Gå til innhold

Den rolige og mest mulig saklige KariMaritas-tråden


Ardwinna

Anbefalte innlegg

Dette er min første tråd i Rampelyset (tror jeg sannelig) og jeg oppretter den av to grunner:

1. Fordi KariMaritas-tråder har fått et rykte på seg for å alltid bli slettet under mystiske omstendigheter, og da er det jo interessant å se hvor lenge vi greier å holde liv i denne tråden uten at den blir avlivet i all stillhet på bakrommet. Det er i hvertfall ingen tvil om at jeg ikke er bloggeren bak KariMaritas, så tråden blir ihvertfall ikke slettet fordi den anses som egenreklame.

2. Noen der ute har tydeligvis veldig lyst til å ha en tråd om denne bloggen og da tenker jeg at vi liksågodt kan ha det, sammen med alle de andre bloggertrådene her.

Jeg har såvidt kikket innom KM-bloggen av ren nysgjerrighet etter alt ståket de siste par døgnene, og jeg har ikke noe spesielt forhold til bloggen i verken den ene eller andre retningen. Men jeg tenker at denne bloggen tydeligvis engasjerer, ihvertfall noen brukere, så da er det verdt et forsøk å ha den liggende i Rampelyset.
MEN: Dersom tråden skal ha en mulighet til å vare lenge er det selvsagt et krav at man holder seg saklig i omtalen av bloggen og bloggeren bak. Det er også et krav at man holder seg saklig i omtalen av andre brukere som er i tråden, uansett om man er rivende uenige. Det er mulig å være ærlig samtidig som man forholder seg saklig. Tror jeg bestemt.

Så KariMaritas-bloggen; Ja eller nei? Grei ut og drøft.
 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For min egen del er det ett nei.  Jeg synes det er for dårlig innhold og dårlige bilder.  Alt handler om vesker, hund/katt og slanking.  Synes ikke hun skriver på en måte som fenger meg. . Ifølge bloggplatformen hun bruker så hadde hun 21 tusen lesere men er det på 1 døgn?  Synes dette høres mye ut

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macimba

Jeg har også lest denne bloggen nå, og den er i mine øyne ikke verre enn mange andre blogger. De fleste gnager på sitt, og er seg selv nærmest  

Spennende er det ikke siden blogger kun er opptatt at vesker, negler, bryn, vipper og lepper i tillegg til evige slankekurer.

Jeg skal ikke sette verken fysisk eller psykisk diagnose på noen, men jeg antar at bloggeren trenger en form for hjelp med problemene sine. 

Endret av Macimba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra det lille jeg har sett så synes jeg det burde ha vært mer variasjon i valg av bilder på bloggen. Det hadde vært mer interessant med bilder som illustrerer det hun skriver om, fremfor intetsigende selfies. Og nei, jeg sier ikke noe negativt om utseendet, jeg kommenterer valg av illustrasjonbilder i innleggene.

Bloggen apellerer heller ikke til meg og mine interesser, men det handler like mye om meg og smaken min som om bloggen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Tone238 kommer du, eller? Her ruller jeg ut den røde løperen og tar i mot deg med åpne armer og et glass sprudlende godsaker! Værsågod stig på! :)

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser bloggen og liker den selv om jeg ikke har noe særlig til felles med dama. Ikke sliter jeg med vekten, ikke er jeg spesielt opptatt av vesker og jeg er imot kosmetiske behandlinger. Glad i dyr da, det er vel det eneste vi har til felles, men hun skriver jo ikke så mye om dyrene sine. 

Tror grunnen til at jeg liker bloggen er at hun er så ærlig. Det er tøft gjort å stå frem og åpne seg sånn som hun gjør. Jeg håper virkelig hun får hjelp med spiseforstyrrelsen sin og klarer å oppnå en jevn og varig vekt. Fryktelig trist at hun sprakk igjen og la på seg over 20 kg siden i sommer. Hun hadde jo gått ned så mye. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Carina Maria
11 minutter siden, terteskjell skrev:

For min egen del er det ett nei.  Jeg synes det er for dårlig innhold og dårlige bilder.  Alt handler om vesker, hund/katt og slanking.  Synes ikke hun skriver på en måte som fenger meg. . Ifølge bloggplatformen hun bruker så hadde hun 21 tusen lesere men er det på 1 døgn?  Synes dette høres mye ut

21 000 lesere? Det tror jeg null og niks på med mindre bloggen registrerer side henvisninger da kan dem komme opp i høyt leser tall. Det er unike lesere dem tar utgangspunkt i. 

Bloggen har jeg sluttet og lese for lenge siden for den faller ikke smak hos meg og bloggen er det jeg kaller for kjedelig. Bildene er dårlige og det hører ingen steder hjemme at en voksen dame midten av 40 årene legger ut snap chat bilder av seg selv med filter med kanin ører eller hunde ører. Jeg kjenner noen 40 åringer men ingen av dem legger ut slike snap chat bilder men tenåringer jeg kjenner gjør det. 

Bloggen kommer aldri til og fenge meg for jeg krever mye mer av en voksen blogger i midten av 40 årene. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bloggen har jeg ikke så mye meninger om, men jeg synes faktisk at hun får for mye kritikk på KG, det er rene lynsje-stemningen i de trådene som har vært.

Hva så om det er Kari Marita som med forskjellige brukere omtaler bloggen? Det er vel ikke snakk om at hun kan hente ut store sponsor avtaler akkurat? Jeg syns faktisk litt synd i henne jeg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Oliviero skrev:

Bloggen har jeg ikke så mye meninger om, men jeg synes faktisk at hun får for mye kritikk på KG, det er rene lynsje-stemningen i de trådene som har vært.

Hva så om det er Kari Marita som med forskjellige brukere omtaler bloggen? Det er vel ikke snakk om at hun kan hente ut store sponsor avtaler akkurat? Jeg syns faktisk litt synd i henne jeg.

Nei, men det er ikke lov å reklamere for sin egen blogg her inne

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
9 minutter siden, Oliviero skrev:

Bloggen har jeg ikke så mye meninger om, men jeg synes faktisk at hun får for mye kritikk på KG, det er rene lynsje-stemningen i de trådene som har vært.

Hva så om det er Kari Marita som med forskjellige brukere omtaler bloggen? Det er vel ikke snakk om at hun kan hente ut store sponsor avtaler akkurat? Jeg syns faktisk litt synd i henne jeg.

Det er vel mer måten denne bloggern har oppført seg i forskjellige tråder som har gjort at bloggern har fått kritikk av flere i forskjellige tråder. Det er ikke lett når en bruker tror at alt som skrives om noen temaer handler om seg selv. 

Det er ikke lov og ha flere brukere på kvinne guiden og det er ikke lov for dem som blogger og reklamere for egne blogger. 

Endret av Carina Maria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
14 minutter siden, Spekulasjoner&hets skrev:

Jeg leser bloggen og liker den selv om jeg ikke har noe særlig til felles med dama. Ikke sliter jeg med vekten, ikke er jeg spesielt opptatt av vesker og jeg er imot kosmetiske behandlinger. Glad i dyr da, det er vel det eneste vi har til felles, men hun skriver jo ikke så mye om dyrene sine. 

Tror grunnen til at jeg liker bloggen er at hun er så ærlig. Det er tøft gjort å stå frem og åpne seg sånn som hun gjør. Jeg håper virkelig hun får hjelp med spiseforstyrrelsen sin og klarer å oppnå en jevn og varig vekt. Fryktelig trist at hun sprakk igjen og la på seg over 20 kg siden i sommer. Hun hadde jo gått ned så mye. 

Jeg synes vi skal vere forsiktig med og diskutere eventuelle spise forstyrrelse, slanking og vekt i tråden om bloggeren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmy_H
21 minutter siden, Spekulasjoner&hets skrev:

Jeg leser bloggen og liker den selv om jeg ikke har noe særlig til felles med dama. Ikke sliter jeg med vekten, ikke er jeg spesielt opptatt av vesker og jeg er imot kosmetiske behandlinger. Glad i dyr da, det er vel det eneste vi har til felles, men hun skriver jo ikke så mye om dyrene sine. 

Tror grunnen til at jeg liker bloggen er at hun er så ærlig. Det er tøft gjort å stå frem og åpne seg sånn som hun gjør. Jeg håper virkelig hun får hjelp med spiseforstyrrelsen sin og klarer å oppnå en jevn og varig vekt. Fryktelig trist at hun sprakk igjen og la på seg over 20 kg siden i sommer. Hun hadde jo gått ned så mye. 

Hun var jo på treningskamp med Funky i sin tid, forsto det sånn at hun likte henne godt. Hun er jo opptatt av trening også (altså KM). Hun har blogget om sine psykiske utfordringer også?

Endret av Emmy_H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, Ardwinna skrev:

@Tone238 kommer du, eller? Her ruller jeg ut den røde løperen og tar i mot deg med åpne armer og et glass sprudlende godsaker! Værsågod stig på! :)

Ja er her jeg. Hyggelig med en tråd uten drittslenging og beskyldninger 😊 Jeg har jo sagt jeg liker bloggen hennes veldig godt, og jeg syns det er trist at hun sliter med vektproblemer. Hun har jo vært både flink med trening og vekt. Jeg tror nok hun klarer dette med hjelp samme hva det blir til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Carina Maria skrev:

21 000 lesere? Det tror jeg null og niks på med mindre bloggen registrerer side henvisninger da kan dem komme opp i høyt leser tall. Det er unike lesere dem tar utgangspunkt i. 

 

Ser nå at det var i løpet av 1 uke..  Altså 3000 pr dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Emmy_H skrev:

Hun var jo på treningskamp med Funky i sin tid, forsto det sånn at hun likte henne godt. Hun er jo opptatt av trening også (altså KM). Hun har blogget om sine psykiske utfordringer også?

Hvem er Funky?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den bloggen synes jeg er kjedelig. Det er de samme dårlige, uskarpe selfiene med filter nedover hele. Orker ikke å lese. Det er på repeat alt sammen.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, loffen skrev:

Den bloggen synes jeg er kjedelig. Det er de samme dårlige, uskarpe selfiene med filter nedover hele. Orker ikke å lese. Det er på repeat alt sammen.

Hva er det som er på repeat? Hun skriver jo mye, og ikke om det samme hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det var mye av det samme. 
Da tar jeg vel feil da. Kanskje det var bildene som lurte meg. Trodde jeg leste samme innlegg på nytt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kikket jeg også innom, for å se hva "the fuss" var. Scroller gjennom og leste litt, og lurte på om hun hadde et fast portrett som signatur før jeg innså at det trolig er forskjellige bilder bare med veldig likt utrykk, når jeg kom til noen kjente snapfilter. 

Merket meg såvidt at et innlegg handlet om KG, så det føles bare ut som baiting. 

At noen kan finne det inspirerende med en diettbuddy å følge, eller noen å måle seg mot, kan jeg forstå. Men det blir litt for lapskaus av rosablogg-ting og interesser som gjør det kjedelig dagbokpreget og hverken fugl eller fisk. 

Ingenting er egentlig spesielt provoserende, men det er heller ikke interessant, morsomt eller så godt formulert. Så det er nok for spesielt interesserte, og jeg er def ikke en av dem. 

Nesten så jeg tror lesere flest kommer fra stikk/kommentarer på andres blogger eller forum for å hause opp, eller drama med andre bloggere og at hun har flere "fiendefans" som leser og ler av kommentarfelt heller enn å finne innleggene verdt mye tid. Men, det er vel også en hobby. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...