Uni Skrevet 7. januar 2019 #1 Skrevet 7. januar 2019 (endret) Igår avtalte jeg date med en fyr, som vi var på igår. Det var han som ba meg ut. Igår tok han først for gitt at jeg skulle bestille kinobillettene. Så hadde han tenkt at jeg betaler min egen billett. Til slutt ble det til at han bestilte og betalte begge for enkelhets skyld. På daten idag kjøpte han popcorn og drikke til seg selv, ikke noe til meg. Heller ikke når jeg var tørst og lette etter drikke. Jeg har aldri opplevd før at mannen tar for gitt at jeg skal bestille billetter eller betale egen billett etter at HAN har bedt meg ut. En brus koster jo ikke all verden heller... På vei til kinoen kjøpte jeg take away til meg selv om spurte om han ville ha noe, så han kunne jo også kjøpt en brus i retur. Hva synes dere, er dette gjerrighet? Hvor normalt er det å først invitere noen og så ta for gitt at den som blir invitert skal ordne det praktiske? Endret 7. januar 2019 av Uni 4
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #2 Skrevet 7. januar 2019 Ja, du er gjerrig. Hvorfor skal han betale din billett og brus til deg? Anonymkode: 1ee6c...6d7 29
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #3 Skrevet 7. januar 2019 Hvor mange tråder trenger vi om dette temaet? Anonymkode: ad19b...cca 3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #4 Skrevet 7. januar 2019 Hvorfor kan du ikke betale for din egen brus og billett? Anonymkode: 559dc...4a0 7
Uni Skrevet 7. januar 2019 Forfatter #5 Skrevet 7. januar 2019 HAN tok initiativet til daten. Jeg synes det er sært å først invitere til date og deretter ta for gitt at den andre skal ordne ting. Når det blir sånn "alle for seg" så føles det bare som å være med en venn. 9
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #6 Skrevet 7. januar 2019 Da får du lete videre. Dere er tydeligvis ikke en god match. Og det er nok av gammeldagse menn der ute, som både betaler for daten, og forventer at du er hushjelp resten av livet Anonymkode: 7685e...779 12
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #8 Skrevet 7. januar 2019 7 minutter siden, Uni skrev: HAN tok initiativet til daten. Jeg synes det er sært å først invitere til date og deretter ta for gitt at den andre skal ordne ting. Når det blir sånn "alle for seg" så føles det bare som å være med en venn. Jeg synes det er en selvfølge at man betaler for seg selv på date uansett hvem som har invitert. Det har jeg praktisert de ca 20 årene jeg har drevet med dating på og av. Jeg er kvinne. Anonymkode: 1ee6c...6d7 10
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #9 Skrevet 7. januar 2019 8 minutter siden, Uni said: HAN tok initiativet til daten. Jeg synes det er sært å først invitere til date og deretter ta for gitt at den andre skal ordne ting. Når det blir sånn "alle for seg" så føles det bare som å være med en venn. Forsåvidt greit det. Men du ble tørst og da kjøper du deg en brus selv og spør om du skal kjøpe en til ham også. Anonymkode: 7809b...a60 8
SoWhat? Skrevet 7. januar 2019 #10 Skrevet 7. januar 2019 Inviterer man på date så overlater man ikke til den andre å ordne det praktiske! Herregud. Og så spanderer man når en inviterer. Å kjøpe brusen er greit at du kjøper selv da. Men ellers tommel ned. 6
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #11 Skrevet 7. januar 2019 Kunne aldri falle meg inn å la mannen spandere noe på meg bare fordi han er mann Anonymkode: 346c0...44a 3
Uni Skrevet 7. januar 2019 Forfatter #12 Skrevet 7. januar 2019 10 minutter siden, AnonymBruker said: Forsåvidt greit det. Men du ble tørst og da kjøper du deg en brus selv og spør om du skal kjøpe en til ham også. Anonymkode: 7809b...a60 Han kjøpte brus til kun seg selv, jeg måtte gå og kjøpe selv etterpå. 1
SM30 Skrevet 7. januar 2019 #13 Skrevet 7. januar 2019 Dette er gjerrig. Det viser jo hvordan et parforhold med ham blir, men har han ikke råd så har han ikke råd... 6
Uni Skrevet 7. januar 2019 Forfatter #14 Skrevet 7. januar 2019 8 minutter siden, SM30 said: Dette er gjerrig. Det viser jo hvordan et parforhold med ham blir, men har han ikke råd så har han ikke råd... Om han har dårlig så er det dog ikke så lurt av ham å kjøpe overpriset popcorn og brus på kinoen 😛 2
SM30 Skrevet 7. januar 2019 #15 Skrevet 7. januar 2019 11 minutter siden, Uni said: Han kjøpte brus til kun seg selv, jeg måtte gå og kjøpe selv etterpå. Dette er ikke gjerrig, det er sosialt tilbakestående... løp 10
SM30 Skrevet 7. januar 2019 #16 Skrevet 7. januar 2019 1 minutt siden, Uni said: Om han har dårlig så er det dog ikke så lurt av ham å kjøpe overpriset popcorn og brus på kinoen 😛 Enig, han er sosialt tilbakestående 5
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #17 Skrevet 7. januar 2019 14 minutter siden, Uni said: Han kjøpte brus til kun seg selv, jeg måtte gå og kjøpe selv etterpå. Ok. Da burde han spurt om du også ville ha. Anonymkode: 7809b...a60 10
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #18 Skrevet 7. januar 2019 Ja jeg ville tenkt det var gjerrig og jævla sært av han. En ekte mann spanderer selvfølgelig popcornet og brusen også, flaut av han å ikke tilby seg det i det minste. Anonymkode: 22df9...ae1 7
guttemann Skrevet 7. januar 2019 #19 Skrevet 7. januar 2019 Lette etter drikke? Var det veldig vanskelig å finne bare for deg, altså? Kanskje han er blakk? Hverken lønn eller stipend har vel kommet enda. 3
Uni Skrevet 7. januar 2019 Forfatter #20 Skrevet 7. januar 2019 34 minutter siden, guttemann said: Lette etter drikke? Var det veldig vanskelig å finne bare for deg, altså? Kanskje han er blakk? Hverken lønn eller stipend har vel kommet enda. Han er blakk, så da inviterer han på date og kjøper popcorn og brus på kinoen hvor det er svindyrt?... 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå