Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
18 timer siden, Elseby13 skrev:

Å kjære vene.. synske da eller? Man kan gå ut fra at politiet vet LITT mer enn avgangsstudenter fra Livets Harde Skole på KG...

Å, kjære vene? For en reaksjon du har når man foreslår å tenkes utenfor boksen og ikke a A4 baner. Neida, mye bedre å sitte fast i gjørma og aldri løse saken fordi man ikke vil avvike fra A4 tankegangen. 

Nei, jeg tenkte ikke akkurat på synske, men siden du nevner det - ja, takk, alt av hjelp som kan fåes er velkommen.

Livets Harde Skole kjenner jeg ikke til, men du må være dets beste elev.

Endret av Drizzt
  • Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Njaa ... ein må jo rekne med at dei synske alt veit kva som har skjedd, og kvar ho er å finne, så det er jo berre for dei å melde det inn til politiet sin tipstelefon. Å halde det for seg sjølv ville vere særs uhøvisk.

• Liker 2
Skrevet
På 27.10.2019 den 16.00, Callisto83 skrev:

Som det ble nevnt over, det har jo tydeligvis blitt overført en større sum penger. Dessuten, siden AEH er forsvunnet, så kan man ikke vite sikkert hvordan eventuelt kidnappere har vurdert ting underveis. 

Jeg håper virkelig politiet har gjort en vurdering på om dette muligens kan være betaling for endt arbeid... 

• Liker 11
Skrevet
På 31.10.2019 den 13.43, Madame Butterfly skrev:

Synske? 🤭🤭🤭

Kan jo høre med Sjaman Durek mens man er i gang...

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, Gasellen skrev:

Jeg håper virkelig politiet har gjort en vurdering på om dette muligens kan være betaling for endt arbeid... 

Det har politiet helt sikkert sjekket ut vil jeg tro. Selv tror jeg det er lite sannsynlig. Det ville blant annet bety i praksis at personen som bestilte dette, står i gjeld til de som utførte det. 

Jeg tror fortsatt det er en kidnapping som endte i drap, med økonomisk motiv. At det er stille fra den kanten, kan rett og slett komme av at de "kom unna med det" og ikke vil tiltrekke seg mer oppmerksomhet.

Skrevet
8 minutter siden, Happy-Face skrev:

Den forsvunne gamle damen har vel vært forsvunnet i litt over ett ÅR nå. 

Hvis det virkelig finnes noen ekte "klarsynte" personer, så burde de vel kommet på banen for veldig lenge siden og løst hele saken allerede. Men dette har jo selvfølgelig aldri skjedd fordi påståtte "klarsynte" personer bare er løgnere og svindlere. 

La oss anta at jeg er klarsynt, og at jeg et par måneder etter at hun forsvant fikk se et syn om hvor hun var. Hva skulle jeg gjort med den informasjonen? Tror du politiet ville ha kontaktet meg om jeg ringte inn et tips om hva jeg hadde sett? Eller tror du at noen ville latt meg komme i kontakt med ektemannen hennes? For alt vi vet, så kan mange ha sett henne, uten å ha blitt tatt på alvor.

• Liker 4
Skrevet
On 11/1/2019 at 9:23 AM, SoWhat? said:

Er veldig enig at den fremstår sånn. Det er nok fordi det må være en veldig kald hjerne bak dette. Vi er vel ikke akkurat vant til det, da de fleste drap ikke er planlagt så nøye og skjer i affekt. 

Og så er det begrenset hva vi vet om hva politiet vet, så enda mer uforståelig blir det jo. Og noe motiv er jo ikke lett å forstå her. Av det vi vet. 

Jeg syns motiv er veldig enkelt å forstå hvis hun faktisk var på vei ut av forholdet.

Og utrolig hvor ivrige folk er til å rakke ned på klarsynte uten at det har blitt nevnt i tråden en gang. Kanskje dere kan opprette en egen tråd til klarsynt-hets?

• Liker 4
Skrevet
15 minutter siden, Sol70 skrev:

Jeg syns motiv er veldig enkelt å forstå hvis hun faktisk var på vei ut av forholdet.

Og utrolig hvor ivrige folk er til å rakke ned på klarsynte uten at det har blitt nevnt i tråden en gang. Kanskje dere kan opprette en egen tråd til klarsynt-hets?

Hvis? Det er Ikke noe som hittil har tydet på det som vi vet. En kan spekulere i motiv, ja. Men her må vi forholde oss til det vi vet da  

• Liker 2
Skrevet

@Sol70 Den teorien er kokt sammen av ulike folk på kryss og tvers av diverse fora, det er ingen holdepunkter for å konkludere med det basert på informasjonen fra politiet.

• Liker 2
Skrevet

Dere som snakker om synske, og hvorfor de ikke melder seg. Nå skal ikke jeg påstå at klarsynte finnes eller ikke, men hvis jeg hadde fått et "syn" av hva som har skjedd med Elisabeth, så ville jeg stusset med å gå til politiet med det i redsel for å bli ansett som mistenkt.

Uansett. Politiet har nok ikke behov for klarsynt hjelp. Har inntrykk av at de har ganske god kontroll på saken, i og med de håper å få løst den innen 2019. De sitter på ganske mye mer informasjon enn oss andre.

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, Dunkel skrev:

Dere som snakker om synske, og hvorfor de ikke melder seg. Nå skal ikke jeg påstå at klarsynte finnes eller ikke, men hvis jeg hadde fått et "syn" av hva som har skjedd med Elisabeth, så ville jeg stusset med å gå til politiet med det i redsel for å bli ansett som mistenkt.

Uansett. Politiet har nok ikke behov for klarsynt hjelp. Har inntrykk av at de har ganske god kontroll på saken, i og med de håper å få løst den innen 2019. De sitter på ganske mye mer informasjon enn oss andre.

Det er vel ikke helt uvanlig at "synske" selv tar kontakt med pilitiet tenker jeg. De får nok mange "tips" og tips vi aldri får vite om. Hva de gjør med dem vet vi heller ikke, men de har nok god erfaring med å håndtere den slags.

Og helt enig ellers. De venter på de brikkene/svarene som mangler. Det er sjelden de sier så mye om å løse saker, om håp og tro på det, som de har gjort i denne saken. Håper de får svarene fort og at de får løsningen. Håper mest av alt for familiens skyld

• Liker 1
Skrevet
5 hours ago, mikrobe said:

@Sol70 Den teorien er kokt sammen av ulike folk på kryss og tvers av diverse fora, det er ingen holdepunkter for å konkludere med det basert på informasjonen fra politiet.

Hva er kokt ihop? At hun sa opp verv i mannens selskaper, skaffet seg hund, nylig hadde blitt pensjonist og var med i en gruppe på facebook der de annonserer hus og leiligheter i Gjøvik-området? Og jeg sa "hvis", ikke "at" hun var på vei ut av forholdet. HVIS hun var det, er motivet ikke vanskelig å tenke seg. Og politiet ville ikke gått ut med informasjonen om facebook-gruppen om de så på det som helt irrelevant heller.

"Ett spor politiet undersøker er en Facebook-gruppe hvor Anne-Elisabeth ble meldt inn i mars i fjor, nærmere åtte måneder før hun forsvant. Politiet sjekker blant annet om innmeldingen kan ha en direkte sammenheng med forsvinningssaken, og hvorfor hun ble meldt inn i den aktuelle gruppen."
 https://www.nettavisen.no/nyheter/politiet-undersoker-facebook-gruppe-hvor-anne-elisabeth-var-medlem/3423833248.html

• Liker 5
Skrevet
16 minutter siden, Happy-Face said:

Det burde ikke være så forbanna vanskelig å skrive ett detaljert brev, og sende til det aktuelle politi-distriket / politihuset eller hva det nå er som er ansvarlige for denne etterforskningen. 

Tror du på det når de løser en sak ved hjelp av klarsynte da?

Skrevet

På Åsted Norge i kveld, sa Brøske: "Vi tror saken kan la seg løse"

Han sa også at politiet fortsatt ønsker tips i saken, og da spesielt tips som kan føre til at de finner Anne Elisabeth Hagen.

På slutten av sendingen ble det sagt at de hadde fått inn tips i løpet av kvelden. Men hva slags tips dette kan være, vet vi jo ikke.

• Liker 3
Skrevet
På 31.10.2019 den 13.43, Madame Butterfly skrev:

Synske? 🤭🤭🤭

Håper du kødder nå? 

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, Happy-Face skrev:

Det burde ikke være så forbanna vanskelig å skrive ett detaljert brev, og sende til det aktuelle politi-distriket / politihuset eller hva det nå er som er ansvarlige for denne etterforskningen. 

Ikke vær så naiv. I slike saker så flommer det inn med tips. En av politiets oppgaver er å sile bort alle de tipsene de finner uinteressante. Politiet har ikke resurser til å følge opp mer enn en brøkdel. I hvilken bunke tror du tipsene fra klarsynte havner?

• Liker 3
Skrevet
På 4.11.2019 den 13.34, Happy-Face skrev:

Den forsvunne gamle damen har vel vært forsvunnet i litt over ett ÅR nå. 

Hvis det virkelig finnes noen ekte "klarsynte" personer, så burde de vel kommet på banen for veldig lenge siden og løst hele saken allerede. Men dette har jo selvfølgelig aldri skjedd fordi påståtte "klarsynte" personer bare er løgnere og svindlere. 

Jeg tror ikke det funker sånn at de klarsynte bare tropper opp hos politiet. I Norge er det ikke akseptert å få hjelp på denne måten, mens i USA er det mange forsvinning- og drapssaker løst ved hjelp av klarsynte. Der er det lavere terskel å ringe klarsynt og be om bistand eller at klarsynt melder seg. Bare se reaksjonene i denne tråden - i Norge ville man blitt korsfestet bare man tenker tanken. 

• Liker 2
Skrevet
5 hours ago, Happy-Face said:

Det skjer vel ikke uansett... 

Det har skjedd flere ganger at saker har blitt løst ved hjelp av klarsynte. Tipper de samme som sier at klarsynte har "plikt" til å fortelle politiet hva de ser, er de samme som ikke tror det når selv politiet sier de har fått hjelp av klarsynte. 

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Skrevet
6 timer siden, Sol70 skrev:

Det har skjedd flere ganger at saker har blitt løst ved hjelp av klarsynte. Tipper de samme som sier at klarsynte har "plikt" til å fortelle politiet hva de ser, er de samme som ikke tror det når selv politiet sier de har fått hjelp av klarsynte. 

Kom med et eksempel der klarsynt har løst en sak

• Liker 15
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...