Gå til innhold

Klarer jeg nå målet mitt med dette opplegget?


Isabel92

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er ung jente på 1.58 cm som har gått opp nesten 10 kg det siste året på grunn av stort inntak av søppelmat og lite aktivitet. Jeg veier nå 66 kg og vil ned igjen til rundt 56 kg og minske magefettet drastisk, som er der mye av fettet har samlet seg. Jeg er ikke interessert i å gå på dietter, men finne en sunn livsstil jeg kan opprettholde i årevis. Jeg ønsker gjerne å ha gått ned de 10 kiloene innen juli 2019 og lurer på om det er mulig med "opplegget" jeg har satt meg. 

Matinntak daglig: 

Frokost: Havegrøt med kanel og bær, eller fire små havrepannekaker med blåbærsyltetøy (80 prosent bær, ikke tilsatt sukker) 

Lunsj: Granola med ekstra lett melk, eller skyr youghurt 

Middag: Fisk/kylling med mye grønnsaker.

"Dessert": Grønn smoothie med grønnkål, spinat, avokado, banan, kiwi, ingefær og eplejuice

Kvelds: Samme som lunsj 

Er jeg sulten mellom måltider er det en håndfull usaltede cashewnøtter nøtter og et halvt eple, eller annen frukt og masse vann. 

Godteri, brus, kaker og lignende er kun tillatt i eventuell bursdag, konfirmasjon osv. 

 

Trening: intervalltrening to ganger i uken, styrketrening en gang i uken og en gåtur i skog og mark ukentlig. 

 

Hvis jeg holder på slik er det trolig at jeg vil kunne gå ned 10 kg på omtrent et halv år? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du går ned 1 kg per 7000 kalori du har i underskudd, så det du burde konsentrere deg om er 1) hvor mange kalorier er det i det du spiser og 2) hvor lenge kan/orker du å fortsette med det du gjør.

Anonymkode: 9df3b...b97

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...