Gå til innhold

Dere voksne menn på 30+ som dater, synes dere det er verdt det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vil si meg enig i det @Kreator sier om at det ofte handler om å ha den personen å dele ting med.

Jeg kjenner en del menn i alderen 37-45, både gjennom jobb, venner etc. og jeg vil si at de har det felles at de gjerne vil ha litt mer enn sex selv om de har sex "tilgjengelig". Dvs. det at de er attraktive gjør singeltilværelsen mye mer levelig, men det er jo en overlappende sak. Med det mener jeg at mye av det som gjør deg attraktiv for kvinner også gjør ditt eget liv bedre (god utdannelse, god jobb, god helse og mye aktivitet, sosialt nettverk m.m.). 

De fleste vil ha mer enn bare en sexpartner fra 23 til 8 om morgenen - de vil ha en i armkroken når de ser film, en å ta med ut på en bedre middag, en som kan bli med på en langweekend til New York. Det er en luke der kamerater ikke kan fylle, en dose "feminint selskap" de fleste menn er ute etter. 

Fungerer forholdet fint så er den eneste friheten du egentlig ofrer, friheten til å ligge med andre damer. Selv for attraktive menn er det begrenset med utvalg av attraktive kvinner du kan plukke opp for en natt. Du må som regel litt ned i standard.

Anonymkode: 6bce2...c60

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Duftavsommerregn skrev:

E  Hva er du ute etter da? Herje rundt i en alder av 40 år? Går du ikke i jobb? For alle som gjør dette går store deler av livet med til akkurat det. Da har du helger og ferier igjen! Og det er da man dyrker sine interesser. Mandag til fredag er det lite tid igjen til akkurat dette om man er i arbeid. Så om du skal ha en kvinne som er vill og gal, som du skal ha med deg over alt, så må du tjene ekstremt godt på noe du slipper å jobbe for, og så må du da betale for henne også da!

Hvor interessant er dette jaget for normalt oppegående folk? Ikke veldig tror jeg. Så ja jeg dater gjerne kvinner som er normale som ikke må gjøre noe hele tiden, som man kan prate og ha felles verdier med. Ikke bare jage rundt som tenåringer når man er blitt voksen. At du ikke vil inn i den rammen er ditt valg, men da skal du slite stort med å etablere noe forhold overhodet.

Ærlig talt! Alle MÅ ikke kjøre A4 løpet og samtidig hvis man ikke gjør det er man vill og gal og jager rundt som tenåringer! 

Jeg får gjort masse forskjellig etter jobb! Men jeg ser f.eks aldri på netflix, TV, bruker nesten aldri nett utenom litt på kveld. 

Det er også STOR forskjell på å stikke på byen og leve et aktivt liv; jeg kan dra på minigolf med venner etter jobb på en onsdag, planlegger firma på si, maler bilder, arrangerer ting, gjør om kjedelige IKEA møbler til noe kult. Etc etc etx

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Duftavsommerregn skrev:

 Selv søkk rike mennesker som har blitt dette gjennom egne ressurser, ja de jobber også ekstremt mye! Så igjen TS, må gjerne komme med litt info her! Hvordan har han så mye mer tid en alle andre! Slik at han slipper et A4 liv, men kan leve vilt og rått hele tiden, og ikke trenger å slappe av, hente seg inn igjen, ha pauser og stoppe opp? Det er jo noe jeg vil vite litt mer om :) 

Må kommentere dette og; jeg trenger ikke å slappe av/hente meg inn, jeg blir sliten av å slappe av men får energi av å gjøre ting. Jeg jobber som alle i en vanlig jobb, 8-16. Så trener jeg, og så finner jeg som regel på noe. 

Du kan innerst inne forstå at folk er skrudd sammen ulikt og ikke alle må dra rett hjem etter jobb og slappe av. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig fyr
7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er mann 40, datet litt siste halve året via nettet/bekjente, føler at det er virkelig er langt mellom kvinner som er noe å snakke med. De fleste lever det kjedelige livet sitt med jobb man-fredag uten å ha noen drømmer/gode interesser. Eneste er det med familieidyllen stort sett. Man oppdager bare at hun var som alle andre, problemet med de fleste kvinnen er at de ønsker å være som andre kvinner.

Hva skal til for at du gir fra deg friheten til å gå inn i et forhold igjen? For min del skal det mye til.

Anonymkode: 2e197...d7a

Jeg er motsatt. Nå er det riktig nok len stund siden jeg har datet men jeg syntes det var slitsomt med alle de som på liv og død skulle leve så spennende og interessante liv. Gi meg heller en helt vanlig person som lever et helt ordinært liv utenom det vanlige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, BellaMargitha skrev:

Må kommentere dette og; jeg trenger ikke å slappe av/hente meg inn, jeg blir sliten av å slappe av men får energi av å gjøre ting. Jeg jobber som alle i en vanlig jobb, 8-16. Så trener jeg, og så finner jeg som regel på noe. 

Du kan innerst inne forstå at folk er skrudd sammen ulikt og ikke alle må dra rett hjem etter jobb og slappe av. 

Handler litt om alder og type jobb også. Samt sykluser, noen gang orker man mer enn andre. Men personlig gidder jeg ikke en kvinne som må finne på noe absolutt hele tiden, da kan jeg like gjerne være singel siden jeg ikke har noe problem med å aktivisere meg selv når jeg ønsker :) 

Anonymkode: fe2e1...8c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, BellaMargitha skrev:

Må kommentere dette og; jeg trenger ikke å slappe av/hente meg inn, jeg blir sliten av å slappe av men får energi av å gjøre ting. Jeg jobber som alle i en vanlig jobb, 8-16. Så trener jeg, og så finner jeg som regel på noe. 

Du kan innerst inne forstå at folk er skrudd sammen ulikt og ikke alle må dra rett hjem etter jobb og slappe av

Da må du treffe de veldig få antall av kvinner som er lik deg! Det blir ekstremt vanskelig tror jeg. Men du har jo ikke noe annet valg når du setter slike krav da! I perioder kan jeg ha det slik som deg, men det er bare i korte perioder!  For reise til og fra jobb kommer i tillegg, og har man forpliktelser som veldig mange har i perioder som barn og barnebarn krever de også tid. De kan ikke da leke med deg hele tiden  :)  Når man bikker 40 og eldre så kommer også eldre foreldre inn i bildet som også kanskje krever litt hjelp til tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Da må du treffe de veldig få antall av kvinner som er lik deg! Det blir ekstremt vanskelig tror jeg. Men du har jo ikke noe annet valg når du setter slike krav da! I perioder kan jeg ha det slik som deg, men det er bare i korte perioder!  For reise til og fra jobb kommer i tillegg, og har man forpliktelser som veldig mange har i perioder som barn og barnebarn krever de også tid. De kan ikke da leke med deg hele tiden  :)  Når man bikker 40 og eldre så kommer også eldre foreldre inn i bildet som også kanskje krever litt hjelp til tider.

Vanskelig å finne en god mellomting syntes nå jeg (mann som ikke er TS). Enten er det tut og kjør hele døgnet, eller så er det gladkristen, og for rolig bedehusjente (litt satt på spissen). 

Anonymkode: fe2e1...8c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på hva du eller dere er på jakt etter da jeg?

Å ikke være som andre kvinner har ikke vist seg å være det så mange menn ønsker seg og de fleste menn jeg har skrevet med sitter også foran TVen hver dag. Eventuelt så flyr de på enhver fjelltopp de ser.

Ikke det at det er noe galt i det i å se tv. Jeg ser også endel tv-serier og film, men glor ikke på tv bare for å ha noe å gjøre. Liker også å gjøre noe utenfor huset noen ganger i uken, men jeg har enda ikke skrevet med noen som er som meg. Altså som trives hjemme i sofaen og liker finne på noe noen dager i uken.

Enten så er de fastlimt i sofaen eller så er de så aktive at jeg blir sliten bare av å se på bildene.

Anonymkode: f203b...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Duftavsommerregn skrev:

Da må du treffe de veldig få antall av kvinner som er lik deg! Det blir ekstremt vanskelig tror jeg. Men du har jo ikke noe annet valg når du setter slike krav da! I perioder kan jeg ha det slik som deg, men det er bare i korte perioder!  For reise til og fra jobb kommer i tillegg, og har man forpliktelser som veldig mange har i perioder som barn og barnebarn krever de også tid. De kan ikke da leke med deg hele tiden  :)  Når man bikker 40 og eldre så kommer også eldre foreldre inn i bildet som også kanskje krever litt hjelp til tider.

Dette var ikke TS som svarte deg:) 

Jeg er kvinne altså, det kom kanskje ikke frem. Blir 40 om få år, med delt samvær for barn, full jobb. 

Og det handler ikke om å dra på byen og drikke seg full, og jeg har selvsagt dager jeg tar det med ro. Men generelt er jeg en person som liker å leve aktivt (uten å være vill og gal). Jeg finner på ting med barna og, selv om samværsdagene er roligere- Men når jeg har barnefri vil jeg definitivt ha mest mulig ut av tiden, treffe venner, fullføre kreative prosjekter, lengere treningsøkter, gå lange turer, se utstillinger eller gå på konsert.

Jeg har også pga min alder eldre foreldre (nærmer seg 70), som klarer seg fint og er veldig aktive selv. Jeg finner på ting med de og, et par ganger i året arrangerer vi større fester sammen med mine foreldres og mine venner. Det må jo høres helt vilt ut for folk flest, men sånn er det. Og jeg krever ikke å finne en mann som er slik selv, men jeg vil heller være singel enn låst til sofaen med Netflix og TV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde det samme da jeg datet. Menn var satte, ingen hobbier og livsgnisten var liksom gått ut. De bare jobbet, så tv og tok en øl med kompiser iblant. Men jeg fant da en til slutt og mine venninner i den alderen er da svært aktive, så ikke gi opp ts.

Anonymkode: 2a652...d8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opplevde det samme da jeg datet. Menn var satte, ingen hobbier og livsgnisten var liksom gått ut. De bare jobbet, så tv og tok en øl med kompiser iblant. Men jeg fant da en til slutt og mine venninner i den alderen er da svært aktive, så ikke gi opp ts.

Anonymkode: 2a652...d8a

Med 10-12 timers arbeidsdager som mange av oss menn i den alderen har, skal det godt gjøres å leve veldig aktivt. 

Anonymkode: fe2e1...8c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, BellaMargitha skrev:

Dette var ikke TS som svarte deg:) 

Jeg er kvinne altså, det kom kanskje ikke frem. Blir 40 om få år, med delt samvær for barn, full jobb. 

Og det handler ikke om å dra på byen og drikke seg full, og jeg har selvsagt dager jeg tar det med ro. Men generelt er jeg en person som liker å leve aktivt (uten å være vill og gal). Jeg finner på ting med barna og, selv om samværsdagene er roligere- Men når jeg har barnefri vil jeg definitivt ha mest mulig ut av tiden, treffe venner, fullføre kreative prosjekter, lengere treningsøkter, gå lange turer, se utstillinger eller gå på konsert.

Jeg har også pga min alder eldre foreldre (nærmer seg 70), som klarer seg fint og er veldig aktive selv. Jeg finner på ting med de og, et par ganger i året arrangerer vi større fester sammen med mine foreldres og mine venner. Det må jo høres helt vilt ut for folk flest, men sånn er det. Og jeg krever ikke å finne en mann som er slik selv, men jeg vil heller være singel enn låst til sofaen med Netflix og TV.

Du er ikke SÅ vill som du tror du er 😊 

Å finne på ting og å være aktiv er nok de fleste. Men måten TS beskriver det å være aktiv, høres jo nesten litt ekstraordinært ut. Han får det til å høres ut som et vilt kjør, hvor jobb og penger ikke er et problem som setter en stopper for det å leve et hektisk og vilt liv, med realisering av drømmer osv.

Anonymkode: 0f97a...d0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er ikke SÅ vill som du tror du er 😊 

Å finne på ting og å være aktiv er nok de fleste. Men måten TS beskriver det å være aktiv, høres jo nesten litt ekstraordinært ut. Han får det til å høres ut som et vilt kjør, hvor jobb og penger ikke er et problem som setter en stopper for det å leve et hektisk og vilt liv, med realisering av drømmer osv.

Anonymkode: 0f97a...d0f

Eh hvor står det at han beskriver det slik? Skjønner ikke at du klarer å tolke det dit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er verdt om jeg klarer å hale i land dama jeg dater nå

Anonymkode: 40f50...f82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...