Gå til innhold

Hva er det snakk om å shoppe når noen snakker om å hate/elske å "shoppeeee!"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er oftest i forbindelse med kvinner, at de elsker å shoppe. Eller andre kvinner som ikke forstår at noen kvinner elsker å shoppe, fordi det er det verste de selv vet. Når menn snakker om shopping er det som oftest i forbindelse med at kvinnene skal shoppe.

Så det jeg lurer på er om denne "shoppingen" alltid henviser til kjøping av klær, sko og slike ting? Skal det forstås sånn?

Eller har man vært på shopping hvis man var på kjøpesenteret og kjøpte en varmeovn på jernvarehandelen, en lekebil på lekebutikken og hobbymaling på hobbybutikken?

Du som elsker å shoppe: Hva mener du med det? Hva slags ting?

Du som hater å shoppe: Hva mener du med det? Hva slags ting?

Jeg vet at man kan si hva man vil, men jeg lurer på hva som oftest ligger i ordet "shoppe". Og dette lurer jeg på bare for moro skyld. (Bruker aldri ordet selv, så har ikke det å gå ut ifra.)

Anonymkode: 54e1f...619

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er oftest i forbindelse med kvinner, at de elsker å shoppe. Eller andre kvinner som ikke forstår at noen kvinner elsker å shoppe, fordi det er det verste de selv vet. Når menn snakker om shopping er det som oftest i forbindelse med at kvinnene skal shoppe.

Så det jeg lurer på er om denne "shoppingen" alltid henviser til kjøping av klær, sko og slike ting? Skal det forstås sånn?

Eller har man vært på shopping hvis man var på kjøpesenteret og kjøpte en varmeovn på jernvarehandelen, en lekebil på lekebutikken og hobbymaling på hobbybutikken?

Du som elsker å shoppe: Hva mener du med det? Hva slags ting?

Du som hater å shoppe: Hva mener du med det? Hva slags ting?

Jeg vet at man kan si hva man vil, men jeg lurer på hva som oftest ligger i ordet "shoppe". Og dette lurer jeg på bare for moro skyld. (Bruker aldri ordet selv, så har ikke det å gå ut ifra.)

Anonymkode: 54e1f...619

Alt det dillet du egentlig ikke har bruk for. Å gå rundt og handle fordi det skal være sosialt og en venninneaktivtet.

I min verden er "Å shoppe" det å kjøpe tull du ikke har bruk for. Alt fra pyntefigurer til enda åtte pakker servietter selv om skapet er fullt.

Anonymkode: 6996f...b66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å shoppe. Shopping for meg er ikke å stikke raskt innom en butikk fordi jeg kun skal ha én spesifikk ting. 

Shopping for meg er å dra til byen eller på kjøpesenter, gå innom forskjellige butikker og titte, kjøpe ting her og der. Kan hende det er en spesifikk ting jeg må ha, som for eksempel en maskara eller nye sokker, men det er liksom denne runden og tittigen som gjør det til «shopping» for meg. 

Anonymkode: e079f...f6c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å shoppe er ikke å kjøpe ny panelovn fordi den gamle har tatt kvelden, eller kjøpe nye sokker fordi man behøver det. Å shoppe er å gå rundt og titte i butikker når man egentlig ikke trenger noe, og kjøpe det man syntes er fint. 

Jeg kan ikke fordra å shoppe, men liker å nettshoppe (for det kan jeg gjøre mens jeg sitter på toa eller har et ledig øyeblikk innimellom) Å drasse rundt på kjøpesenter er bare noe jeg gjør dersom jeg MÅ ha noe (og ikke har tid til å vente på levering i postkassen) Kjøpesenter på lørdager er nei-nei, samme hvor mye jeg måtte trenge noe. 

Anonymkode: 183a7...bfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg liker å shoppe. Shopping for meg er ikke å stikke raskt innom en butikk fordi jeg kun skal ha én spesifikk ting. 

Shopping for meg er å dra til byen eller på kjøpesenter, gå innom forskjellige butikker og titte, kjøpe ting her og der. Kan hende det er en spesifikk ting jeg må ha, som for eksempel en maskara eller nye sokker, men det er liksom denne runden og tittigen som gjør det til «shopping» for meg. 

Anonymkode: e079f...f6c

Enig. Og så går man kanskje innom et sted og tar en kaffe eller spiser lunsj. Man gjør liksom en dag av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Eller har man vært på shopping hvis man var på kjøpesenteret og kjøpte en varmeovn på jernvarehandelen, en lekebil på lekebutikken og hobbymaling på hobbybutikken?

Anonymkode: 54e1f...619

Her omkring ville det vært shopping, ja, men menn sier vel sjeldent at de har vært på shopping. Om man tar en tur på senteret, går rundt og ser etter det man trenger og kanskje ikke trenger så er det shopping. 

For min del shopper jeg bare når jeg vil ha noe/ trenger noe, så jeg har ikke noe hat eller elskforhold til det. Det kan være morsomt, eller det kan være kjedelig, men det vekker ikke sterke følelser. 

Anonymkode: ce0e1...f0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er kvinne og jeg hater å shoppe, og når jeg tenker shopping så tenker jeg på å handle klær, sko, sminke, hår&kroppspleie som man egentlig ikke trenger. Skjønt, hva man mener man trenger kan jo være litt individuelt.

Jeg synes ikke møbler, elektronikk, nips ol. går like mye inn under shopping, for det kjøper man så sjeldent, skjønt det er vel noen som handler slikt i så stor grad at det også må regnes for shopping men da har de enten god råd tenker jeg eller så er de luksusfellen-kandidat.

Anonymkode: 200cb...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier jeg shopper også når jeg ikke kjøper noe siden jeg drar alene på kjøpesentre for å få tiden til å gå. Jeg liker det ikke men så har jeg ikke noe annet sted å dra til. Kan ikke være i skogen hele dagen heller. Liker ikke å være hjemme hele dagen fordi da får jeg ikke sove om natta så jeg må ut hver dag. Men har uansett hunder som må ut hver dag og er i skogen hver dag sammen med dem. Om kvelden drar jeg noen ganger ut på shopping bare for å ha noe å gjøre. Og da pleier jeg å få sove natta etter så da er det verdt det. I tillegg blir jeg sliten fysisk av det og det er så mye bedre å være sliten fysisk enn psykisk. Vanskelig å forklare. Men sitter også mye på Internett hver kveld og natt om jeg ikke får sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...