Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, camliiaa skrev:

Jeg hadde gjort det jeg ville, og om du tar fillers, så går det jo ut etterhvert! Det er din kropp, og om han mister følelsene sine pga du gjør noe med utseende ditt, er det kanskje ikke noe å ta vare på? Dere er vel sammen fordi dere elsker hverandre og ikke bare utseende til hverandre. Det går bort uansett, så jeg ser ikke problemet med å ta det for å kjenne om det er riktig for deg. 

Det er vel ikke bare utseende han er forelsket i, men mennesket med det utseendet hun har. Og det at dette mennesket er så svakt og ettergivende for tull som å forstørre fuckings leppene sine i trynet, er mer enn nok grunn til å slå opp. Ikke på grunnlag av hvordan hun blir seende ut, men på grunn av det hun står for.

Anonymkode: 1e6dd...91a

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
1 time siden, Tigress skrev:

Eg har sett litt på slike ting sjølv, men her om dagen sto eg på flyplassen saman med ei gammal dame, truleg nærare 80, med heilt openberrt falske lepper, ramnsvart hår, rålekker grå kasjmirkåpe (såg det ut som) og Chanel-veske. Det var berre kåpa som heldt stilen, for å seie det slik. Så det er mogleg at dette vil sjå fint ut NO, men når ein blir litt eldre og dratt, så vil jo leppene henge att, og det ser neppe bra ut. Just sayin'. 

Effekten av fillers varer sjeldent i mer enn 6 mnd så tviler på at TS vil få hengelepper når hun er 80 :) 

Men jeg forstår poenget ditt :P 

Endret av Sirah
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også en samboer som hater alt av botox, fillers osv.Det verste han ser,sier han. Det han ikke vet, er at jeg har botox. Ikke så mye at noen legger merke til det, fordi det er i sinnarynka, og i noen få andre rynker. Har hatt det i mange år. Ingen vet det, og ingen kommer noen gang til å få vite det heller, fordi ingen har noe med hva jeg gjør med min kropp.

Anonymkode: 1b541...281

• Liker 7
Gjest Blondie65
Skrevet

Man legger silikon i et brystkreft operert bryst for å gjennopprette balansen da det kan være svært vondt for ryggen å ha bare bryst på den ene siden.

Forøvrig synes jeg det å sammenligne å rette opp skade etter sykdom med unødvendige skjønnhetsoperasjoner er helt bortreist. Dette vitner om en vanvittig forvridd idé om hva skjønnhetsoperasjoner er.

Ja, jeg nipper litt øyenbryn, farger bort grå hår og styler håret med føner. Men dette er ikke varige inngrep. Og hvis min kjæreste hadde sagt at han foretrakk at jeg sluttet med det så hadde jeg faktisk vurdert det. Men i motsetning til det som kommer frem i tråden om unaturlig utseende på selv moderate fillers i lepper får jeg komplimenter for min sminke og mitt hår. 

Jeg mener likevel at det er klart du skal bestemme selv hva du skal gjøre med ditt utseende. Jeg må få lov til å mene at det er totalt unødvendig - akkurat som silikonpupper er unødvendig for 99 % av de som får det utført. Det samme gjelder rumpeimplantater. Jeg gjør meg noen tanker om verdisynet til de som mener at dette er nødvendig og det er nok dessverre også det samboeren din gjør. Jeg ville aldri akseptert at en samboer mente jeg måtte operere meg her eller der og hadde kjempet i mot at en samboer hadde gjort dette mot seg selv.

For ordens skyld liker jeg ikke den moderne look'en i det hele tatt - verken kosteskaftene til øyenbryn, andenebbet eller den overdrevne bruken av brunkrem og sculpturing. Det ser rett og slett kunstig ut. Hvis kunstig er det du går for, TS, kjør på. Men ikke kall det naturlig.

Skrevet (endret)

Det er noe av det styggeste man kan gjøre på utseendet, syntes jeg. Om det er det samboeren din reagerer på, forstår jeg han veldig godt. Kunne i nøden akseptert for eks større bryster, men større lepper? Nei. I mange tilfeller får jeg også følelse av "mental sykdom" når jeg ser den type lepper. Litt vanskelig å forklare, men det er som om det er noe galt med ansiktet til personen, og jeg får sånn ubehagelig følelse. Som om det er en sykdom, eller en verdensstygglighet jeg ser på. 

Om han reagerer på at han syntes det er overfladisk, så kan jeg forstå det også. Det kan gi tanker om hvilke verdier du egentlig har. Hvor viktig er utseende for deg? Er du sammen med han fordi han er pen/ evt kommer du til å dumpe han fordi han ikke er pen nok? Lever dere i to ulike verdener når det gjelder å verdsette mennesker? Den type tanker kan ligge i bunn når det gjelder denne type tema, selv om man ikke alltid er klar over det selv. 

Ellers: er du villig til å risikere forholdet over disse leppene? Om du er det, så må du nesten si rett ut at du har bestemt deg for å gjøre det, og at du er åpen for forslag om hvordan dere kan løse konflikten og de kjipe følelsene rundt dette. 

Hva om situasjonen var omvendt? Hva om mannen din ville ha sixpack implants? Altså operere inn en sixpack? Hadde det vært ok? Hva om han ville ha større lepper? Hadde det vært ok? 

Mannen din sier at han er sterkt imot dette, kanskje det vil hjelpe deg å forstå hans sterke følelser om du ser for deg noe du er sterkt imot. La oss si at mannen din anbefaler broren sin gå til en prostituert fordi han er for beskjeden til å møte en kvinne. Du er absolutt imot å gi det rådet, men mannen din insisterer på å gjøre det alikevel. Hvordan skal dere løse det?

Endret av magikeren
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Din kropp, din avgjørelse! Punktum! 

Anonymkode: 397fb...584

Typisk hersketeknikk fra kvinner.

Anonymkode: 9edba...bcf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, tesla123 skrev:

Hadde jeg vært sammen med en som hadde tukla med utseende sitt, så hadde jeg ikke mista følelsene fordi utseende ble forandret. Jeg hadde mistet følelsene fordi jeg hadde innsett hvor forskjellige verdier vi hadde hatt. Dessuten hadde jeg følt meg lite hørt. Når jeg er i et forhold så skal jeg selvfølgelig være fornøyd med eget utseende, men det er kjæresten min jeg vil være fin for.
Kjæresten din ser jo på ansiktet ditt som perfekt, ikke bare fordi han synes det er pent, men fordi det er en del av deg. Det er rart hvor fremmede nære personer virker etter de har tuklet med ansiktet sitt.
Du bestemmer til syvende og sist over egen kropp, men om jeg var deg, hadde jeg absolutt ikke gjort det.

Fin kommentar, som mann ville jeg aldri klart å godta det. Da ville ikke ting vært som før, handler om verdier som du sier. Holdninger til utseendet sitt. 

Ville revurdert hele forholdet å endt opp med en pause eller gjort det slutt med bakgrunn av dette. Ser på fillere og botox som noe mennesker med svært lav selvfølelse og dårlig selvbilde bruker, ville heller brukt pengene på en god coach for bygge selvtillit. Det er en sykdom rett og slett.

Anonymkode: 9edba...bcf

• Liker 8
Gjest Nina1975
Skrevet

Jeg er ikke fan av alle disse behandlingene folk utsetter seg for, men om dette er noe du har tenkt på i mange år.., så kjør på. Det er jo ikke en uopprettelig krise liksom. 

Faren er vel at du ser deg blind på deg selv, at du en dag ser ut som en aperæv. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, tesla123 skrev:

Hadde jeg vært sammen med en som hadde tukla med utseende sitt, så hadde jeg ikke mista følelsene fordi utseende ble forandret. Jeg hadde mistet følelsene fordi jeg hadde innsett hvor forskjellige verdier vi hadde hatt.

Dette! 

Anonymkode: 7c41d...46d

• Liker 7
Skrevet

Snakk om å overdrive til de grader som flere her i tråden gjør. Snakker ned om andres verdier fordi de har tatt fillers eller botox. Tviler på at dere er noe helgen selv. Ts vil fikse leppenen sine, ikke totalt forandre seg å bli en levede barbiedukke. Nå må dere rulle inn å roe dere hundre hakk. Det er mange som har gjort litt med både botox og fillers som dere ikke kan se. Har selv tatt fillers i leppene, men det er en stund siden og jeg har ikke fått abstinenser enda. Ikke alle som fikser på noe tar helt av. Skal ta en runde til i sommer jeg. Litt under øyne også for det har jeg en liten søkk. Mannen min truer meg ihverfall ikke pga det.

• Liker 13
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ikke bare utseende han er forelsket i, men mennesket med det utseendet hun har. Og det at dette mennesket er så svakt og ettergivende for tull som å forstørre fuckings leppene sine i trynet, er mer enn nok grunn til å slå opp. Ikke på grunnlag av hvordan hun blir seende ut, men på grunn av det hun står for.

Anonymkode: 1e6dd...91a

Godt ikke alle er som deg. 

Ts, jeg syntes du skal ta det om du har vurdert det i mange år. Som sagt, det går ut etterhvert. Ei venninne gjorde det. Jeg så nesten ikke forskjell, men hun var kjempe fornøyd. 

Kanskje typen din ikke ser det engang! 

• Liker 3
Gjest Blondie65
Skrevet
13 minutter siden, wintergirl skrev:

Snakk om å overdrive til de grader som flere her i tråden gjør. Snakker ned om andres verdier fordi de har tatt fillers eller botox. Tviler på at dere er noe helgen selv. Ts vil fikse leppenen sine, ikke totalt forandre seg å bli en levede barbiedukke. Nå må dere rulle inn å roe dere hundre hakk. Det er mange som har gjort litt med både botox og fillers som dere ikke kan se. Har selv tatt fillers i leppene, men det er en stund siden og jeg har ikke fått abstinenser enda. Ikke alle som fikser på noe tar helt av. Skal ta en runde til i sommer jeg. Litt under øyne også for det har jeg en liten søkk. Mannen min truer meg ihverfall ikke pga det.

Jeg uttaler meg ikke om TS' verdier. De skal hun få ha i fred. Men de er i strid med MINE verdier. 

Jeg har søkk både her og der. Hvis jeg ser ordentlig godt etter i speilet så kunne jeg garantert gjort mye spennende. En plastisk kirurg kunne sikkert fortalt meg alt jeg "behøvde". Men jeg vil ikke fordi det å forandre på utseendet mitt kirurgisk strider mot det jeg tror på. Du derimot - på tross av at du ikke har abstinenser som du påstår - står og ser deg speilet og leiter etter nye steder å piffe opp. Det er dette som er dysmorfosien - og det faktum at dere overhodet ikke ser det selv er direkte skremmende. Det begynner med noe man på en god dag kan kalle forholdsvis naturlig og ender med bleielipper og stivtryne. Jeg har sett nok bilder av disse og sett noen live også. De ser det ikke selv, de tror dette er naturlig - akkurat som visse bloggere.

Du gjør som du vil - du også. Men det er min påstand at du ser etter noe som ikke finnes i den virkelige verden - løsninger i form av kirurgi og fillers som er totalt unødvendige.

Skrevet

Dette er da vel virkelig ingen stor sak? Herregud, fyll leppene dine om du vil det. De fleste tar jo så lite (05-1ml) at når hevelsen er gått ned så er det bare de selv som ser forskjell. For å få synlig forskjell må en fylle på et par ganger. 

Du trenger vel ikke blande famile og andre inn hva du gjør med egne tenner, lepper eller hår eller kropp. 

• Liker 2
Skrevet

Litt vanskelig problemstilling. Jeg har enda ikke sett en eneste en som kler det. Det ser oftest helt jævli ut.

Du må spørre deg selv om det er noe ved hans ytre du ikke ville godtatt? Om han anla langt skjegg/ ble helt glattbarbert. Om han barberte av seg alt håret/ sparte til langt hår?  Endret klesstil til noe du virkelig mislikte?

Hvis du hadde latt ham gjøre akkurat som han ville, så gjør du som du vil. Ja, kan være at det vil skape konflikt, men om den ender i brudd er vel tvilsomt? 

• Liker 8
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Har i mange år hatt lyst til å ta leppeforstørrelse, men dette er noe jeg har utsatt flere ganger. Først følte jeg meg for ung, og nå har jeg latt være å gjort det på grunn av kjæresten min og andre rundt meg. Jeg har vært på konsultasjon, og er seriøs angående dette. Har prøvd tidligere å tatt opp med samboeren min at dette er noe jeg ønsker å gjøre, og det har blitt større krangler ut av det. Han ønsker at jeg ikke skal gjøre det, og at jeg er bra som jeg er. Det setter jeg veldig stor pris på. Likevel så er det jo ikke grunnen til at jeg vil ta det, hva andre tenker om meg. Jeg synes selv ikke at jeg har grusomme lepper, men ønsker en liten boost, og selvfølgelig ikke slike duck lips som de fleste tenker seg til. Har en fyldig underleppe, men overleppen er en del tynnere og har ikke volum.

Det har nå gått noen måneder siden denne diskusjonen, og jeg la den død. Jeg tenkte på det her igjen om dagen, siden dette er noe jeg vil gjøre! Søkte derfor opp litt ulike videoer på Youtube angående dette temaet. Det jeg glemte, var at hans iPad er koblet til kontoen min på nettsiden, og dermed kom søkeloggen opp. Han sa jeg "bare skulle glemme å gjøre det, ok?". Hva skal jeg si? Greit? Du bestemmer over meg? Han viser meg at dette er noe han er virkelig imot, og jeg er redd for at han blir å miste følelser for meg og få et helt annet syn på meg. 

Jeg vet at ingen bestemmer over meg. Men reaksjonene rundt det, er det som skremmer meg mest. Har noen vært i liknende situasjoner - hva gjør du, om du vil gjøre noe, men samboeren din ønsker ikke at du skal gjøre det? Jeg vet at det enkleste er å bare kjøre på og gjøre akkurat som jeg vil, men i hodet mitt er det dessverre ikke så enkelt, så derfor ønsker jeg genuine tips, innslag osv. 

Takk! 💋

Anonymkode: 667c7...f72

Din kropp. Og om han liker deg som du er så blr han fortsatt like deg like mye etter leppeforstørrelsen. Du er fortsatt den samme personen. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde hevet dama på dør om hun nevnte leppeforstørrelse. Det sier sitt om en person. Jeg kysser ikke på hva som helst heller. Din kropp, ditt valg. Men også hans liv, hans valg. 

Anonymkode: 69171...97f

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingenting som heter litt restylane. Restylane binder 1000 ganger sin egen vekt i vann og gir ødemer i området rundt injeksjonen. Litt restylane blir altså rask tusen ganger så mye, og det synes enten folk vil innrømme det eller ei. 

Anonymkode: 8a05d...8d6

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Synes botox, fillers osv bare er trist, jeg. 

Anonymkode: 14546...b03

• Liker 15
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingenting som heter litt restylane. Restylane binder 1000 ganger sin egen vekt i vann og gir ødemer i området rundt injeksjonen. Litt restylane blir altså rask tusen ganger så mye, og det synes enten folk vil innrømme det eller ei. 

Jo det er noe som heter litt restylane. Og det er noe som heter å overdrive, enten det kommer til restylane eller folks måte å overdrive en sak på. Å få større lepper tar faktisk tid. 0,5 ml er lite og syns omtrent ikke. Kroppen bryter ned restylane og på noen fortere enn andre. 0,5 ml er borte i løpet av noen få mnd og ingen legger merke til det. Skal man virkelig ha større lepper så må man komme tilbake hver 3 mnd for å bygge opp leppene. Der er det noen som ser seg blinde og aldri syns det blir stort nok. Da blir det ikke pent lenger.

Til dere menn som lissom skal være så skinnhellige i denne tråden og rakker ned på damer som tar fillers, og mener dere hadde hivd dama på dør om hun bare hadde nevnt det. Seriøst! Dere er ikke helt gode. Du kan ha dårlige verdier selv om du er aldri så i mot dette. Men syns det er mer skremmende med menn som har et behov for å ha kontroll på dama si. Æsj, sånne som dere er ikke mye tap altså. 

Jeg er ikke særlig glad i menn som bygger muskler, men hvis mannen min vil det , så nekter jeg han ikke det. Vil han en dag ta en liten facelift, så elsker jeg han ikke mindre av den grunn. Det er personligheten som teller og et menneske må få lov til å bestemme over sitt eget utseende, med mindre det ikke går for langt og han vil se ut som en dukke. Da hadde jeg tatt en alvorsprat med han. At dere er natural på utsiden, betyr ikke at dere er natural på innsiden. Og det er det viktigste. 

Endret av wintergirl
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, wintergirl skrev:

Jo det er noe som heter litt restylane. Og det er noe som heter å overdrive, enten det kommer til restylane eller folks måte å overdrive en sak på. Å få større lepper tar faktisl tid. 0,5 ml er lite og syns omtrent ikke. 

0,5 ml restyla blir til 500 ml med ødemer. 0,5 ml er kanskje bare litt, men 5 dl er mye. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...