Gå til innhold

Fått snø inn i laderen...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! I går glemte jeg å lukke lokket på laderen, og våknet i dag opp til MASSE SNØ inni selve støpselet på bilen :( Faen i helvete, hva gjør jeg nå??!!! Er hele bilen ødelagt? Hva skjer når det begynner å smelte? Vil det renne masse vann dit? Er ikke det ganske farlig? :( Skal egentlig bruke bilen i ettermiddag men nå vet jeg ikke engang om jeg TØR å starte bilen... :( 

Anonymkode: ba624...a41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som kan svare om dette er farlig eller ikke? :(

Anonymkode: ba624...a41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring bilforhandleren og hør. Men kan ikke forstå at bilen er ødelagt. Ev tørke laderen med hårføner?

Anonymkode: c128d...554

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen tåler det. Den er tross alt laget for å stå ute og lade ute.

Børst vekk det du klarer. og lukk igjen. Det blir ikke så mye vann av snø, og det pleier å være et dreneringshull inni der.

Anonymkode: 3f2cd...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere. Jeg leste litt andre artikler og de fleste foreslo å kjøre bilen til et parkeringshus og la den stå der og tørke litt. Så det er nok ikke farlig å starte bilen og kjøre med det, og det vil jo fordampe når motoren blir varm nok.

Det er ikke min bil, jeg leaser den, og fikk nå fullstendig panikk for at jeg har ødelagt en bil til 700.000. Gratulerer med livet til meg, liksom. Kan informere om at jeg nå ikke har fulltsendig panikk lenger og faller til ro med at det hadde vært ELENDIG design hvis bilen ble ødelgat av at man glemmer å lukke luken.... Da regner jeg med at de hadde lagt inn en varsellyd når man prøver å låse bilen uten å ha lukket den hvert fall.

Anonymkode: ba624...a41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det kan hende at du får noen feil når det er tørket (har gjort samme tabben selv). Jeg renset derfor kontaktene med alkohol og en q-tips for rester. Det fungerte bra for meg.

Anonymkode: b6c14...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk dere. Jeg leste litt andre artikler og de fleste foreslo å kjøre bilen til et parkeringshus og la den stå der og tørke litt. Så det er nok ikke farlig å starte bilen og kjøre med det, og det vil jo fordampe når motoren blir varm nok.

Det er ikke min bil, jeg leaser den, og fikk nå fullstendig panikk for at jeg har ødelagt en bil til 700.000. Gratulerer med livet til meg, liksom. Kan informere om at jeg nå ikke har fulltsendig panikk lenger og faller til ro med at det hadde vært ELENDIG design hvis bilen ble ødelgat av at man glemmer å lukke luken.... Da regner jeg med at de hadde lagt inn en varsellyd når man prøver å låse bilen uten å ha lukket den hvert fall.

Anonymkode: ba624...a41

Skjer stadig vekk at jeg glemmer å lukke ladeluka på bilen og kjører til jobb (ca 3 mil), med luka på vidt gap. Aldri et feilslag for det om. Det er på en mye rimeligere bil enn du har tilgang på.

Anonymkode: 3f2cd...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk har sluttet å stresse altså :) Men fikk maks panikk i dag tidlig hahahah nå må jeg bare le av meg selv.

Anonymkode: ba624...a41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt tips om ladeporten er full av snø og man ikke får ladet er å finne fram hårføneren. NB: Ikke varmepistolen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, BMW 5-serie 535D skrev:

En god grunn for å ikke ha elbil 

nei, for diesel-elskere glemmer aldri å luke påfyllingsluker..

 

Anonymkode: b6c14...d58

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

nei, for diesel-elskere glemmer aldri å luke påfyllingsluker..

 

Anonymkode: b6c14...d58

Hvordan kan man sammenligne dette? Dessuten var det i Russland, kvinnfolk og vodka. Dieselbil tar ikke skade av å glemme å lukke tanklokket pga litt snø... dette hadde like fort skjedd med strømledning inn i bilen som diesel eller bensin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Hvordan kan man sammenligne dette? Dessuten var det i Russland, kvinnfolk og vodka. Dieselbil tar ikke skade av å glemme å lukke tanklokket pga litt snø... dette hadde like fort skjedd med strømledning inn i bilen som diesel eller bensin...

Om snøen smelter og renner inn i tanken får du problemer jo. Det siste du vil ha i dieselen din er vann.

Snø i ladeluka renner ikke inn i batteriet, vann har litt problemer med å bli til elektroner som kan følge ledningen (om man ikke har vannet oppi et vannkraftverk først da).

Vil også oppfordre deg til å prøve å sette deg inn, starte opp og prøve å kjøre en elbil som står på lading. Svaret er at det går ikke, det er lagt inn sperring mot akkurat dette. Står bilen på lading, får du rett og slett ikke rikket bilen en millimeter.

Dette er nok et innlegg av mange der du uforvarende blotter din mangel på kunnskap om elbiler. Vi som ønsker elbilen dit pepper'n gror er en dårlig kilde. Lån deg heller en elbil, evt hold kjeft om ting du ikke har greie på. 

Anonymkode: 3f2cd...d68

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selg lekebilen din  , og kjøp deg ordentlig bil.DIESEL

Anonymkode: e8529...ce4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...