AnonymBruker Skrevet 22. januar 2019 #21 Skrevet 22. januar 2019 On 1/12/2019 at 12:42 PM, AnonymBruker said: Har alltid blitt mobbet og ekskludert på arbeidsstedene mine. Er man ny så er ikke de andre ansatte sene med å lage en klagestorm mot deg, for målet er å få konkurrentene kastet ut. Har opplevd å bli beskyldt og løyet om, i tillegg til å få problemer når jeg endelig turte å sette mobberne på plass. Mobberne valgte da å presse sjefen slik at han måtte velge mellom meg og mobberne(som sykemeldte seg). Det er rett og slett helsefarlig og jobbe sammen med andre kvinner. Jeg har gått to år på dagpenger nå og er hjemmevi mammapermisjon Planen er å begynne på en ny jobb etterhvert hvor jeg har jobbet før. Og er jeg heldig så har de to som ødela miljøet før sluttet der. Da tar jeg meg en fest! Anonymkode: 333fe...5b8 Er ikke en dans på roser å jobbe med bare mannfolk, heller. Vil ikke si jeg føler meg direkte mobbet eller utfryst, men blir ofte ignorert av mannlige kolleger som har begrenset erfaring med kvinner. Får en følelse av at de er redde for å interagere med meg, selv om jeg på ingen måte er sint, sur, farlig eller en trussel. Anonymkode: 07339...79e 2
exlybris Skrevet 2. februar 2019 #22 Skrevet 2. februar 2019 Hva gjør man når vi er nye på arbeidsplassen, og ingen inviterer deg for å spise i kantine ? Og hva gjør man hvis vi prøver å bli nærmere til kollegen sin, men føles at det er ingen kjemisk ? Det er deprimerende når alle har sin egen grupper, og bryr seg ikke om inkludere den nyansatte. Ikke hjelper hvis man er ikke så mye sosial, men det blir verre og verre hver gang man tenker om det. 1 1
origin Skrevet 7. februar 2019 #23 Skrevet 7. februar 2019 On 2/2/2019 at 11:50 PM, exlybris said: Hva gjør man når vi er nye på arbeidsplassen, og ingen inviterer deg for å spise i kantine ? Og hva gjør man hvis vi prøver å bli nærmere til kollegen sin, men føles at det er ingen kjemisk ? Det er deprimerende når alle har sin egen grupper, og bryr seg ikke om inkludere den nyansatte. Ikke hjelper hvis man er ikke så mye sosial, men det blir verre og verre hver gang man tenker om det. Jeg tror det er vanlig i starten, Jeg selv har vansker for å by på meg selv som person men tenker jo lenger man er i jobben jo enklere blir det 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #24 Skrevet 19. februar 2019 Ofte blir man mer trygg på seg selv når man blir eldre, har selv vokst mye siste 5-6årene. Er 41 nå. Kommet til et punkt der jeg ikke bryr meg om hva andre synes om meg, eller hva de tenker om det jeg gjør. En god egenskap, bli trygg på seg selv. Ikke la deg bryte ned av andre, men arbeidslivet kan være håpløst. Anonymkode: dec52...981 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #25 Skrevet 19. februar 2019 Jeg ble utsatt for mobbing som nyansatt mellomleder i kommunen og det ble så ille at jeg valgte å si opp før jeg hadde fått ny jobb. Det jeg ikke visste da jeg takket ja til stillingen var at seksjonen hadde hatt store interne problemer og flere lederbytter på kort tid. De ønsket en av sine egne i stillingen jeg fikk og bestemte seg for å fryse meg ut slik at han skulle få tilbud om å overta. Dessverre for meg var det mange gamle ringrever(med bakgrunn i politikken)der som hadde svart belte i hersketeknikker, baksnakking og manipulasjon. De startet en svertekampanje og jeg ser i ettertid at jeg aldri hadde en sjanse. Jeg rakk ikke å bli godt nok kjent med dem til å skjønne hva som skjedde før de hadde undergravd min autoritet så mye at den ikke lot seg bygge opp igjen. Det var så jævlig at jeg trengte profesjonell hjelp for å komme på bena igjen og det skjedde ting der som egentlig burde vært politianmeldt. Sjefsmobberne jobber der fortsatt og det virker som det er de som egentlig styrer skuta selv om de har fått nok en ny sjef. Stakkars mann... Anonymkode: 56c91...1ce 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #26 Skrevet 19. februar 2019 Jeg ble diskriminert i forbindelse med foreldrepermisjon. Da jeg kom tilbake etter permisjonen hadde noen andre fått mine arbeidsoppgaver og jeg hadde ingenting å gjøre. De regnet vel ikke med at jeg kom tilbake siden jeg ble trakassert av sjefen da jeg ble gravid. Kunne gått til sak og hadde mest sannsynligvis vunnet men orket ikke og så meg heller om etter en annen jobb. Ble dog sykmeldt i 3 mnd. pga. dette. Anonymkode: 12336...48e 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #27 Skrevet 19. februar 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble utsatt for mobbing som nyansatt mellomleder i kommunen og det ble så ille at jeg valgte å si opp før jeg hadde fått ny jobb. Det jeg ikke visste da jeg takket ja til stillingen var at seksjonen hadde hatt store interne problemer og flere lederbytter på kort tid. De ønsket en av sine egne i stillingen jeg fikk og bestemte seg for å fryse meg ut slik at han skulle få tilbud om å overta. Dessverre for meg var det mange gamle ringrever(med bakgrunn i politikken)der som hadde svart belte i hersketeknikker, baksnakking og manipulasjon. De startet en svertekampanje og jeg ser i ettertid at jeg aldri hadde en sjanse. Jeg rakk ikke å bli godt nok kjent med dem til å skjønne hva som skjedde før de hadde undergravd min autoritet så mye at den ikke lot seg bygge opp igjen. Det var så jævlig at jeg trengte profesjonell hjelp for å komme på bena igjen og det skjedde ting der som egentlig burde vært politianmeldt. Sjefsmobberne jobber der fortsatt og det virker som det er de som egentlig styrer skuta selv om de har fått nok en ny sjef. Stakkars mann... Anonymkode: 56c91...1ce Det er dritt når det skjer, men det finnes måter å jobbe seg rundt dette på hvis man er den rette typen til det. På slike arbeidsplasser bør det settes inn en typisk litt "tøff i trynet" type, som ikke reagerer spesielt følelsesmessig på forsøk på manipulasjon, trakassering eller andre hersketeknikker, som er kapabel og villig til å gi et solid tilsvar til slike ting for å jekke ned folk, og som har evne til å styre med hard hånd. Noen arbeidsplasser trenger ledere som gir fleksibilitet og tillit, mens andre krever noen som har evne og vilje til å styre med jernhånd. Men det er ikke for alle. Anonymkode: cd727...aad 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #28 Skrevet 19. februar 2019 På 19.1.2019 den 10.41, AnonymBruker skrev: Neste gang jeg blir mobbet og rakket ned på vil jeg bruke vold, som å sparke vedkommende hardt i skrittet. Dessverre må man ty til slike ting for å sette et eksempel. Å varsle hjelper svært få, leste om en sak fra en svensk kommune. Der en som ble mobbet tok selvmord. Link: https://www.tv2.no/a/5342519/ Anonymkode: dec52...981 Trist når det går så langt at folk tar selvmord pga mobbing. Dårlig arbeidsmiljø bør taes på alvor. For ikke så mange dager siden laget NRK en sak om ei som tok sitt eget liv. Hun hadde varslet om risikoen for mer tvangsbruk mot utviklingshemmede, også ble hun selv skyldt for vold mot de samme brukerne. Link: https://www.nrk.no/trondelag/tapte-mot-kommunen-etter-at-dottera-tok-sitt-eige-liv-_-sit-att-med-rekning-pa-780.000-1.14380880 Anonymkode: a9787...37a 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #29 Skrevet 20. februar 2019 Ble mobbet ukentlig på forrige arbeidsplass. En av de mannlige ansatte ( som er vant til å få det som han vil ) la meg for hat da jeg aviste han. På et møte jeg holdt, så spurte han og en annen mannlig kollega om det var mulighet for gruppesex med meg. Aviste alle hans tilbud, også om date, etter det så var han etter meg. Han satte ut løgner om meg, var etter meg hele tiden ( psykisk mobbing ) han kalte meg stygge ting, prøvde å få alle andre opp mot meg. Han fikk andre kollegaer med seg, for å prøve å få meg vekk, de teorriserte meg. Ble til slutt så utslitt at søvn ikke var nok, jeg begynte å isolere meg, søkte om hjelp fra lege, men ble bare delvis trodd. Så jeg gav vel litt opp, orket ikke mer, dagpenger i over 2 år nå, og har søkt minimalt med jobber, har rett og slett ikke hatt overskudd, har for det meste sovet og lukket verden ute. Dette er min hemmelighet, heldigvis merker jeg at kroppen er uthvilt, og at jeg er klar for å søke jobber igjen. Hvis det er noen som har noen gode råd til meg blir jeg takknemlig. Har stor arbeidsmoral, integritet som det holder og er regelrett snill,men det har blitt utnyttet, det vil jeg jo ikke mer. Anonymkode: c7f0d...f48 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #30 Skrevet 20. februar 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Trist når det går så langt at folk tar selvmord pga mobbing. Dårlig arbeidsmiljø bør taes på alvor. For ikke så mange dager siden laget NRK en sak om ei som tok sitt eget liv. Hun hadde varslet om risikoen for mer tvangsbruk mot utviklingshemmede, også ble hun selv skyldt for vold mot de samme brukerne. Link: https://www.nrk.no/trondelag/tapte-mot-kommunen-etter-at-dottera-tok-sitt-eige-liv-_-sit-att-med-rekning-pa-780.000-1.14380880 Anonymkode: a9787...37a Man kan jo lure på hvor mange liv arbeidslivet tar i norge årlig. Problemet er jo at vi må jobbe dessverre, det er tvang. Eller så faller man utenfor, men med tiden kommer nok borerlønn som kan sikkre oss mat og tak over hodet. Har tro på det, det er det beste for samfunnet og økonomien. Anonymkode: dec52...981
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #31 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 12.1.2019 den 12.32): Ikke så mye hjelp å få der, se bare hva som skjer med de som varsler i det offentlige. Anonymkode: dec52...981 Hva skjer med dem? Anonymkode: 8a122...5cc
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #32 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 19.2.2019 den 12.49): Ofte blir man mer trygg på seg selv når man blir eldre, har selv vokst mye siste 5-6årene. Er 41 nå. Kommet til et punkt der jeg ikke bryr meg om hva andre synes om meg, eller hva de tenker om det jeg gjør. En god egenskap, bli trygg på seg selv. Ikke la deg bryte ned av andre, men arbeidslivet kan være håpløst. Anonymkode: dec52...981 Stemmer Anonymkode: 8a122...5cc
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #33 Skrevet 24. oktober 2021 Ja, jeg har blitt mobbet. Jeg har en annen høyere utdannelse men jobber i barnehage, i tillegg har jeg ( tidligere ) fått jobb som disp som ped leder ) resultatet har vært misunnelige, baknsakkende om å gjøre og bryte meg ned folk rundt meg, slik er det til dels ennå, jobber som vikar i barnehage og blir av og til behandlet ekstremt dårlig, jeg har blitt syk av det, du glemmer jo hvem du selv er, jobber for å komme meg vekk fra barnehage, eneste inntekten jeg har så blir deppa av hele greien. Jeg blir snakket over hodet til Jeg blir skreket til Jeg blir tatt som en selvfølge Jeg blir forsøkt lurt og manipulert Jeg blir utsatt for merkelige hendelser og brukt som hobby psykolog Anonymkode: 60416...9a0 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #34 Skrevet 18. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 12.1.2019 den 12.32): Ikke så mye hjelp å få der, se bare hva som skjer med de som varsler i det offentlige. Anonymkode: dec52...981 Hva skjer med dem? Anonymkode: 8a122...5cc
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #35 Skrevet 2. januar 2023 Har mye erfaring, dessverre. Nå har jeg en kollega som bare MÅ si noe stygt til meg og ødelegge dagen. Alle andre er hyggelige, men hun er....🙄 Anonymkode: 8a122...5cc 2
AnonymBruker Skrevet i går, 07:23 #36 Skrevet i går, 07:23 Denne tråden var veldig hjelpsom for en som sliter med ettervirkninger av mobbing og utfrysing fra en arbeidsplass jeg nå heldigvis har klart å komme meg vekk fra. Alle fellesnevnerene her er tilstede - leder som ikke gjorde jobben sin, mobbeofferet ble syndebukken selv, og kolleger som rottet seg sammen og baksnakket samt en kollega som sladret og spredde usannheter om ting jeg skulle ha sagt og gjort, fikk alle med på å tro at jeg var en dårlig ansatt og dårlig person. Jeg har fått et mye bedre liv i dag og har kommet et sted der man blir tatt skikkelig tatt vare på, endelig. Men ettervirkningene er vonde. Anonymkode: 3407f...425 1
AnonymBruker Skrevet i går, 07:39 #37 Skrevet i går, 07:39 AnonymBruker skrev (På 11.1.2019 den 21.15): Ønsker svar fra de som har erfaring av å bli ha mobbet selv. Selv har jeg vært i arbeidslivet i ca 21år, siste 13årene ca mye mobbing og trakkasering. Uansett hvor mye man varslet så hjalp det ikke noe, samme med ny jobb. Heldigvis på dagpenger nå, drømmer om en deltidsjobb for å bare overleve etterhvert. Fulltid er store skrekken i livet. Mobbing i arbeidslivet er et stort problem som har store mørketall, minst like ille som på skolen. - Utfrysning - Trakksering - Henger ut andre foran andre ansatte - Ledelse som lukker øynene, den som blir mobbet er problemet! - Konfliktskye ledere - Grupperinger, stenge andre ute. Norske er gode på dette generelt. LIsten er lang. Del gjerne fin erfaring. Anonymkode: dec52...981 Blir nok bedre i juss i hvertfall, når Oslomet får igangsatt juss studiumet en har fått godkjent (har mer tro på Oslomet enn UIO, pga en allerede har mye juridisk erfaring blant folk gjennom andre type studium) Om noen år så er det nok også skikkethetsvurdering på plass, slik at en ikke får autorisering om en ikke passer til yrket. En kan ikke ha det slik det er nå 👍 Anonymkode: 619db...ecf
AnonymBruker Skrevet i går, 07:49 #38 Skrevet i går, 07:49 Jeg jobber i akademia og her er det mye utfrysing og baksnakking. Om å gjøre å smiske med ledere for å komme seg frem og få høyere stilling, bedre arbeidsplan, FOU-stipend osv. Miljøet er svært preget av status og «sitte med de riktige folka». Svært vanskelig å si i fra om noe fordi alle er redd for sin egen komfort. Systemet er utrolig korrupt både i forhold til ansettelser og lønn. Anonymkode: 82036...48e 1
poppelopp7 Skrevet i går, 07:59 #39 Skrevet i går, 07:59 Jeg mener at mobbing blant ungdom kan man se forbi og tilgi fordi dem er uvitne naive underutviklet veldig usikre og lærer av det til en viss grad. Men voksne derimot vet faktisk bedre hva som er rett og galt! Så derfor når voksne mobber ser jeg på det som psykopati/sadisme, Dem er rett å slett forferdeøige folk i mine øyner da er noe alvorligt galt i hodet dems og dem trenger spirituell hjelp! det er påtide at mobbing blant voksne ikke fortsetter å være normal sosial atferd men blir sett på som psykisk syke folk som trenger hjelp og rehabelitering! 1
AnonymBruker Skrevet i går, 08:01 #40 Skrevet i går, 08:01 Glad jeg jobber blant kompetente mennesker på en mannsdominert arbeidsplass. Aldri opplevd eller lagt merke til noe som ligner på mobbing etter 15 år. Anonymkode: eb6dc...d6a 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå