Gå til innhold

Mobbing i arbeidslivet: Del din erfaring.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dette bør du ta opp med verneombudet. Det høres helt sykt ut og bør bli tatt på alvor om det er mobbing. Men husk at det kan også være vedkommende som selv har bedt om å slippe oppmerksomhet etc. 

Anonymkode: eed3c...ee1

Faktisk så sa et par av økonomene i fra i møtet, om at leder overså "Thomas". Leder virket irritert og bare "Thomas?" Stakkars "Thomas" bare svarte kort at han drev med det vanlige han gjør (strategisk arbeid). Hans arbeid er som regel det samme, så kanskje han burde finne noen korte svar som han kan si hver gang.

Anonymkode: ddaaa...c3b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tro hvor mange av de som har mobbet andre ut av arbeidslivet er blant de som hetser uføre for "å snylte på staten"?

Anonymkode: be622...071

AnonymBruker
Skrevet

Ja har opplevd og bli mobba på arbeidsplassen, en kvinnedominert yrke. Om man sier fra om ting som ikke fungerer, slik som at det er mye sykdom og det da ikke blir satt inn vikarer så blir man den vanskelige. Har også opplevd at leder har baksnakka meg  og pressa meg tilbake på jobb da var psykisk syk og sykemeldt. De siste årene har vært bedre og jeg har fått mer selvtillit på jobb.

Dessverre kom ei av de som jobba der tidligere tilbake og måten hun har styrt på dette året har ikke vært bra. Hun gjør ting slik hun vil og overhører alt det jeg sier. Jeg har ikke trivdes på jobb, leder har sett det men ikke gjort noe. Hun sier bare vi må snakke mer sammen, hjelper ikke når det handler om makt. 

Anonymkode: aaa67...546

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.1.2019 den 21.44):

Har ikke personlig erfaring, men opplever at kollega blir mobbet. Jeg er ny i jobben, vært der noen dager. Sitter egentlig på kontor, men hjelper til på gulvet ved behov. En kollega «på gulvet» får flere kommentarer på utseende og er tydelig ekskludert. Jeg kommer til å rapportere dette, må bare finne ut hvem tillitsvalgt er. 

Anonymkode: 97ea6...fda

Det er verneombud du skal ta det opp med. Det er ikke tillitsvalgts sin rolle. 

Anonymkode: 119ae...7f2

Skrevet

Tråden er ryddet for regelbrudd i forbindelse med norsk lov.

daemi, mod.

AnonymBruker
Skrevet

Mobbing i arbeidslivet er like utbredt som i skolen....om ikke enda verre.

Anonymkode: eb3c3...0f4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.7.2026 den 19.08):

Faktisk så sa et par av økonomene i fra i møtet, om at leder overså "Thomas". Leder virket irritert og bare "Thomas?" Stakkars "Thomas" bare svarte kort at han drev med det vanlige han gjør (strategisk arbeid). Hans arbeid er som regel det samme, så kanskje han burde finne noen korte svar som han kan si hver gang.

Anonymkode: ddaaa...c3b

Ta en prat med Thomas om hvordan han opplever det, og/eller meld fra til verneombudet.

Anonymkode: eed3c...ee1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...