Gå til innhold

La meg lese din personlighet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Folk må bare bli lurt, det blir vel et helvete uten like hvis saueflokken finner ut hvor naive og dumme de er. Krenket 2019?, eller er det stokkdumogovertroisk 2019? 😄

Anonymkode: 4d87d...3d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trenger ikke ip-adresse, det holder i massevis med navn, alder og fødested. Kan også legge til all den skjulte fiskingen etter personlig informasjon i andre tråder... Noen som tror at ip-adresse er noe magisk, men det er det altså ikke. 

Anonymkode: 4d87d...3d1

Mener du slike tråder? 

 

Anonymkode: 1deac...d1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du slike tråder? 

 

Anonymkode: 1deac...d1c

Jepp, det er flere tråder av denne typen som fisker etter informasjon. Legger man sammen informasjonen i dise trådene så skal det ikke så mye til for å finne navn og adresse på de som tror de svarer anonymt.

Anonymkode: 4d87d...3d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jepp, det er flere tråder av denne typen som fisker etter informasjon. Legger man sammen informasjonen i dise trådene så skal det ikke så mye til for å finne navn og adresse på de som tror de svarer anonymt.

Anonymkode: 4d87d...3d1

Aha. Takk! :) Men det greier de bare hvis vi poster med brukernavnet? Hva kan andre bruke slik informasjon til?

Anonymkode: 1deac...d1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Men når man gir informasjon om navn etc som anonym bruker i en tråd som denne, så kan de vel ikke bruke informasjonen til noe uten å ha IP-adressen?

Anonymkode: 1deac...d1c

IP-adressen betyr ingenting, den er ikke noe som følger en hele livet. Men det som man kan bruke er fødested, alder og fornavn.

Jeg fatter ikke hvorfor så mange henger seg opp i IP som om det er noe mystisk og spesielt, men samtidig deler sitt fornavn, alder og fødested uten å blunke.

Anonymkode: 4d87d...3d1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aha. Takk! :) Men det greier de bare hvis vi poster med brukernavnet? Hva kan andre bruke slik informasjon til?

Anonymkode: 1deac...d1c

Det har ingenting å si om man poster som anonym eller med brukernavn. Fornavn, alder samt fødested ar alt man trenger for å finne informasjon om en person ved hjelp av offentlige register som kirkebøker, skattelister, telefonregistre og lignende.

Man er aldri anonym på nettet, spesielt ikke hvis man gir ut informasjon som nevnt over!.

Anonymkode: 4d87d...3d1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

IP-adressen betyr ingenting, den er ikke noe som følger en hele livet. Men det som man kan bruke er fødested, alder og fornavn.

Jeg fatter ikke hvorfor så mange henger seg opp i IP som om det er noe mystisk og spesielt, men samtidig deler sitt fornavn, alder og fødested uten å blunke.

Anonymkode: 4d87d...3d1

Takk for svar! :)  Det er fint at du tar opp dette. Kanskje flere tenker seg om før de gir ut informasjon heretter, hvis de har lest det du skriver her.

Anonymkode: 1deac...d1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, det er flere tråder av denne typen som fisker etter informasjon. Legger man sammen informasjonen i dise trådene så skal det ikke så mye til for å finne navn og adresse på de som tror de svarer anonymt.

Anonymkode: 4d87d...3d1

Jeg har ikke svart i denne tråden selv, men jeg ser for meg at det er vanskelig å spore opp en person ved å bare ha fornavn og fødested. Det kan være flere mennesker som heter det samme på samme sted. Og skriver man anonymt, så kan ikke det kobles opp til brukeren og informasjonen personen har gitt tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om Det finnes synske håper jeg de bruker gaven til noe godt. 

Endret av AnonymBruker100
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Jeg har ikke svart i denne tråden selv, men jeg ser for meg at det er vanskelig å spore opp en person ved å bare ha fornavn og fødested. Det kan være flere mennesker som heter det samme på samme sted. Og skriver man anonymt, så kan ikke det kobles opp til brukeren og informasjonen personen har gitt tidligere.

Mange av fisketrådene er lange, og samme bruker gir ofte enorme mengder av informasjon om seg selv i samme tråd (og da hjelper det lite å poste som anonym bruker).

Anonymkode: 1deac...d1c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste spåkonene på KG spår vel kun de som poster med brukernavn? 

Så denne varianten som trådstarter i denne tråden har, var ny for meg.

Anonymkode: 1deac...d1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Jeg har ikke svart i denne tråden selv, men jeg ser for meg at det er vanskelig å spore opp en person ved å bare ha fornavn og fødested. Det kan være flere mennesker som heter det samme på samme sted. Og skriver man anonymt, så kan ikke det kobles opp til brukeren og informasjonen personen har gitt tidligere.

At du ser for deg at det er vanskelig er ikke det samme som at det faktisk er vanskelig, du er vel knapt 20 år gammel og har aldri brukt offentlig tilgjengelig informasjon. Da tenker jeg på skattelister, kirkebøker, kjøretøyregister, eiendomsregister og så videre. Det vil si all informasjon som er tilgjengelig for alle bare men vet hvordan man skal bruke det.

Anonymkode: 4d87d...3d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kjærlighetsbarn98
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

At du ser for deg at det er vanskelig er ikke det samme som at det faktisk er vanskelig, du er vel knapt 20 år gammel og har aldri brukt offentlig tilgjengelig informasjon. Da tenker jeg på skattelister, kirkebøker, kjøretøyregister, eiendomsregister og så videre. Det vil si all informasjon som er tilgjengelig for alle bare men vet hvordan man skal bruke det.

Anonymkode: 4d87d...3d1

Jeg er ung ja, og har lært at det ikke er lurt å legge ut for mye om seg selv. Ikke lurt å legge ut noe man ikke ville fortalt ellers eller f.eks lagt ut på Facebook. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også enkelt for TS å "lese personligheter" når man oppgir navn, alder og fødested. Etter kjapt søk på Facebook så finner man mange av de som har svart i denne tråden. Og da spesielt de som har åpne profiler.

Her har driverne av KG forumet virkelig et problem de må ta stilling til og rydde opp i.

Anonymkode: 4d87d...3d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen som kan det, man skal være rimelig nedsnødd og naiv for å ikke skjønne hva TS er ute etter. 

Nå er det bare å gå til kirkebøkene, eiendomsregistre og skattelistene så har man alt man trenger får å finne både navn og adresse på disse enkle personene som har gitt ut sin informasjon i denne tråden.

Jeg er forresten en matt-svart prins i fra Nigeria, dere kan bli rike hvis dere sender meg litt penger.

Anonymkode: 4d87d...3d1

ja for det er jo ikke ørten hundre camillaer som bor i oslo...

Anonymkode: 01eb4...2f8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen som kan det, man skal være rimelig nedsnødd og naiv for å ikke skjønne hva TS er ute etter. 

Nå er det bare å gå til kirkebøkene, eiendomsregistre og skattelistene så har man alt man trenger får å finne både navn og adresse på disse enkle personene som har gitt ut sin informasjon i denne tråden.

Jeg er forresten en matt-svart prins i fra Nigeria, dere kan bli rike hvis dere sender meg litt penger.

Anonymkode: 4d87d...3d1

det er ganske mange KG brukere som ikke bor på stedet de er født også.

Anonymkode: 01eb4...2f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er også enkelt for TS å "lese personligheter" når man oppgir navn, alder og fødested. Etter kjapt søk på Facebook så finner man mange av de som har svart i denne tråden. Og da spesielt de som har åpne profiler.

Her har driverne av KG forumet virkelig et problem de må ta stilling til og rydde opp i.

Anonymkode: 4d87d...3d1

trodde det var vanlig å ha lukket profil på facebook? det har ihvertfall jeg, så du kan ikke finne meg om du prøver å søke meg opp. 

Anonymkode: 01eb4...2f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg, mari 31 berlin, løy, dog er jeg født ca 6 timer fra berlin, er 32 år og navnet mitt er ikke i nærheten av mari. Likevel fant ts ut ting om min personlighet jeg aldri har sagt til noen, men som jeg føler på hver dag. Og jeg er ikke på Facebook.

Anonymkode: ec5e6...201

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg, mari 31 berlin, løy, dog er jeg født ca 6 timer fra berlin, er 32 år og navnet mitt er ikke i nærheten av mari. Likevel fant ts ut ting om min personlighet jeg aldri har sagt til noen, men som jeg føler på hver dag. Og jeg er ikke på Facebook.

Anonymkode: ec5e6...201

Ikke sant! Godt mulig folk svarer med fiktiv personlighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...