Gå til innhold

Den rolige og mest mulig saklige KariMaritas-tråden

Ardwinna

Anbefalte innlegg

Gjest Carina Maria
12 minutter siden, kittkatt skrev:

Men er hun stor blant KG’s brukere? Nei. Er hun stor i Norge? Nei. Er det veldig mange som er interessert i å diskutere hennes blogg her? Nei. 

Hvorfor gjør vi dette? Fordi vi synes det er slitsomt når ting som ikke er riktig, blir gjort. Og er lett provosert. Det er vel egentlig ferdig snakka. Tone og den som starta denne tråden mener hun har en blogg som de vil diskutere (selvom det er uinteressant og dårlige bilder ?). Omtrent alle andre synes det er unødvendig.

Gode poeng du kommer med 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Tone238 skrev:

Det stemmer nok ikke for hun hadde mange tusen lesere pr uke i jula før det var noen tråder om henne her. Ja nettopp meningen er forskjellig, for smaken er som baken 😊

Ok.  Da tar jeg nok feil da.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt, spekulasjoner, avsporinger og latterliggjøring, samt svar til dette.

Tråden åpnes igjen, men vil bli stengt om det blir flere regelbrudd.

Yvonne (teamleder)

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tone238 skrev:

Ja det virker som hun er veldig stor på KG ☺️

Hva er det som ikke er riktig? Det er ikke mer unødvendig å diskutere denne bloggeren enn en hvilken som helst annen blogger. Blir provosert? Da er det vel best å holde seg unna tråden da.

Det er kun pga alle reklamepostene vedr. denne bloggen

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macimba

Disse trådene er helt meningsløse, så jeg tenker at mod like godt kan stenge dem med en gang. Det er bare et tidsspørsmål før den modereres igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
2 timer siden, kittkatt skrev:

Men er hun stor blant KG’s brukere? Nei. Er hun stor i Norge? Nei. Er det veldig mange som er interessert i å diskutere hennes blogg her? Nei. 

Hvorfor gjør vi dette? Fordi vi synes det er slitsomt når ting som ikke er riktig, blir gjort. Og er lett provosert. Det er vel egentlig ferdig snakka. Tone og den som starta denne tråden mener hun har en blogg som de vil diskutere (selvom det er uinteressant og dårlige bilder ?). Omtrent alle andre synes det er unødvendig.

Tydeligvis :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Carina Maria
6 minutter siden, Macimba skrev:

Disse trådene er helt meningsløse, så jeg tenker at mod like godt kan stenge dem med en gang. Det er bare et tidsspørsmål før den modereres igjen.

Jeg er enig trådene er menings løse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Tydeligvis :Nikke:

Jeg synes det virker som at trådene engasjerer i seg selv, heller enn blogg/blogger. 

Litt som at folk flest ikke er superfascinert av noens avstandsforelskelse, men noen tråder/trådstartere klarer å lage legendariske tråder (som hun som liker legen sin) og det er rett og slett trådene, svarene, kommentarene og det totale glade vanvidd som engasjerer - ikke at noen har en crush på en lege. 

Samme er det her. Det er ikke bloggen som er så himla engasjerende, det er trådene som er engasjerende, som fyrer folk opp, får noen til å poste popcorn-emoticons og.. Ja. Den totale pakken av usakligheter, kverulering i sirkler, ti sjanser til å score en god one-liner (og hundre sjanser til å lese en god one-liner)... Det er den totale pakken av "vanvidd" i og rundt disse trådene som lokker ekstra publikum, også kan ikke folk dy seg for å pirke når noen er lette å pirke på.. Også tar det av, flere lesere, mer pirk.... 

Bloggen er neppe så stor på KG, men disse trådene er ganske episke. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
1 minutt siden, Zoey skrev:

Jeg synes det virker som at trådene engasjerer i seg selv, heller enn blogg/blogger. 

Litt som at folk flest ikke er superfascinert av noens avstandsforelskelse, men noen tråder/trådstartere klarer å lage legendariske tråder (som hun som liker legen sin) og det er rett og slett trådene, svarene, kommentarene og det totale glade vanvidd som engasjerer - ikke at noen har en crush på en lege. 

Samme er det her. Det er ikke bloggen som er så himla engasjerende, det er trådene som er engasjerende, som fyrer folk opp, får noen til å poste popcorn-emoticons og.. Ja. Den totale pakken av usakligheter, kverulering i sirkler, ti sjanser til å score en god one-liner (og hundre sjanser til å lese en god one-liner)... Det er den totale pakken av "vanvidd" i og rundt disse trådene som lokker ekstra publikum, også kan ikke folk dy seg for å pirke når noen er lette å pirke på.. Også tar det av, flere lesere, mer pirk.... 

Du har helt rett, ganske legendarisk er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at Tone238 skriver at Kari Marita aldri har skrevet at hun ikke ønsker at det skal bli opprettet tråder om henne. Kun at hun ønsker å bli respektert.

Men dette vil jeg tro de fleste av oss ikke har fått med seg. Og siden du kun er en bruker her inne og ikke kan snakke for henne, så bør blogger selv informere om hun ønsker at det skal bli opprettet en tråd om henne eller ikke.

Så jeg synes hun kan nevne dette i et blogginnlegg. Hun skriver jo at hun ikke ønsker å ha noe med KG å gjøre, og at dette forumet holder hun seg langt unna.

Så for meg virker det som hun absolutt ikke vil bli omtalt her inne, og i hvertfall ikke at det skal bli opprettet en tråd om henne! Det er det eneste logiske jeg klarer å komme fram til i all

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Publisert før jeg var ferdig. Men ja, det eneste jeg klarer å komme fram til. Så da venter jeg spent på fortsettelsen 😌🕵🏼‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
1 minutt siden, Zoey skrev:

Gode poeng du også kommer med.

Det er ikke bloggern som engasjerer men trådene i seg selv for når man ser 3 tråden om bloggern bli startet kan en ikke tro sine øyne og man blir oppgitt rett og slett for dette er ikke en blogg og diskutere.

Det som også er fasinerende er når man har skrevet sin mening blir man bombandert med uskalige mot argumenter fra de få som liker bloggern og det hjelper ikke og prøve og svare noen som kommer med gode poenger for får du også en mot kommentar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Zoey skrev:

Der fikk du sagt det 😂 Jeg koser meg rett og slett innpå disse trådene! 😌

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Carina Maria
25 minutter siden, Honey Dew skrev:

Det er kun pga alle reklamepostene vedr. denne bloggen

Det er derfor vi reagerer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvikkvas

Så lenge hun ikke bryter Norsk lov. Da har vel ikke jeg eller andre noe med hennes valg. 

Endret av Kvikkvas
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger bloggere for inspirasjon, noe jeg tror mange der ute gjør.

For min del leser jeg treningsblogger for inspirasjon om kosthold og treningsprogrammer. Interiørblogger for stilige løsninger og kreative måter å innrede hjemmet sitt på. Blogger fra næringslivet om aktuelle saker for min bransje osv.

Caroline Berg Eriksen for eksempel, har klart å skape et bloggimperiet ved å fremstille sitt liv som «perfekt». Hun får leserne til å hige etter det hun har. Samme kan man si for mange andre toppbloggere. De har klart å skape en illusjon av et «perfekt» liv og de tjener penger på at andre vil ha det samme som de har.

Hvor i alle dager skal man hente  inspirasjon fra hos en middelaldrende, overvektig (ikke hets, hun skriver det selv på bloggen), uføretrygdet dame med botox som er opphengt vesker og hundene sine?

Det er absolutt ingenting ved den bloggen som gjør at man blir inspirert eller at man higer etter det hun har? 

Eneste hun har klart her er å spamme ned forumet med unødvendig støy? 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Kvikkvas
3 timer siden, Tone238 skrev:

Hva så? Må hun bli toppblogger da? Og det er jo bloggere som blogger uten å være på blogg plattform også, så hva har det med saken å gjøre?

Det står over denne tråden om bloggere. At bloggere uansett kan diskuteres i denne tråden. Ingenting og diskutere om det. Når det er lov. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
6 minutter siden, Bacon2015 skrev:

For min del leser jeg treningsblogger for inspirasjon om kosthold og treningsprogrammer. Interiørblogger for stilige løsninger og kreative måter å innrede hjemmet sitt på. Blogger fra næringslivet om aktuelle saker for min bransje osv.

Caroline Berg Eriksen for eksempel, har klart å skape et bloggimperiet ved å fremstille sitt liv som «perfekt». Hun får leserne til å hige etter det hun har. Samme kan man si for mange andre toppbloggere. De har klart å skape en illusjon av et «perfekt» liv og de tjener penger på at andre vil ha det samme som de har.

Hvor i alle dager skal man hente  inspirasjon fra hos en middelaldrende, overvektig (ikke hets, hun skriver det selv på bloggen), uføretrygdet dame med botox som er opphengt vesker og hundene sine?

Det er absolutt ingenting ved den bloggen som gjør at man blir inspirert eller at man higer etter det hun har? 

Takk du setter ord på det. Jeg er i 30 årene og da jeg var i 20 årene var det ikke middel aldrende damer jeg så opp til men dem i 30 årene.

En blogg skal gi meg inspirasjon og gjør den ikke det gidder jeg ikke bruke en kalori på og lese bloggen. 

Alle topp bloggerene har bygd seg en blogg bedrift på positiv eller negativ måte. Noen bedre enn andre men slik er det. Dem lever av og blogge og dem er populære hos sine sponsorer, Gjennom år har dem opp arbeidet blogg bedriften dit dem er kommet i dag. Dem er etter traktet i forskjellige tv program og dem blir interjuet i media ellers. Dem er det som blogger som diskuteres i tråden ikke er nemlig store influencere på hver sin måte. 

Jeg er enig med deg @Bacon2015 i din siste setning. 

Endret av Carina Maria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Leselusa skrev:

Vi som ikke ønsker å diskutere bloggen får bare prøve å ikke la oss provosere og heller la være å kommentere. Mulig det er eneste fungerende strategi 😜

Dette er en god ide.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Bacon2015 skrev:

Amen!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...