SoWhat? Skrevet 7. januar 2019 #21 Skrevet 7. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kunne aldri falle meg inn å la mannen spandere noe på meg bare fordi han er mann Anonymkode: 346c0...44a Har du aldri møtt menn som insisterer på å betale? 4
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #22 Skrevet 7. januar 2019 Han er ikke tilfeldigvis fra Hallingdal denne fyren..? Høres ut som exen min. Kongen av gjerrighet. Syns det er litt gentlemanly å spandere jeg da. Ikke at det trenger å skje hele tiden, men de første datene hvertfall. Anonymkode: 721eb...cfd 3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #23 Skrevet 7. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Da får du lete videre. Dere er tydeligvis ikke en god match. Og det er nok av gammeldagse menn der ute, som både betaler for daten, og forventer at du er hushjelp resten av livet Anonymkode: 7685e...779 Ja, så får mannen snekre huset også? Anonymkode: 22df9...ae1 6
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #24 Skrevet 7. januar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, så får mannen snekre huset også? Anonymkode: 22df9...ae1 Edit : Og kvinner aldri barbere seg og du som mann kjøre hest og kjærre til jobb? Hoho. Å betale for daten er ikke gammeldags. Å imponere kvinnen på forskjellige måter er ikke gammeldags, det er faktisk nødvendig om man vil gjøre et godt inntrykk. Noen menn klager på at menn er ufrivillig sexløse eller at barneproduksjonen synker, men det er de samme mennene som nekter å gjøre noe for å presentere seg fra en god side og vise etikette og imponere kvinnen også så da kan dem jo starte å legge sammen to og to og lure på hvorfor andre menn får det til og ikke dem selv... Anonymkode: 22df9...ae1 5
Gjest Peanut Skrevet 7. januar 2019 #25 Skrevet 7. januar 2019 Inviterer man, betaler man. Mener Peanut 😌
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #26 Skrevet 9. januar 2019 Det er fordi Peanut er kvinne og slipper å invitere menn på date Anonymkode: 564be...6b9 4
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #27 Skrevet 9. januar 2019 Jeg tenker ikke gjerrig, men jeg tenker at han ikke er gentleman. For hadde det vært en venninne som hadde oppført seg på den måten, hadde jeg jo ikke reagert. Men man forventer at en mann vil anstrenge seg litt for å få daten til å føle seg komfortabel, og at hun får lyst å møte han igjen. Greit at noen synes det er gammeldags, men jeg tror nok de fleste damer føler det slik. Anonymkode: 4f638...288 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #28 Skrevet 9. januar 2019 På 8.1.2019 den 0.08, Peanut skrev: Inviterer man, betaler man. Mener Peanut 😌 Noen ganger er jeg usikker på om han "inviterer" eller ikke. Hvis han spør meg om et treff, og spør når det passer, og jeg da svarer med tidspunkt, og foreslår sted også - er det fortsatt han som inviterer da? Anonymkode: 4f638...288
ikkevoksen Skrevet 9. januar 2019 #29 Skrevet 9. januar 2019 Det kommer an på livssituasjon, relasjon og inntekt vil jeg si. Om dere er unge studenter på førstegangs date er det helt normalt å betale hver for seg når man ikke har råd til annet. Om dere har god økonomi (hvertfall han) er det jo tradisjon at han betaler når det er han som inviterer, men det er heller ikke uvanlig å betale hver for seg. 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #30 Skrevet 9. januar 2019 Vi lever i 2019, med liberale kvinner og likestilling. Selvsagt deler man på det! Noe annet når man er etablert og med barn, da kan jeg betale mest i % av skjevheten i lønna. Nei, jeg er ikke gjerrig, ja jeg tjener veldig godt. Har faktisk opplevd dette som problem med kun EN kvinne av de hundrevis jeg har datet! Anonymkode: 5c2f0...92a 3
Katten.2.0 Skrevet 10. januar 2019 #31 Skrevet 10. januar 2019 Damn. Om jeg skulle spandert på alle kvinnene jeg hadde møtt, så hadde jeg vært gjeldsslave. Heldigvis foretrekker jeg å invitere på hjemmelaget middag. Da kjøper jeg som regel inn alt selv, som fort blir betraktelig billigere enn to kinobilletter med tilbehør. 4
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #32 Skrevet 10. januar 2019 Synest det kommer an på livs og arbeidsituasjonen. Om dere er unge og studenter så kan jeg skjønne det vil være mer merkbart på økonomien. Kino med full pakke er dyrt. Men det hadde gitt han litt mer klasse om han hadde spandert kinobilletter og du hadde kjøpt brus/ popcorn, det hadde vært helt fair. Anonymkode: 617b4...181 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #33 Skrevet 10. januar 2019 På 7.1.2019 den 20.46, AnonymBruker skrev: Hvor mange tråder trenger vi om dette temaet? Anonymkode: ad19b...cca Sier nok en del om hvor uklare rollene er i 2019. Evig dilemma. Vi er ikke likestilt enda, kvinner tjener minst i snitt og anses fortsatt som "omsorgspersoner" med masse følelser som på sikt er konemateriale dersom vi potensielt er gode mødre. Pakket inn i det ligger det en forventning om å være opptatt av det mellommenneskelige, familien og i mindre grad penger og karriere. Det forventes fortsatt at vi steller oss mer enn menn. Vi skal ha en "kvinnerolle" og mennene en "mannerolle", men vi er usikre på hva det innebærer. Det blir en evig forvirring rundt hvem som betaler for hva på date og i en samboerskap, hvordan fordele kostnadene. Jeg er selv veldig usikker. Kjipt å betale alt likt fra dag en, betale alt likt i samboerskapet og at det blir vane når du ikke tjener det samme som mannen evt at du ofrer karriere for familie, rett og slett fordi du tar mer ansvar for familien. Dette kan også være motsatt. Jeg tenker først og fremst på samfunnet slik det er i dag. Anonymkode: a46c3...432 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 10. januar 2019 #34 Skrevet 10. januar 2019 På 7.1.2019 den 20.36, Uni skrev: Det var han som ba meg ut. Mannen min er ganske sparsommelig, om ikke gjerrig, så er han ikke fyren som bruker penger på mer enn nødvendig. Snakket med ham om dette i går, og til og med han hadde spandert om det var han som inviterte en date på kino eller middag.
Jolene Skrevet 10. januar 2019 #35 Skrevet 10. januar 2019 På 7.1.2019 den 20.43, AnonymBruker skrev: Ja, du er gjerrig. Hvorfor skal han betale din billett og brus til deg? Anonymkode: 1ee6c...6d7 Enig med deg 1
midlertidigbruker Skrevet 10. januar 2019 #36 Skrevet 10. januar 2019 On 1/7/2019 at 8:36 PM, Uni said: Igår avtalte jeg date med en fyr, som vi var på igår. Det var han som ba meg ut. Igår tok han først for gitt at jeg skulle bestille kinobillettene. Så hadde han tenkt at jeg betaler min egen billett. Til slutt ble det til at han bestilte og betalte begge for enkelhets skyld. På daten idag kjøpte han popcorn og drikke til seg selv, ikke noe til meg. Heller ikke når jeg var tørst og lette etter drikke. Jeg har aldri opplevd før at mannen tar for gitt at jeg skal bestille billetter eller betale egen billett etter at HAN har bedt meg ut. En brus koster jo ikke all verden heller... På vei til kinoen kjøpte jeg take away til meg selv om spurte om han ville ha noe, så han kunne jo også kjøpt en brus i retur. Hva synes dere, er dette gjerrighet? Hvor normalt er det å først invitere noen og så ta for gitt at den som blir invitert skal ordne det praktiske? Personlig hadde jeg spandert kinoen, men at du så forventer at han skal kjøpe drikke og snacks til deg i tillegg? Altså... her er det faktisk du som fremstår som gjerrig og ikke han. On 1/7/2019 at 9:23 PM, Uni said: Han kjøpte brus til kun seg selv, jeg måtte gå og kjøpe selv etterpå. Hvorfor spurte du ikke om han kunne kjøpe meg en til deg også? Og jeg vil påstå det er ganske gjerrig av deg å ville bli påspandert både billet, snacks, og drikke sånn helt uten videre. 2
Blueblizz Skrevet 10. januar 2019 #37 Skrevet 10. januar 2019 (endret) Hvis jeg hadde spurt noen med på kino (venninne eller date, what evs), så ville jeg kjøpt billettene. Jeg ville også foreslått at istedenfor å gi meg penger tilbake så kunne hn kjøpt popcorn "eller noe", hvis ikke hn foreslo det selv. Og motsatt. Hvis noen hadde bedt meg med på kino, så ville jeg sagt at "siden du kjøpte billettene, kan ikke jeg få kjøpe noe vi kan kose oss med? Hva vil du ha"? Edit: Så ja, litt gjerrig kanskje? Samtidig er det veldig mye snakk om likestilling og at mannen ikke skal behandle kvinnen som om hun ikke er likestilt. Så kanskje han var redd for at du skulle bli fornærmet. Endret 10. januar 2019 av Blueblizz 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #38 Skrevet 10. januar 2019 Det virket veldig gjerrig ja. Jeg tenker at om han ikke tilbyr seg å spandere, så er han ikke interessert. Anonymkode: 9bb4b...318 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #39 Skrevet 10. januar 2019 Det normale for meg hvis en mann inviterer med på kino, er at han da bestiller og betaler for billettene. Så spandere jeg brus og snacks. Anonymkode: 2c3e0...a71 2
Gjest Lily_88 Skrevet 10. januar 2019 #40 Skrevet 10. januar 2019 Wow, litt gjerrig, litt mangel på sosiale antenner? Når jeg møtte min mann, var jeg hodestups forelsket, og jeg inveterre jeg han med ut på kaffe-date. Jeg kom litt før han, bestilte kaffe og noe godt til kaffen, og det betalte selvsagt jeg. Det var jo JEG som inviterte han ut. Date nummer to inviterte jeg han ut på en lounge-bar, JEG kjøpte en flaske vin, for jeg inviterte han ut. Når han inviterte meg ut på middag en annen dag, betalte HAN, for han inviterte MEG ut.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå