Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Brukernavn9
Skrevet
1 minutt siden, T-Rex skrev:

For økonomisk anlagte er dette helt normalt, ja. Og det er ofte økonomisk anlagte som blir rike.

Jeg forstår. Takk for svar! :) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, Brukernavn9 said:

Jeg forstår. Takk for svar! :) 

Jeg finnes ikke økonomisk anlagt, dette til informasjon. Men jeg ser jo hva andre gjør.

Gjest Brukernavn9
Skrevet
12 minutter siden, T-Rex skrev:

For økonomisk anlagte er dette helt normalt, ja. Og det er ofte økonomisk anlagte som blir rike.

De som kommer på befaring i slike tilfeller; gjør de som regel befaringen og prisoverslaget gratis? I så fall er det misbruk av deres tid dersom man ikke har  planlagt å velge ut et av de firmaer som har gjennomført befaring + gitt prisoverslag.
Det blir jo i så fall som om jeg skulle gått til  4 tannleger og fått gratis prisoverslag, for deretter å gå til familiens faste tannlege og evt kreve å få tannbehandlingen utført av familetannlegen til den laveste prisen som ble tilbydt av en tannlege som ga prisoverslag? :) 

Skrevet
1 minutt siden, Brukernavn9 said:

De som kommer på befaring i slike tilfeller; gjør de som regel befaringen og prisoverslaget gratis? I så fall er det misbruk av deres tid dersom man ikke har  planlagt å velge ut et av de firmaer som har gjennomført befaring + gitt prisoverslag.
Det blir jo i så fall som om jeg skulle gått til  4 tannleger og fått gratis prisoverslag, for deretter å gå til familiens faste tannlege og evt kreve å få tannbehandlingen utført av familetannlegen til den laveste prisen som ble tilbydt av en tannlege som ga prisoverslag? :) 

Jeg tror det er vanlig, ja. Men vær så snill, ikke avspor saken.

• Liker 4
Skrevet
20 minutter siden, mafiadrone skrev:

Så hva mener du har skjedd?

Jeg mener ingenting. Jeg kan ikke mene noe all den tid vi ikke har forutsetninger for det. Det jeg tenker er at saken er veldig uforståelig mtp andre bortføringssaker jeg har satt meg litt inn i. At eventuelle kidnappere velger en så godt voksen kvinne fordi det unektelig er mye større risiko enn ved å bortføre unge. Da tenker jeg på helse, på gjenkjennelsesfaktorer( voksne får med seg mye mer, og evner å reflektere mer, samt at det å holde de fanget er mer utfordrende). At eventuelle kidnappere ikke har holdt mer kontakt/ presset mer på. Syns også at summen de forlanger er svært høy. De følger ikke vanlig "prosedyre" ifht liknende saker. Mye skurrer på høy frekvens. 

• Liker 6
Skrevet (endret)

Ok. Beklager. Her står det mer om hvordan man kommuniserer ved hjelp av Monero https://www.nrk.no/norge/kidnappernes-dilemma_-kan-ikke-sende-livstegn-pa-kanalen-de-har-valgt-1.14394650

Que?

Hvis du mener jeg skal kommunisere med dem: Det er så godt som selvdrap. Og jeg har ikke noe forhold til disse menneskene.

Endret av T-Rex
  • Liker 1
Gjest Brukernavn9
Skrevet
3 minutter siden, T-Rex skrev:

Que?

Hvis du mener jeg skal kommunisere med dem: Det er så godt som selvdrap. Og jeg har ikke noe forhold til disse menneskene.

Nei, jeg mente ikke det :)  Dette er en informativ artikkel med video, publisert  i går. Jeg postet linken til alle som ønsker å se.

Skrevet

Nei, jeg mente ikke det :)  Dette er en informativ artikkel med video, publisert  i går. Jeg postet linken til alle som ønsker å se.

Det sier de alle.

Gjest Brukernavn9
Skrevet (endret)
25 minutter siden, T-Rex skrev:

Det sier de alle.

? Ingen baktanker her :) 

-----

Politiets alternative teorier i saken er drap, frivillig forsvinning eller ulykke    https://www.nettavisen.no/nyheter/politiets-alternative-teorier-i-saken-er-drap-frivillig-forsvinning-eller-ulykke/3423585195.html

Hvordan kan en ulykke føre til et utpressingsbrev?!

-----

Brevet er tettskrevet over flere ark, og er blitt skrevet ut fra en datamaskin. Man også kan analysere hva slags printer som er brukthttps://www.nrk.no/ostlandssendingen/slik-kan-trusselbrevet-avslore-gjerningsmennene-1.14379911

Endret av Brukernavn9
Gjest Brukernavn9
Skrevet
1 time siden, SoWhat? skrev:

Greit at politiet selv nå sier at de også tenker på annet enn bortføring som har skjedd. Ikke at noen ikke har skjønt det, men at de nå bekrefter alternativer som drap og frivillig forsvinning; eventuellt de to siste sammen.

Jeg har vondt for å tro at det er frivillig forsvinning. Det ville vært det som hadde sjokkert meg. Fordi hun beviselig er dedikert til familien og fordi det virker hårreisende at hun selv skal late som å være bortført og holde så mange for narr pluss sende beskjeder som er blitt gjort! Så da er alt annet mye mer sannsynlig. 

Mente at dødsfall og frivillig forsvinning er et alternativ. Ikke drap!

Politiets alternative teorier i saken er drap, frivillig forsvinning eller ulykke.  https://www.nettavisen.no/nyheter/politiets-alternative-teorier-i-saken-er-drap-frivillig-forsvinning-eller-ulykke/3423585195.html

Jeg forstår ikke hvordan ulykke kan være forenlig med spor i saken.

Skrevet
2 timer siden, Brukernavn9 skrev:

Politiets alternative teorier i saken er drap, frivillig forsvinning eller ulykke.  https://www.nettavisen.no/nyheter/politiets-alternative-teorier-i-saken-er-drap-frivillig-forsvinning-eller-ulykke/3423585195.html

Jeg forstår ikke hvordan ulykke kan være forenlig med spor i saken.

Nå har nok ikke ulykke hovedfokus heller, men dette viser i det minste at Politiet også arbeider med alternative teorier. De går nok ut med dette fordi det har vært mange antagelser og teorier fra mennesker som ikke har grunnlag til å synse etter eget forgodtbefinnende i denne saken, noe jeg mener at blir helt feil.

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjon. Elaine Marley, mod.

Skrevet

Har de funnet fingeravtrykk fra uvedkommende i huset?

• Liker 3
Gjest Brukernavn9
Skrevet
6 timer siden, Made4u skrev:

Nå har nok ikke ulykke hovedfokus heller, men dette viser i det minste at Politiet også arbeider med alternative teorier. De går nok ut med dette fordi det har vært mange antagelser og teorier fra mennesker som ikke har grunnlag til å synse etter eget forgodtbefinnende i denne saken, noe jeg mener at blir helt feil.

Takk for svar! Jeg vet ikke hva årsaken er til at de går ut med dette i media.

2 timer siden, Pipaluk skrev:

Har de funnet fingeravtrykk fra uvedkommende i huset?

Det har ikke stått noe om det i de artiklene jeg har lest. Politiet har blitt stilt mange spørsmål om forskjellige detaljer som de ikke ønsker å svare på (trolig av hensyn til etterforskningen av saken).

Gjest Brukernavn9
Skrevet

@Pipaluk Her feks er det flere spørsmål sendt inn til VG, som VG svarer på. Alle kan sende inn spørsmål der.  https://www.vg.no/spesial/2019/direkte-anne-elisabeth-hagen-savnet/sporsmal

Et av spørsmålene: 

"Hvor befant AEH's telefon seg på det tidspunktet da naboen prøvde å ringe til henne dagen etter at hun forsvant?"
"Svar: Hei, Vi har stilt politiet spørsmål om telefonen hennes og hvilke basestasjoner den har slått inn på, men de ønsker ikke å svare på det."
Skrevet
18 minutter siden, Brukernavn9 skrev:

Det har ikke stått noe om det i de artiklene jeg har lest. Politiet har blitt stilt mange spørsmål om forskjellige detaljer som de ikke ønsker å svare på (trolig av hensyn til etterforskningen av saken).

Neppe, vil anta at eventuelle kidnappere som har lagt igjen få spor, er smarte nok til å ha benyttet hansker for å ikke gjøre det for enkelt for politiet.

Gjest Brukernavn9
Skrevet
1 minutt siden, Made4u skrev:

Neppe, vil anta at eventuelle kidnappere som har lagt igjen få spor, er smarte nok til å ha benyttet hansker for å ikke gjøre det for enkelt for politiet.

Det tenker jeg at du har rett i :) 

Skrevet
1 minutt siden, Brukernavn9 skrev:

Det tenker jeg at du har rett i :) 

Jeg glimter tidvis til. :)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...