AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #41 Skrevet 10. januar 2019 På 7.1.2019 den 21.07, AnonymBruker skrev: Da får du lete videre. Dere er tydeligvis ikke en god match. Og det er nok av gammeldagse menn der ute, som både betaler for daten, og forventer at du er hushjelp resten av livet Anonymkode: 7685e...779 Menn i 40 årene og oppover ja... Anonymkode: 6a51e...a66
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #42 Skrevet 10. januar 2019 31 minutter siden, Lily_88 skrev: Wow, litt gjerrig, litt mangel på sosiale antenner? Når jeg møtte min mann, var jeg hodestups forelsket, og jeg inveterre jeg han med ut på kaffe-date. Jeg kom litt før han, bestilte kaffe og noe godt til kaffen, og det betalte selvsagt jeg. Det var jo JEG som inviterte han ut. Date nummer to inviterte jeg han ut på en lounge-bar, JEG kjøpte en flaske vin, for jeg inviterte han ut. Når han inviterte meg ut på middag en annen dag, betalte HAN, for han inviterte MEG ut. Det er svææært få tilfelle ei dame inviterer en mann ut. Du nevner dette for understreke at den som inviterer spanderer. Men i det virkelig liv så vil jeg tippe nærmere 90 % menn som inviterer damene. Så da blir det til at mannen alltid skal spandere fordi de som oftest inviterer ut. Hadde det dog vært ca 50/50 på menn og damer som inviterer så hadde den teorien din fungert. Anonymkode: 6a51e...a66 1
Gjest Lily_88 Skrevet 10. januar 2019 #43 Skrevet 10. januar 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er svææært få tilfelle ei dame inviterer en mann ut. Du nevner dette for understreke at den som inviterer spanderer. Men i det virkelig liv så vil jeg tippe nærmere 90 % menn som inviterer damene. Så da blir det til at mannen alltid skal spandere fordi de som oftest inviterer ut. Hadde det dog vært ca 50/50 på menn og damer som inviterer så hadde den teorien din fungert. Anonymkode: 6a51e...a66 Om det er svært få damer som ber menn ut, aner jeg ingenting om. Men trådstarter har vært på date, hvor hun ble bett ut, og han som inviterte, spanderte absolutt ingenting. Det er mangel på sosiale antenner altså.. Når jeg inviterer veninner på vin en kveld, da er det jo JEG som inviterer som har vin og eventuell snacks. Når Jeg inviterer svigerfar på middag, så skal ikke han bidra med noe, det er jo JEG som inviterer som skal fikse. Hvis dette er en ung mann, hvordan har foreldrene oppdratt han? virker osm om unge menn og damer nå fortiden kommer til å slite i forhold framover...
Gjest O.G. Skrevet 10. januar 2019 #44 Skrevet 10. januar 2019 På 7.1.2019 den 20.36, Uni skrev: Igår avtalte jeg date med en fyr, som vi var på igår. Det var han som ba meg ut. Igår tok han først for gitt at jeg skulle bestille kinobillettene. Så hadde han tenkt at jeg betaler min egen billett. Til slutt ble det til at han bestilte og betalte begge for enkelhets skyld. På daten idag kjøpte han popcorn og drikke til seg selv, ikke noe til meg. Heller ikke når jeg var tørst og lette etter drikke. Jeg har aldri opplevd før at mannen tar for gitt at jeg skal bestille billetter eller betale egen billett etter at HAN har bedt meg ut. En brus koster jo ikke all verden heller... På vei til kinoen kjøpte jeg take away til meg selv om spurte om han ville ha noe, så han kunne jo også kjøpt en brus i retur. Hva synes dere, er dette gjerrighet? Hvor normalt er det å først invitere noen og så ta for gitt at den som blir invitert skal ordne det praktiske? Der hadde jeg avsluttet opplegget om date og blokkert ham.
Ariana807 Skrevet 10. januar 2019 #45 Skrevet 10. januar 2019 (endret) Om HAN ba ut på kino, hadde jeg forventet at han kom med bilettene forhåndskjøpt, MEN hadde og forventet å måtte kjøpe brus og snacks til meg selv Men det hadde gitt et veldig godt inntrykk om han spanderte absolutt alt 😄 (men ikke forventet) Endret 10. januar 2019 av Ariana807 2
Daria Skrevet 10. januar 2019 #46 Skrevet 10. januar 2019 Jeg synes det pussigste er at han inviterer og så forventer at hun skulle ordne med billettbestilling. Jeg kan alltids betale for meg, det har jeg ingen problemer med, men jeg forventer at en mann som inviterer meg ut tar seg av det praktiske, det være seg billettbestilling eller bordreservasjon, knyttet til aktiviteter han har tatt initiativ til. Hvis han ikke gidder anstrenge seg såpass i en situasjon hvor de fleste er opptatt av å stille seg selv i et så godt lys som mulig er det ikke et godt tegn for det som skal komme... 3
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #47 Skrevet 10. januar 2019 8 minutter siden, Daria skrev: Jeg synes det pussigste er at han inviterer og så forventer at hun skulle ordne med billettbestilling. Jeg kan alltids betale for meg, det har jeg ingen problemer med, men jeg forventer at en mann som inviterer meg ut tar seg av det praktiske, det være seg billettbestilling eller bordreservasjon, knyttet til aktiviteter han har tatt initiativ til. Hvis han ikke gidder anstrenge seg såpass i en situasjon hvor de fleste er opptatt av å stille seg selv i et så godt lys som mulig er det ikke et godt tegn for det som skal komme... Haha enig. Så jævla latskap. Sånne menn duger ikke til en dritt og vil sannsynligvis bare ha dame så de kan ha noen som vasker klæra dems og passer på når de har tannlegetime siden mora ikke gidder lenger. Anonymkode: 22df9...ae1 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #48 Skrevet 10. januar 2019 Det jeg reagerer mest på, er at denne daten først inviterer TS på kino og så forventer at hun skal ordne det praktiske med billettbestilling. Han kunne i det minste ha gjort såpass selv. Og når han gikk for å kjøpe drikke, hadde det vært god folkeskikk å spørre om han skulle ta med noe til henne. Tenker det også er lurt å avklare på forhånd hvordan man gjør det med betaling, så slipper folk misforståelser og skuffelser rundt dette. Anonymkode: 78c2a...963 1
Uni Skrevet 10. januar 2019 Forfatter #49 Skrevet 10. januar 2019 For dem som har lurt på det: vi er 33 og 29 år, og begge er i fast jobb. Oppdatering: Etter daten tok det omtrent 5 minutter før han sendte melding og skrev at kvelden var "kul" . De neste to dagene vekslet vi ikke meldinger. Istad sendte han melding og spurte om å møtes igjen hjemme hos meg, og "chille". Jeg svarte at det blir ikke hos meg, for jeg tar ikke med meg menn hjem som jeg har møtt kun 1 gang. Svarte også ærlig at jeg ikke har følelsen av at vi passer, men at vi kan møtes igjen i byen for å la tvilen komme til gode, og jeg kan betale denne gang. Responsen hans var noe som lignet å le og gjøre narr av både at jeg krever mer enn 1 møte før hjemmedate, og at jeg har fått et inntrykk etter første date. Det er ikke mulig å få inntrykk så fort, skrev han med en lattersmiley. De som gjettet på sosiale antenner har nok rett, tror jeg. Ingen er perfekt, men vi er nok ingen god match.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #50 Skrevet 11. januar 2019 6 timer siden, Uni skrev: For dem som har lurt på det: vi er 33 og 29 år, og begge er i fast jobb. Oppdatering: Etter daten tok det omtrent 5 minutter før han sendte melding og skrev at kvelden var "kul" . De neste to dagene vekslet vi ikke meldinger. Istad sendte han melding og spurte om å møtes igjen hjemme hos meg, og "chille". Jeg svarte at det blir ikke hos meg, for jeg tar ikke med meg menn hjem som jeg har møtt kun 1 gang. Svarte også ærlig at jeg ikke har følelsen av at vi passer, men at vi kan møtes igjen i byen for å la tvilen komme til gode, og jeg kan betale denne gang. Responsen hans var noe som lignet å le og gjøre narr av både at jeg krever mer enn 1 møte før hjemmedate, og at jeg har fått et inntrykk etter første date. Det er ikke mulig å få inntrykk så fort, skrev han med en lattersmiley. De som gjettet på sosiale antenner har nok rett, tror jeg. Ingen er perfekt, men vi er nok ingen god match. Han er åpenbart ute etter sex. Ingen seriøse menn kaller førstedaten for "kul" , eller sender melding å spør om dere skal ha hjemmedate å "chille". I tillegg latterliggjør han deg og viser at han er høy på seg selv og har dårlig holdning til kvinner (både med at han demonstrativt ikke gadd å betale, og at han kommenterer utdritende mot deg på at du ikke vil ta med deg ferske menn hjem, og nesten tar det som en selvfølge at du skal det bare fordi han vil kjappe seg å ha sex) så fuck han! Bare ghost han, ikke gi han mer tid eller sjanser, det er åpenbart åssen type han er! Anonymkode: 22df9...ae1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå