timbar Skrevet 27. januar 2019 #561 Skrevet 27. januar 2019 (endret) 14 hours ago, Brukernavn9 said: Politiets alternative teorier i saken er drap, frivillig forsvinning eller ulykke. https://www.nettavisen.no/nyheter/politiets-alternative-teorier-i-saken-er-drap-frivillig-forsvinning-eller-ulykke/3423585195.html Jeg forstår ikke hvordan ulykke kan være forenlig med spor i saken. Ja det var litt løgent da, hvem har skrevet brevet som ble funnet i huset hvis det dreier seg om forsvinning eller drap da? Merkelige greier. Må jo være henne selv da eller mannen. Og hva med disse løsepengekravet, og denne digitale plattformen som det er skrevet så mye om. Endret 27. januar 2019 av timbar 1
timbar Skrevet 27. januar 2019 #562 Skrevet 27. januar 2019 6 hours ago, Brukernavn9 said: @Pipaluk Her feks er det flere spørsmål sendt inn til VG, som VG svarer på. Alle kan sende inn spørsmål der. https://www.vg.no/spesial/2019/direkte-anne-elisabeth-hagen-savnet/sporsmal Et av spørsmålene: "Hvor befant AEH's telefon seg på det tidspunktet da naboen prøvde å ringe til henne dagen etter at hun forsvant?" "Svar: Hei, Vi har stilt politiet spørsmål om telefonen hennes og hvilke basestasjoner den har slått inn på, men de ønsker ikke å svare på det." Hvorfor er det så hemmelig tro? Skulle ikke tro en slik opplysning skulle ødelegge før etterforskningen? 3
Martin13 Skrevet 27. januar 2019 #563 Skrevet 27. januar 2019 Når man velger pengeutpressing uten noe form for nyttig kommunikasjon, så blir jo offerets verdi for kidnapperne mindre verdt. Hvis disse kidnapperne har tenkt igjennom noe som helst, så vet de jo at de ikke kan bruke "livstegn" til forhandling, med mindre de endrer kommunikasjonsplatform. 1
Pipaluk Skrevet 27. januar 2019 #564 Skrevet 27. januar 2019 4 timer siden, timbar skrev: Ja det var litt løgent da, hvem har skrevet brevet som ble funnet i huset hvis det dreier seg om forsvinning eller drap da? Merkelige greier. Må jo være henne selv da eller mannen. Og hva med disse løsepengekravet, og denne digitale plattformen som det er skrevet så mye om. Har mannen alibi for tidspunktet hun skal ha blitt bortført? På åsted Norge mente politiet at han var på jobb. 2
Gjest Brukernavn9 Skrevet 27. januar 2019 #565 Skrevet 27. januar 2019 Intervju med Leif G.W. Persson i VG 25. januar 2019: "Persson vil ikke kommentere Lørsenskog-forsvinningen. - Der er jeg streng. Hvis jeg uttaler meg om saken, kan jeg utsette offeret for fare" https://www.vg.no/nyheter/i/P3QeGp/leif-gw-persson-pengene-har-faatt-frem-et-moerke-i-meg?utm_content=row-17&utm_source=vgfront https://www.flashback.org/t3009055p106 Hvorfor vil offeret kunne utsettes for fare av at han uttaler seg?
Gjest Brukernavn9 Skrevet 27. januar 2019 #566 Skrevet 27. januar 2019 (endret) Dobbeltpost Endret 27. januar 2019 av Brukernavn9
Gjest Brukernavn9 Skrevet 27. januar 2019 #567 Skrevet 27. januar 2019 (endret) 1 time siden, Pipaluk skrev: Har mannen alibi for tidspunktet hun skal ha blitt bortført? På åsted Norge mente politiet at han var på jobb. Det har vel ikke blitt opplyst noe eksakt tidspunkt for når hun eventuelt har blitt bortført. En tidslinje er jo skrevet: - Mannen dro på jobb kl 09:00. -Telefonkontakt mellom AEH's telefon og et familiemedlems telefon var kl 09:14. -Ukjent tidspunkt: Et annet familiemedlem skal ha forsøkt å ringe til AEH, men får ikke svar. Oppringningen skjedde kort tid etter at 68-åringen var i kontakt med ektemannen. -Ca 13:30 drar mannen hjem fra jobb. En skriver følgende her "Det burde i hvert fall komme frem mer faktaopplysninger om tidslinjen og publisering av mer materiell for å se om det kan hjelpe på hukommelsen til eventuelle intetanende vitner". Endret 27. januar 2019 av Brukernavn9
Gjest Brukernavn9 Skrevet 27. januar 2019 #568 Skrevet 27. januar 2019 5 timer siden, timbar skrev: Hvorfor er det så hemmelig tro? Skulle ikke tro en slik opplysning skulle ødelegge før etterforskningen? Jeg vet ikke. Men jeg kan tenke meg at det er visse detaljer politiet ikke ønsker å gå ut offentlig med fordi de ikke ønsker at gjerningsperson(er) skal vite alt som politiet vet.
Gjest Brukernavn9 Skrevet 27. januar 2019 #569 Skrevet 27. januar 2019 6 timer siden, timbar skrev: Ja det var litt løgent da, hvem har skrevet brevet som ble funnet i huset hvis det dreier seg om forsvinning eller drap da? Merkelige greier. Må jo være henne selv da eller mannen. Og hva med disse løsepengekravet, og denne digitale plattformen som det er skrevet så mye om. Jeg får det heller ikke til å stemme overens med frivillig forsvinning. Her er det noen som skriver at informasjon om politiets alternative teorier er fjernet fra artikler i noen aviser.
Pipaluk Skrevet 27. januar 2019 #570 Skrevet 27. januar 2019 54 minutter siden, Brukernavn9 skrev: Jeg vet ikke. Men jeg kan tenke meg at det er visse detaljer politiet ikke ønsker å gå ut offentlig med fordi de ikke ønsker at gjerningsperson(er) skal vite alt som politiet vet. Ja. Det tror jeg også. Det kan også være at de har noen gjerningsmenn i kikkerten, men vil ikke ødelegge for samarbeidet hvis de røper hvor signalene fra mobilen hennes har blitt fanget opp. De kan også av taktiske grunner opplyse om feil sted, så gjerningsmennene føler seg tryggere. 5
eeqaz Skrevet 27. januar 2019 #571 Skrevet 27. januar 2019 På 9.1.2019 den 12.53, ops2 skrev: Jeg vet ikke mer om dette enn det som står i media, men jeg vil gjerne høre mer om kryptovaluta. Håper vi kan diskutere dette etter hvert som vi får nye opplysninger i saken. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/l1oKoA/politiet-har-raadet-familien-til-ikke-aa-innfri-krav Kan noen komme med et "kryptovaluta for idioter" sammendrag? Det er tusenvis av ulike varianter av kryptovaluta, og veldig mange av de er IKKE anonyme og derfor ikke egnet for kriminalitet da de enkelt kan spores, ikke "værre" eller "bedre" enn penger som vi vet kan være "svarte" eller hvite" og et lands valuta går også opp ned. Når det gjelder Monero, som i denne saken, er nok den valgt fordi der kan man gjøre anonyme transaksjoner. Det er få steder man kan bruke Monero, så Monero veksles ofte til Bitcoin og så vanlig cash - det er her politiet må være på vakt. Mer om hvordan Monereo funker kan du finne her: https://www.vgtv.no/video/169730/kort-fortalt-dette-er-monero
Baretenker Skrevet 28. januar 2019 #572 Skrevet 28. januar 2019 (endret) Der er noe som skurrer med at løsepengene ikke er betalt. Mannen er en av Norges rikeste, skulle ikke tro 9 millioner euro var så mye for ham. Hadde jeg vært i en kidnapping-situasjon hadde jeg mest sansynelig betalt løsepengene, selv om det ikke gir noen garanti. Endret 28. januar 2019 av Baretenker 2
Baretenker Skrevet 28. januar 2019 #573 Skrevet 28. januar 2019 Synes det er bra at politiet ikke kun jobber utifra teorien om at hun har blitt kidnappet. For meg gir teorien om drap mer mening enn kidnapping. Dette utifra de fakta vi har fått via pressen. 6
acna Skrevet 28. januar 2019 #574 Skrevet 28. januar 2019 1 minutt siden, Baretenker skrev: For meg er det noe som skurrer med at løsepengene ikke er betalt. Mannen er en av Norges rikeste, skulle ikke tro 9 millioner euro var så mye for ham. Hadde jeg vært i en kidnapping-situasjon hadde jeg mest sansynelig betalt løsepengene, selv om det ikke gir noen garanti. Hvis løspengekravet hadde vært lavere så kanskje det hadde vært betalt for lenge siden, men 9 millioner euro er urealistisk høyt uansett hvor mye man har fra før. Jeg skjønner godt at han (og familien) ikke har gitt etter og betalt. 5
Baretenker Skrevet 28. januar 2019 #575 Skrevet 28. januar 2019 2 minutter siden, acna skrev: Hvis løspengekravet hadde vært lavere så kanskje det hadde vært betalt for lenge siden, men 9 millioner euro er urealistisk høyt uansett hvor mye man har fra før. Jeg skjønner godt at han (og familien) ikke har gitt etter og betalt. Hagen har 52 milliarder NOK i formue, 8 millioner euro er ikke en ekstrem sum tatt formuen i betraktning... 1
acna Skrevet 28. januar 2019 #576 Skrevet 28. januar 2019 1 minutt siden, Baretenker skrev: Hagen har 52 milliarder NOK i formue, 8 millioner euro er ikke en ekstrem sum tatt formuen i betraktning... Hvis du leser det du siterte meg på, så ser du at jeg mener løspengekravet er ekstremt høyt og urealistisk uavhengig av størrelsen på formuen hans. Han kunne hatt ti ganger så stor formue, og jeg ville ment det samme. En mindre sum hadde vært mer realistisk hvis målet er å få utbetalt noe. (Min mening) 4
Baretenker Skrevet 28. januar 2019 #577 Skrevet 28. januar 2019 (endret) 4 minutter siden, acna skrev: Hvis du leser det du siterte meg på, så ser du at jeg mener løspengekravet er ekstremt høyt og urealistisk uavhengig av størrelsen på formuen hans. Han kunne hatt ti ganger så stor formue, og jeg ville ment det samme. En mindre sum hadde vært mer realistisk hvis målet er å få utbetalt noe. (Min mening) Ser hva du skriver, men da har vi nok litt forskjellige meninger. Personlig tror jeg formuen til den som skal betale har mye å si når det kommer til hvor høyt kravet om løsepenger settes, og at summen de her har satt er «rimelig» . Endret 28. januar 2019 av Baretenker
acna Skrevet 29. januar 2019 #578 Skrevet 29. januar 2019 Da er vi enige om ar vi er uenige, Baretenker😊 Det er bra å få frem forskjellige synspunkt👍 1
Nevod Skrevet 29. januar 2019 #579 Skrevet 29. januar 2019 6 timer siden, Baretenker skrev: Hagen har 52 milliarder NOK i formue, 8 millioner euro er ikke en ekstrem sum tatt formuen i betraktning... 52 milliarder??????? Da hadde han vært Norges desidert rikeste! Hagen er god for ca 1,7 milliard. 14
Jolanda Skrevet 29. januar 2019 #580 Skrevet 29. januar 2019 10 timer siden, Baretenker skrev: Der er noe som skurrer med at løsepengene ikke er betalt. Mannen er en av Norges rikeste, skulle ikke tro 9 millioner euro var så mye for ham. Hadde jeg vært i en kidnapping-situasjon hadde jeg mest sansynelig betalt løsepengene, selv om det ikke gir noen garanti. Hvorfor skrives det innlegg som dette om og om igjen? Det er forklart maange ganger hvorfor man ikke bør betale. 4
Anbefalte innlegg