Gå til innhold

Den rolige og mest mulig saklige KariMaritas-tråden

Ardwinna

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

23 timer siden, Tone238 skrev:

Ja enig. Men det er diskriminering av bloggere hvis denne flyttes fordi hun ikke er en stor nok blogger.

Nei ærlig talt, å kalle noe så ubetydelig for diskriminering er å ta hardt i.
Er det virkelig så nøye? så lenge bloggen blir omtalt har det da ingeting å si i hvilket underforum den ligger.

5 timer siden, Tone238 skrev:

Ja mange her inne på rampelyset virker som å være haters. Unntak av ca 4% som kommenterer her da. Merkelig syns jeg. Men nå er det jo mange haters i visse andre blogge tråder også da. De fleste har mest negativt å si generelt om bloggere har jeg lagt merke til.

Det er ingen haters her, bare folk med egne meninger som ikke samsvarer med dine meninger. Vi er da voksne og burde da klare å takle at man har ulike meninger og smak. Det er veldig mange blogger nå så selvsagt er folk kresne og gidder ikke lese blogger de ikke liker.
Det ble nevnt en blogger tidligere i tråden som flere likte, og jeg synes også at hun virker som en høyst oppegående og dyktig blogger.

4 timer siden, ti10 skrev:

Fascinerende, allerede 10 sider på et knapt døgn om en blogg de fleste sier de ikke synes er noe særlig, og folk virker ikke spesielt engasjerte en gang :) 

Nå ble det dessverre lite meninger om KM-bloggen og i overkant mye utenomsnakk. Tråden består også i veldig stor grad av innlegg fra Tone238 der hun kommenterer andres meninger og forsvarer KM.

2 timer siden, Tone238 skrev:

Er jeg en beundrer fordi om jeg snakker positivt om bloggeren i denne tråden? I mange tråder blir bloggere forsvart og likt av noen, og hatet av andre. Men jeg glemte jo at i denne tråden skal det være bare negativt som blir diskutert, og har du noe positivt å si, så er du ikke helt god, eller blir beskyldt for å være bloggeren. 

Dette er jo bare tull, og det vet du.

1 time siden, Tone238 skrev:

Du som er ts, syns du det blir diskutert saklig her inne om KariMaritas blogg? Blir det diskutert om bloggen og bloggeren selv? Vil gjerne ha deg med i debatten så det kanskje blir litt mer saklig her nå, enn det har vært.

Jeg har vært på jobb til sent i kveld så jeg har ikke hatt tid til å lese og svare før nå.

Men ja jeg synes alle her faktisk har holdt seg innafor god nettetikette og saklig debatt. En god del avsporing (som du også har deltatt i) men det har blitt sporet inn igjen. Folk skriver det de mener om bloggen uten å bryte reglene for forumet og tråden lever fremdeles i beste velgående. Det er jo også et godt bevis på at så lenge man forholder seg saklig, blir faktisk ikke tråder om KM slettet, så det er altså ikke forbudt med innlegg om KM-bloggen sånn som KM selv insinuerer inne på bloggen sin.

23 minutter siden, Tone238 skrev:

Det er nok motsatt, dere som ikke tåler jeg er positiv til den.

Nå er du faktisk usaklig, Tone. Dette er jo bare tull.

16 minutter siden, Tone238 skrev:

Men hvorfor linke dette på denne tråden, og ikke der den hører hjemme?

Linken handler om bloggere og KM er en blogger. Ergo er det innafor å ta den med her i tråden.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Klink skrev:

Og hvem er hun egentlig? 

Hun er en godt voksen blogger i midten av 40 årene som har en tvers igjennom kjedelig og intetsigende blogg. Og hun prøver å fremstå som en voksen rosablogger hvor hun viser alle designveskene sine. Hun har vært opptatt av at hun ere for kosmetiske behandlinger. Og hun har holdt på med forskjellige slankekurer. Huns skriver selv at hun sliter med spiseforstyrrelser og overspising.

Bildene hun deler er snapchatbilder med filter slike med kaninører eller hundeører. Og bildene som hun deler på bloggen sin er bilder som tenåringer synes er morsom å ta. Bildene er grumsete og dårlig.

Språket i bloggen er også dårlig.

Bloggen har mye forbedringspotensiale for å si det slik.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Ardwinna skrev:

Er det virkelig så nøye? så lenge bloggen blir omtalt har det da ingeting å si i hvilket underforum den ligger.

Det er ingen haters her, bare folk med egne meninger som ikke samsvarer med dine meninger. Vi er da voksne og burde da klare å takle at man har ulike meninger og smak. Det er veldig mange blogger nå så selvsagt er folk kresne og gidder ikke lese blogger de ikke liker.
Det ble nevnt en blogger tidligere i tråden som flere likte, og jeg synes også at hun virker som en høyst oppegående og dyktig blogger.

Nå ble det dessverre lite meninger om KM-bloggen og i overkant mye utenomsnakk. Tråden består også i veldig stor grad av innlegg fra Tone238 der hun kommenterer andres meninger og forsvarer KM.

Jeg har vært på jobb til sent i kveld så jeg har ikke hatt tid til å lese og svare før nå.

Men ja jeg synes alle her faktisk har holdt seg innafor god nettetikette og saklig debatt. En god del avsporing (som du også har deltatt i) men det har blitt sporet inn igjen. Folk skriver det de mener om bloggen uten å bryte reglene for forumet og tråden lever fremdeles i beste velgående. Det er jo også et godt bevis på at så lenge man forholder seg saklig, blir faktisk ikke tråder om KM slettet, så det er altså ikke forbudt med innlegg om KM-bloggen sånn som KM selv insinuerer inne på bloggen sin.

Linken handler om bloggere og KM er en blogger. Ergo er det innafor å ta den med her i tråden.

Veldig bra svart fra deg ❤️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Ardwinna skrev:

Du må bare ha dine meninger, men du har ikke rett i alt fordi om du er ts. Og du vet like godt som meg at det er mye usaklig utenfor tema her nå. De som kan å lese ser det! Og ja jeg har deltatt, for nesten alt utenfor tema er rettet mot meg. Det ser du også hvis du vil se det! Men greit, ha dine meninger du, så har jeg mine.

Endret av Tone238
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Lambigirl skrev:

Hun er en godt voksen blogger i midten av 40 årene som har en tvers igjennom kjedelig og intetsigende blogg. Og hun prøver å fremstå som en voksen rosablogger hvor hun viser alle designveskene sine. Hun har vært opptatt av at hun ere for kosmetiske behandlinger. Og hun har holdt på med forskjellige slankekurer. Huns skriver selv at hun sliter med spiseforstyrrelser og overspising.

Bildene hun deler er snapchatbilder med filter slike med kaninører eller hundeører. Og bildene som hun deler på bloggen sin er bilder som tenåringer synes er morsom å ta. Bildene er grumsete og dårlig.

Språket i bloggen er også dårlig.

Bloggen har mye forbedringspotensiale for å si det slik.

Å det du mener er sånn det er mener du? Bør ikke folk her inne få lese bloggen og etter å gjort det, bedømme bloggen, og ikke ut ifra hva du syns om den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
Akkurat nå, Tone238 skrev:

Å det du mener er sånn det er mener du? Bør ikke folk her inne få lese bloggen og etter å gjort det, bedømme bloggen, og ikke ut ifra hva du syns om den?

Handler ikke tråden om hva vi synes om bloggen? 🤨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tone238 skrev:

Du må bare ha dine meninger, men du har ikke rett i alt fordi om du er ts. Og du vet like godt som meg at det er mye usaklig utenfor tema her nå. De som kan å lese ser det! Og ja jeg har deltatt, for nesten SLT utenfor tena er rettet mot meg. Det ser fu også hvis du vil se det! Men greit, ha dine meninger du, så har jeg mine.

TS observerer helt korrekt. Og hennes observasjon er en meget nøytral og fin observasjon. Jeg satt og leste meg opp på tråden i kveld. Og ALLE som har skrevet svar på tråden har vært saklige i det de har skrevet. Noen utenfor tema har det vært. Men du har vært innblandet i dem du også.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tone238 skrev:

Du er ikke sann. Her kommer du og legger føringer for mitt svar til @Klink som spurte hvem KM var. Når hun spør hvem bloggeren KM er får hun et ærlig svar. Hun kan gjøre seg opp egen mening selv. hvis hun leser bloggen. Men tråden handler om vår mening om KM sin blogg. Og vi har lov til å skrive VÅR mening om bloggen til KM når noen spør.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Jo, men fordi om en person misliker den, trenger hun ikke si at sånn er den. Hun kan si hun oppfatter den sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Noen glemmer fort hva tråden handler om :(

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Lambigirl skrev:

Du er ikke sann. Her kommer du og legger føringer for mitt svar til @Klink som spurte hvem KM var. Når hun spør hvem bloggeren KM er får hun et ærlig svar. Hun kan gjøre seg opp egen mening selv. hvis hun leser bloggen. Men tråden handler om vår mening om KM sin blogg. Og vi har lov til å skrive VÅR mening om bloggen til KM når noen spør.

Ja vår mening. Ikke at sånn er den, fordi om du syns det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men fordi om en person misliker den, trenger hun ikke si at sånn er den. Hun kan si hun oppfatter den sånn.

Jo tenk det trenger jeg å si når tråden HANDLER om KM sin blogg. Jeg lyver ikke til de som spør.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vår mening. Ikke at sånn er den, fordi om du syns det.

Les igjennom HELE tråden. Hvis du vil erkjenne det eller ei er det fåtallet som mener bloggen til KM er bra. Det sier MYE.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Lambigirl skrev:

Jo tenk det trenger jeg å si når tråden HANDLER om KM sin blogg. Jeg lyver ikke til de som spør.

Men fordi om du har den meningen, betyr det ikke at bloggen er sånn, og at andre oppfatter den sånn. Derfor kan du ha skrevet at du syns den er sånn, isteden for at sånn er den. Da lyver du vel mer eller? Jeg syns bloggen er bra, men jeg skriver ikke at sånn er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lambigirl skrev:

Les igjennom HELE tråden. Hvis du vil erkjenne det eller ei er det fåtallet som mener bloggen til KM er bra. Det sier MYE.

Da er det veldig merkelig at hun har så mange lesere, og ja det hadde hun før denne tråden på KG. Kanskje det er de som kommenterer her som ikke liker bloggen. Hvertfall de fleste her. Så sier det egentlig så mye? Og for meg personlig gjør det ingenting. Jeg liker den uansett jeg.

Endret av Tone238
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Tone238 skrev:

Du må bare ha dine meninger, men du har ikke rett i alt fordi om du er ts. Og du vet like godt som meg at det er mye usaklig utenfor tema her nå. De som kan å lese ser det! Og ja jeg har deltatt, for nesten SLT utenfor tena er rettet mot meg. Det ser fu også hvis du vil se det! Men greit, ha dine meninger du, så har jeg mine.

Nei, det er omtrent ingenting her i tråden som handler om deg. Det har vært kommentert at du er veldig aktiv i tråden og det er du jo, og ellers har folk bare svart deg på dine innlegg. Så hvis du føler at du får for mye oppmerksomhet er det jo bare å roe ned aktiviteten i tråden. Og du kan spare deg for sånne nedlatende kommentarer av typen "du har ikke rett i alt" og "det ser du også om du vil se det!". Det er usaklig og ødeleggende for debatten.

9 minutter siden, Tone238 skrev:

Lambigirl skrev hva hun mener om bloggen, noe som jo er hele poenget med denne tråden.

3 minutter siden, Tone238 skrev:

Men fordi om du har den meningen, betyr det ikke at bloggen er sånn, og at andre oppfatter den sånn. Derfor kan du ha skrevet at du syns den er sånn, isteden for at sånn er den. Da lyver du vel mer eller? Jeg syns bloggen er bra, men jeg skriver ikke at sånn er det.

Kan du vennligst slutte å legge føringer for hvordan folk skal formulere meningene sine?
Du står fritt til å ytre din mening om bloggen, men kan ikke bestemme hva og hvordan andre skriver om den!

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
2 minutter siden, Tone238 skrev:

Jeg har ikke uttrykket en mening eller sagt noe som helst negativt om bloggen eller bloggeren. Jeg ønsker henne godt, så absolutt.

Men i denne tråden er spørsmålet hva folk synes om bloggeren. Og det har du gitt tydelig uttrykk for. «Den er bra» har du skrevet. Og jeg respekterer din mening. Men de som deg må få si hva de tenker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...