Gå til innhold

En sint mus’ dagbok


AngryMouse

Anbefalte innlegg

Har innsett at jeg har et ekstremt behov for å snakke om babyer og graviditet. Jeg tenker en dagbok kan gi meg utløp for tanker og følelser jeg føler meg alene med under prøvingen. 

Første jeg stusser på er det merkelige brukernavnet jeg valgte for mangfoldige år siden. Jeg er verken spesielt sint eller sped som en mus. Jaja, det får så være. Jeg er dog det man kan kalle en kvinneforumstalker. Jeg leser her daglig, flere ganger til dagen. Men deler nesten aldri. Spesielt interessert i prøverforumene. Og rampelys, men det er uviktig i denne sammenheng. 

Bakgrunn: Mann 28 år, jeg 27 år. Sammen har vi en nydelig gutt på 3 år. Jeg har jobb og utdanning innen helse, en jobb hvor det forventes at jeg har masse kunnskap om svangerskap og tiden før. Men; jeg blir helt amøbe når det handler om meg selv. Jeg er derfor ikke helsepersonell og regne i denne dagboken 😂

Bestemte oss for å prøve på nr. 2 sent i desember. Jeg ble likevel (ufrivillig?!) gravid tidlig i desember. Dette endte i en SA den 14 desember. Siden aborten har jeg blitt helt besatt av å bli gravid.... 

Aner ikke hvordan syklusen er denne mnd. Men har et lite håp om at jeg kan telle den 14. desember som første dag i siste mens, og at jeg med det hadde EL den 28. desember. 

Dette er igrunnen en dagbok av meg, for meg. Er likevel absolutt lov å lese/ følge dersom noen skulle kjenne seg igjen i absurde, desperate tanker rundt det å få baby. Jeg blir virkelig helt besatt. 

Endret av AngryMouse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har forresten drukket litt vin mellom antatt EL og IKM. Har også glemt å ta folat den siste uka. Er virkelig et forbilde når det kommer til helse... 

Endret av AngryMouse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også litt stressa i forhold til dette at jeg ikke har peiling på når EL egentlig er. Jeg jobber mange nattevakter, og det faller ikke naturlig å «legge inn aksjer» på disse vaktene. Livredd for at vi bommer på grunn av dette. Har holdt meg unna tester og temping- kjenner egentlig vanligvis når EL er. Denne mnd er jeg selvsagt svært usikker 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid tenkt i prøveperiodene at jeg er ikke gravid før jeg får positiv test så da lever jeg som normalt. Ingen vits å bli militant crossfitveganer bare fordi man prøver på barn;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Takida skrev:

Jeg har alltid tenkt i prøveperiodene at jeg er ikke gravid før jeg får positiv test så da lever jeg som normalt. Ingen vits å bli militant crossfitveganer bare fordi man prøver på barn;)

Ja, og jeg tror igrunnen at det er en fornuftig tankegang. Haha, «militant crossfitveganer»- den likte jeg godt 😂 det blir jeg nok dessverre(?) aldri! 

Har foresten jobbet natt de siste nettene. Travle netter gjør at jeg ikke rekker å bli like babyzilla, men så går jeg da og kjenner konstant på en murring i korsryggen.. Denne tolker jeg tidvis som positiv og tidvis som negativ, alt etter humør. 

Tar test på torsdag, da er det 28 dager siden første blødningsdag ifht. aborten. (skrev i grunnen rapporten her, er nok på tide med litt søvn) 

Endret av AngryMouse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beføling og tafsing har forresten nå blitt endel av min hverdag. Mannen har vel gjort sitt for denne gang, men selv kjenner jeg på brystene om de er ømme minst en gang i timen.. Har blitt helt psyko god på å kjenne på de i skjul! I skrivende stund er de tydelig ømme, kan hende det er fordi jeg har berørt de så voldsomt 😂 

Også over tafsingen, ufattelig ekkelt ord syns jeg. Jeg tafser altså på tappen ved hvert toalettbesøk, noterer meg at den sitter høyt- men ikke bakovervendt som ved sist graviditet, myk ytterst. Tror den er lukket, tørr ikke kjøre på for hardt. Utrolig rart og uvandt å utføre på seg selv, føler meg ekstremt uprofesjonell og uerfaren når ting handler om meg.

Håper ikke mannen leser dette her, han er en veldig chill type. Summen blir vel ok, tenker jeg 🤫🤯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har allerede lagt det eventuelle svangerskapet inn i appen.... blir to lange dager dette- og mulig de blir enda lengre ettersom det er langt i fra sikkert at disse datoene stemmer! 

Dersom jeg blir gravid igjen er jeg redd for at jeg ikke skal klare å glede meg de første mnd grunnet frykten for ny SA. Nå har jeg totalt hatt to SA og ett fullgått svangerskap, enten er jeg uheldig- eller så har jeg en uggen følelse på at jeg et utsatt for SA. Mange tanker 

675C4999-341F-418C-83BA-C97988E28B37.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har har hatt noen veldige stikninger ved brå bevegelser de siste dagene. Har virkelig troen nå kjenner jeg, litt skummelt det og. Blir faktisk enormt skuffa dersom jeg ikke er gravid nå, da tuller virkelig kroppen med meg (kan godt være hodet er delaktig) 

Tenkte å kjøpe to tester med ukesinndikator nå. Skal prøve å holde meg fra å teste før i morgentidlig etter nattevakt. Stygt redd jeg lurer meg til før jeg går 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Frøkenhåpefull skrev:

Lykke til, krysser fingrene for at det klaffet 😊🤞🏼

Tusen takk 😊 

Jeg er strålende fornøyd! Men, samtidig er jeg vettskremt 😅E3D2F7A2-06AA-440C-A92A-B145D5D250A1.thumb.jpeg.ac4e5027e683db72680f17e71a952c62.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Irisiri skrev:

Gratulerer så masse!👏

Tusen takk 😊 

Føler meg veldig heldig, men er veldig redd for å få for store forhåpninger.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Takida skrev:

nå kan du innta militant crossfitveganer-mode vettu😂 grattis!

Takk 😂 Føler jeg har inntatt et mer angstfylt-stalkernonne mode... hvor er crossfiteren i meg blitt av?! 💪🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AngryMouse skrev:

Takk 😂 Føler jeg har inntatt et mer angstfylt-stalkernonne mode... hvor er crossfiteren i meg blitt av?! 💪🏻

Haha angstfylt stalkernonne må være det kjøttetende motstykket da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Takida skrev:

Haha angstfylt stalkernonne må være det kjøttetende motstykket da

Ja, kanskje en mellomting ville vært det beste? Jaja, man får være som man er 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 timer siden, AngryMouse skrev:

Ja, kanskje en mellomting ville vært det beste? Jaja, man får være som man er 😂

Selv syns jeg mellomting er veldig vanskelig, og derfor går det alltid galt for meg. Feks var jeg sykt stalkernonne denne graviditeten fordi jeg hadde morkaka foran, og er vant fra de tidligere graviditerene til å kjenne liv tidlig. Det syke er at selv når jeg visste dette googlet jeg masse syke ting allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Takida skrev:

Selv syns jeg mellomting er veldig vanskelig, og derfor går det alltid galt for meg. Feks var jeg sykt stalkernonne denne graviditeten fordi jeg hadde morkaka foran, og er vant fra de tidligere graviditerene til å kjenne liv tidlig. Det syke er at selv når jeg visste dette googlet jeg masse syke ting allikevel.

Jeg er helt lik! Så jeg forstår godt at du gjorde det. Må liksom bare grave frem de verste historier skrevet ned på ulike forum. Skulle ønske jeg tok det chill, tida hadde gått så mye fortere. Her snegler dagene seg avgårde 🙄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AngryMouse skrev:

Jeg er helt lik! Så jeg forstår godt at du gjorde det. Må liksom bare grave frem de verste historier skrevet ned på ulike forum. Skulle ønske jeg tok det chill, tida hadde gått så mye fortere. Her snegler dagene seg avgårde 🙄 

Haha herregud ja, er jo helt tragisk. Er jo utrolig at det kom ut en frisk unge,for ifølge google var hun jo både død, innbilt og hadde syndromer utifra hva jeg googlet. Samboeren min var så oppgitt.

Jeg syns tida gikk jævla treigt denne gangen. Ble mye google og det var der tiden stoppa for meg. Men siste måneden gikk absurd fort! Du slipper i alle fall å ha vært høygravid sommern 2018😂 du har termin september du eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Takida skrev:

Haha herregud ja, er jo helt tragisk. Er jo utrolig at det kom ut en frisk unge,for ifølge google var hun jo både død, innbilt og hadde syndromer utifra hva jeg googlet. Samboeren min var så oppgitt.

Jeg syns tida gikk jævla treigt denne gangen. Ble mye google og det var der tiden stoppa for meg. Men siste måneden gikk absurd fort! Du slipper i alle fall å ha vært høygravid sommern 2018😂 du har termin september du eller?

Haha, uff 🙈 tenk å ville seg selv så vondt. Ser egentlig på meg selv som ganske rasjonell og avbalansert til vanlig. Men graviditet, fødsel og babytid gjør meg helt besatt og crazy. En av de verste tingene som kunne skjedd meg akkurat nå må være at noen hadde publisert Googleloggen min... hadde sikkert blitt innlagt 😂 har termin i september ja! Ofte er august og faktisk september ganske varme måneder her jeg bor 🤭 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...