Gå til innhold

Har du identifisert noen her på KG?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 12.1.2019 den 0.01, Carma skrev:

Ja, viss hobbyblogger. :grinele: Trenger jobikje akkurat å være geni for dette heller, da.. :ac:

Jeg har også kjent henne igjen med mange nick, men hun gjør det faktisk ganske bra. Var innom bloggen hennes idag for første gang på lenge og hun har fått tilbud om spons og greier. Så kanskje ikke bare hobbyblogger mer. :) men ja, veldig lett å kjenne igjen i tråder. 

Anonymkode: 0c400...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Sugar&Spice skrev:

Har identifisert en person som skrev en dagbok. Det gjorde egentlig at jeg sluttet å lese dagboken hennes, følte at hun kke ønsket at "bekjente" skulle lese den siden hun ikke skrev navn, bosted osv der. Det virket som hun ville være anonym, jeg lot henne forbli det. Jeg rygget sakte ut av dagboken hennes og har aldri fortalt henne at jeg kjente henne igjen. Nå er hun ikke her innne lenger.

Jeg har blitt gjenkjent en gang og, pga "hva er det verste av oversharing du har sett på face"-tråden. Hun var ikke særlig fornøyd med å finne statusene sine i den tråden.... Jeg ble slettet som venn, gitt :fnise: 

Haha, oops! Hvordan fikk du vite at hun forstod at det var deg? 

Og hva var det hun oversharte? 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Raspberrypi skrev:

Haha, oops! Hvordan fikk du vite at hun forstod at det var deg? 

Og hva var det hun oversharte? 🙊

Er egentlig ikke helt sikker på om hun vet at det var meg, eller om hun bare slettet veldig mange på facebook den dagen hun fikk vite om statusene som ble lagt ut der. Men jeg trooooor jeg skrev i et av de første innleggene jeg la ut med hennes statuser "en jeg studerte med tidligere poster dette: ***** " så vil tro at det narrowed it down for henne...

Hun delte HVER. ENESTE. TANKE. om svangerskapet. HVER ENESTE TANKE og ALT som foregikk. Jeg ble sprø........ Syns det var 100% oversharing når hun hadde godt over 1.000 facebookvenner....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, et par stykker her på KG, men det er i andre norske nettfora jeg har funnet ut om flest.

Anonymkode: 1362e...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvikkvas

Man må jo regne med og bli gjenkjent på nett. Man skriver som regel et eller annet privat på nett. Noen som kjenner noen, som igjen kjenner noen. Det skal ikke så mye til for og kjenne igjen folk. 

For min egen del bryr jeg meg lite om folk kjenner meg igjen her inne, eller ikke. Har ingenting og skjule. Jeg skriver om meg og mitt, og hvordan jeg føler og takler livet. 

Og noen uttaler seg om ting de ikke aner noe om i kommentarfelt. det er bare noe man bør  overse, på nett. Det er slik folk er. de tror de kjenner deg, men gjør det ikke.

Endret av Kvikkvas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sugar&Spice skrev:

Er egentlig ikke helt sikker på om hun vet at det var meg, eller om hun bare slettet veldig mange på facebook den dagen hun fikk vite om statusene som ble lagt ut der. Men jeg trooooor jeg skrev i et av de første innleggene jeg la ut med hennes statuser "en jeg studerte med tidligere poster dette: ***** " så vil tro at det narrowed it down for henne...

Hun delte HVER. ENESTE. TANKE. om svangerskapet. HVER ENESTE TANKE og ALT som foregikk. Jeg ble sprø........ Syns det var 100% oversharing når hun hadde godt over 1.000 facebookvenner....

Haha, huff! Jeg har dessverre noen slike i min venneliste også 🤐

Men skrev hun noe i tråden, eller vet du på noen annen måte at hun så at statusene sine her på KG?

Endret av Raspberrypi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Raspberrypi skrev:

Haha, huff! Jeg har dessverre noen slike i min venneliste også 🤐

Men skrev hun noe i tråden, eller vet du på noen annen måte at hun så at statusene sine her på KG?

Hun la ut på facebook at noen hadde lagt ut de tidligere statusene hennes på kvinneguiden, snakket dritt om vedkommende(altså ... meg...) , samt skrev en del i tråden jeg hadde delt i- hvor hun utagerte en del, som jeg kan huske. Det hele ble veldig meta og artig, men så slettet hun meg så skjedde det ikke så mye mer.... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Sugar&Spice skrev:

Hun la ut på facebook at noen hadde lagt ut de tidligere statusene hennes på kvinneguiden, snakket dritt om vedkommende(altså ... meg...) , samt skrev en del i tråden jeg hadde delt i- hvor hun utagerte en del, som jeg kan huske. Det hele ble veldig meta og artig, men så slettet hun meg så skjedde det ikke så mye mer.... :fnise:

Hahaha 😂 

Jeg hadde sikkert blitt litt svett dersom det var jeg som hadde lagt ut noe slikt på KG - og det ble oppdaget. Men jeg tipper du savner verken henne eller statusene hennes 😌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Raspberrypi skrev:

Hahaha 😂 

Jeg hadde sikkert blitt litt svett dersom det var jeg som hadde lagt ut noe slikt på KG - og det ble oppdaget. Men jeg tipper du savner verken henne eller statusene hennes 😌

Det var mye underholdningsverdi i henne, og gøy å følge med på "på avstand". Men jeg hadde sikkert sett annerledes på det hvis hun var en god venninne, da hadde jeg jo tenkt at man burde ta en samtale om hvor mye man deler til over 1.000 personer...

Jeg syns det var helt riktig av henne å slette mange mennesker på facebook hvis det var det nivået hun ønsket å legge seg på om deling av både svangerskap og sviger-forhold og what not. Det var ellers ikke noe stort tap nei. Håper hun og babyen (og barnefar?) har det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvikkvas

Reagere mer på at en viss person som er medlem her inne, BOR på min profil. Jeg har vært medlem i 3 dager. Og vedkommende har har "besøkt " profilen min 50 ganger om ikke mer. Samme person var slik når jeg var medlem for 4 år siden også. Tullete etter og finne ut hvem jeg er. Og klager på deg bare man sier bø til vedkommende. 

Dette er noe jeg har reagert på. 

Det ble stille, når jeg klaget på vedkommende til moderatorene. Da begynte brukeren og oppføre seg skriftlig om ikke annet. Så vedkommende fikk sikkert en klage. 

Så ja, det var noen som nevnte noe om at de samler info, for og finne ut hvem du er her inne. 

Jeg bekrefter det skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.1.2019 den 10.22, Gjest Kvikkvas skrev:

Reagere mer på at en viss person som er medlem her inne, BOR på min profil. Jeg har vært medlem i 3 dager. Og vedkommende har har "besøkt " profilen min 50 ganger om ikke mer. Samme person var slik når jeg var medlem for 4 år siden også. Tullete etter og finne ut hvem jeg er. Og klager på deg bare man sier bø til vedkommende. 

Dette er noe jeg har reagert på. 

Det ble stille, når jeg klaget på vedkommende til moderatorene. Da begynte brukeren og oppføre seg skriftlig om ikke annet. Så vedkommende fikk sikkert en klage. 

Så ja, det var noen som nevnte noe om at de samler info, for og finne ut hvem du er her inne. 

Jeg bekrefter det skjer.

Det trenger ikke bety noe. Når det kommer nye inn på forum hvor jeg skriver for det meste er jeg nysgjerrig på hvilke interesseområder den nye har og  jeg går inn på profilen til den nye brukeren for å se om det er noen tråder som jeg kan hente inspirasjon fra. 

Hvis du klaget til moderatorene pga av at andre bruker besøkte deg ofte lo de sikkert godt av deg 😄 Jeg har aldri hørt om at moderatorene på KG har gitt advarsler pga ofte besøk på profiler til nye brukere. Den får du dra langt på landet med. 

Du må være paranoid når du mener at noen samler informasjon om deg. Alle på forumet er anonyme, men ja, du kan kjenne igjen noen, men kanskje mer ut fra det de forteller hvis du er i samme underforum som dem. 

 

 

Anonymkode: 0e0f5...ed5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjent igjen en i denne tråden :fnise: Ikke på grunn av bilder, men på grunn av informasjon som har blitt postet om jobb, bosted og hobbyer. 

Anonymkode: 724c1...319

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 15.1.2019 den 13.57, AnonymBruker skrev:

Jeg har kjent igjen en i denne tråden :fnise: Ikke på grunn av bilder, men på grunn av informasjon som har blitt postet om jobb, bosted og hobbyer. 

Anonymkode: 724c1...319

Sikkert meg! *paranoid* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En. Det skyldes informasjon vedkommende har skrevet selv. Jeg har ikke informert personen om at jeg vet, og synes det er ganske festlig å lese innleggene derfra. Det er jo i et litt annet lys når jeg kjenner vedkommende, og også en del av de som omtales innimellom. 

Anonymkode: d2288...ab8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker en luring på forumet som hadde postet drøssevis av bilder av seg selv og likevel ble overrasket når folk visste hva vedkommendes navn var.

Anonymkode: c8211...de9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har kjent igjen familie, venner, bekjente og andre jeg kun vet hvem er. Fikk det bekreftet gjennom bilder, terminer, dagbøker etc.. Dette er noen år siden, da det var mer liv på forumet enn det er i dag. Aldri fortalt det til noen, selv om jeg tror den ene mistenkte at hun var blitt kjent igjen. 

Anonymkode: 0ffab...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har aldri gjenkjent noen her. Ikke med sikkerhet i alle fall. Men en del forandrer jo på detaljer etc i innleggene sine, for å unngå å bli gjenkjent. Så da sitter man og tror man kjenner igjen noe som faktisk er en delvis falsk historie om noen helt andre.

Anonymkode: bedd6...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Husker en luring på forumet som hadde postet drøssevis av bilder av seg selv og likevel ble overrasket når folk visste hva vedkommendes navn var.

Anonymkode: c8211...de9

Tror jeg vet hvem du mener. Mye bilder av kropp og muskler?

Anonymkode: e4121...235

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan

Sånn apropos de tå kjenne igjen på forum; er aktiv på et annet forum også og på lørdag var jeg på Outland i Oslo. Jeg møtte på en jeg studerte med med jevne mellrom og ble stående å snakke med han en stund. I går fikk jeg PM fra en bruker som hadde kjent meg igjen på lørdag men ikke ville avbryte samtalen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...