Gå til innhold

Bilen til meg og samboeren har blitt hobbyen til han og kompisen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og samboer kjøpte en bil for 2 uker siden. På disse to ukene så har samboeren og kompisen styrt på med bilen. Vært på biltema, skiftet dekk og mye greier. Samboeren lurte på om jeg kunne overføre mer for vinterdekk og småting til bilen, og det var jo greit. Jeg skulle kjøre den for 4 dager siden fordi jeg skulle noe, men da måtte samboeren ha den på jobb akkurat den dagen. Nå i går reiste jeg for å besøke foreldrene mine og jeg skulle til å ta bilen. Nei da gikk ikke det fordi han og kompisen måtte noe, legge inn radio osv. I morgen skulle samboeren komme til foreldrene mine, men han skrev nå at han ikke kunne fordi han og kompisen skulle legge inn noe.  Altså hva faen? Her har ikke jeg fått kjørt den en gang, og vi kjøpte den i helt fin stand. Problemet er bare at de vil pimpe den og ha setetrekk og alt mulig.

Føler jeg har kjøpt en bil som jeg ikke er med i. Er jeg helt urimelig?

Anonymkode: 62f2a...054

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei du er ikke urimelig. Om det skal være hans bil får han betale selv. Frekt, altså!

Anonymkode: e5a32...503

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev nå at jeg måtte ha den på mandag og da fikk jeg svar at han måtte ha den til jobb, men at jeg kunne ta den om jeg kjørte han til jobb. Da kan jeg jo like greit ta buss.. herlighet.

Anonymkode: 62f2a...054

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setetrekk, radio - hva er det neste? Klistremerke?

Anonymkode: d2055...697

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si tydelig i fra at dersom dere skal eie bilen sammen skal du også ha tilgang på bilen halvparten av tiden. Hvis ikke kan han gjerne kjøpe deg ut og dekke alle utgifter du har hatt i forbindelse med bilen hittil. 

Anonymkode: 334c7...3ef

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor kan ikke han ta buss til jobb?

Anonymkode: 5edcc...d98

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Si tydelig i fra at dersom dere skal eie bilen sammen skal du også ha tilgang på bilen halvparten av tiden. Hvis ikke kan han gjerne kjøpe deg ut og dekke alle utgifter du har hatt i forbindelse med bilen hittil. 

Anonymkode: 334c7...3ef

Du må være lærer.

Anonymkode: 86876...d3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dere ikke en avtale om fordelingen før dere kjøpte bilen TS? Ellers må dere lage det NÅ, ellers får han kjøpe deg ut av den.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

PS: Er dere fra Østfold ?

Anonymkode: 334c7...3ef

Nei.

TS

Anonymkode: 62f2a...054

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/10/2019 at 11:16 PM, AnonymBruker said:

Setetrekk, radio - hva er det neste? Klistremerke?

Anonymkode: d2055...697

Laksetrapp :)

Anonymkode: 7c112...286

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, la meg si jeg tviler at kjøretøyet har nok cachet til å kunne bære en laksetrapp med stolthet.

lotus_espirit_3_864530a.jpg&width=450

Anonymkode: d2055...697

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, han er helt fullstendig urimelig med deg her. Dette er grunnen til at jeg nekter å kjøpe bil sammen med samboeren min. Jeg vet at han hadde gjort akkurat det samme - han sier allerede nå at han skulle hatt vår bil til jobb fordi jeg må betale bompenger til min jobb. Han har 2 minutter til jobb med buss, maks ti min å gå. Jeg har 40 minutter med kollektivtransport. Så jeg skal ha min egen bil.

Her har samboeren din fått deg til å være med å betale for hans bil. Og sånn skal det ikke være. Jeg hadde krevd at han kjøper ut din del av bilen. Ellers må han finne seg i at du bruker bilen halvparten av tiden. 

Anonymkode: 722c5...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12. januar 2019 den 9.29, AnonymBruker skrev:

Haha, la meg si jeg tviler at kjøretøyet har nok cachet til å kunne bære en laksetrapp med stolthet.

lotus_espirit_3_864530a.jpg&width=450

Anonymkode: d2055...697

Fet bil!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...