gleden, utviklingsmulighetene stopper opp etterhvert, det blir ikke så utfordrende, så jeg har gitt meg.. over til noe som gir mer utfordringer der jeg ikke trenger og ha dårlig samvittighet fordi planer ikke blir fulgt opp.

Anonymkode: c7746...bee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...